Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
Posted:
Fri Sep 14, 2007 1:33 am
Imagine all the people, living in harmony.
Bütün insanların uyum içerisinde yaÅ?adıÄ?ını hayal et.
- John Lennon, Ä°magine
Dinin olmadıÄ?ı bir toplum hayal et, siyasi olguların, politikanın olmadıÄ?ı, toplumsal deÄ?erlerin ve geleneklerin unutulduÄ?u bir dünya hayal et. Genç ve yaÅ?lının bir farkının olmadıÄ?ı Zenginlik veya fakirliÄ?in, ateist veya inananın, liberal veya muhafazakarlıÄ?ın öneminin olmadıÄ?ı bir dünya hayal et. Her kiÅ?inin, deri rengi veya etnik kökeni ne olursa olsun eÅ?it olduÄ?u bir dünyayı hayal et.
Ä°nsanların zihninde en dipsiz kuyulara atılmıÅ?, açıÄ?a çıkarılmak istenmeyen düÅ?ünceler saklı, insanlık kendisinin katili mi olacak ? Ä°nsanlık kendi dinini ve siyasi yapısını kendi elleri ile mi boÄ?acak ?
FALLOUT - A Post-Nuclear Role-Playing Game
FALLOUT VE WESTELAND
Nükleer felaket 3. dünya savaÅ?ı, A.B.D 'nin yıkılıÅ?ı ve sonuçları...
Oyunun geçtiÄ?i Westeland denilen yer A.B.D nin eski topraklarıdır, bu toprakların büyük bir bölümü radyasyon etkisinde olup çölleÅ?miÅ?tir, aynı iki japon kasabası hiroÅ?imave nagazaki gibi. Fakat 2001 temmuzunda A.B.D ve Rusya arasında çıkan dünya paylaÅ?ımı konusundaki anlaÅ?mazlık soÄ?uk savaÅ? sırasında yapmadıkları, direkten dönen Å?eyi yapmalarına neden olmuÅ? ve 3. dünya savaÅ?ı çıkmıÅ?tır bu savaÅ? iki devletinde yıkımına sebep olmuÅ?tur. Ä°ki ülke toplamda 30.000 adet evet yanlıÅ? duymadınız 30.000 adet nükleer baÅ?lıklı silahlarının her birini kullandı, iÅ?te bu insanlıÄ?ın yaptıÄ?ı en büyük hata olarak tarihe geçti.
Nükleer felaket A.B.D nin hala en büyük korkusudur. Ä°Å?te bu korku ki pek çok Amerikan yapımı filme ve oyuna konu olmuÅ?tur.
Å?imdi bana soracaksınız bu oyunu oynarken benim RP 'ye en çok hangi kaynaklar katkı saÄ?lar diye hemen cevap vereyim. Fallout Mad Max adlı film serisinden esinlenerek yapılmıÅ? bir oyundur, bu film serisini hatırlayan arkadaÅ?lar vardır aranızda, bu film serisindeki dünya nükleer bir savaÅ? sonrasında harabeye dönüÅ?müÅ?tü ve yine A.B.D yıkılmıÅ?tı, insanlar hayatta kalma mücadelesi veriliyordu bilinen eski kaynakların sayısı oldukça azdı ve güçlüler güçsüzleri ezmeye çalıÅ?ıyordu. Mad Max deki bu dünya Fallout daki westeland ın aynısıdır, zaten Mad Max filmindeki eski A.B.D topraklarına verilen isimde buydu.
Birde size kitaptaki kaynakları yazayım nelerden esinlenilmiÅ? neler fallout dan esinlenmiÅ? baÅ?ka hangi kaynaklardan yararlanabiliriz.
Bibliography and games
Tank at war. Motorbook international. 1996.
NATO Armoured Combat Vehicles. London : Arms and Armor press, 1991.
Battlefield Europe : NATO vs. The Warsaw Pact. New York : Arco Publishing, 1985.
GURPS High - Tech : Weapons and Equiment Thorought the Ages. 1998.
Fallout. California : Interplay Productions. 1997.
Fallout 2 California : Interplay Productions. 1998.
Fallout Tacticks : Brotherhood of steel. 2001.
Movies
Atomic Journeys : Welcome to Ground Zero. 1999.
The Atomic Cafe. 1983.
A Boy and Hsi Dog. 1975.
The Day After. 1983.
Mad Max, The Road Warrior, and Madmax Beyond Thuderdome. 1979, 1981,1985.
Nukes in Space : The Rainbow Bombs. 2000.
On the Beach. 1959.
On the Beach. 2000.
The Postman. 1997.
Stephen king's The Stand. 1994.
Threads. 1985.
Trinity and Beyond : Atomic Bomb Movie. 1997.
Waterworld. 1995.
Bu kaynaklara ulaÅ?ılması gerçektende oldukça zor, fakat internetten bu isimlerle aramalar yaparsanız mutlaka yararlı bilgilere ulaÅ?ırsınız...
VAULT
Nükleer savaÅ? sırasında inÅ?a edilmiÅ? yer aldı Å?ehirleridir. Bu Å?ehirler oldukça büyüktür. Bu Å?ehirlerde yaÅ?ayan insanların yer yüzüne çıkmaları Vault yöneticileri tarafından yasaklanmıÅ?tır, dıÅ?arıya çıkmanın veya kaçmanın cezası direk ölümdür. Bu Å?ehirlerde yaÅ?ayan insanların çoÄ?u sivildir. Radyasyon etkilerinden uzak bir Å?ekilde yaÅ?am sürülmektedir burada. Vault yöneticilerinin burada yaÅ?ayan sivillerin dıÅ?arıya çıkmalarını istememelerinin bir sebebi de bu insanların dıÅ?arıya çıkıp dıÅ?arıdaki yaÅ?amı görerek Vault daki insanların isyan etmelerine sebebiyet verilmesini istememeleridir. Ã?ünkü buradaki insanlara dıÅ?arıdaki hayatın tamamen bittiÄ?i söylenmiÅ?tir ve bu berbat sıÄ?ınaklarda yaÅ?amaya zorlanmıÅ?lardır.
Burada yaÅ?ayan siviller gün ıÅ?ıÄ?ını görmeden yer altında teknolojik maÄ?aralarda yaÅ?amaktadır. Vault lar bir nevi Matrix 'in ikinci filmindeki insanların matrix dıÅ?ında yaÅ?adıkları maÄ?araları andırmaktadır. Vault yaÅ?am alanı dıÅ?ında kalan dev maÄ?aralarda deÄ?iÅ?ik türlü türlü mutasyana uÄ?ramıÅ? yaratıklar yaÅ?amaktadır, iÅ?te bu sebeplerlede Vault dıÅ?ına çıkmak oldukça tehlikeli ve sakıncalıdır. Ayrıca Guardian adı verilen eli silahlı Mutantlar sürekli Vault giriÅ? ve çıkıÅ?larında durmaktadır, çoÄ?u zaman aldıkları emir ise "dıÅ?arı çıkmaya çalıÅ?anı vurun !" dur.
Westeland kasabaları :
Bu yer üstü kasabalarının bazıları yaÅ?am için oldukça elveriÅ?sizdir, bazılarında radyasyon etkileri görülmekte ve buralarda sadece radyasyona daha dayanıklı olan mutant ve ghoul
lar yaÅ?amaktadır, bu tip yerler insanların yaÅ?aması için oldukça sakıncalıdır. Westeland ın her yerinde yaÄ?macılar, katiller ve köle tücarları ile karÅ?ılaÅ?abilirsiniz. KarÅ?ılaÅ?tıÄ?ınız yaÄ?macı bir raiders gurubu sizi zorla kendi birliklerine katılmaya zorlayabilir veye karÅ?ılaÅ?tıÄ?ınız slave guild üyeleri sizi zorla köleleÅ?tirebilir. Bunlar dıÅ?ında da Westeland ın uçsuz bucaksız tehlikeli çöllerinde karÅ?ılaÅ?abileceÄ?iniz tehlikeler vardır, mutasyona uÄ?ramıÅ? yaratıklar avcı Death claw lar vs...vs...
Å?imdi de bazı gurup ve organizasyonları görelim.
KarÅ?ılaÅ?abileceÄ?iniz gurup ve organizasyonların bir kısmı :
The Brotherhood of Steel :
SavaÅ? sonrasında siviller tarafından kurulmuÅ? olan bir birliktir. Her ne kadar siviller tarafından kurulmuÅ? olsada büyük ölçüde askeri bir yapı ve düzene sahip bir kuruluÅ?tur.
Brotherhood organizasyonu aynı zamanda da politik bir yapıya sahiptir, dört Elder ve bir High Elder tarafından alınan kararlar çerçevesinde hareket edilir. Brotherhood 'un westeland 'ın pek çok kasabasında karakolları bulunmaktadır, bu karakollar sivillere koruma saÄ?ladıÄ?ı gibi aynı zamanda teknolojinin yakın takipçisi olan Brotherhood organizasyonunun gözü ve kulaÄ?ı olmaktadırlar.
The Brotherhood of Steel olganizasyonunun en öncelikli ve esaslı amacı teknolojiyi bulmak organizasyona getirmek ve bunları halkların güvenliÄ?i ve refah yaÅ?amları için kullanmaktır, teknolojinin yanlıÅ? ellere geçmesi daima önlenmeye çalıÅ?ılmaktadır.
Brotherhood 'da ırk ayrımı yoktur, çünkü orası brotherhood dur. Orada bütün ırklara hoÅ? görü gösterilir ve hatta onlarla iÅ?birliÄ?i yapılır. Brotherhood üyesi olan Süper Mutant, Half-Mutant, Ghoul ve death claw larda mevcuttur.
The Brotherhood of Steel bütün tehlikeli nükleer çalıÅ?malara karÅ?ıdır. Aynı zamanda bu organizasyon sivilleri korumayı öncelikli görevleri arasında görmektedir. Organizasyonun en çok mücadele ettiÄ?i guruplar arasında Raiders ve Slave guild bulunmaktadır. Bu organizasyon westeland ın doÄ?u ve batısında faliyet göstermektedir.
The Church of the Mushroom Cloud :
Kısaca ben bu adamları teknolojiye tapan manyaklar olarak nitelendiriyorum:-). Ä°lk fallout oyununu oynayan arkadaÅ?lar bu mor robe giyinen rahip vari adamları hatırlayacaklardır.
Bu organizasyon daha çok Las Vegas çevresinde yoÄ?unluk göstermektedir. Kendi dinlerinin dıÅ?ında kalanlara agresif tavırlar sergileyebilmektedirler. Brotherhood ‘ u hiçbir sempatileri yoktur. Hatta sevmezler, nefret edenleri de vardır.
The New California Republic :
A.B.D nin yıkılıÅ?ından sonra kurulan bu birlik aynı zamanda bir devlet niteliÄ?i de göstermektedir. Bir cumhuriyet yönetimi söz konusudur bu cumhuriyetin aynı zamanda bir baÅ?kanı da mevcuttur. Bu baÅ?kanlar kendilerini A.B.D baÅ?kanı olarak tanıtmaktan hiç çekinmez:-).
The New California Republic ; Junktown, Shady Sand, Necropolis, The Hub, Scrapheap, The Los Angles Boneyard kasabalarını kaplamaktadır.
Raiders :
Bu yaÄ?macı, katil guruplar ile Westeland 'ın her yerinde karÅ?ılaÅ?abilirsiniz. Bu yaÄ?macılara bir nevi eÅ?kıya diyebiliriz . Düzeni sevmezler amaçları kendi düzenlerini kurmak ve istediklerini yapmaktır, herkesin kendilerine hizmet etmesini isterler canlarının istediÄ?i gibi hareket ederler. Genelde zalim, acımasız ve güçlü liderleri izlerler ve bu liderlerin onları zafere götürmesini, güce götürmesini isterler.
Onları pek çok kasabayı yaÄ?malarken masumları öldürürken veya zulm ederken görmemiz çok muhtemeldir, çünkü onlar istedikleri Å?eyleri zorla elde etmeyi severler.
Brotherhood kadar olmasa da iyi silahlanmıÅ?lardır.
Slave Guild :
Kölelik, Bu guild 'i anlatmakta yeterli olur sanırım. Irkları köleleÅ?tirmek ve onlardan para kazanmak iÅ?te bu guild in baÅ?lıca amacı. Yanlız yolculuk edenler, yaÄ?malanmıÅ? köylerde açıkta kalmıÅ? kiÅ?iler, tribe köylerinden zorla kaçırılan yerliler hepsi köleleÅ?tirilmeye müsayittir ve çoÄ?u zamanda kötü niyetli kiÅ?ilerin ellerine düÅ?erler.
Tribes :
2150 - 2200 yılları arasında dahi ilkel kabile yaÅ?antısı sürdüren toplumlar bulunmaktadır bu topluluklar genelde çok ufaktır, kendi köylerinde kendi hallerinde bir yaÅ?am sürmeye çalıÅ?maktadırlar. Bu topluluklar çok ilkeldir, silahları, evleri ve diÄ?er eÅ?yaları ilk çaÄ? yaÅ?amındaki eÅ?yaları andırmaktadır, teknolojiyi en az kullanan hatta çoÄ?u zaman hiç kullanmayan topluluklardır. Genellikle köylerindeki insan sayısı oldukça azdır.
Bazı zamanlar zalim Raiders ların veya onları köleleÅ?tirmek isteyen slave guild 'in saldırılarına uÄ?rarlar.
Tribes yaÅ?amı Westeland kasabalarından uzakta pek çok yerde görülebilmektedir.
Kendi inançlarını oluÅ?turmuÅ?lardır bir totem ve put inancına sahiptirler. Büyünün varlıÄ?ına inanırlar. Kabilelerini genelde yaÅ?lı büyücüler, köyün yaÅ?lıları idare eder.
Devamı gelecek...
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
bu yazacakların karekterlerinizi oluÅ?turma aÅ?amasında sizlere oldukça yardımcı olacaktır.
BaÅ?langıçta insan bir karekterin bütün skorları 5 dir.
ST: 5
PE : 5
EN : 5
CH : 5
IN : 5
AG : 5
LK : 5
5 puanlık baÃ…?langıç skorlarının yanı sıra ekstradan 5 puanda daha mevcuttur bu puanı istediÄ?iniz gibi daÄ?ıtabilirsiniz, fakat insanlarda bütün skorların maximum limiti 10 dur. Ayrıca baÃ…?langıçta 5 olan mevcut skorlarınızı isterseniz 1’ e kadar azaltarak toplam azalttıÄ?ınız puan kadarını istediÄ?iniz gibi diÄ?er skorlara daÄ?ıtabilirsiniz.
Maverick örneÄ?inde görüldüÄ?ü gibi STRENGTH - ST (GÃ?Ã?) ve ENDURANCE - EN (DAYANIKLILIK) 1 'er puan düÅ?ürülüp diÄ?er skorlara eklemeler yapılmıÅ?tır.
ST: 4
PE : 6
EN : 4
CH : 7
IN : 7
AG : 5
LK : 7
Burada Maverick baÅ?langıçtaki +5 olan puanlarının yanı sıra ST ve EN den 1 'er puan düÅ?ere skorlarında daÄ?ıtacaÄ?ı toplam sayıyı +7 'ye çıkarmıÅ?tır. DiÄ?er ırklar için baÅ?langıç skorları ve maximum skorlarda deÄ?iÅ?iklikler vardır, ırkları anlatmaya baÅ?ladıÄ?ımda onlardan da bahsedeceÄ?im.
Å?imdi gelelim bu skorların hangi anlamlara geldiÄ?ine ; yüksek skorlar orta skorlar ve düÅ?ük skorlar.
Skor 1 - çok kötü. Bu skorunuzda oldukça kötüsünüz baÅ?arısızsınız, zayıfsınız. Ã?R : EN 1 çok çok dayanıksızsınız çok çabuk yoruluyorsunuz, çok yavaÅ? iyileÅ?iyorsunuz. Ã?R : AG 1 hiç çevik deÄ?ilsiniz, hızlı hareket edemiyorsunuz. Ã?R : PE 1 altıncı hisleriniz hiç geliÅ?memiÅ? berbat.
Skor 2 - kötü. Bu skorunuzda kötüsünüz. Ã?R : CH 2 karÅ?ı cinse karÅ?ı bir çekiciliÄ?iniz yok ya görünüÅ?ünüz kötü, yada baya içine kapanık bir karektersiniz, ikna etme kabiliyetiniz kötü.
Skor 3 - yetersiz. Bu skorunuzda yetersiz kalıyorsunuz. Ã?R : PE 3 altıncı hisleriniz kuvvetli deÄ?il. LK 3 Å?ans oyunlarında oldukça baÅ?arısızsınız. Å?ans eseri bir Å?eyleri baÅ?arma olasılıÄ?ınız zayıf.
Skor 4 - ortalamanın altı. Bu skorunuzda ortalamanın bir altındasınız. Ã?R : Ä°N 4 ortalama bir insan bir metni 2 saat okuyup çözebilirken, siz bu metni anlamlandırabilmek için 3 saat uÄ?raÅ?ıyorsunuz. Deneysel Å?eylere olan beceriniz ortalamanın altında, ilk yardım konusunda çok yüzeysel Å?eyler biliyorsunuz.
Skor 5 - averaj, ortalama. Bu skorunuzda ortalamadasınız. Ã?R : ST 5 fiziksel olarak sıradan bir görünüme sahipsiniz, ne aÅ?ırı derece kalıplı nede aÅ?ırı derecede zayıfsınız.
Skor 6 - iyi. Bu Skorunuzda iyisiniz. Ã?R : Ä°N 6 çabuk öÄ?reniyorsunuz, deneysel konular, saÄ?lık ve elektronik eÅ?yalar ile aranız iyi.
Skor 7 - çok iyi. Bu skorunuzda çok iyisiniz. �R : AG 7 çok hızlı hareket ediyorsunuz.
Skor 8 - harika. Ã?R : AG 8 atik ve atletik bir yapıya sahipsiniz. LK 8 oldukça Å?anslı bir karektersiniz, Å?ans oyunlarında baÅ?arılısınız.
Skor 9 - muhteÅ?em. CH çok çekici ve etkileyici bir görünümünüz var karÅ?ı cinsin dikkatini çekme konusunda oldukça baÅ?arılısınız. ST 9 fiziksel açıdan çok kaslı bir görünümünüz var (insan standartları için) silahsız darbeleriniz ve yakın silah dövüÅ?lerindeki darbeleriniz oldukça etkili, fiziksel görünümünüz bile pek çok kavgayı daha baÅ?lamadan bitirebiliyor.
Skor 10 - kahramansal. Bu yeteneÄ?iniz ile bulunduÄ?unuz civarda belli bir yere sahipsiniz. Ã?R : CH 10 civarın Brad Pit 'i siniz . Ä°N 10 civarda akıl danıÅ?ılmak için yanına uÄ?ranan Å?ahıslardansınız. ST 10 dünya vücut Å?ampiyonlarına layık bir vucudunuz var .
STRENGTH - GÃ?Ã? (ST) : Her FRP oyununda olduÄ?u gibi Fallout 'ta da STR fiziksel güçü temsil ediyor. Bu fiziksel güçlülük aynı zamanda Can Puanı (Hit Point - HP), yakın dövüÅ? hasarları (Melee Damage) na da saÄ?ladıÄ?ı katkılar mevcut, taktir edersiniz ki kas gücü bakımından saÄ?lam olan bir karekterin tekme, yumruk ve yakın dövüÅ? silahları (bıçak, balyoz, baseball sopası vs…) ile yapacaÄ?ı hasarlar daha etkili olacaktır. Carry Weight, maximum taÃ…?ıyabileceÄ?iniz aÄ?ırlıktır, bu aÄ?ırlık oranını geçtiÄ?inizde, aynı normal bir insanda olduÄ?u gibi bir takım zorluklar çekersiniz. STR’ nin Carry Weight 'e katkısını yine mantık kuralları çerçevesinde yorumlayabiliriz. Fiziksel kas gücü yerinde olan bir arkadaÃ…? doÄ?al olarak daha aÄ?ır Ã…?eyler taÃ…?ıyabilecektir. Neyse Carry Weight’ i kendi baÃ…?lıÄ?ı altında da anlatacaÄ?ım.
PERCEPTÄ°ON - ALTINCI HÄ°S (PE) : Bu skor ile kendinizi spider man gibi düÅ?ünebilirsiniz . Her insanın altıncı his dediÄ?imiz fakat nereden geldiÄ?ini bilmediÄ?imiz pek çok zaman açıklayamadıÄ?ımız oldu iÅ?te dediÄ?imiz hisleri vardır, kimilerinde bu his oldukça kuvvetli iken kimilerinde ise zayıftır. Altıncı hislerinizin kuvvetli olması sizin pek çok durumda tetikte olmanızı saÄ?lar.
ENDURANCE - DAYANIKLILIK (EN) : Fziksel olarak dayanıklılık sizin pek çok durumda, en az hasar ile kurtulabilmenizi saÄ?layabileceÄ?i gibi, zorlu koÃ…?ullar ve zorlu durumlarda da baÃ…?arıya ulaÃ…?manızı hayatta kalmanızı da saÄ?layacaktır. ENDURANCE - DAYANIKLILIK (EN)’ ın en büyük katkıları ise HÄ°T POÄ°NT - CAN (HP) 'a saÄ?ladıÄ?ı katkıdır.
CHARISMA (CH) : Sizin fiziksel görünümünüze saÄ?ladıÄ?ı katkının yanı sıra (güzellik - yakıÅ?ıklılık gibi), toplum içerisindeki aÄ?ırlıÄ?ınız konuÅ?tuÄ?unuz zaman dinlenebilirliÄ?iniz, iyi konuÅ?macı olabilmeniz gibi durumlara doÄ?rudan katkı saÄ?layan bir skordur.
INTELLIGENCE - ZEKA (IN) :Zeka çabuk öÄ?renme ve zekaya dayalı yeteneklerde (skills) daha baÅ?arılı olmayı saÄ?layan bir etkendir. Ayrıca zeka ayarına göre toplam yetenek puanınızda zeka durumunuzda hesaplanarak verilir (yani yüksek Ä°N = yüksek skill point).
AGILITY - Ã?EVÄ°KLÄ°K (AG) : Daha hızlı hareket olanaÄ?ı saÄ?lar. Akrobatlar yüksek AG 'ye sahip karakterlerdir. AG 'nin en büyük katkıları hareket alanınız, öncelik ve hız durumunuza saÄ?ladıÄ?ı katkılardır.
LUCK - Å?ANS (LK) : Karakterinizin Å?ans eseri bir Å?eyi baÅ?arma olasılıÄ?ının ne kadar yüksek olduÄ?unu belirtir. Her saldırıdan sonra gerçekleÅ?en Critical Chance düÅ?manınıza kritik bir hasar verebilme Å?ansı direk Å?ans yüzdenizin üzerine eklenmesi ile denenir.
Å?imdi bu yeteneklerden seçtiÄ?iniz üç tanesini fazladan + %20 puan arttırabiliyorsunuz, unutmayın sadece üç tanesini.
Å?imdi gelelim yetenek (skill) hesaplamalarına. ArkadaÅ?lar bu hesaplamaların her birinin birer formülü vardır, Å?imdi hesaplamaya baÅ?layalım aÅ?aÄ?ıda formülleri vereceÄ?im umarım matematiÄ?i seviyorsunuzdur .
Skills:
Small Guns : 5 % + (4 x AG)
Big Guns : 0 % + (2 x AG)
Energy Weapons : 0 % (2 x AG)
Unarmed : 30 % + (2 x (AG + ST)
Melee Weapons : 20 % + (2 x (AG + ST))
Throwing : 0 % + (4 x AG)
First Aid : 0 % + (2 x (PE + EN))
Doctor : 5 % + (PE + Ä°N)
Sneak : 5 % + (3 x AG)
Lockpick : 10 % + (PE + AG)
Steal : 0 % + (3 x AG)
Traps : 10 % + (PE + AG)
Science : 0 % + (4 x Ä°N)
Repair : 0 % + (3 x Ä°N)
Pilot : 0 % + (2 x (AG + PE))
Speech : 0 % + (5 x CH)
Barter : 0 % + (4 x CH)
Gambling : 0 % + (5 x LK)
Outdoorsman : 0 % + (2 x (EN + Ä°N))
Å?imdi de yeteneklerinize bir açıklık getirelim.
Skills:
Small Guns : Pistol lar, pompalı tüfekler, otomatik ve yarı otomatik silahlarlarla olan yeterliliÄ?inizi bu silahları ne kadar iyi kullanabildiÄ?inizi temsil etmektedir.
Big Guns : AÄ?ır makineli silahlar, (mini gun gibi) ve roket atar ve uçak savar gibi silahlara olan yeterliliÄ?inizi temsil etmektedir.
Energy Weapons : Fallout oyununun geçtiÄ?i 2100 ve sonrası yıllarda kullanılan enerji silahları lazer silahları ile olan yeterliliÄ?inizi temsin etmektedir. Plazma silahları enerji silahlarının en bilinenlerindendir (plazma gun, plazma rifle).
Unarmed : Sizin fiziksel gücünüzden gelen yumruk tekme gibi saldırılarınız ile yeterliliÄ?inizi temsil etmektedir.
Melee Weapons : Balyoz, kılıç, balta, bıçak gibi yakın dövüÅ?te kullanılabilir silahlarla olan yeterliliÄ?inizi, yeteneÄ?inizi temsil etmektedir.
Throwing : Sizin taÅ?, el bombası, plazma patlayıcılar gibi fırlatılabilir nesneleri fırlatabilme kabiliyetinizi yeterliliÄ?inizi göstermektedir, temsil etmektedir.
First Aid : Ä°lk yardım. Sizin ilk yardım durumlarını da ne derece yetenekli olduÄ?unuzu göstermektedir. Yaralının kanamasını durdurmak gibi durumlar.
Doctor : Doktor becerilerinizin ne derece iyi olduÄ?unuzu göstermektedir. Yaralılara ve hastalara ilk müdahalede bulunabileceÄ?iniz gibi onları iyileÅ?tirebilirsinizde.
Sneak : Sessiz yürüme. Gecenin karanlıÄ?ında düÅ?manınıza görünmeden hemen dibinden geçebilme, uyuyan bir nöbetçiyi alt edebilme veya gizlice girdiÄ?iniz bir evden almak zorunda olduÄ?unuz Å?eyi kimseyi uyandırmadan alabilme gibi durumları bu yetenek sayesinde daha baÅ?arılı yapabilirsiniz.
Lockpick : Kapalı veya kilitli olan bir kapıyı bu yetenek sayesinde açabilirsiniz. Bu yeteneÄ?iniz ne kadar yüksek olursa kilitli kapıları açabilme konusunda o kadar uzman olursunuz. Fakat bazı elektronik kapıları açmanın daha farklı yöntemleri vardır. O kapılar ya özel elektronik kartlarla açılabilir, yada elinizde en hasından bir elektronik kilit okuyucu bulunmalıdır .
Steal : Yankesicilik, cepçilik. Bir adamın cebinden gizlice almak durumunda olduÄ?unuz bir nesneyi ona fark ettirmeden alabilirsiniz veya westeland 'ın zorlu kasaba yaÃ…?antılarında hayatta kalmak için baÃ…?kalarından çalabilirsiniz. Bu yeteneÄ?inizin puanı ne kadar yüksek olursa o kadar baÃ…?arılı olursunuz. Fakat PERCEPTÄ°ON’ ı yüksek olan karakterler üzerinde kullanırken dikkatli olmanızı öneririm.
Traps : Tuzak kurabilme ve bunları sezinleyebilme konusunda ki yeterliliÄ?iniz ve yeteneÄ?inizdir.
Science : Kimyasal deneyler ve elektronik cihazlar ile ilgili yeterliliÄ?iniz ve yeteneÄ?inizdir. Bu yeteneÄ?iniz yüksek olduÄ?unda saÄ?lam bir bilgisayarın veri bankasına bile sızabilir ve deÄ?erli bilgiler elde edebilirsiniz.
Repair : Tamir. Bozuk bir cihazı tamir etme çalıÅ?ır hale getirme konusunda ki yeterliliÄ?iniz, yeteneÄ?iniz. Bu yetenek sayesinde yolda kalmıÅ? bir aracı yeniden çalıÅ?ır hale getirebilirsiniz.
Pilot : Motorlu araçları kullanabilme konusunda ki yeterlilik ve yeteneÄ?inizdir. Zorlu koÅ?ullarda alacaÄ?ınız bir takım ceza durumlarında yüksek pilot yetenek puanı önemli bir katkı saÄ?lar.
Speech : KonuÅ?ma ve ikna kabiliyeti. Bu yetenek sayesinde insanlara lafınızı dinletebilir etrafınızda toplanmalarını saÄ?layabilirsiniz.
Barter : Pazarlık. Ä°yi bir pazarlık yapabilme yüksek fiyatlı bir Å?eyi uygun bir fiyata indirebilme konusunda ki yeteneÄ?iniz ve yeterliliÄ?iniz.
Gambling : Å?ans oyunlarında ki Å?ansınızın yeterliliÄ?i ile ilgili bir yetenektir. Zar ve kaÄ?ıt oyunları gibi Å?ans oyunlarında bu yetenek kullanılır.
Outdoorsman : Ä°zcilik, ,iz sürme bir nevi ranger lık . Ã?ıktıÄ?ınız uzun yolculuklarda güvenli yollardan gidebilme konusunda bu yetenek ile ilgili denemeler yapılır. Yüksek Outdoorsman yüzdesine sahip olan bir karakter ulaÅ?mak istediÄ?i yere daha güvenli yollardan gidebilir.
Å?imdi gelelim resistance olaylarına :
Radiation Resist
Gas Resist
Electricity Resist
Poison Resist
Å?imdi bu dördü nedir hemen kısaca görelim.
Radiation Resist : Adı üzerinde radyasyon dayanıklılıÄ?ı, koruması. Fallout dünyasında oyunun geçeceÄ?i westeland 'ın büyük bir bölümü radyasyon etkisinde, gittiÄ?iniz pek çok yerde radyasyon' a maÄ?ruz kalma ihtimaliniz oldukça yüksek, tabi Vault denilen özelliklede radyasyon etkilerinden korunma amacı ile inÅ?a edilmiÅ? yer altı sıÄ?ınakları dıÅ?arısındaysanız.
Formül : 2 x EN
Gas Resist : Nefes alan her canlının gaz' a karÅ?ı zaafı vardır. Bu zaaf giyilen bir takım gaz maskesi ve maskeli zırhlar ile önlenebilir.
BaÅ?langıçta her karekterin Gas Resist' i 0 / 0 dır.
Electricity Resist : Elektirik her canlıyı etkiler, Electricity Resist de bu etkilere karÅ?ı olan korumadır.
Bütün karekterlerde baÅ?langıç standarttır 0 olarak baÅ?lar. Electricity Resist giyilen zırhların saÄ?ladıÄ?ı katkılar ile artabilir.
Poison Resist : Zehire karÅ?ı olan dayanıklılıÄ?ınızdır.
Formül : 5 x EN
Armor Class (AC): Zırh durumunuz. Zırh durumunuz daha siz hiç bir zırhı giyinmeden de vardır, rakipleriniz hangi Å?ekilde olursa olsun size hasar verebilmek için zırh durumunuzu mutlaka geçmelidirler. Sizde karÅ?ınızda ki rakibinize hasar verebilmek için aynı Å?ekilde rakibinizin zırh hurumunu geçmelisiniz.
GiyindiÄ?iniz her zırhın AC nize saÄ?ladıÄ?ı bir takım katkılar vardır, bunlar size hasarlara karÅ?ı bir takım korumalar saÄ?lar bazı zırhlar Electricity Resist, bazıları Gas Resist veya Radiation Resist verebilir.
Ayrıca ;
DT DR
Normal 0 / 0 %
Laser 0 / 0 %
Fire 0 / 0 %
Plasma 0 / 0 %
Explode 0 / 0 %
yukarıdaki liste üzerinize giydiÄ?iniz Armor (zırh) için hazırlanmıÅ? olan bir listedir.
Normal
Laser
Fire
Plasma
Explode
gibi hasarlara karÅ?ı her zırh bir takım katkılar saÄ?lar tabi bu zırhların saÄ?ladıÄ?ı katkılar deÄ?iÅ?iktir her zırhın aynı deÄ?ildir. Ã?zerinizde zırh olmadıÄ?ı sürece bu tabloda ki her hasar türü 0 % dir.
AG Armor class 'a eklenir. Ã?R : AG 6 karakterin üzerinde leather jacket, onun getirdiÄ?i + 5 bu durumda bu karakterin AC 'si 11 olur.
Hit Points (HP): Karekterinizin can puanıdır, aldıÄ?ınız hasar puanına göre buradan düÅ?üm yapılır "0" HP kesin ölümdür. Birde bir üstteki belirtiÄ?im,
DT DR
Normal 0 / 0 %
Laser 0 / 0 %
Fire 0 / 0 %
Plasma 0 / 0 %
Explode 0 / 0 %
durumlarının HP üzerinde katkıları vardır. Zırhınızdan dolayı örneÄ?in Fire' a karÅ?ı 10 / 10 % fire resist 'iniz var ise yediÄ?iniz fire hasarlarından 10 / 10 % düÅ?üp o Å?ekilde düÅ?üm yapıyorsunuz HP nizden. (Bu hesaplamalarla kafanızı fazla karıÅ?tırmamanızı öneririm). Formül : 15 + (STR + ( 2 x EN ) )
Carry Weight : Sizin aÄ?ırlık taÅ?ıma kapasitenizdir, yanınızda taÅ?ıyabileceÄ?iniz maximum aÄ?ırlıktır. Direk STR (ST) ile alakalı olan bir durumdur. Formül : 25 lbs + 25 x STR
Action Points (AP): Karakterlerinizin ve rakiplerinizin bir tur içerisindeki hareket durumlarıdır, her hareketin belli bir AP harcaması vardır. Ã?rneÄ?in 1 m ilerlemen, bir adım atmak 1 AP dir. Bir silahın cephanesini doldurmak 2 AP dir. Ayrıca her ateÅ?li silahın bir ateÅ? etme AP si vardır bu silahlar arasında deÄ?iÅ?iklik gösterebilir bazı silahlarda 5 AP lik bir ateÅ? etme AP si varken bazı silahlarda bu örneÄ?in, 4 bazılarında 6 olabilir.
Å?imdi AP 'ye direk katkı saÄ?layan Agility (AG) nin AP getirilerini görelim. Kaç AG kaç AP getirir.
--Agility--
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10+
--#AP--
5
6
7
8
9
10
Squence: Ã?ncelik durumu. Bir combat durumunda veya iki tarafın mücadele ettiÄ?i bir durumda kimin daha önce hareket edeceÄ?ini, kimin daha önce baÅ?layacaÄ?ını Squence durumu belirler Squence' i en yüksek olan en önce baÅ?lar. Bu öncelik durumu karakterinizin 6. hisleri ile alakalı bir durumdur. 6. hisleri kuvvetli olan bir karakter tehlikeyi daha önceden sezinleyip daha önceden hareket edebilir. Spider Man 'in örümcek hisleri bu duruma verilebilecek en güzel örnektir sanırım.
PERCEPTİON (PE) direk Squence' iniz ile alakalı olan bir skordur. Formül : 2 x PE
Melee Damage (MD): Yakın dövüÅ? silahları ile vereceÄ?iniz hasarın üzerine kaç ekleyeceÄ?iniz ile ilgilidir. Ã?r: karÅ?ınızdaki rakibinize knife (bıçak) ile salıdırıyorsunuz, eÄ?er rakibinize vurmakta baÅ?arılı olursanız 1d10 + MD eklersiniz.
MD direk STR ile alakalıdır.
---Strength---
1-6
7
8
9
10
11
12
---Melee damage (MD)---
1
2
3
4
5
6
7
Critical Chance : Bu karÅ?ıdaki rakibinize kritik bir hasar verme ihtimalinizin yüzdesidir. YaptıÄ?ınız her saldırıdan sonra birde karÅ?ınızdaki rakibinize Å?ans eseri kritik bir hasar verip veremediÄ?inizi belirlemek içindir. Å?ans faktörü öyle bir durumdur ki yaptıÄ?ınız rasgele bir atıÅ?ta rakibinizi hayati bir yerinden vurabilir, rasgele savurduÄ?unuz bir bıçak darbesi ile rakibinizin tendonlarını kesebilirsiniz. Bu Critical Chance denemesini yapabilmeniz için rakibinize vurabiliyor olmalısınız.
Critical Chance direk LUCK (LK) skoru ile alakalı olan bir durumdur. LK skorunuz kaçsa Critical Chance yüzdenizde direk o skorunuzun karÅ?ılıÄ?ı olan sayının yüzdesidir. Ã?R : LK 5 Critical Chance 5 % LK 7 Critical Chance 7 %
Healing Rate : Karakteriniz yaralandıÄ?ı zaman onun 6 saat içerisinde ne kadar iyileÅ?tiÄ?inin sayısal deÄ?eridir. Fakat bu durumun gerçekleÅ?ebilmesi için dinleniyor olmanız gerekmektedir (uyumak, uzanıp TV izlemek , vs...vs...). Bu durum direk ENDURANCE (EN) ile alakalıdır.
---Endurance---
1-5
6-8
9-10
11+
---Healing Rate---
1
2
3
4
Ã?rneÄ?in, EN 7 olan bir karekterin Healing Rate' i 2 dir. Bu karekter 24 saat dinlendiÄ?i taktirde 8 HP 'si yerine gelecektir (hasar aldıysa aldıÄ?ı hasardan).
Gelelim en karmaÅ?ık konuya "Traits" her karekter baÅ?langıçta toplan iki tane traits alabilir veya 1 tane alır yada hiç almaz bu kiÅ?inin isteÄ?ine baÄ?lıdır. Her traits 'in bir takım getirileri olduÄ?u gibi bir takım götürüleride vardır, bu götürüler bazen oldukça can sıkıcı olabiliyor bu sebeplede oynattıÄ?ınız karektere göre hiç traits tercih etmeyebiliyorsunuz.
Traits sizin karekterinizin daha çömezken yapabildiÄ?i bir takım yetenekleridir, karekteriniz level atladıÄ?ında daha sonra traits alma Å?ansınız yoktur, traits ler sadece bir kere baÅ?langıçta alınır.
Devamı gelecek...
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
VAkti zamanında yener bi fallout oyunu açmıÅ?tı oynamıÅ?tık biz de. oynasak ne güzel olurdu aslında Hatta ordaki karakterimi bile direk kullanabilirm
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Ben de Fallout oynamak istiyorum, birisi açsa da bende oynasam.Bu arada, ben yaklaÅ?ım 2-3 yıl önce Fallout 2'yi oynadıydım, güzel oyundu ancak bir yerden sonra geçilmiyordu, bıraktıydım, ancak hiç Masaüstü oynamadım.Ã?ünkü kuralları bilmiyordum.Ancak Å?imdi oynayabilirm
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Fri Mar 21, 2008 1:58 am
Neden böyle Å?eyler hep amerikada geçer anlamam Uzaylılar amerikaya iner, felaketler amerikada olur, nükleer füzeler amerikayı tehdit eder
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum