oldun wrote:anlamadığımşey neden CE yok bence bu adam bir chaotic evil filmde belki bir iyi insanlara yakışan bir iki özelliği olabilir ama bu onu sırf şöhret için kan döktüğü gerçegini değiştirmez ayrıca o kurtardığı kıza kendisinin aşık olması her CE lın başına gelebilecek bişi çünkü aşk alg. tanımıyacak bişi bunun dışında söylücek bişi yok adam evilin dibi degil belki ama baya aşağı bir katta
Ben başta kuraltanımaz nötr olarak işaretledim ama arkadaşın mesajını görünce bir kez daha düşündüm. Eğer bu adam kötü değilse kimdir kötü? Aslında Truva filminde gördüklerimden başka bir şey bilmiyorum Aşil hakkında ama bildiğim kadarıyla kötü de olma ihtimali var bence.
bu adamın kaotik olduğu konusunda herkes hem fikir. çünkü delidir ne yapsa yeridir. kolay öfkeleniyor ve işine geleni yapıyor.
good neutral evil meselesi ise gerçek dünyadaki veya bu alignmentların hakim olduğu dünyalardaki (bkz: ad&d) kadar kolay veya basit değil. frp kurallarına göre achilles kesinlikle chaotic neutral olur, ama bunu dünyamıza göre ele alır isek alıgnment ile sınırlandırılamayacağını görürüz. kimine göre neutral olur, truvalılara göre evil olur, yunanlılara göre (ki onların gençleri de achilles abilerine taparlar örnek alırlar) good olur. toplumdan topluma ve onların farklı standartlarına göre değişir ne olduğu. ama ne olursa olsun adam hero'dur. o da farklı bir statüstür. yaşamında ne yaptığı değil, nasıl hatırlandığı önemlidir. dolayısıyla bir hero olarak ileri medeniyetler tarafından genellikle ya good olarak anılır ya da alignment sorgulanmaz.
ama frp'ye göre chaotic neutral, iyiliği "dur şuna iyilik yapayım" diye yapmıyor, kötülüğü de aynı şekilde. neutral her zaman "bu nasıl benim işime yarar" diye düşünür.
Zortezurtek wrote:alignment konusunda bir düzeltme yapmak istiyorum. achilles true neutral aslında. çünkü herkese kafa tutsa bile, kendi içindeki kuralları çiğnemiyor.
true netural hiç birşeyi takmayanlar oluyor. Chaotic neturalların hiç değilse kendi kendilerine uydukları kuralları var ama True neturaller tam dönek o açıdan true netural değil achilles
yunan mitolojisinin en sevdiğim tarafı, iyi veya kötü tarafın olmamasıdır. örneğin truva savaşında truvalılar kötü çünkü kızı kaçırmışlar diyemeyiz. zeus un bile yaptığı kötü diye nitelendirilebilen şeyler vardır. buna göre herkezi neutral düşünürsek achilles chaotic neutral e daha yakın
ee şimdi burdaki aşil hangisi.filmdeki mi yoksa homeros un ilyadasındaki mi? film ve kitap arsında dağlar kadar fark varki buna paris in yaşaması dahil!
kitaba göre bakarsak aşil keisnlikle iyi değil ama kötü olacak kadar da zalim değil(hoş turuvalı helen filminde arkasını dönen birine mızrak fırlatacak kadar şerefsizdi orası ayrı)ayrıca kitaba göre aşilin oraya gitmesi adının hatırlanmasıyla alakalı değildi gibi kalmış aklımda.filme göre aşil bildiğin kaotik salak.bi yaptığı diğerini tutmuyo.kitaptaki aşili tercih ederim.bana sorarsanız kaotik nötr olabilir gibi ama bu yönelimler insanı baya sınırlandırıyo gibi gelir bana hep.
çatır çatır chaotic good..
masum, kendisine zararı dokunmayan biriyle uğraşmaz, savaş gibi bir durum olmadığı sürece iyi insanların ondan korkmasına gerek yoktur.
ancak konu savaş olduğunda "amaca giden her yol mübahtır" felsefesiyle hareket eder ve biraz acımasızdır.
good/neutral ayrımı kişinin yalnız olup olmadığına bakılarak yapılabilir. achilles arkadaşımızın pek çok seveni vardır, ve kendisi de bu insanlardan yardımını esirgemez, neutral olsa sallamazdı
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
Katılmıyorum, bence kendisi Kuraltanımaz Neutral. Neredeyse hiçbir şeyi "Bir işe yaramış olmak için" yapmıyor, kendisi için var o.Ayrıca benim bildiğim kadarıyla efsanelerdeki (Truva filmindeki biraz uçuk) Aşil, kesinlikle dost edinmezdi. Bencildi ve İYİLİKLERİ bile KENDİSİ için yapardı.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Lord_Feanor wrote:çatır çatır chaotic good..
masum, kendisine zararı dokunmayan biriyle uğraşmaz, savaş gibi bir durum olmadığı sürece iyi insanların ondan korkmasına gerek yoktur.
ancak konu savaş olduğunda "amaca giden her yol mübahtır" felsefesiyle hareket eder ve biraz acımasızdır.
good/neutral ayrımı kişinin yalnız olup olmadığına bakılarak yapılabilir. achilles arkadaşımızın pek çok seveni vardır, ve kendisi de bu insanlardan yardımını esirgemez, neutral olsa sallamazdı
good olduğun anda amaca giden her yol mübahtır modundan çıkılıyor zaten. Good alingmentlı kişilerin kesin ve belli prensipleri vardır ve bu prensipler kendini savunmak dışında masumları incitmemeyi içerir. Bir sürü chaotic good karakter var, sen hiç birinin sırf amacına ulaşıcak diye katliam yaptığını, ya da köle kadınları yatağına aldığını gördün mü? Drizzt bunun en net örneği.
Lord_Feanor wrote:çatır çatır chaotic good..
masum, kendisine zararı dokunmayan biriyle uğraşmaz, savaş gibi bir durum olmadığı sürece iyi insanların ondan korkmasına gerek yoktur.
ancak konu savaş olduğunda "amaca giden her yol mübahtır" felsefesiyle hareket eder ve biraz acımasızdır.
good/neutral ayrımı kişinin yalnız olup olmadığına bakılarak yapılabilir. achilles arkadaşımızın pek çok seveni vardır, ve kendisi de bu insanlardan yardımını esirgemez, neutral olsa sallamazdı
good olduğun anda amaca giden her yol mübahtır modundan çıkılıyor zaten. Good alingmentlı kişilerin kesin ve belli prensipleri vardır ve bu prensipler kendini savunmak dışında masumları incitmemeyi içerir. Bir sürü chaotic good karakter var, sen hiç birinin sırf amacına ulaşıcak diye katliam yaptığını, ya da köle kadınları yatağına aldığını gördün mü? Drizzt bunun en net örneği.
Lord_Feanor wrote:çatır çatır chaotic good..
masum, kendisine zararı dokunmayan biriyle uğraşmaz, savaş gibi bir durum olmadığı sürece iyi insanların ondan korkmasına gerek yoktur.
ancak konu savaş olduğunda "amaca giden her yol mübahtır" felsefesiyle hareket eder ve biraz acımasızdır.
good/neutral ayrımı kişinin yalnız olup olmadığına bakılarak yapılabilir. achilles arkadaşımızın pek çok seveni vardır, ve kendisi de bu insanlardan yardımını esirgemez, neutral olsa sallamazdı
good olduğun anda amaca giden her yol mübahtır modundan çıkılıyor zaten. Good alingmentlı kişilerin kesin ve belli prensipleri vardır ve bu prensipler kendini savunmak dışında masumları incitmemeyi içerir. Bir sürü chaotic good karakter var, sen hiç birinin sırf amacına ulaşıcak diye katliam yaptığını, ya da köle kadınları yatağına aldığını gördün mü? Drizzt bunun en net örneği.
chaotic good alignmentının prensipleri belirten kısmı good değil chaotic kelimesidir. chaotic kelimesi "önceden tahmin edilemez" anlamına gelir(bildiğiniz gibi) ve chaotic kişiler beklemediğiniz anlarda kendi işlerine geldiği gibi iyi veya kötü davranışlarda bulunabilir, yani "amaca giden her yol mübah" tır. ayrıca achilles in en çok öne çıkan özelliği gururudur. gururlu bir insan asla buna ters düşecek hareketlerde bulunmaz, adamı kazıklamaz. chaotic neutral tipler ise çok tehlikelidir ve bir an yüzünüze gülüp az sonra arkanızdan bıçaklayıverir. ille de chaotic neutral istiyorsanız gollum(biraz evil a kayan) ve jack sparrow(biraz good a kayan) buna iki süper örnektir.
prensipten bahsettiğiniz anda işin içine lawful sıfatı girer.
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm