İsim

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Post Reply
Sercan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Thu May 06, 2010 10:00 am
Location: Bursa

İsim

Post by Sercan »

Genelde takma isim olarak Nacres ismini kullanıyorum . Sizce nasıl bir isim :) Yorumlarınızı bekliyorum ...
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Pek iyi değil bence; Sercanus bile daha ihtişamlı durdu. :mrgreen:
Sercan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Thu May 06, 2010 10:00 am
Location: Bursa

Post by Sercan »

Bende isim arıyorum kendime ama adam gibi bişi bulamadım ondan genelde hep Nacres i kullanırım :) Ama güzel bi isim fikri gelirse aklınıza paylaşın :D
Darktimes
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 809
Joined: Wed Aug 02, 2006 10:00 am
Location: istanbul

Post by Darktimes »

Vallahi Nacres ultima oynadığımdan mıdır nedir Necro'yu hatırlatıyor.(Bilmeyenler için bildiğim kara büyücü :D ) Bir de bir aralar buralarda Lord Necros vardı sanırım onu da anmış oldum böylece :)

Yorumun dibine vurmak gerekirse;
Nacres = Nacr + es (İngilizcedeki çoğul ekini önce bir ayırayım dedim)
Geriye kalan kelime parçası olan "Nacr" ise aklıma Mehmet Ali Erbil'in oynadığı "Kahpe Bizans" adlı filmindeki Nacarlar'ı getirdi :D

Yani aslında yine çoğul oluyor bu mantığa göre, Nacr+es=Nacar+lar gibi :D

Adam gibi nickname bulmak zor bu piyasada.Ben de üye olurken zırvalamışım işte birşeyler :D
Ultima bırakılmaz, ara verilir ;)
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Ben arada Zephyrus'u kullanıyorum. Ha bir de oyunlarda NPC isimlendirirken settinge göre Osmanlıca sözlük, Latince sözlük ya da Divan-ü Lugati't Türk'ü karıştırıp anlam olarak karakteri tanımlayan bir kelime bulup, onu isim haline getiriyorum. Oyuncular bundan anlıyor mu? Yoo.

Ama anagramlar çok hoş oluyor isim olarak. Lydronk da mesela şeyin anagramı... eee... Ryldonk'un. Evet.
Image
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Yahu bu kadar dert etmeyin, bakın bana, isim bulmak konusunda tarihin görüp görebileceği en kıt insanım. Dostoyevski ve Tolstoy bile daha yaratıcıdır, Ahmakov gibi isimler bulabiliyorlar. Benim ise bütün her yerde 2 ismim vardır. Yazdığım şeylerde bile, hatta tek karakterle hikaye yazarım bu yüzden. Edmond (Monte Kristo Kontu'nun başkarakteri, sen de bence böyle bir şekilde bir kitap kahramanı seç yırt abi) ve Huor (ismimin Elfçe karşılığı imiş [adım Alperen])
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

İsim bulma konusunda çok yaratıcı olduğum söyleniyor ayıptır söylemesi 8) Yarattığım evrende 20'den fazla şehir, 30'a yakın köy, bir düzine tanrı ve yine 30'a yaklaşık karakter ismi uydurmuş biri olarak söylüyorum bunu :P
Image
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Ýsim bulma konusunda çok yaratýcý olduðum söyleniyor ayýptýr söylemesi 8) Yarattýðým evrende 20'den fazla þehir, 30'a yakýn köy, bir düzine tanrý ve yine 30'a yaklaþýk karakter ismi uydurmuþ biri olarak söylüyorum bunu :P
Tamamen şans eseri, bulduğun isimlerin yarısının başka bir dilde anlamlı bir sözcük olmasına hayranım ben en çok... Kirasözleşmeleri... :D
Image
Sercan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Thu May 06, 2010 10:00 am
Location: Bursa

Post by Sercan »

Lydronk wrote:Ben arada Zephyrus'u kullanıyorum. Ha bir de oyunlarda NPC isimlendirirken settinge göre Osmanlıca sözlük, Latince sözlük ya da Divan-ü Lugati't Türk'ü karıştırıp anlam olarak karakteri tanımlayan bir kelime bulup, onu isim haline getiriyorum. Oyuncular bundan anlıyor mu? Yoo.

Ama anagramlar çok hoş oluyor isim olarak. Lydronk da mesela şeyin anagramı... eee... Ryldonk'un. Evet.
Ben de anagramlara baktım işte iki tane idare eder isim çıktı Nacres ve Cranes ben de Nacres i kullanmaya tercih ettim :)
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Carsen bile daha hoştur nacres'ten :P
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Walter
Yönetici
Posts: 528
Joined: Sat Oct 22, 2005 10:00 am
Location: Gilead

Post by Walter »

Kısa isim listesi, hazır isimlerden bahsedilmiş, genel manada oluşturduğum isimlerden kısaca bahsedeyim

Gezegen

Fozkitialar

Kıta

Justisar, Lidertiar, Kimmeriar.

Ölke

Astgar, Galvor, Delenor, Asuka, Eoswoiv, Ravonian, Kebuda, Aikron, Gardiastecht, Darkon, Baal, Nimros

şehir

Prolin, Ifcaindes, Daruf, Brohen, Galv, Forward, Von Kress, Von Tremnon, Orchist,Stihis, Krondor, Eorsnail, Drobog, Felian, Ariand, Sendar, Korian, Zaphir, Darkur,Zolknur, Toluyka, şadapal, Kurneron, Korwin, Bluemush, Hebolo, Wartline, Aresnail, Mar Toroch, Kuvark, Braht, Hrödük, Muldan, Asterhill, Kromka, Groll, Shard, Dest, Lineaar, Arestna, şibben,

Kale,

Astergorh, Sibran, Rolvak, Zalhead, Bregan, Torin ,Vizdan, Nokfed, Horlos, Chosr, Telnor, Dreamborg, Wartgrad, Takuda, Eghorga, Forgitf, Forhord, Liambard, Blummberg, Haftaid, Grimmdourf

Köy- kasaba

Dubal, Duraqua, Baruq, Zoquas, Nedoran, Blöde ,Krob, Efdin, Actorf, Dunfaf, Eldro, Dekoda, Dilan, Meli, Tir, Zel, Akidas, Nakamu, Taverg, Bardqo Quense, Karsk, Diondes,
Liam, Skaer, Faguesd, Gard, Safog, Garsder, Vaerk, Jaal,

Coğrafi İsimler

Buzkesen Vadisi, Derin Vadi, Von Tremlorgard Vadisi, Kararık Vadi, Kayalıkkaya Vadisi, Del Vadisi, Rafvford Vadisi, Duegar Vadisi Vepriln Denizi, Takım Ada Denizi, Kuzey Buz Denizi Elofair Gölü, Zamd Gölü, Grounfd Gölü Grisel Nehri, Feais Ã?ayı, Nimorteth N. Egfal Nehri, Galvier Körfezi, Ording Körfezi, Kordun, Halbin, Darfsel, Fagurd, Nehirleri, Luna Tepeleri, On dört Yarım Tepe, Vard Sırtlığı Troll Kayaçları, Gar Dirth (Batı Dağları), Dar- Dirth (Doğu Dağları) Mitharil Dağları, Darfgroad Dağları, Kadim Dağlar, Karageçit Dağları, Sioenne Ormanı Olisen Ormanı, Karanlık Forward Ormanı, Ardedain Ormanı, Batıkanadı Ormanı, Sarkık Orman, Rcutuan Ovası


Karakter İsimleri

Tanrılar,

Kedfith, Nenyal, Korlak, Myrcid, Snaga, Toran, Choros, Aikroth

İlkdoğanlar

Elrohir, Endimiyon, Shark Snaga, Chot, Kahrun, Elwing , Rubingard Snaga, Are, Archiond

Roman Karekterleri

Robin Harwart, Wallace Greece, Brave Falcon, Kheldar Silken, Silvan Feındt March Soldert, Briayn Lörn, Arenella Dorian Brega, Jedsun Rolwest, Bellamy, Sibaran Von Der Gamors, Asiala, Nickoy Waldemer, John Joe Bigglaws (Namı değer Kıllı Joe), Ziagul Khalde, Geopro, Arfil, Grofil, Hansel Maid, Davis Marcahns, Alernan Torano, Silan Feındt, Kardiff Kardo, Zioenel Feındt, Mardukan, Simon Soldert, Chot Chuitchik, Hugh Corpean, Scart Corpean, Cirth Schalboat, Oscorb Harlin, Leornas, Clarine Feındt, Sydnyn Harwart, Walger Harwart, Danndand, Hartigan Rolwest, İmran Rajikarrd, Bruno Boneball, Rubate Tanrıyumruğu, Dagnar Beyazkalkan, Mabiren Yücekılıç, Nido Savaşçığlığı, Dogate Tanrıyumruğu, Agothar, Eliasder, Muphasar, Armand, Arcthurs, Braun Jarik Kalabirilya, Juhinno Kalabirilya, Kordorch Feındt, Gloria Dargu, Feile, Van Khan Tuan, Turkas, Slang Residium, Anarion Harwart, Choros Chuitchik, Barok, gibi....

Aklıma gelen bir kaç roman karakterim ve Justiar Kıtasının isimleri, belki yardımcı olur isim seçmende.... Ben genelde Anagram yaparım Nickerim mesela

Walter, siyahlı adama saygı için bazen Retlaw olur ya da Greece , Brave Falcon adını da kullandığım oldu Jedsun Rolwest'i de ama genelde Walter olarak bilinirim ya sevdiğin bir karakter koy nickini, ya da hikayelerinden belkide anagaramdan bile oluşturabilirisn
Beş dakika süren savaşlar binlerce yıl süren efsaneler yaratır. O yüzden savaşta korkuyla değil tatmin hissi duyarak ölmelisin. O zaman arkandan ağlayacak insan kalmış olur.
Sercan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Thu May 06, 2010 10:00 am
Location: Bursa

Post by Sercan »

Ben de öyle düşündüm sevdiğim bi karakterin ismini koyayım dedim önce mesela Raistlin gibi :) ama sonra kendime özgü bir şey bulsam daha iyi olur dedim en iyisi ben biraz daha düşüniyim :D
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Her ismin kendine göre bir tınısı vardır, Nakres de bilmiyorum ilk başta bana ne iyi ne de kötü geldi.

Eğer kendin isim koyacaksan, ismin arkasında sembolik bir anlam olursa belki daha iyi olabilir, bu anlam karakterinle ( oyundaki ya da gerçek yaşamdaki, ya da ikisi birden ) ilgili ise daha da güzel olur.

Ama eğer hikayelerden isim seçeceksen, sana tavsiyem ana karakterlerden çok figüran düzeyinde olanlara yönel... Bir defa ünlü bir tiyatrocudan esinlenerek bir söz edersem, küçük karakter yoktur hikayelerde... İkincisi Raistlin, Frodo, Darth Vader gibi isimleri alan birçok kişi vardır, ama daha arka plandaki karakterleri aldıkça, o kararkter biraz daha senin karakterin olur, hikayede çok anlatılan bir karakter olmadığı için eksiklerini tamamlar ve boşluklarını da doldurursun aynı zamanda, bu anlamda da senin olur.

Açıkçası ben çoğu zaman bu ylu izliyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Post Reply