Bilenler bilir, (diyeceğim ama nafile bir söz) hileyi hurdayı hiç sevmem, karşıyım vs.
Chess.com'da satranç oynarım devamlı olarak. Orda rakip aramakla uğraşmaktansa kafa dengi birkaç takıma giriyorsun, takım yöneticileri maç ayarlıyor filan. İsmi lazım değil, bir takım maçı ayarlanmış ama rakibimin reytingi benden 200-250 daha yüksek. Yani kazanç ihtimalleri %10 bana, %90 rakibime. Tabii bu eşitsizlik maçları ayarlayan adminlerin hatası. Neyse hem siyah hem beyazla oynayacağımız 2 maç da aynı anda başlatılmış (yine admin hatası) birkaç hamle sonra dikkatimi çekti ki, iki oyunun da hamleleri tıpatıp aynı. Birden aklıma yıllar önce seyrettiğim bir film geldi. Bir yolcu gemisindeki gösteri maçlarında, kız iki (ayrı odalardaki) satranç ustasının hamlelerini birbirine karşı uygulayıp şaşkınlık yaratıyordu. Ben de bu yüksek güçlü rakibimin hamlelerini yine kendisine karşı oynamaya başladım. Eğer farkederse, "heh heh şaka yaptım sana!" filan diyecektim. Ama kendisi 180'den fazla rakiple ilgilendiğinden olsa gerek bu olayın farkına varmadı.
Bu arkadaş kendisine karşı yaptığı maçta
şimdi vicdanım biraz rahatsız; acaba ayıp mı oldu, hile mi yapmış oldum? Yoksa bu yaptığım basit bir fırsatları değerlendirme operasyonu mu sayılır? Oyunu bilgisayara analiz etttirmedim ya hoş, hile olsun değil mi? Hem madem ki benden %25 daha usta biri, durumu farketseymiş arkadaşım; satranç beyin sporudur neticede Mİ?
.


