Oldukten sonra

Ben her konuda geyik yaparım diyorsanız…
User avatar
yolgezer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Mon Aug 08, 2005 10:00 am
Location: fairfax

Oldukten sonra

Post by yolgezer »

Oldukten sonra ne olcaani hic dusundunuz mu?Cennet cehennem olabilir diyceksiniz ama daha bi ayrintili.

Bence onumuzde bir bilgisayar olcak ve orda soyle yazcak,"This was the trial mode,click here to register.

neden olmasin :lol: ?
Diablo 1'in unutulmazları:
Hello my friend, Stay a while and listen(Cain The Elder)
I sense a soul searchs for his answers(Adria The Witch)
What ails you my friend(Peppin the healer)
Hi, What Can I do for you?(Rahmetli Griswold The Blacksmith)
Dilbao
Başbüyücü
Posts: 818
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Dilbao »

Tabi canım.
Zaten aslında kaşık filan da yok...
"Lovefull Evil"
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

İşte benim konum bu. Felsefeye ilgim vardır ve yaklaşık 2 yıldır hayatın anlamını sorguluyorum. Bence ölünce ruhumuz bedenimizden ayrılarak ruhlar evrennide serbest kalacak. Zihnimiz gelişecek ve hayatta yaptığımız şeylerin saçmalığını anlayacağız. Yaşamın anlamsız olduğunun farkına varıp artık yaşamak istemeyeceğiz ve sonsuz bir uykuya dalacağız. Benim fikrimin özeti bu, isteyene daha ayrıntılı açıklarım.

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
barabus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 400
Joined: Tue Oct 18, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by barabus »

kanaatimcce bu mevzu oldukça derin ve yüzeysel tartışılmaması gerekli bi konu ; sonuçta herkesin inancı farklı ( yani iki müslüman bile aynı cennet yada cehennemden bahsedemiyo ) bu konuyla ilgili benim genel yorumum aslında herzamanki gibi

boşverin bunları düşünmeyi... Yaşadığınız zamanı ne kadar kullanabiliyoruz sanki de siz bide kalkmış ölümden sonrasını düşünüyorsunuz..

sonuçta teknik olarak cennet ve cehennem diye iki yer var ve insanlar dünyevi hayatlarında yaptıklarına göre ikisinden birine yollanacak ...

sonuçta her ikisinde de ne olduğunu tam manasıyla bilsen farklı mı yaşayacaksın hayatı

ayrıca da ben sonderece anlamlı bi hayat yaşadığımız düşüncesindeyim ayrıcada cennet ve cehennem nasıl olur bilmem ama insanın bunlardan birine gittikten sonra bir daha eskisi gibi olamıyacağını söyleyebilirim ... yani dünyadayken günah yada sevap olan şeyleri yapmak elinizde ama cennettede günah işleme şansı olursa insanın ne anlamı kalır ki cennete gelmesinin :D

neyse karışık bi konu işin içinden ben çıkmaya çalışmayacağım ve ortalığı da daha fazla karıştırmayım
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

Eğer cennet cehennem varsa ölünce benim için çok kötü şeyler olucak :evil:
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Bence öldükten sonra her şistediğini yapan bir varlığa dönüşeceğiz. İstersek daha önce hep merak ettiğimiz evrenin sonuna gideceğiz, istersek soyunma odalarına dalabileceğiz. Ama bunun hiç bir anlamı olmayacak çünkü bedenimizi kaybetmiş olacağız ve bu yaptıklarımızı paylaşabileceğimiz hiç kimsede olmayacak. Hatta bir süre sonra kendimizi yada çenremizi, belkide her ikisini birden unutacağız.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Sylvos
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1073
Joined: Sun Nov 21, 2004 10:00 am
Location: Darkon

Post by Sylvos »

Cennet bence istediğinin dileğe getirilebileceği bir yerdir.(ya da benöyle sanıyorum)
Mesela ben hep dünyanın başından var olup sonuna kadar epik bir karakter olarak dolaşmayı istemişimdir. Umarım bu olanaklıdır 8O

Sonsuz bir yaşam.. İnsana pek güzel gelse de bence sıkıcı olmalıdır.
Ama aynı şekilde yokoluş.. Bu da insana ne kadar kötü gelse de yine sıkıcı olmalı.
İnsanda sadece beden yoktur, onu yöneten bir akıl ve birde ruh vardır. Buruh yok olamaz, fakat beden yok olabilir. Akılı da ruha dahil sayıyorum ben.
-I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVİL!!
Narq
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 290
Joined: Mon Jan 10, 2005 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Narq »

kanaatimce oldukten sonra bizi bir surpriz beklemiyor..zaten oldugunun bile farkina varmayacksin ki.....

yasadigin surece yedigin onunde yemedigin arkanda bu yuzden ne yap ne et hayatini dolu dolu yasa....50 yasina gelince kafani duvarlara vurma "ah bunu niye yapmadim diye"

aslinda ciddi ciddi ben diyorumki yapacagin seyi cogu zaman getiricegi sonucu dusunmeden yap......cunku sonuclar seni engelleyen tek seydir..

artik olursende seni bir guzel yikayacaklar.........pamuguda tikayacaklar 3 metrelik bir cukura atacaklar......

butun hayatin boyunca koyunlar,tavuklar,inekler suslemisti sofralarini simdi sen susle bakalim onlarin sofralarini

saygilar
It's always darken as before the dawn;If Its not meant to be Its not meant to be www.bizkackisiyiz.com
Daeya
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2183
Joined: Tue Apr 13, 2004 10:00 am
Location: Karşıyaka

Post by Daeya »

Ã?ncelikle bu şekilde seviyeli bir bilgi paylaşımı olduğu için size teşekkür ederim. Konu biraz tartışmaya açık bir konu olacağından bu seviyenin bozulmamasını ümit ediyorum.

şimdi; "Öldüğünü bilmiyorsun ki" gibi şey söz konusu değil sevgili narq. Öldükten sonra mezarının başında kalan hoca son kez bir dua okur ve sen o dua sayesinde öldüğünü fakedersin, anlarsın. Bunlar zaten bilinen şeyler.

Öldükten sonra...Cennet ya da cehennem...Belki de hiç biri. Bu kişiye göre, o kişinin inancına göre değişir.
Do you know the terror of he falls asleep? To the very tors he is terrified. Because the ground gives way under him, And the dream begins...
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

Daeyacım ama bu duayı duyup öldüğü bilme olayı (ki hatta bunun o sırada kalkar ve kafanı tabuta çarpar öldüğünü anlarmışsın...) müslümanlık inancında olan ve yanlış bilmiyorsam kuran da geçen şeyler değil. Yani tamamen bir inanıştan ibaret olması olası, belki de dedikleri gibi öldüğümüz zaman sadece nasılsa uyudugumuzu bilmiyorsak sonsuz bir hiçliktir. Bence kulağa hoş geliyor, gizem var en azından ;) (mistizme tercih ederim)
chosen
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1299
Joined: Fri May 07, 2004 10:00 am
Location: yollar...
Contact:

Post by chosen »

"Doğmadan önce ne hissediyorsan , öldükten sonra da öyle olacak" mantığı hep ilginç gelmiştir bana da, böyle düşünmek günümüz dünyasının tadına varmanın bir yolu gibi geliyor bana, yada bu dünyadaki suçlarından kaçış, kim bilir???

cennet ve cehenneme dönersek ,
cennet için: devamlı istediklerinin olduğu sonsuz bir yaşam başta çok cazip gelse de, sonradan sıkıcı mı olur onu bilemem :wink:

cehennem için: alevler içinde yanmak yerine , hem kendin yanarken hemde sevdiklerinin yandığını görmek daha acı verici olurdu. ama böyle olmadığını da tam olarak bilmiyoruz.

açıkçası bunlar tamamen şahsi görüşüm, dinler konusunda çok bilgili olmadığım için çok kesin yorumlar getiremeyeceğim olaya, ama konuşulan şeyler kadar basit birşey olmayacağı görüşündeyim, yada ne bileyim tamamen basit olur ve sadece karanlık olur, doğmadan önce olduğu gibi...


görüş ve saygılarımla...
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

Benim kişisel görüşüm dinlerin sembolik olduğu yönündedir. Mesela cennetteki huriler ve cehennemdeki ateşler semboliktir, dinlerin yayıldığı çağlardaki insanların bilgi ve kültür düzeyine göre anlayabilecekleri düzeye indirilmiş hâlleridir. Bana göre cennet ve cehennem şöyledir:

Cehennem: İnsanlar öldüğü zaman hayatlarındaki yaptıkları şeyleri görecekler (film şeridi) ve hayatta yaptıkları suçların anlamsızlığını, üzüldkleri şeylerin ne kadar boş olduğunu görürler. Hayatın anlamsız olduğunu anlarlar (bu benim görüşüm) ve daha fazla yaşamak ya da düşünmek istemezler. İnsan tüm bunları görünce kendini ve başkalarını affeder. Bunları görmek ve anlamak insana ateşten bile büyük bir acı verecektir ama sonunda acıyla bir olgunluğa ve bilgeliğe ulaşmış olacaktır. Bundan sonra cennet başlar.

Cennet: İnsan hayatın anlamsızlığını anlayıp her şeyden elini eteğini çektiğinde sonsuz bir uykuya dalar. Aslında yaşamaktadır ama hiçbir şey yapmadığı için yaşadığı söylenemez. Sanki buzdolabına kaldırılmış gibidir. Onu kısıtlayan bir bedeni ve sürekli bir şeylerden haberdar eden duyuları olmadığı için huzur içinde sonsuza dek uyur.

2 yıl kadar önce hayatı sorgulamaya başladım ve vardığım nokta aşağı yukarı burası.

Saygılar..
(pardon, cilveli keçi mi? biraz ciddi oldu o zaman cilveli keçiye göre :))

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

FrontsideAir wrote: 2 yıl kadar önce hayatı sorgulamaya başladım ve vardığım nokta aşağı yukarı burası.
Eyvah eyvah, söylemiştim ben size :lol: :lol:
Narq
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 290
Joined: Mon Jan 10, 2005 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Narq »

Daeya wrote:şimdi; "Öldüğünü bilmiyorsun ki" gibi şey söz konusu değil sevgili narq. Öldükten sonra mezarının başında kalan hoca son kez bir dua okur ve sen o dua sayesinde öldüğünü fakedersin, anlarsın. Bunlar zaten bilinen şeyler.

Öldükten sonra...Cennet ya da cehennem...Belki de hiç biri. Bu kişiye göre, o kişinin inancına göre değişir.

Ben neden boyle bir sey soyledgini hala anlayamadim Daeya.....Eger yazdigini dikkatle okursan kendi fikirlerinde celiskiye dustugunu goreceksin

ilk olarak diyorsunki................"Oldugunu bilmiyorsun ki" diye bir seyin soz konusu olamiyacagini oldukten sonra mezarin basindaki hocanin duasiyla oldugunu anliyacagini......ve bunlarin zaten bilinen seyler olgunu......ikinci olark cennet ve cehennem kavramlarinin kisinin inancina gore degisecegini........

bunlarin yazarak gelmek istedigim nokta sudur.......Eger oldukten sonra hocanin duasiyla olu oldugunun farkina varacagina inaniyorsan,cennetin ve cehennemin varliginada inaniyorsun demektir.........

ikinci olarak......Bunlarin zaten bilinen seyler oldugunu yazmissin.....yeni sen diyorsunku....bu yargi kesinlikle dogrudur.....bunun karrina nasil variyorsun...Tamam kuranda yaziyor olabilir......ama elinde bunu kanitliyacak baska bir sey var mi?Sana dolayli yoldan aktarilani sen bize aktariyorsun .......

bildigim kadariyla cennet ve cehennem arasinda bir sey yok yani ya cehennemi hak etmissindir ya da cenneti........(hristiyanlik haric)

yazdigindan inanci biraz siki olan biri oldugunu tahmin ediyorum.....tabiki olabilir bunu kimsenin yargilamaya hakki yok........ama yorumlarina biraz esneklik katarsan baskalarinin inanc seviyeleriyle cakismamis olursun

gercekten sohbet guzel gidiyor

saygilar
It's always darken as before the dawn;If Its not meant to be Its not meant to be www.bizkackisiyiz.com
Daeya
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2183
Joined: Tue Apr 13, 2004 10:00 am
Location: Karşıyaka

Post by Daeya »

Yok kesin doğrudur demedim bilinen derken yanlış anlatmışım sanırım. Bilinenden kastım herkesin konuştuğu, bunu kime sorarsan bilir anlamındaydı. Cennet ya da cehennem belki hiç biri derken de kendi adıma konuşmadım genelleme yaptım. Yani ikisi çakışmıyor. Herkesin dinsel görüşlerine saygım sonsuzdur. Kesin bir yargıya varmam söz konusu değildir özellikle de bu konu hakkında. Ama ben şuna inanıyorum ya da inanmak istiyorum. Bu dünyada çok acı çekenlerin sonu cennet olmalı.
Do you know the terror of he falls asleep? To the very tors he is terrified. Because the ground gives way under him, And the dream begins...
Locked