Yıldırım Hırsızı ya da Lightening Thief

Buyrun huzurumuza ey güzide müdavimler. Eşsiz ve sonsuz dehlizlerinde savrulurken, bırakalım ruhumuzu dinginliğinin tadını çıkarsın...
Post Reply
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Yıldırım Hırsızı ya da Lightening Thief

Post by Firble »

Açıkçası nasıl çevireceğimi tam bilemedim. Aslında şimşek Hırsızı olmalıydı ama Yıldırım daha güzel duruyor sanki... Neyse Türkçesi belki çıkmıştır bile, birileri benim yerime çevirir.

Arkadaşlar burada iki gün kadar önce gösterime girdi bu film. Fena film değil, Türkiyede de gösterime girer diye düşünüyorum. Ama aslında benim bu hikaye ile tanışmam daha eskiye gidiyor. Yani eski dediğim geçen eylül ayına...

Burada geçen zamanda kafamı dağıtmak için arada çocuk romanları okuyordum. Percy ve Olimposlular da okuduğum iki romandan birisi... Laf aramızda Türkiyede de Küçük Vampir serisini okuyorum ama daha bitirmedim.

Neyse hikaye bir çocuk hikayesi... Ã?ocuk hikayesi olduğu kitapta da belli oluyordu. Ama filmde açıkçası birçok ayrıntıyı kırpmışlar. Hayır birçok ayrıntıyı kırpmışlar yetmez. Kitaptaki belli başlı olayları yazsak, her halde ancak üçte biri filmde vardır. Elbette olayları böylesine azaltınca hikayenin bazı kritik yerlerini değiştirmişler. Neyse sonuç olarak daha az canavar var. Ama tabii dövüş sahneleri daha uzun... Bir iki yerde kendi ekledikleri hoş ögeler de var. Beklediğim kadar iyi olmasa da Yunan Mitolojisini konu alan, çok da fena olmayan bir film olmuş.

En büyük hayal kırıklığını Yer Altı Krallığında yaşadığımı belirtmeliydim. Açıkçası Yunan Mitolojisinin cehenneminden daha fazla cennetini merak ediyordum ben. Kitapta da söz konusu cennet de tasvir ediliyordu. Açıkçası filmde görmek isterdim. Tabii şunu da belirtmek lazım, filmin en sonunda kitapta geçen öykünün en etkileyici sahnesini rezil etmişler. Ama... neyse nasıl rezil ettiklerini söylemeyeyim.

Kitabı okumak isteyen ve ingilizce okumak isteyen varsa... Serinin dört kitabını okudum. Beşincisini de alıp bu bahar okurum. Eğer isterseniz Türkiyeye gelince, size posta ile yollayabilirim.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Lysana
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 716
Joined: Fri May 28, 2004 10:00 am
Location: Arborea

Post by Lysana »

Bunun konusu nedir tam olarak? hep sağda solda afişlerini gördüm ama bi anlam veremedim nasıl bir filmdir diye daha önceden de hiç duymamıştım :) bildiğimiz hollywood çocuk kahramanlı bi filmmi? öyleyse çok hoşlaşmıyorum o konsepten.
Bir şehir,kalesini asla kaybetmez;
eğer onu taçlandıran duvarlar tuğladan
değil de insandan ise..
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

Valla ben izledim, şahane buldum.
Tam bir Scion filmi. Çok neşeli. Scion oynarkenki zamanlarıma döndürdü beni hatta. Neşeli, evet. İzleyin bence.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Post Reply