Son 15 yılın en iyi 100 filmi!!?

Buyrun huzurumuza ey güzide müdavimler. Eşsiz ve sonsuz dehlizlerinde savrulurken, bırakalım ruhumuzu dinginliğinin tadını çıkarsın...
Post Reply
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Son 15 yılın en iyi 100 filmi!!?

Post by Lord_Feanor »

Sinema dergisi anket yapmış, ve dvd görse bomba diye karakola götürecek bir millet olduğumuzu ortaya çıkarmış. buyrun liste;


1- Fight Club/Dövüş Kulübü
2- The Shawshank Redemption/Esaretin Bedeli
3- The Matrix
4- The Lord Of The Rings: The Return Of The King/Yüzüklerin Efendisi: Kralın Dönüşü
5- Pulp Fiction/Ucuz Roman
6- The Dark Knight/Kara şövalye
7- The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Rings/Yüzüklerin Efendisi: Yüzük Kardeşliği
8- Braveheart/Cesur Yürek
9- Se7en/Yedi
10- Forrest Gump
11- The Usual Suspects/Olağan şüpheliler
12- Titanic
13- Gladiator
14- Oldboy/İhtiyar Delikanlı
15- Leon/Sevginin Gücü
16- The Lord Of The Rings: The Two Towers/Yüzüklerin Efendisi: İki Kule
17- Memento/Akıl Defteri
18- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind/Sil Baştan
19- The Green Mile/Yeşil Yol
20- The Prestige/Prestij
21- Babam Ve Oğlum
22- Saving Private Ryan/Er Ryan'ı Kurtarmak
23- Requiem For A Dream/Bir Rüya İçin Ağıt
24- Eşkiya
25- Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain/Amelie
26- The Pianist/Piyanist
27- The Curious Case Of Benjamin Button/Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi
28- La Vita E Bella/Hayal Güzeldir
29- Amores Perros/Paramparça Aşklar Ve Köpekler
30- Slumdog Millionaire/Milyoner
31- Cidade De Deus/Tanrıkent
32- V For Vendetta/V
33- Kill Bill Vol: 1
34- American History X/Geçmişin Gölgesinde
35- The Big Lebowski/Büyük Lebowski
36- Mulholland Dr./Mulholland Ã?ıkmazı
37- A Beautiful Mind/Akıl Oyunları
38- Pirates Of The Caribbean: The Curse Of The Black Pearl/Karayip Korsanları: Siyah İnci'nin Laneti
39- Donnie Darko/Karanlık Yolculuk
40- El Labirento Del Fauno/Pan'in Labirenti
41- Saw/Testere
42- The Sixth Sense/Altıncı His
43- The Truman Show
44- Twilight/Alacakaranlık
45- No Country For Old Men/İhtiyarlara Yer Yok
46- Snatch./Kapışma
47- Heat/Büyük Hesaplaşma
48- Fa Yeung Nin Wa/Aşk Zamanı
49- Kill Bill Vol: 2
50- Big Fish/Büyük Balık
51- Star Wars: Episode 3- Revenge Of The Sith/Yıldız Savaşları: Bölüm 3- Sith'în İntikamı
52- The Matrix Reloaded
53- Sin City/Günah şehri
54- There Will Be Blood/Kan Dökülecek
55- Troy/Truva
56- Dark City/Gizemli şehir
57- Million Dollar Baby/Milyonluk Bebek
58- Trainspotting
59- Inglourious Basterds/Soysuzlar Ã?etesi
60- Masumiyet
61- Moulin Rouge/Kırmızı Değirmen
62- Crash/Ã?arpışma
63- Issız Adam
64- Twelve Monkeys/12 Maymun
65- The Departed/Köstebek
66- 21 Grams/21 Gram
67- American Beauty/Amerikan Güzeli
68- The Tin Red Line/İnce Kırmızı Hat
69- Sen To Chiro No Kamikakushi/Ruhların Kaçışı
70- Uzak
71- Bin Jip/Boş Ev
72- The Butterfly Effect/Kelebek Etkisi
73- The Illusionist/Sihirbaz
74- Das Leben Der Anderen/Başkalarının Hayatı
75- Dancer In The Dark/Karanlıkta Dans
76- Stock And Two Smoking Barrels/Ateşten Kalbe, Akıldan Dumana
77- Wall-E/Vol-İ
78- Babel/Babil
79- Fargo
80- Sweeney Todd: The Demon Barber Of The Fleet Street/Sweeney Todd: Fleet Sokağının şeytan Berberi
81- The Notebook/Not Defteri
82- Ice Age/Buz Devri
83- Eyes Wide Shut/Gözleri Tamamen Kapalı
84- Kader
85- Trois Couleurs: Rouge/Üç Renk: Kırmızı
86- Batman Begins/Batman Başlıyor
87- Hable Con Ella/Konuş Onunla
88- Üç Maymun
89- Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban/Harry Potter Ve Azkaban Tutsağı
90- The Last Samurai/Son Samuray
91- Lost Highway/Kayıp Otoban
92- The Fall/Düşüş
93- Gegen Die Wand/Duvara Karşı
94- The Insider/Köstebek
95- Vozvrashcheniye/Dönüş
96- Dogville
97- Children Of Men/Son Umut
98- Sonbahar
99- Cache/Saklı
100- Chung Hing Sam Lam/Chungking Ekspresi

bazı filmlere laf sokarak devam edelim;

fight club iyi filmdi, listede olması normal ama son 15 yılın en iyi filmi midir? tartışılır. genç kızlarımızın oylarıyla orada olduğunu düşünüyorum.
shawshank redemption da birkaç kez izlediğim sağlam bir film, ama sırf brad pitt ve edward norton yerine morgan freeman ve tim robbins oynuyor diye fight club dan daha iyi olduğu ileri sürülmesi anlamsız.
ilk 10 da iyi filmler var yalnız pulp fiction ı oradan çıkarmak lazım. fena film değil ama o kadar yukarıda sırıtıyor.
babam ve oğlum ıssız adam la birlikte listeye akraba kontenjanından girmiş.
v for vendetta daha üstlerde olmalıydı.
kill bill iki filmi de listede. bu kadar mı boş bir milletiz!?
saw kill bill i listeye sokan insanların bunu yazmasına şaşırmamalı.
twilight ülkenin eğitim seviyesini düşününce.. olmaması yanlış olurdu
revenge of the sith twilight bundan daha iyi bir film mi şimdi??
matrix reloaded ilk filmin yanında çok zayıf kalmıştı. 15 filmlik listeme ben koymazdım ama beğenenler var demek ki.
dark city çok iyi filmdi ama nedense pek ünlü değil, milletin aklına gelmemiştir.
the illusionist bence prestige den daha iyiydi, sanırım dark city le aynı akıbete uğradı.
wall-e bunu "vol-i" diye kim çevirdiyse artık... en sevdiğim 2-3 animasyondan biri.
ice age başka bir iyi animasyon


harry potter falan var listede. popüler olan neyse onlar seçilmiş anlaşılan. iyi film listesi olmadığı belli. şu işleri halka yaptırmasınlar, milletçe rezil oluyoruz..
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Kiterunner / Uçurtma Avcısı (mı ne, emin olamadım şimdi) yok bile listede. Tsk tsk tsk, hepsine bakmadım ama okuduğum kadarıyla Feanor'a katılıyorum, bu ne yahu. Fight Club iyidir ama yav, niye öyle dedin ki? :P En iyi değildir tabii de, ilk 10'a girer yani. Bana kalsa birinci ya Ölümcül Oyun koyarım (Sleuth mıydı neydi) ya da Kiterunner olurdu.

Killbill, Saw falan, oldu olacak Jackie Chan'i koysalar bari.
Image
Lysana
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 716
Joined: Fri May 28, 2004 10:00 am
Location: Arborea

Post by Lysana »

Twilight in ne işi var şimdi o listede :| hey allahım bak yine sinir oldm filme :D
Bir şehir,kalesini asla kaybetmez;
eğer onu taçlandıran duvarlar tuğladan
değil de insandan ise..
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Bu filmler kırk yılda bir film izleyenlerin oylarıyla seçilmiş sanırım. Son 15 yılın en iyi filmi olarak fight club'ı seçmeleri mantıksız geldi. Daha bir çok mantıksızlık var aslında da...

Avatar yok mu yoksa benim gözlerim mi seçemedi onu anlamış değilim :|
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Esaretin Bedeli'nin 1. sırada olması gerekirdi. Feanor'a hitaben, onun birinci sırada olmasını Morgan Freeman değil de, müthiş senaryosu sağlıyor, Stephen King kalitesiyle.

Issız Adam mı? şaka mı bu?

Twilight'ı mantıklı düşünerek reddedebiliriz fakat dürüst olmak gerekirse o kadar hayranı var, tamam bize göre saçmalık ama popülaritedir filmi güzel yapan.

Saw saçmalık.

Babam ve Oğlum güzeldi ama Dünya çapında bir yere gelemez.

Ayrıca listeyi hazırlayanlar bu filmleri izlemek yerine IMDb'deki filmlerden Türkiye'de pek tutmamış olanları çıkartıp Türkiye'de tutan Twilight gibi filmleri sokmuşlar.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Edmond wrote:
Saw saçmalık.
Bakış açısına göre değişir...
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Eh, doğru. Ama ben onun film yerine belgesel sayılması gerektiğini düşünüyorum.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Post Reply