Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - 4.Ed. D&D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4.Ed. D&D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 12:56 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    *
    - At-will Attack Powers: Bu güçler seçtiÄ?iniz sınıftan geliyor. 1.level’de 2 adet seçiyorsunuz ama bunları hemen öÄ?renmiyorsunuz. Ä°leride, level atladıkça eÄ?er beÄ?enmediÄ?iniz ya da aldıÄ?ınıza piÃ…?man olduÄ?unuz bir takım güçler yerine bunları “Yeniden EÄ?itim” ile eski güçlerinizle deÄ?iÃ…?ebiliyorsunuz. (biraz karıÅ?ık, ilerde aydınlanacak bir konu)
    .


    Sanırım burada bir hata var.

    You can use at-will powers as often as you choose. (PHB 15)

    DemiÅ?, yani yanlıÅ? anlamadıysam dilediÄ?in zaman kullanabilirsin gibi bir Å?ey demek bu?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Lugtarias
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jun 13, 2007
    Posts: 726
    Location: izmir

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 1:04 am Reply with quoteBack to top

    Ya dwax, sayı çok mu olur bilmiyorum ama benim 3 arkadaÅ?ım oyun var mı bildiÄ?in diye sordular bana bugün, frpworldde açılacak 4.0 dedim. Yer varsa gelmek istiyolar?

    _________________
    Ve sonbahar gelmeden topraÄ?a düÅ?tü yeÅ?il renkli yaprak, geceyi beklemeden ortaya çıkan ayla birlikte.
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 3:31 am Reply with quoteBack to top

    .
    Edmond, düzelttim onu. Ä°lk okuduÄ?umda yanlıÅ? anlamıÅ?ım, öyle kalmıÅ?. Mr. Green TeÅ?ekkür ederim takip edip uyardıÄ?ın için. Sonradan özel güçleri açıklarken doÄ?rusunu yazmıÅ?tım ama geride kalan bilgiyi düzeltmek aklıma gelmemiÅ?.

    ***

    Lugi bunları rol yapma baÅ?lıklarında daha sonra konuÅ?uruz. Forum RPsi olacak bizimkisi bildiÄ?in gibi, haftada birkaç mesajın atıldıÄ?ı vs bir Å?ey. Yalnız benim aklımda iyilerle kötülerin çarpıÅ?ması (ya da yarıÅ?ması) Å?eklinde bir senaryo taslaÄ?ı ve kafamda kurduÄ?um acayip sihirli bir diyar var. Bu dediÄ?im senaryo tek grupla da oynanabilir ama asıl zevklisi iki grup olmasıdır, yani kalabalık olması. Neyse dediÄ?im gibi henüz en az bir ay var bakalım o zamana kadar ne olur. Ben oynatırsam oyunculardan klasik beklentilerim olur tabii; sizin gibi neÅ?eli, saygılı, sevgili, öyle her Å?eyi büyütüp sorun etmeyen, sakin, az da olsa ingilizce ve Türkçe bilen, vs. Neyse bunları Rol Yapma baÅ?lıÄ?ında konuÅ?uruz ama yapalım FRP.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 3:32 am Reply with quoteBack to top

    ****************

    Fighter

    Image

    Fighter:
    SavaÃ…?çı kiÃ…?ilik! DüÅ?mana karÃ…?ı en ön saflarda çarpıÅ?arak aÄ?ır zırhları ve savaÃ…? yetenekleri ve melee silahları ile gurubun geri kalanını korurlar. Güç kaynakları: “Martial”dır.
    Bütün fighterlar için en önemli özellik güçtür! (str) Ayrıca constitution, dexterity ya da wisdom da hangi silahı kullanmayı sevdiklerine baÄ?lı olarak ihtiyaç duyacakları özelliklerdir. Genelde iki türlü savaÅ?çı tipi bulunur: Great Weapon Fighter (büyük silah savaÅ?çısı) ve Guardian Fighter (koruyucu savaÅ?çı)

    Great Weapon Fighter: Münkün olan en fazla hasarı vermek istersin, kodun mu oturtmak! Akıllı dövüÅ?mek deÄ?il sert dövüÅ?mek daha hoÅ?una gider. O yüzden genelde iki elinle birden kullanılan greatsword, greataxe gibi kocaman silahlar kullanırsın. Tabii ki güç (Str) ön plandadır ve bünye de (Con) kolay kolay ölmemen için yüksek olmalıdır. Ã?zel güçlerini de bu yönde, two-handed weapon (iki elle kullanılan silah) kullanmayı motive edici Å?ekilde seçersin.

    Guardian Fighter: Ä°yi ve akıllı dövüÅ?mek istersin ve saldırma gücünün yanısıra savunmanın da kuvvetli olmasını istersin. Bu yüzden genellikle aÄ?ır bir kalkan ve tek elle kullanılabilen silahları tercih edersin. Kolay kolay yaralanmazsın. Gücün (str) yanısıra maharet (dex) de senin için önemlidir.

    Fighter Class Features: (Fighter sınıfı özellikleri)
    En önemli özelliklerinden bazıları Å?öyle: Ã?ok iyi zırhlar kullanabilirler ve hit pointleri diÄ?erlerine göre oldukça yüksektir. Bütün savaÅ? silahlarını kullanmayı becerirler.

    Combat Challenge: (meydan okuma)
    DövüÅ? sırasında fighterı dikkate almamak çok tehlikelidir. Fighter düÅ?manına saldırdıÄ?ında, -vursa da vuramasa da- eÄ?er isterse (bir dahaki tura kadar) onu mimleyebilir! (mark) MimlenmiÃ…? kiÃ…?i (marked) attack roll’larına -2 ceza (penalty) alır. Ayrıca hemen bitiÃ…?iÄ?indeki bu söz konusu mimlenmiÃ…? düÅ?man eÄ?er senden baÃ…?kasına saldırmaya kalkarsa ya da yer deÄ?iÃ…?tirmeye kalkıÅ?ırsa ona derhâl (anında) bir melee atak daha yapabilirsin!

    Combat Superiority: (SavaÅ?çı üstünlüÄ?ü)
    Fırsat ataklarına (opportuniy attack, AoO) Wisdom modifierin kadar bonus alırsın! Senin, hareket ettiÄ?i için AoO yaptıÄ?ın bir düÅ?man hareket ediÅ?ini durdurmak zorunda kalır!

    Fighter Weapon Talent: (Silah yeteneÄ?i)
    Tek el veya iki elinle kullanabileceÄ?in silah türlerinden birini seçersin ve o silah tiplerinde artık +1 attack roll bonusun olur.

    Fighter and Melee Waepons: (fighter ve melee silahlar)
    Fighterlar diÄ?er bütün sınıflardan daha iyi melee silahları kullanır ve melee silah kullandıkları pek çok özel güçleri vardır. Melee weaponlar genelde Str deÄ?erine baÄ?lı olarak etkili olurlar ancak bazı özel güçlerde iÅ?in içine Dex ve hatta Con, wis deÄ?erleri bile girer.

    Fighter Powers: (özel güçleri)
    Fighter sınıfının özel güçlerine “Exploit” (yiÄ?itlik) denir. Bazıları aÄ?ır silahlarla daha iyi çalıÅ?ır bazıları da “guardian” stilinde iÃ…? görür. Ayrıca seçtiÄ?in silahlar da exploitlerin iÃ…?leyiÃ…?i için önem kazanır.

    Level 1 At-Will Exploits:

    Cleave (Fighter attack 1)
    BitiÅ?iÄ?indeki iki düÅ?mandan birine vururken diÄ?erine de vurursun.
    Hit: 1[W]+Str modif.
    Ä°kinci düÅ?man sadece senin Str modifierin kadar hasar alır.

    Reaping Strike (Fighter attack 1)
    Hit: 1[W]+Str modif.
    Hedefi ıskalasan bile; Str modifierin yarısı kadar hasar verirsin, eÄ?er kullandıÄ?ın two-handed silah ise Str modifierin kadar hasar verirsin.
    (Bu bir At-Will özellik olduÄ?una göre devamlı kullanabiliyorsun; bu da demektir ki Fighter rakibini muhakkak yaralar! KaçıÅ? yok yani)

    Sure Strike (Fighter attack 1)
    Bu tip melee ataklar Str vs AC yani gücün düÅ?manın AC’sine karÃ…?ı yapılır ve isabet olursa silahın hasarına senin Str modifierin eklenir. Bu At-Will güç senin isabet kaydetme ihtimalini arttırmaya yarıyor. Attack’a Str+2 ekleniyor ama hasara str modif eklenmiyor Hit: 1[W] oluyor sadece. Hasardan kısıp, isabet oranını arttırıyorsun.

    Tide of Iron (Fighter attack 1)
    Bu gücü kullanmak için kalkan taÅ?ımalısın.
    Hit: 1[W]+Str modif.
    Melee silahınla düÅ?manına bir vuruÅ? yapıp hemen ardından kalkanınla onu 1 kare öteye itersin. EÄ?er istersen anında düÅ?manın eski bulunduÄ?u kareye de geçebilirsin.

    Level 1 Encounter Exploits

    Covering attack: (Fighter attack 1)
    DüÅ?manın hemen yanında bir arkadaÅ?ın varsa ve fırsat saldırısına uÄ?ramadan uzaklaÅ?mak istiyorsa bu özel gücü kullanırsın.
    Hit: 2[W]+Str modif.
    Sen melee silahını düÅ?mana doÄ?ru Å?aÅ?ırtıcı bir biçimde sallayıp vururken, onun dibindeki arkadaÅ?ın da fırsattan istifade emniyetli bir biçimde 2 kare hareket edebilir.

    Passing Attack: (Fighter attack 1)
    DüÅ?mana bir saldırı yapar, ardından bir kare hareket edip bir saldırı daha yaparsın.
    1.Attack: Str AC’ye karÃ…?ı ve Hit: 1[W]+Str modif.
    2.Attack: Str+2 AC’ye karÃ…?ı ve Hit: 1[W]+Str modif.

    Spinnig Sweep (Fighter attack 1)
    Silahınızı güçlü bir Å?ekilde sallayıp düÅ?manın ayaÄ?ını yerden kesecek bir darbe vurursunuz.
    Hit: 1[W]+Str modif.
    DüÅ?man darbenin etkisiyle yere yapıÅ?ır.

    Steel Serpent Strike (Fighter attack 1)
    DüÅ?manın dizine ya da ayaÄ?ına vurursunuz.
    Hit: 2[W]+Str modif.
    DüÅ?man ayaÄ?ı sakatlanınca yavaÅ?lar (slowed) ve bir dahaki turunuzun sonuna kadar yerinden ayrılamaz.

    Level 1 Daily Exploits

    Brute Strike: (Fighter attack 1)
    Kemikleri ve zırhları kıracak kadar güçlü bir vuruÅ?!
    Hit: 3[W]+Str modif.

    Comeback Strike: (Fighter attack 1)
    DüÅ?mana yaptıÄ?ın vuruÅ? seni canlandırır, vs, daha azimli olursun.
    Hit: 2[W]+Str modif.
    VuruÃ…?unu yaptıktan sonra bir “healing surge” harcayabilirsin. (iyileÃ…?me)

    Villain’s Menace: (Fighter attack 1)
    DüÅ?manınıza sıkı bir vuruÅ? yaparsınız ve...
    Hit: 2[W]+Str modif.
    Ve kapıÅ?ma bitene kadar o düÅ?mana karÅ?ı +2 attack roll, +4 Dmg roll bonusu alırsınız!
    (Iskalarsanız sadece +1 attack, +2 dmg bonusu olur.)

    Level 2 Utility Exploits

    Boundless Endurance: (Fighter Utility 2)
    Yaralıysan 2+Con modif. kadar iyileÅ?irsin.

    Get Over Here: (Fighter Utility 2)
    Bir arkadaÅ?ınızı bitiÅ?iÄ?inizdeki karelerde 2 kare hareket ettirebilir, yerini deÄ?iÅ?tirebilirsiniz.

    No Opening: (Fighter Utility 2)
    Bu trigger (tetikleyici) olan bir güç.
    Trigger: EÄ?er sana bir düÅ?man saldırıyorsa ve o düÅ?man sana göre avantajlıysa (combat advantage) bu güç harekete geçer ve düÅ?manın avantajı yok olur.

    Unstoppable: (Fighter Utility 2)
    Adrenalinin gücüne kaptırırsın kendini. 2d6+Con modif kadar geçici hit point kazanırsın!

    Level 3 Encounter Exploits

    Armor-Piercing Thrust: (Fighter Attack 3)
    Silahını rakibin zayıf noktasına sokarsın. (Str Reflex’e karÃ…?ı)
    EÄ?er hafif kılıç (light blade) ya da mızrak (spear) kullanıyorsan Dex modifierin kadar attack roll bonus, ayrıca Dmg roll bonus alırsın!
    Hit: 1[W]+Str modif.

    Crushing Blow: (Fighter Attack 3)
    MüthiÅ? bir vuruÅ?!
    Hit: 2[W]+Str modif.
    EÄ?er silah olarak axe, hammer ya da mace kullanıyorsan Con modifierin kadar Dmg roll bonus alırsın!

    Dance of Steel: (Fighter Attack 3)
    Zarif bir hareketle silahını sallar beklenmedik bir vuruÅ? yaparsın.
    Hit: 2[W]+Str modif.
    EÄ?er silah olarak polearm ya da heavy blade kullanıyorsan, rakibin bir dahaki turun sonuna kadar yavaÅ?lar! (slowed)

    Precise Strike: (Fighter Attack 3)
    Ä°stekli bir Å?ekilde rakibine isabet kaydetmeye odaklanırsın.
    Attack: Str+4, AC’ye karÃ…?ı
    Hit: 1[W]+Str modif.

    Rain of Blows: (Fighter Attack 3)
    Seri Å?ekilde yapılan iki saldırı.
    Hit: 1[W]+Str modif.
    Bir saldırı yaparsın. EÄ?er bir light blade, spear ya da flail kullanıyorsan ve Dexterity deÄ?erin en az 15 ise ikinci bir saldırı daha yapabilirsin! Ä°kinci saldırıyı ister aynı, ister farklı kiÅ?iye yapabilirsin.

    Sweeping Blow: (Fighter Attack 3)
    Bütün gücünü bir savuruÅ?ta birden fazla düÅ?mana vurabilmek için kullanırsın.
    Bir vuruÅ?ta bitiÅ?iÄ?inde duran (ve görebildiÄ?in) bütün düÅ?manlarına hasar verirsin!
    EÄ?er silah olarak bir axe, flail, heavy blade ya da pick kullanıyorsan Str modifierinin yarısı kadar attack roll bonusu alırsın!

    Å?imdi bir de dövüÅ?te son nokta, level 29 Daily power özel güç örneÄ?i verelim:

    No Mercy: (Fighter Attack 29)
    SavaÅ?çının gazabı önünde kimse durmasın!
    Melee silahıyla akıllara durgunluk verecek bir vuruÅ? yapar.
    Hit: 7[W]+Str modif.
    (gördüÄ?ünüz gibi silahın 7 katı bir darbe vuruyor. O seviyedeyken kullanacaÄ?ı tılsımlı silahın gücü ve Strength modifierin yüksekliÄ?ini de düÅ?ünürseniz darbenin büyüklüÄ?ünü az çok tasavvur edebilirsiniz)

    Son olarak Paragon Pathlara da göz atalım:

    1- Iron Vanguard:
    Fiziksel mükemmelliÄ?e ulaÅ?ır, çok güçlüdür, ön saflarda hiç kimse ondan iyi çarpıÅ?amaz. DüÅ?manı gerilettirip topraÄ?ı ele geçirmek onun için çok kolaydır. 6 adet, saldırdıÄ?ında avantaj elde eden özel paragon gücü kazanır.

    2- Kensei:
    Ben ve silahım biriz! SeçtiÄ?i bir silah üzerine yoÄ?unlaÅ?ır. Bu silahı kullanırken karÅ?ısında duranları mahveder. 6 adet, seçmiÅ? olduÄ?u o silahla yapabileceÄ?i deÄ?iÅ?ik savaÅ?a dayalı Paragon gücü kazanır.

    3- Pıt Fighter:
    Ã?ok pis dövüÅ?ürüm ve kazanırım! Zindanlarda, arenalarda, vs dövüÅ?tünüz ve hayatta kalmak için her türlü numarayı da öÄ?rendiniz. Ã?ok gösteriÅ?li bir dövüÅ? stiliniz olmayabilir ama iÅ?inizi görüyor. Armor, attack, dmg, wis, vs karıÅ?ık konularda avantaj saÄ?layan 6 paragon gücü kazanıyorsunuz.

    4-.Swordmaster:
    Kılıcım sanat yapan bir silahtır, öldürücüdür ve benim elimde durdurulamaz! Kılıcınız ve siz birsiniz! Herkesten daha iyi kılıç kullanıyorsunuz. Yine 6 adet, light blade ve heavy blade ile yapabileceÄ?iniz paragon güçleriniz oluyor.



    Fighter meselesi de böyle! Cleric için söylediÄ?im bu sınıf için de geçerli bow, crossbow gibi uzaktan atan silahlara hiç gerek yok. Hatta Clericin hiç olmazsa uzaktan attıÄ?ı kutsal ıÅ?ınlar var. Fighter hedefin yanına varmadıÄ?ı müddetçe etkili deÄ?il ama bir kere düÅ?manın yanına geldiÄ?inde acayip Ã…?ekilde öldürücü oluyor! Hele de düÅ?manı mimlemesi hadisesi çok büyük bir fighter avantajı; örneÄ?in büyücü bir karakterin baÃ…?ına musallat olmak isteyen bir düÅ?man savaÃ…?çı olsun (ki pratikte çok olur böyle olaylar) bizim fighter bu kiÃ…?iye saldırıyor ve onu bir güzel mimliyor! Ã…?imdi düÅ?man savaÃ…?çı -2 attack roll ceza alıyor ve bizim büyücüye vurmaya kalkarsa Fighter’ımız derhal bir fırsat saldırısı yapıyor (AoO) ve düÅ?mana bu hareketini fena ödetiyor. Yani defender olayını Fighter bitirmiÃ…?; her gruba lazım bir tane!



    ******


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:10 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 4:28 am Reply with quoteBack to top

    Madem öyle, ben bir deÄ?iÅ?iklik yapıyorum, HUMAN-RANGER olacaÄ?ım ve iki elimde kılıç bulundaracaÄ?ım.

    Nasıl olsa Hunter's Quarry denen özellik sayesinde bir turda 1d6 fazla vurabiliyorum.

    AldıÄ?ım silahlar 1d8-1d6 olsa eÄ?er, ve daily power'ı kullandıÄ?ımda.... (Jaws of the Wolf)

    1d8+1d8+1d6+1d6+STR+1d6(hunter's quarry bu sonuncusu)

    Sanırım sizden aÅ?aÄ?ı kalır yanım yok.

    Ve siz W3 vurursanız eÄ?er MAX (silahın d12 olduÄ?unu düÅ?ünürsek) 3d12'den 36 vurabiliyorsunuz, +4 str dersek 40 vurabilirsiniz ki bu max.

    Ben ise 2d8+3d6+4'ten 38 vurabiliyorum MAX.

    FAKAT

    Minimum hesaplayacak olursak, siz vuruÅ?u kaçırırsanız ki bu ihtimâli 1/2 olarak hesaplarsak, çünkü tek hakkınız var, 0 vurursunuz.Fakat benim 0 vurma ihtimâlim 1/4, çünkü iki kere deniyorum.

    Ayrıca, eÄ?er vuruÅ?umuzu minumum hesaplarsak, siz en az 3 (zarlardan bir atsanız) +4 (STR) vurabiliyorsunuz.Yani 7 yapıyor.Ben ise, en az 9 vuraibliyorum, çünkü toplam 5 zar atıyorum Very Happy

    Nasılım Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 5:05 am Reply with quoteBack to top

    Galiba dual schimitar alsan 1d8+1d8 olduÄ?undan daha fazla vurabilirsin deÄ?ilmi? Yoksa yanılıyor muyum. :plotting:

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 5:20 am Reply with quoteBack to top

    .
    �ok güzel Edmond, "siz" derken kime vuruyorsun, kimi kastediyorsun merak ettim? Very Happy

    Bu arada Dragonbornlar kuluçka sonrası yumurtadan çıkıyorlar biliyorsunuz deÄ?il mi? Yani bildiÄ?iniz tavuk yumurtası gibi. Bazı tieflingler dragonborn omletine bayılırmıÅ?! :schemes:

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 5:25 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .
    �ok güzel Edmond, "siz" derken kime vuruyorsun, kimi kastediyorsun merak ettim? Very Happy

    Bu arada Dragonbornlar kuluçka sonrası yumurtadan çıkıyorlar biliyorsunuz deÄ?il mi? Yani bildiÄ?iniz tavuk yumurtası gibi. Bazı tieflingler dragonborn omletine bayılırmıÅ?! :schemes:

    .


    Bence oyuna baÅ?layabilmek için bir thiefling tarafından yakalanma, yakalanmama zarı atsınlar Very Happy Tuttururlarsa baÅ?lasınlar, tutturamazlarsa baÅ?layamasınlar Very Happy

    Bu arada ben vazgeçtim Human-Ranger'dan, Human-Paladin'im Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 5:45 am Reply with quoteBack to top

    Bende bu arada dragonborn'umu warlord yapıcam dökeyim ortaya bende bunları Very Happy

    Benim statları veriÅ?im Å?u Å?ekilde olacak.(hafiften baÅ?layayımda ilgili olduÄ?umu belli edeyim Very Happy Daha oyunun baÅ?lamasına epey olmasına raÄ?men)

    str:18
    con:12
    dex:11
    int:14
    wis:8
    cha:16

    DediÄ?im gibi charisma ve str tabanlı bir karakterim, wisdom - almasına raÄ?men ben kendime bunu en uygun buldum. Statların eklenmiÅ? hali budur dwaxer. Tablolardan seçtiÄ?im kalıba ekledim.

    Ayrıca elime maul almayı düÅ?ünüyorum. 2d6 vurmuÅ? durumunda olucam Very Happy Ama at-will'de aldıÄ?ım power bunu 2d6+4 yapıcak sanırsam :plotting: Birde Å?u powerlar iyi midir dwaxer bir yorum yaparsan sevinirim Very Happy

    AT-WILL POWER

    Furious Smash
    Vipers Strike (Vipers strike at-will yani temel ataÄ?ım olarak alıyorum)

    ENCOUNTER POWER

    Guardian Atack

    DAILY POWER

    Bastian of defence

    (Ã?oÄ?u kiÅ?inin benden gaz almak gibi bir durumu var iyi bufflar atmak durumundayım tabii eÄ?er böyle olursa. BaÅ?langıcım böyle Very Happy )

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 6:38 am Reply with quoteBack to top

    Eh madem Clicks yolladı:

    Ad.Huor Tinehtelë
    Irk:Elf
    Sınıf:Ranger

    STR:18 (+4) (+5)*
    CON:8 (-1) (0)*

    DEX:16 (+3) (+4)*
    INT:10 (+0) (+1)*

    WIS:13 (+1) (+2)*
    CHA:10 (+0) (+1)*

    *=Ability Modifier+1/2 Seviye

    Hp:11
    Healing Surge:5/day

    TWO BLADE RANGER

    Fort:+5
    Ref:+4
    Will:+1

    SavaÃ…?:

    Birinci elde:Longsword

    Saldırısı:+3 Prof, +4 Str, +1 seviye/2 = 8
    Hasar:1d8

    Ä°kinci elde:Shortsword

    Saldırısı:+3 Prof, +4 Str, +1 seviye/2=8
    Hasar:1d6


    Powers:

    At-will powers:

    Hit and Run
    Twin Strike

    Encounter powers:

    Evasive Strike

    Daily Powers:

    Jaws of the Wolf

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 8:31 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Sevgili CliCKs öncelikle bir yanlıÅ? anlamayı gidereyim:
    Elinde maul var diyorsun; 2d6 hasar veriyormuÃ…?. Bu silahla vurduÄ?unda At-Will gücünden dolayı deÄ?il, melee attack yaptıÄ?ın için 2d6+4 oluyor. Bu atak Str vs AC’dir, yani güç AC’ye karÃ…?ı yapılan saldırıdır. Bütün melee ataklar senin silahına Str modifierini ekler. Senin Str:18 olduÄ?una göre Modif=+4 olacaktır, evet formül doÄ?ru. Hiçbir özel gücünü kullanmasan da, sadece düz bir vuruÃ…?la hasar dmg: 2d6+4 olur zaten! At-Will gücü sana (ya da dostlarına) ekstradan baÃ…?ka avantaj(lar) saÄ?lıyordur mutlaka!
    Fighter bölümünde de görürsün melee silahlar ile vururken çoÄ?unlukla “Str vs AC” (Str AC’ye karÃ…?ı) saldırısı yaparsın. Yani attack zarına base (temel) attack bonuslarını eklerken Str modif.i eklersin ve sonuç rakibinin AC defansına eÃ…?it veya fazlaysa vurmuÃ…? olursun. Sonra da sıra hasarı hesaplamaya gelir. Hasrı “Hit” olarak gösteriyor 4.Ed. Yani Ã…?öyle bir Ã…?ey görebilirsin; “Hit: 1[W]+Str modif.” Bunun anlamı; VuruÃ…? hasarı eÃ…?ittir: 1 çarpı Silahın gücü (W) artı Str modifier! KöÅ?eli parantez içindeki [W] silah (weapon) demek. Yani maul kullanıyorsan W yerine 2d6 koyacaÄ?ız ona göre zar atacaÄ?ız. Bazen de (örneÄ?in bazı özel güçlerde) Ã…?öyle bir Ã…?ey görüyoruz: Hit: 2[W]+Str modif. Dikkat ederseniz 2[W] yazmıÅ?, yani silahın gücünü ikiyle çarpıyor! Ã?rnek maul kullanıyorsan: 2*[2d6] yani 4d6 olur hasar. Bazen de Ã…?öyle bir Ã…?ey görebilirsin: Hit: 1[W]+Con modif. Bunun da anlamı silahın hasarına Str deÄ?il de Con modifierini ekleyeceksiniz demek. Ama bu tip deÄ?iÃ…?iklikler büyülü özel güçler kullanıldıÄ?ında ortaya çıkıyor, yani melee silahlarla yapılan saldırılara çoÄ?unlukla (aksi belirtilmedikçe) gerek attack, gerek dmg (Hit) daima Str modifier eklenir.


    CliCKs ve Edmond hazırladıÄ?ınız karakterler hakkındaki spesifik yorumları Rol Yapma alanında açtıÄ?ım baÅ?lıkta yapacaÄ?ım; bu baÅ?lıkta daha genel, teknik konularda tartıÅ?ırız.

    .


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:11 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Thu Sep 11, 2008 9:30 pm Reply with quoteBack to top

    Biliyorum. Tekrar söylediklerin için de teÅ?ekkür ederim. Zaten Viper Strike sayesinde melee saldırım 2d6+4 oluyor. DiÄ?er seçtiÄ?im Furious Smash(str fort'a karÅ?ı) belirttiÄ?im gibi vuruyor. Ben damageme str modifierimin eklenmesini tercih ettim. Yani at-willer 1 levelde beni pek açmadı o yüzden biraz sade seçmiÅ? oldum. Bu arada 4.0'ın karakter kaÄ?ıdı redblade gibi proogramlarca hazırlandı mı? Yoksa siteye düzgün sırayla yazsakta olur mu. Bence olur aslında .

    Å?eye de deyineyim. Ã?stte de söyledim at-will'e sade Å?eyler aldım çünkü daha 1 leveliz. Ama endcounter'la daily powerımı iyi seçtiÄ?imi düÅ?ünüyorum. Encounterda guardian atackı seçmiÅ?tim. Yani:

    2[w]+str (atack baÅ?arlı olursa 1+Cha bonus kadar partydekilere ac veriyordum.) Yani 4d6+4 oluyor.

    Daily Power:

    Bastian of Defence: 3[w]+str (etkili olursa 5+cha modifier kadar hp alıyordu party diye biliyorum) Kısaca zaten sen bunları biliyorsundur Smile Ben sana bilerek seçtiÄ?imi söyledim yani Very Happy

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 12, 2008 3:44 am Reply with quoteBack to top

    ******



    Paladin

    Image


    Paladin:
    Kutsal savaÅ?çı! Tıpkı clericler gibi gücünü Tanrısından alır. Kutsal otoritesiyle düÅ?manlarını çarparken, dostlarına da cesaret ve umut aÅ?ılar. Güç kaynaÄ?ı: Divine.
    Genelde iki tip paladin vardır: Avenging paladin ve protecting paladin.

    Avenging paladin:
    Ä°nançsızları cezalandırmak en tutkulu istediÄ?inizdir. Size göre dostlarınızı korumanın en iyi yolu düÅ?manlarınıza kutsal gücünüzle ezici biçimde saldırarak yok etmektir! En yüksek ability olarak Str seçmek en doÄ?alıdır. Charisma ikinci gelir ve Wisdom üçüncü önemli abiltydir. Greataxe ya da greatsword gibi büyük two-handed silahlar kullanmasında ve özel güçlerini bu yönde geliÅ?tirmesinde fayda vardır.

    Protecting Paladin:
    Defans yaparak arkadaÅ?larını korumayı ve bir takım (az da olsa) kutsal güçlerinle, dualarınla onları iyileÅ?tirmeyi tercih edersin. Bilek gücünden önce ilahi gücü önde tutarsın; bunun anlamı birinci ability Charisma olmalıdır. 2. Str ve 3. Wis olmalıdır. Bir elde kalkan bir elde silah kullanmalıdır ve özel güçlerini de bu kombinasyon doÄ?rultusunda ilerletmelidir.

    Implement:
    Paladinler implement olarak tıpkı clericler gibi “Holy Symbol” (kutsal sembol) kullanırlar. Holy symboller paladinlerin, içinde “implement” anahtar sözcüÄ?ü geçen güçlerine bonus verirler. Ayrıca “Holy Avenger” paladinler için yapılmıÅ? özel büyülü bir silahtır.

    Paladins and Deities:
    Paladinler tıpkı clericler gibi takip ettikleri Deity’nin izinden gitmelidirler. Lawful Good bir Paladin ancak Lawful good bir Deity’ye tapabilir. Paladin unalignment ise unalignment bir Deity’i takip etmelidir. Evil ya da chaotic evil paladin yoktur!
    Paladinler gücünü aslında direkt olarak Tanrıdan almaz ama ilk paladin olduklarında (her inancın kendine has metotlarıyla) bir takım uzun ayinlere katılırlar ve bu ayinlerin sonunda bazı kutsal güçler elde ederler. Bu güçleri o inanca aykırı, Å?erefine leke düÅ?ürecek Å?ekilde kullanırlarsa o inancın baÅ?ka üyeleri tarafından cezalandırılırlar.

    Paladin class features: (paladin sınıf özellikleri)
    Zırh, kalkan ve silah seçimi önemlidir! AÅ?aÄ?ıdaki özelliklere sahiptir.

    Channel Divinity (kutsalı yönlendirebilme)
    Bu yetenek patron Deity’nizden gelen kutsal kudret vasıtasıyla “divine mettle” ve “divine strength” özel güçlerini ya da ileride feat alarak kazanabileceÄ?iniz baÃ…?ka güçleri kullanmanıza imkan verir. Ama her kapıÅ?mada bu güçlerden yalnızca birini kullanmanız mümkündür.

    Divine Challenge: (kutsal meydan okuma)
    DüÅ?manı mimlemeye (marked) yarar.

    Lay on Hands:
    Paladin arkadaÅ?ına dokunarak gücünü ona verebilir.

    Paladin Powers: (Paladin özel güçleri)

    Channel Divinity: Divine Mettle (Paladin özelliÄ?i)
    Yanındaki bir arkadıÅ?ına Cha modifierin kadar saving throw bonus verirsin.

    Channel Divinity: Divine Strength (Paladin özelliÄ?i)
    Bir sonraki vuruÃ…?una Str modifierin kadar dmg bonus eklenir.

    Divine Challenge (Paladin özelliÄ?i)
    Bir düÅ?manı mimlersiniz. MimlenmiÅ? (marked) düÅ?man eÄ?er senden baÅ?kasına saldırmaya kalkıÅ?ırsa hem attack roll:-2 ceza alır hem de saldırıya kalktıÄ?ı anda (3+senin Cha modifierin) kadar radiant dmg alır.

    Lay on Hands (Paladin özelliÄ?i)
    Kendi healing surge’ünü harcayarak bir arkadaÃ…?ını iyileÃ…?tirebilirsin. Bu power’ı her gün Wis modifierin kadar sayıda kullanabilirsin.

    Level 1 At-Will Prayers

    Bolstering Strike (Paladin attack 1)
    (Cha vs AC) Acımasız bir vuruÅ? yaparken kutsal bir Å?ifa kazanırsın.
    Hit: 1[W]+Cha modif. dmg
    Ve Wisdom modifierin kadar geçici hit point kazanırsın.

    Enfeebling Strike (Paladin attack 1)
    (Cha vs AC) Silahınla yaptıÄ?ın etkili vuruÅ? düÅ?manı zayıflatır.
    Hit: 1[W]+Cha modif dmg
    Ve düÅ?man mimlenir (marked) bir dahaki turun sonuna kadar -2 attack roll cezası alır.

    Holy Strike (Paladin attack 1)
    DüÅ?mana silahınla vurduÄ?unda kutsal bir ıÅ?ık parlaması olur.
    Hit: 1[W]+Str modif radiant dmg
    EÄ?er düÅ?manı önceden mimlediysen wisdom modifierin kadar dmg bonus kazanırsın.

    Valiant Strike (Paladin attack 1)
    Attack: Str+1 etrafındaki her düÅ?man baÃ…?ına AC’ye karÃ…?ı. Yani örneÄ?in 3 düÅ?man seni kuÃ…?atmıÅ?sa (attack: Str+3 vs AC) oluyor.
    Hit: 1[W]+Str modif dmg

    Level 1 Encounter Prayers

    Fearsome Smite (Paladin attack 1)
    (Cha vs AC) DüÅ?manı Å?apÅ?allaÅ?tıran bir vuruÅ?!
    Hit: 2[W]+Cha modif dmg
    Bir dahaki turun sonuna kadar vurduÄ?un düÅ?man senin wisdom modifierin kadar attack roll cezası alır.

    Piercing Smite (Paladin attack 1)
    (Str vs Reflex) Silahın gümüÅ? dikenlerle kaplanır ve vurduÄ?unda düÅ?manın zırhına zımbalanır.
    Hit: 2[W]+Str modif dmg
    VurduÄ?un ve bitiÅ?iÄ?inde duran Wis modifierinin sayısı kadar düÅ?man mimlenir! (marked) (bir dahaki turun sonuna kadar)

    Radiant Smite (Paladin attack 1)
    Silahın kutsal bir ıÅ?ıkla parlar ve vurduÄ?unu ilahi güçle kavurur. (evil yaratıklara karÅ?ı özellikle etkili)
    Hit: 2[W]+Str modif+Wis modif radiant dmg.

    Shielding Smite (Paladin attack 1)
    (Cha vs AC) ArkadaÅ?larını koruyan altın renkte kalkanlar belirir.
    Hit: 2[W]+Cha modif dmg
    Bir dahaki turun sonuna kadar 5 kare yakınındaki bütün arkadaÅ?ların senin Wis modifierin kadar AC bonus alırlar.

    Level 1 Daily Prayers

    On Pain of Death (Paladin attack 1)
    (Cha vs Will) DüÅ?manına müthiÅ? acı veren bir dua söylüyorsun, üstelik düÅ?man her saldırmaya kalktıÄ?ında acı çekmeye devam ediyor.
    Hit: 3[W]+Cha modifier dmg.
    Ayrıca düÅ?man kendi turlarında (save atıp kurtarana kadar) herhangi bir saldırı yaparsa; saldırısının ardından 1d8 dmg daha yer!
    (Iskalama durumunda bütün hasarlar yarı yarıya düÅ?er)

    Paladin’s Judgment (Paladin attack 1)
    VuruÅ?unuz düÅ?manı cezalandırırken dostunuzu iyileÅ?tirir.
    Hit: 3[W]+Str modif dmg.
    Ve 5 kare yakınınızdaki bir arkadaÅ?ınız 1 healing surge harcayabilir. (hit pointinin dörtte biri kadar iyileÅ?ir)

    Radiant Delirium (Paladin attack 1)
    (Cha vs Ref) Menzil=5 DüÅ?manı kutsal yakıcı ıÅ?ın Å?eritleriyle sararsınız.
    Hit: 3[W]+Cha modif radiant dmg.
    Ve hedef bir dahaki turun sonuna kadar sersemler (dazed) Ayrıca (save atıp kurtarana kadar) -2 AC ceza alır.
    (ıskalama durumunda yarı hasar olur ve hedef bir dahaki turun sonuna kadar sersemler)

    Level 2 Utility Prayers

    Astral Speech (Paladin Utility 2)
    Ä°nandırıcı Å?ekilde konuÅ?ursun. +4 Diplomacy check bonus alırsın.

    Martyr’s Blessing (Paladin Utility 2)
    Yanındaki arkadaÅ?ına saldırıldıÄ?ında kendini önüne atarsın. Tetikli (trigger) bir power; eÄ?er arkadaÅ?ınıza baÅ?arılı bir saldırı olup vurulursa onun alacaÄ?ı hasarı sen alıyorsun!

    Sacred Circle (Paladin Utility 2)
    Etrafa hemen elinle bir çember çiziyorsun. Ã?ember sihirli bir Å?ekilde geniÅ?liyor ve kutsal semboller görünüyor. Sen ve yakınındaki arkadaÅ?ların (çemberin içinde) +1 AC bonus alırsınız.

    Level 3 Encounter Prayers

    Arcing Smite (Paladin Attack 3)
    Silahını 2 düÅ?mana birden vuracak Å?ekilde sallarsın.
    Hit: 1[W]+Str modif dmg.
    Bir ya da iki hedefe vurabilirsin ve hedef(ler) mimlenir! (marked)

    Invigorating Smite (Paladin Attack 3)
    (Cha vs Will) DüÅ?manına vurup yaralı dostlarını iyileÅ?tirirsin.
    Hit: 2[W]+Cha modif dmg
    EÄ?er yaralıysan (5+Wisdom modifier) kadar iyileÅ?irsin, ayrıca 5 kare kadar yakınındaki arkadaÅ?ların da aynı miktarda iyileÅ?ir.

    Righteous Smite (Paladin Attack 3)
    (Cha vs AC) DüÅ?manına vurduÄ?unda sen ve dostların güçlenirsiniz.
    Hit: 2[W]+Cha modif dmg.
    Ayrıca sen ve 5 kare yakınlıktaki bütün arkadaÅ?ların (5+senin Wis modifierin) kadar geçici hit point kazanırsınız.

    Staggering Smite (Paladin Attack 3)
    DüÅ?manı epeyce öteye itecek bir vuruÅ?!
    Hit: 2[W]+Str modif dmg
    Hedef vuruÃ…?un etkisiyle senin Wisdom modifierin kadar kare geriye gider.

    Böylece güçler artıyor, bir de son nokta olan level 29’dan (daily) bir örnek verelim:

    Powerful Faith (Paladin Attack 29)
    Silahınla düÅ?manına sıkı bir vuruÅ? yaptıÄ?ında kutsal bir kıvılcım oluÅ?ur ve ötedeki bir diÄ?er düÅ?mana yakıcı bir ıÅ?ık göderir.
    Hit: 7[W]+Str modif dmg
    Ã?nündeki düÅ?mana vurunca Ä°kinci düÅ?mana da bir (Str vs Fort) saldırısı yaparsın (menzil=10 kare) baÅ?arılı olursa bir sonraki turun sonuna kadar kör olur (blinded)

    Paragon Path’lara da deÄ?inelim son olarak:

    1-Astral Weapon:
    Tanrı’nın silahı haline gelirsin, düÅ?manların karÃ…?ında duramaz. Bu paragona katılırsan taÃ…?ıdıÄ?ın silah daima gümüÅ?sü bir ıÅ?ıkla parlayacaktır. Daha çok dövüÅ?le ilgili 6 adet klasik paladin gücü alırsın.

    2-Champion of Order:
    Düzenin koruyucu savaÅ?çısı olursun. Bu yola girersen chaotic evil yönelimli bir canlı sana yaklaÅ?tıÄ?ında silahın radiant bir ıÅ?ıkla parıldar. Genelde düÅ?manlarını zayıflatan 6 adet özel paragon gücü alırsın.

    3-Hospitaler:
    Bu iyileÅ?tirme sanatının yoludur. Dostlerını kollayan koruyan pozisyondadır. DüÅ?manına hasar verdiÄ?inde aynı anda arkadaÅ?larını iyileÅ?tirme ustasıdır. 6 adet koruyucu ve iyileÅ?tirici güç kazanır.

    4-Justiciar:
    DoÄ?ruluk ve adalet savaÅ?çısı olursun. DiÄ?erlerini koruyucu güçlere odaklanmıÅ?sındır. 6 adet saldırı ve arkadaÅ?larını koruyan tiplerde güç kazanırsın.


    Evet, Paladin sınıfı da böyle. Cleric sınıfının daha bir savaÅ?çı hali, aslında cleric ve fighter karıÅ?ımı desek doÄ?ru olur gibime geliyor. Clericten çok daha aÄ?ır silahlar ve zırhlar kullanabiliyor ama clericin büyüsel güçleri daha kuvvetli. Paladinlerin de holy symbol kullanabilmesi büyük avantaj!
    Ä°yilik adına Å?avaÅ?mak için uygun bir seçim olabilir.



    ********


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:12 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 12, 2008 11:43 pm Reply with quoteBack to top

    ********

    Ranger

    Image

    Ranger:
    Gezici savaÅ?çılardır. Güç kaynakları: Martial. DolaÅ?tıkları arazilerde hayatta kalmanın yolunu bulurlar. Ok atma ve kılıç kullanmada usta olan rangerler vur kaç taktiÄ?i ile savaÅ?maya uygundur. Ã?ok iyi pusu kurar ve tehlikelerden kaçınırlar. Bir rangerin yabanıl hayatta duyuları keskindir. DoÄ?a da hemen her tür arazi Å?artında düÅ?manlarının izini sürmek için ufacık ip uçlarını deÄ?erlendirebilir. Bazen kuÅ?larla, hayvanlarla bile konuÅ?up bilgi alabilir.

    Rangerler için Str, Dex ve Wis en önemli özelliklerdir. Con da hasarlara dayanması için faydalıdır. Ä°ki çeÅ?it ranger vardır: archer ranger ve melee ranger

    Archer ranger:
    Ok-Yay ustası olursun. Uzaktan ok atarak düÅ?manlarınla savaÅ?mayı tercih edersin. Dexterity birinci abilitydir senin için (çünkü uzaktan atıÅ? yaparken Dex kullanılır) Bazen kendini melee (yüzyüze) çarpıÅ?manın ortasında da bulabilirsin o yüzden Str ikinci tercihin olabilir. Wisdom üçüncü olmalıdır. Ã?zel güçlerini de okçuluk yönünde seçersin.

    Two-Blade Ranger (melee ranger):
    Yakın dövüÅ?ü, rangerlerin meÃ…?hur iki elde de birer silah dövüÅ? stilini seversin. DoÄ?al olarak Str birinci tercih olacaktır. Ä°kinci sırada AC’yi motive etmek bakımından Dexterity ve 3.sırada da Wisdom hem Will defansı arttırmak hem de birçok Wis tabanlı özel gücünü iyi kullanmak için gelir.

    Ranger Class Features: (ranger sınıf özellikleri)
    Sınıf özelliklerin silah tercihine baÄ?lıdır.

    Fıghting Style:
    DövüÅ? stilini seçmen gerekir ki ona göre avantajlar kazanırsın.

    Okçu stili dövüÅ?: Okçulukta uzmanlaÃ…?mayı seçersen “Defensive Mobility” bonus feat’ini kazanırsın. Defensive Mobility, sana fırsat ataklarına (AoO) karÃ…?ı +2 AC bonusu verir.

    Ä°ki-Kılıç dövüÅ? stili: BaÃ…?kalarından farklı olarak sen iki elinde de birer silah bulundurabilirsin. Bu stili seçersen “Toughness” feat’ini bonus olarak kazanırsın. Toughness feati sana her Tier (rütbe) için fazladan 5 hit point kazandırır. Tier derken, 1-10 level arası, 11-20 ve 21-30 leveller arası birer tierdir.

    Hunter’s Quarry
    Her turda kendine “en yakın” düÅ?manı “av”ın (quarry) olarak tanılayabilirsin. (minor action) Bunu yaptıÄ?ında “av”ına ekstra hasar verirsin. Bu ekstra hasar 1-10 levellerde +1d6, 11-20’de +2d6, 21-30’uncu levellerde ise +3d6 kadardır. Bu av iÃ…?aretlemesi kapıÅ?manın sonuna kadar ya da av yenilene kadar ya da sen av olarak baÃ…?kasını tayin edene kadar devam eder.

    Prime Shot:
    EÄ?er ateÅ? edeceÄ?in (ranged attack) hedefe arkadaÅ?larından daha yakınsan +1 attack roll bonus alırsın.

    Ranger Powers: (Ranger özel güçleri - exploit)

    Level 1 At-Will Exploits

    Careful Attack (Ranger Attack 1)
    DüÅ?manın zayıf noktasına dikkatli bir saldırı. Hasardan kısarak attack, isabet oranı +2 yükseltiliyor.
    Ok atma (attack: Dex+2 vs AC), Melee saldırı (attack: Str+2 vs AC)
    Hit: 1[W]

    Hit and Run (Ranger Attack 1)
    Vur kaç taktiÄ?i. Melee saldırı yapıp fırsat saldırısına olanak vermeden uzaklaÅ?abiliyorsun!
    Hit: 1[W]+Str modif dmg.

    Nimble Strike (Ranger Attack 1)
    (ranged weapon) AteÅ? etmeden önce ya da ettikten sonra 1 kare hareket etme hakkın var.
    Hit: 1[W]+Dex modif dmg

    Twin Strike (Ranger Attack 1)
    İki saldırı birden yapabiliyorsun. Ya bir ranged weapon ya da iki elinde de birer melee weapon olmalı! Bir ya da iki hedefe saldırabilirsin!
    Hit: 1[W]

    Level 1 Encounter Exploits

    Dire Wolverine Strike (Ranger Attack 1)
    Etrafın kuÅ?atıldıÄ?ında bütün düÅ?manlarını biçersin. Bu gücü kullanmak için 2 melee silah olmalı elinde!
    Hit: 1[W]+Str modif dmg.
    BitiÅ?iÄ?indeki bütün düÅ?manlara vurursun.

    Evasive Strike (Ranger Attack 1)
    Hareket ederek saldırır, düÅ?manın kafasını karıÅ?tırırsın. (melee ya da ranged)
    Saldırmadan önce ya da saldırdıktan sonra (1+Wis modifier) kadar kare hareket edebilirsin.
    Ranged Hit: 2[W]+Dex modif dmg ya da Melee Hit: 2[W]+Str modif dmg.

    Fox’s Cunning (Ranger Attack 1)
    DüÅ?manın saldırı gücünü kendi çıkarına kullanmak.
    Trigger: Bir düÅ?man sana melee attack yaparsa bu gücü kullanabilirsin.
    1 kare yer deÄ?iÃ…?tirip saldırabilirsin. Attack roll’a wisdom modifierin kadar bonus alırsın.

    Two Fanged Strike (Ranger Attack 1)
    DüÅ?manına 2 ok atarsın ya da saÄ?lı sollu 2 kılıç kullanıyorsan ikisini de sokarsın. EÄ?er iki saldırın da baÅ?arılı olursa wisdom modifierin kadar ekstra hasar (dmg) verirsin!
    Ranged Hit: 1[W]+Dex modif dmg ya da Melee Hit: 1[W]+Str modif dmg (tabii eÄ?er iki saldırı da baÅ?arılı olursa, Wis modif de bu hasarlara eklenir)

    Level 1 Daily Exploits

    Hunter’s Bear Trap (Ranger Attack 1)
    Bacaklara yapılan iyi bir vuruÅ? düÅ?manı topallatır. (melee ya da ranged)
    Melee Hit: 2[W]+Str modif dmg ya da Ranged Hit: 2[W]+Dex modif dmg.
    Hedef yavaÅ?lar (slowed) ve sonraki her turda 5 hasar almaya devam eder. (ongoing dmg) Bu durumlardan kurtulabilmesi için ayrı ayrı baÅ?arılı save atması gerekir.
    Iskalama durumunda yarı hasar verilir, kalıcı hasar olmaz ve sadece bir dahaki turun sonuna kadar yavaÅ?lar.

    Jaws of the Wolf (Ranger Attack 1)
    2 Melee silahınla düÅ?manı kandırıp zayıf noktasına vurursun. 2 atak yaparsın.
    Atak baÅ?ına Hit: 2[W]+Str modif dmg.
    Iskalarsan her ataÄ?ın yarı hasar verir.

    Split the Tree (Ranger Attack 1)
    DeÄ?iÅ?ik hedeflere iki ok birden atarsın! Hedefler birbirine 3 kare yakınlıkta olmalı.
    Attack: 2 ayrı attack roll atıp hangisi büyük gelirse iki hedefe de o sayıyı kullanırsın!
    Hit: 2[W]+Dex modif dmg.

    Sudden Strike (Ranger Attack 1)
    2Melee silahınla düÅ?mana saldırırsın. Ã?nce (off-hand) güçsüz elindeki silahla bir darbe indirirsin ve hızlı hareketler yapıp düÅ?man gardını zayıflatmıÅ?ken asıl güçlü elin (main hand) ile okkalı bir darbe daha vurursun.
    Hit: 1[W] dmg (off-hand)
    Birinci vuruÅ?unu yaptıktan sonra 1 kare hareket edersin ve 2.vuruÅ?u yaparsın.
    Hit: 2[W]+Str modif dmg
    Ve düÅ?man bir dahaki turun sonuna kadar zayıf düÅ?er (weakened)

    Level 2 Utility Exploits

    Crucial Advice (Ranger Utility 2)
    Her Å?eyde bilgilisin ve bunu anlayan arkadaÅ?ların da daha emniyetli ve iyi olacaklar.
    Trigger: DuyabildiÄ?in ya da iÃ…?itebildiÄ?in bir arkadaÃ…?ın eÄ?er senin de eÄ?itimli (trained) olduÄ?un bir “skill check” yapıyorsa bu özel gücün harekete geçer.
    ArkadaÅ?ın skill check yaparken senin wisdom modifierin kadar bonus alır!

    Unbalancing Parry (Ranger Utility 2)
    DüÅ?manın saldırısını savuÅ?turursan onun hızını kendisine karÅ?ı kullanabilirsin.
    Trigger: EÄ?er bir düÅ?man size karÅ?ı yaptıÄ?ı melee ataÄ?ı ıskalarsa bu özel güç devreye girer.
    DüÅ?manı bitiÅ?iÄ?indeki herhangi bir kareye kaydırabilir ve ona karÅ?ı bir dahaki turun sonuna kadar üstünlük (combat advantage) elde edersin!

    Yield Ground (Ranger Utility 2)
    Trigger: Bir düÅ?man size melee saldırı yapıp hasar verdiyse bu özel güç devreye girer.
    Wisdom modifierin kadar sayıda kare hareket edebilirsin ve bütün defanslarına +2 bonus alırsın.

    Level 3 Encounter Exploits

    Cut and Run (Ranger Attack 3)
    En uygun pozisyona ilerlerken çifte saldırı yaparsın.
    Bir ya da 2 hedefe saldırabilirsin. (ranged ya da saÄ?lı sollu 2 melee silah kullanmalısın)
    Birinci saldırıdan ya da ikinci saldırıdan sonra (1+Wisdom modif) kadar sayıda kare yer deÄ?iÅ?tirebilirsin!
    Melee Hit: 1[W]+Str modif dmg ya da Ranged Hit: 1[W]+Dex modif dmg (her atak için)

    Distruptive Strike (Ranger Attack 3)
    Trigger: Sen veya bir arkadaÅ?ın saldırıya uÄ?radıÄ?ınızda bu özel güç hedef size saldırırken (henüz saldıramadan) devreye girer.
    Melee Hit: 1[W]+Str modifier dmg veya Ranged Hit: 1[W]+Dex modif dmg
    Size saldıran hedef, saldırmadan hemen önce senin tarafından vurulur ve attack roll’una (3+senin Wis modif) kadar – ceza alır!

    Shadow Wasp Strike (Ranger Attack 3)
    Hızlı bir vuruÃ…?! Hedefi “av”ın olarak iÃ…?aretlemelisin (quarry)
    Melee Hit: 2[W]+Str modif dmg veya Ranged Hit: 2[W]+Dex modif dmg

    Thundertusk Boar Strike (Ranger Attack 3)
    DüÅ?manı itecek kadar etkili çifte saldırı. Ranged ya da saÄ?lı sollu 2 melee silahla yapabilirsin. Bir ya da iki hedefe saldırabilirsin.
    Melee Hit: 1[W]+Str modif dmg ya da Ranged Hit: 1[W]+Dex modif dmg.
    Her isabetli vuruÅ? düÅ?manı 1 kare iter ancak aynı hedefe iki vuruÅ?u da isabet ettirirsen düÅ?man (1+senin Wisdom modifierin) kadar sayıda kare uzaklaÅ?ır.

    Bir de son nokta level 29 daily power örneÄ?i verelim. 2 adet two-handed weapon, bir adet de okçuluk için level 29 power var ama pek etkileyici bulmadım bu seviyedeki güçleri.

    Three-in-One Shot (Ranger Attack 29)
    Bir hedefe üst üste 3 ok atabilirsin. 1.ok isabet ederse 2. ve 3. ok atıÅ?larına +5 attack rolls bonus alırsın. (kaçırırsan bonus yok)
    Hit: 2[W]+Dex modif dmg.
    Iskalarsan yarı hasar verirsin.

    Son olarak Paragonlara deÄ?inelim biraz.

    Paragon Paths...

    1-Battlefield Archer:
    VuramayacaÄ?ım hedef yoktur, ne kadar küçük ya da uzak olursa olsun! Bu yolda müthiÃ…? bir niÃ…?ancı olursun. Okçuluk üzerine ve action point kazandıran 6 özel güç öÄ?renirsiniz. Bu paragon özelliÄ?i olarak birden fazla “quarry” (av) iÃ…?aretleyebilirsiniz (wisdom modifierinizin deÄ?eri kadar sayıda)

    2-Beast Stalker:
    Ben avcıyım, sen de av! MüthiÃ…? bir avcı olursunuz bu paragonda. SavaÃ…?ta seçtiÄ?iniz avlara yaptıÄ?ınız atıÅ?lar çok güçlü olur. Bu paragonda Prey (av) seçimi yapıyorsunuz, bu seçimler ya “beast” ya da “magical” beast. Bu seçiminizi yaptıktan sonra artık o kategorideki yaratıkları kapıÅ?malarda “Quarry” yani av seçip iÃ…?aretlediÄ?inizde ekstradan 2 dmg daha veriyorsunuz. 6 adet özel güç geliyor.

    3-Pathfinder:
    En karıÅ?ık yolları bile bulabilirim! MüthiÅ? bir izci olursunuz. Bu paragonda 2 ekstra healing surge kazanırsınız ve düÅ?mana vurup hasar verdiÄ?inizde siz de geçici hit point kazanırsınız. Ayrıca özel güçler gelir. (two-handed weapon ranger)

    4-Stormwarden:
    Sihirli yabanıl hayatın koruyucusu olmaya soyunursun. Ã?ifte kesici silahlarını girdap taktiÄ?iyle savururken düÅ?manına karÅ?ı ölümcül fırtınalar estirirsin. Bu paragona giren melee ve fırsat saldırılarıyla ilgili özel güçler kazanır.


    Ranger sınıfı da böyle. 3,5 Editiondaki hayvanlara, tabiata yakınlık 4.Ed.’da fazla vurgulanmamıÅ? doÄ?rusu. Kolay kolay ele geçirilemeyen bir karakter, çok hareketli. Güzel özellikleri var ama benim Ã…?ahsi görüÅ?üm; ilk levellerde müthiÃ…? avantajlı olmasına raÄ?men 10. levelden itibaren diÄ?er sınıflarla rekabette biraz zayıf kalacak zannediyorum. Yine de bu zevk almak için oynanan bir oyundur. Yani kazanmak için deÄ?il, eÄ?lenebilmek için oynanır ve karaterler yaratılırken bu kriter göz önüne alınmalıdır. Oyuncu attıÄ?ını vuran bir okçu ya da saÄ?lı sollu iki elinde de kesici silahlar kullanabilmeyi istiyorsa ranger olmalıdır.



    ***********


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:13 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Sep 13, 2008 8:32 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Combat advantage

    ArkadaÅ?lar bazen "combat advantage" diye bahsediyorum. Ã?rneÄ?in biri birine karÅ?ı combat advantage (dövüÅ? üstünlüÄ?ü) elde eder diyorum. Bunun anlamı eÄ?er birine karÅ?ı combat advantage'ınız varsa ona karÅ?ı yaptıÄ?ınız attacklarda +2 attack roll bonus alırsınız!

    Peki combat advantage nasıl oluÅ?ur? Bazı özel powerlar size bunu verir ama daha genel anlamda bir karakterin düÅ?tüÄ?ü zayıf durum diÄ?erlerine avantaj yaratır. Ã?rneÄ?in birisine arkadan saldırdınız ve o sizi görmediyse avantıjlısınız demektir.

    Bundan baÅ?ka eÄ?er Å?u durumlara düÅ?erseniz rakiplarinize combat advantage vermiÅ? olursunuz: Dengede durmaya uÄ?raÅ?ıyorsanız, geçici körlük yaÅ?ıyorsanız, bir yere tırmanmakla meÅ?gulseniz, sersemlemiÅ?seniz, arkalı önlü düÅ?man tarafından kuÅ?atılmıÅ?sanız, baygınsanız, donup kaldıysanız, yere düÅ?müÅ?seniz, koÅ?uyorsanız, vs...


    .


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:15 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.22 Saniye