Vault 122

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Mutant lazým olur mu?:
Olmaz olur mu :P

Çok güzel olmuş eline sağlık devrim abi bu gece bunları eklemiş olurum.
Been there. Seen that. Got the scars.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
:D Ooo güzel bir oyun olacak gibi. Apokaliptik stratejik zeka rpg; sabırsızlanıyorum oynamak için.

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Sonra ki elemanımız Ressam
Portre olarak Bob Ross'a gönderme yapabiliriz diye düşündüm, hani trt1 de çıkan bonus kafalı ressam vardı ya. O tarz birşey olabilir.
Ressam hayalgücü kuvvetli bir karakter. Barınakta bulunduğu süre boyunca inspiration'ı arttırarak her gün başında bir olayın daha iyiye gitmesini sağlıyor. (yapılar daha çabuk inşa ediliyor, kaynaklar artış gösteriyor, birimler görevden çabuk dönüyor falan filan.)
Göreve gönderildiği zaman ise genelde arka planda durarak resmediyor, böylece görevde kazanılan tecrübenin bir kısmını barınağa taşıyarak oradaki insanlara da bu belli bir % kazandırıyor. (Ã?rneğin görevden 1000 xp kazandıysa elemanlar ilk seviyede bunun %5'i olan 50xp'yi diğer elemanlar da kazanıyor.)
Zorda kalınca fırçası ve paleti ile savaşması için de bir yeteneği var. Diğer elemanlara göre daha etkisiz tabi ki.
Son yetenek olarak aklıma henüz birşey gelmedi.
Bu ressam yerine iki önerim var:
Politikacı-lider tarzı parlak bir tip:
Inspration ve tecrübe artma kısmı uygun olur, fırça paletle savaşacağına konuşarak insanları atlatma yeteneği koyulabilir.

Kumarbaz:
Inspration ve tecrübe artma kısmı yine uygun silah olarak susturuculu tabanca ya da minik derringer olabilir.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Bir de seçeceklerimiz sadece insan mı olacak? Ghoul, Mutant ya da başka bir ırk olacak mı?
Ã?rneğin maymunlar cehenneminde radyasyon ve yerin altında yaşadıkları için kel, soluk benizli, beyin güçleri gelişmiş (telepat) insanlardan oluşan bir şehir vardı.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Politikacı güzel olabilir gerçekten. Ben her tarz adam olması için yetenekleri biraz da sallıyorum aslına bakarsan. Ama çok çeşitli olacak diye bir derdimiz de yok yani. şimdilik onu politikacı yapalım. Ressam için de daha farklı ve güzel yetenekler aklımıza gelirse onu da koyarız.

Kumarbaz karakteri de çok güzel olabilir. Tamamen şans üzerine kurulu yetenekler verebiliriz ona.

Abi peki yetenek görsellerini nasıl yapalım dersin?
Benim şu anki halleri pek içime sinmiyor.
Hele ki portreler pixel art iken yeteneklerin vektörel olması kötü oluyor.
Neyse olmadı önce portreleri çıkartalım, yeteneklere sonra bulaşırız.

Edit: Ghoul, mutant her tür adam olabilir, sınırlama yok ama bence insan formunu korusun karakterler, eli yüzü gözü ayağı olsun en azından :D
Been there. Seen that. Got the scars.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

devrimk wrote:Kadın sayısı fazlalaşsın diye mühendisi kadın yaptım:
Image

Sniper aynı zamanda gizlenme filan ustası da olur hatta bazı görevleri yanlız yapar diye düşünüp kostümlü yaptım.
Image

Mutant lazım olur mu?:
Image
Hepsi çok güzel olmuş eline sağlık. Yalnız şimdi benim kafam karıştı; Devrimk bu resimleri Flash'ta mı yaptın yoksa başka bir programda mı?
Edit: Yani flashta olacağını pek aklım almıyor ama siz ressamlar, tablada kalemle filan çiziyormuşsunuz ya, belki öyle olabilir diye sordum.

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Artemis
Gerek skiller, gerek menü görünümleri elden geçirilebilir. Onları photoshopta yapsak olur mu flash mı gerekir? Boş bir vaktimde onlarla da uğraşırım.
Special sistemini kullanırsak sonradan telif problemi filan olmasın? Eğer öyle bir problem olmayacaksa menü görünümlerini de Fallout'tan alalım. (Ya da benzerlerini yapalım).

Dwaxer
Photoshop'la yaptım bunları. Flashla da belki güzel çizimler yapılabilir fakat çok pratiğim yok flash'ta.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Benzerini yaparsak sorun olmaz ama birebir alırsak problem yaratır. Special sistemini ve "Vault" isminin kullanımı için ben copyright olaylarını araştırmıştım. Çok insana sordum (işi bilen adamlara tabi) kimse sorun yaratmayacağını söyledi. Bethesda'ya da mail atmıştım ama dönmediler :D

şu an sitedeki arayüz, birimleri, görevleri, oyunu tanıtmak için var sadece yoksa oyunun arayüzü daha farklı olacak ve daha estetik olursa daha güzel olur bence de. Flash'da yapma zorunluluğumuz yok, onları da photoshop'da yapabiliriz. Ama arayüzü photoshopda yapacaksak herşeyi oturması daha iyi olur, çünkü sürekli değiştirmek durumunda kalabiliriz. Ben ilerde bir template hazırlarım abi sana, ne nerde duracak nerde ne yazacak gibilerinden, onun üzerinden photoshopda geçeriz olur mu öyle?

Ama sitenin şu anki görünüşünü de değiştirelim diyorsan bence çok iyi olur onun için de istersen template bi resim göndereyim herşeyin ölçüsünü ona göre yaparsın.

Bu arada yeni karakterleri siteye koydum, skiller yok tabi henüz.
Been there. Seen that. Got the scars.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Tamam yolla template, bir de Fallout logosunun fontunu buldum ama senin kullandığın eski bilgisayar tipi fontu bulamadım onu da yollar mısın?
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Sniper'ın değerler çok yüksek olmuş, benden söylemesi. Karakterlerin toplam (yani ortalama) puanlarını eşitlemiyor musun? Seçimlerde power play olmasın filan diye.

.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

sniper biraz abartı olmuş gerçekten de ona bir ayar çekerim :)
ama ortalamaların eşit olması da olmaz bence.
bazı karakterlerin -mesela hamal brick'in- sadece 2 değeri yüksek diğerleri de olabildiğince düşük olacak. str ve end'ı birden yüksek karakter bulmak değerli birşey çünkü.
Been there. Seen that. Got the scars.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Special'in özelliği eşit puan dağıtılmasıydı. Birde en fazla 10 puana kadar çıkabiliyordu. Mutant, Ghoul ve Deathclaw'lar bu bariyeri aşabiliyordu.

Bence o şekilde olsa iyi olur, ama bir karakterin statları fazla dağıtılabilir (Gifted) seçeneğini seçmiş gibi.

Engineer özellikleri öneri: Bu elemana Cah'dan kısıp Perception vermek iyi olabilir.
Traps: Tuzaklar kurarak düşmanı etkisiz hale getirebilir ya da kurulu tuzakları bozabilir.
Hack: Bilgisayar sistemlerini bozabilir.

Sniper:
Sneaky: Görevi farkedilmeden bitirebilir ya da terkedebilir.
Head Shot: Düşmanlarını kafasından vurarak ani öldürebilir. (% Critical hit)

Brick özellikleri öneriler:
Big gun: Çok büyük silahları kullanabilir, birden fazla kişiyle rahatça savaşabilir.
Hammer fist: Mermisi biterse yumruklarıyla dövüşme şansı vardır.
Berserk: Yaralandığı zaman Damage Reistance kazanır.

Bu da Gambler ya da Politikacı ikisi de olabilir.
Image

Leadership: Roach ile aynı
Etiquette: İnsanlarla ya da insan olmayanlarla konuşarak anlaşabilme ve olayları çözebilme yeteneği vardır.
Gambler: Risk almayı sever, göreve giderken karşılaştığı insanlardan eşya ya da para kazanma ihtimali vardır.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Image
Commander'i yeniden çizdim onun karikatürizesi diğerlerinden fazlaydı.
Puro göz bandı eklerim sonrasında.



Image
Race: Ghoul
Name: Bones
Age: 126
Job: Doctor

Skills:
Doctor: Yaralı üniteleri iyileştirme.
Ghoul skin: Radyasyona ve zehirlere karşı bağışıklık.
Adrenalin: Bones kendine kimyasal iğneler yaparak savaşma kapasitesini belirli bir süre arttırabilir.

Info:
Doktor Bones yaşarkende bir star trek hayranıydı, bu lakabı aldığından beridir gerçek adını kullanmıyor. Eğer yaralıysanız sizi mutlaka toparlar ve iyileştirir, eğer sizi iyileştiremiyorsa muhtemelen ölmüşsünüz demektir.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Çok hoş olmuş, ekledim bunları da.

Statları da dengeleyeyim dedim madem ortalamalar eşit olsun diyorsunuz.
Bir bakın tekrar statlara mantıksızlık görürseniz düzeltebilirim. şu an için hepsinin toplam35 statı var. Ortalamaları 5 yani.

Bu arada doktorun hikaye de süper. Kadir abi sana iş çıktı bak, bizim tiplere kısa özgeçmişler yazmak istemez miydin? Bence harika yaparsın sen bu işi :)
Been there. Seen that. Got the scars.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Mühendis Sally (the Engineer)

Güç (Strength): 4
Algı (Perception): 5
Dayanıklılık (Endurance): 5
Etkileyicilik (Charisma): 7
Zeka (Intelligence): 8
Ã?eviklik (Agility): 3
şans (Luck): 3

Yetenekler (Skills)
Saha şefi (Site Chief): Sally etraftayken bütün ameleler işlerine daha kuvvetli asılırlar.
(Açıklama: Göreve gönderilmediği zamanlarda barınaktaki yapı işlerini hızlandırır.)
Onarım (Maintenance): Sally gibi bir kadın her eve lazım. Patlamış ampullerinizi de onarır, tutukluk yapan silahlarınızı da.
(Açıklama: Görev esnasında bozulan araçları onarma yeteneğine sahip.)
Pratik Zeka (Ingenuity): Hem sarışın hem de güzel olmasına rağmen tahmin edileceğinin aksine Sally bir aptal değildir.
(Açıklama: Sally'nin ilk adım'ını (initiative) güçlendirir, görevlerde karşılaşılan mühendislik problemlerine çözüm üretir.)
şok silahı (Taser Gun): Kendini savunmasını şok edici derecede iyi biliyor.
(Açıklama: Saldırılarında hasmını bayıltma olasılığı vardır.)

Tastamam şehrinin iki yakasını birleştiren köprüden illa ki geçmişsinizdir. Henüz oralara yolunuz düşmediyse de, bir gün düşecektir. Sakın ha şaşırmayın oraya vardığınızda. Göründüğünün aksine sağlam bir köprüdür orası. Serbest Düşüşderler oraya, aldanmayın. Altınızdaki zemin kayıyormuş gibi gelir sürekli, korkmayın. Mideniz kalkar, kusacak gibi olursunuz, kusmayın. "Böyle köprü inşa edenin ben..." diye söylenebilirsiniz, söylenmeyin. Bundan yaklaşık 18 sene önce, Sally henüz küçük bir kız çocuğuyken hamurla yapmıştı modelini Serbest Düşüş'ün. 8 sene sonra da projenin baş mühendisi oldu.

Anlayacağınız akıllı bir kızdır kendisi, düşkündür işine. Zekasıyla dalga geçmeyin. Lafı tıkıverir ağzınıza...

------------
Been there. Seen that. Got the scars.
Post Reply