Farkettim ki iyileÅ?me konusunu biraz daÄ?ınık ve yüzeysel geçmiÅ?im; belli baÅ?lı iyileÅ?me durumlarını Å?öyle bir toparlayıp hatırlatmakta fayda var.
Günlük healing surge miktarınız belli demiÃ…?tik. Bazı power istisnaları olsa da genelde iyileÃ…?irken healing surge’lerimizi harcarız. 1 healing surge bildiÄ?iniz gibi maksimum hit pointimizin dörtte birine eÃ…? deÄ?erdi.
Encounter yani kapıÅ?malar arasında istediÄ?imiz gibi healing surgelerimizi harcayıp iyileÅ?ebiliriz.
Combat yani savaÅ? esnasında nasıl iyileÅ?ebiliriz peki?
1-Second Wind özelliÄ?ini kullanarak kendimizi iyileÅ?tirebiliriz. (standart action)
2-Bir arkadaÃ…?ımız yanımıza gelerek “Heal Check” yaparak bizi iyileÃ…?tirebilir. Bir arkadaÃ…?ın yanına gidip DC:10 zorluk derecesinde baÃ…?arılı bir Heal Check yapılırsa, söz konusu yaralıdan 1 healing surge harcanarak iyileÃ…?ir. (standart action)
3-Healing Potion (iksir, Å?urup) içerek (minor action)
4-Birisi birine içirebilir healing potion’u (standart action)
5-Ã?eÃ…?itli powerlar birbirini iyileÃ…?tirmeye yarar. Ã?rneÄ?in warlordların “inspire word” power’ı gibi.
6-Regeneration, vs gibi diÄ?er durumlar.
Ã?eÅ?itli etkilerle oyunda karakterlerden birine hastalık bulaÅ?ması riski oluÅ?abilir.
1-Ã?eÅ?itli yaratıkların sizi ısırması, sokması, temas etmesi vs sonucu böyle bir Å?ey olursa encounter bittiÄ?inde saving throw atılır ve eÄ?er kaybedersen hastalık bulaÅ?mıÅ? demektir.
2-DiÄ?er etkiler: Ã?evre koÅ?ulları, yemek vs yüzünden hastalık riskine girdiÄ?inizde hastalık size karÅ?ı bir attack roll yapar ve baÅ?arılı olursa size bulaÅ?ır.
3-Uzun süre riskli koÅ?ullarda kalınırsa hastalık size her gün bir attack roll ile bulaÅ?maya çalıÅ?ır.
Hastalık bir kere bulaÃ…?tıktan sonra (infected) hastalıÄ?ın hangi yöne ilerlediÄ?ini tespit etmek için her gün extended rest’in hemen ardından Endurance check yapılır. Her hastalıÄ?ın level derecesine göre yükselen DC’leri vardır. Ã?rneÄ?in “improve DC” iyileÃ…?me yönünde 1 adım gitmek için yani iyileÃ…?mek için gereken endurance check deÄ?erini gösterir. Maintain DC ise ne iyileÃ…?me ne de kötüleÃ…?me olmadan durumun aynı kalması için atılması gereken endurance check deÄ?erini gösterir. EÄ?er maintain DC’yi bile tutturamazsanız hastalık 1 adım kötüleÃ…?ir.
HastalandıÄ?ınız anda “Ä°lk Belirtiler (bulaÃ…?tıÄ?ı gün)” safhasından giriÃ…? yaparsınız hastalıÄ?ın seyrine. Her iyileÃ…?me 1 adım sola götürür ve sonunda “Ä°yileÃ…?ti!” safhasına (cured) vardıÄ?ınızda kurtulursunuz. Ancak her kötü adım sizi saÄ? tarafa önce “hastalık ilerliyor” sonra da “hastalıÄ?ın son hali” bölümüne götürür. Bu safhalarda neler olduÄ?u hastalıkların açıklamasında verilir.
Ã?rnek olarak bir hastalıÄ?ın safhalarını ve açıklamalarını verelim:
Mummy Rot: (level 11+ Disase)
Bu hastalık mumya ısırıklarından vs bulaÅ?ır.
Ä°yileÅ?me DC:20+mumyanın levelinin yarısı
Sabit kalma DC:16+mumyanın levelinin yarısı
Hastalık bulÅ?tıÄ?ında: KiÅ?i kendini iyileÅ?tirmelerinde ancak yarı yarıya verim alır.
Hastalık ilerleme aÅ?aması: Yukarıdakine ek olarak kiÅ?i 10 necrotik hasar alır ve hastalık geçene kadar iyileÅ?emez.
HastalıÄ?ın son aÅ?aması: KiÅ?i ölür.
.
Buraya bir eklenti daha yapayım:
Combat sırasında Healing hakkında:
Normalde combat sırasında bir arkadaÅ?ını, baÅ?arılı bir DC:10 heal check yaparak, 1 healing surge'ünü harcattırarak iyileÅ?tirebiliyorsun.
Ancak hit pointi 0 ya da daha düÅ?ük bir arkadaÅ?ını hemen öyle iyileÅ?tiremezsin! Bu kiÅ?i ölüm döÅ?eÄ?indedir ve mütemadiyen Death Saving throw yapmaktadır ve bu save'lerden 3 baÅ?arısızı önu temelli öldürecektir. Bu kiÅ?iye hemen heal yapamazsınız. Ã?nce "Satbilize the Dying" yapmalısınız yani durumunu kötüleÅ?mesini engellemelisiniz. Ã?lüm döÅ?eÄ?indeki kiÅ?iyi stabil duruma getirmek için de baÅ?arılı bir DC:15 Heal Check yapmanız lazım. EÄ?er baÅ?arırsanız kiÅ?i stabil duruma gelir ve daha fazla death saving throw atmaz. Daha sonra arkadaÅ?ları onu iyileÅ?tirebilir.
Swim check için (Athletics'in içinde) özel bir uygulama yok. (ya da ben bulamadım) Ã?zerinde Scale zırh olan bir savaÅ?çı (hiç penaltısız) suya atlayıp balık gibi yüzebiliyor!? Olacak iÅ? mi? -her ne kadar hero da olsalar- bu kadar basit olmamalı diye düÅ?ünüyorum.
Kendi kuralımı uydurdum; yüzme için karakterin taÅ?ıdıÄ?ı (lb) aÄ?ırlıÄ?ı 20'ye bölüp, çıkan rakamı ekstradan ceza olarak veriyorum yüzücüye. Aslında bu bile hafif bir penaltı.
Extra Swim Penalty=TaÅ?ınan Toplam AÄ?ırlık(lb)/20
Eklentiler:
Tabii beklendiÄ?i gibi 4.Editionda da sadece PHB, DMG ve MM gibi 3 ana kitap ve bunlardaki ırklar, sınıflar, featler, ritualler, vs, vs ile kısıtlı kalınmadı; yavaÅ? yavaÅ? beklenen, istenen, özlenen ve yeni yeni öÄ?eler ekleniyor. Bunların arasında çeÅ?itli ırklardan; drow, genasi, earth gnome, orc-blooded, shire-halfling sayılabilir. Sınıflardan da swordmage, martial artist, nature priest, sawage warrior, troubadour sayılabilir. (barbarian ve bard sınıflarına ait belgeler de elime geçti ama teknik problemler yüzünden incelemesi zahmetli)
Belli ki zamanla daha böyle pek çok eklentiler olacak. Biz de madem burada böyle bir kaynak hazırladık zaman zaman incelediÄ?imiz bilgileri buradan paylaÅ?alım.
..........
...........
Forgotten Realms konseptinden iki ırk ile baÅ?layalım; Drow ve Genasi!
Drow: Drow:
Dark Elves (karanlık elfler!) Ã?ok kiÅ?inin tanıdıÄ?ı, sevdiÄ?i, çoÄ?unlukla evil olan ama istisnaları da olan (muhteÅ?em Drizzt gibi ) bir ırk drow ırkı. KaranlıÄ?ın efendileri; darkvision görüÅ?leri var.
Drow Racial Powers: (Irksal güçleri)
Bir encounter’de aÃ…?aÄ?ıdaki powerlardan yalnızca birini kullanabilir!
Cloud of Darkness
Encounter, minor action, close burst 1
Bir sonraki turunuzun sonuna kadar karanlık bir bulut sizi sarar ve düÅ?manlarınız sizi göremez. KaranlıÄ?ın içindeki düÅ?man, çıkana kadar blinded olur!
Darkfire
Encounter, minor action, ranged 10
Attack; (Int+4, Wis+4 veya Cha+4) vs Reflex!
Yanıp sönen mor bir ıÅ?ık halkası düÅ?manını sarar ve bir sonraki turunun sonuna kadar bu düÅ?mana yapılan bütün ataklar combat advantage kazanır! Ã?stelik hedef görünmez olarak, saklanarak, vs gizlenemez gözlerden. (not: attack cinsini baÅ?tan seçersin ve bir daha deÄ?iÅ?tiremezsin)
Drowlar genelde evil olur ve Spider Queeen de denilen evil tanrıça Lolth’un izinden giderler. Arada sırada Drizzt gibi istisnalar olabilir tabii.
Drowların ciltleri gece rengindedir. Gözleri kırmızı, menekÅ?e ya da mavidir. Saçları beyazdır. 200 yıldan fazla yaÅ?arlar.
Drow karakteristiÄ?i: Kibirli, soÄ?uk, kem bakıÅ?lı, faydacı, isyankar, acımasız, Å?üpheci, entellektüel, kibar.
Genasi:
Genasi:
Element güçleriyle bütünleÅ?miÅ? büyülü bir ırk! Genasiler güç aldıkları elementin cinsine baÄ?lı olarak Å?ekillenirler. Tipleri bile içinde gücünü taÅ?ıdıÄ?ı elemente baÄ?lı olarak farklıdır. Hepsinin ilginç ten renkleri yanısıra, ciltlerinde enerji çizgileri vardır. 5 çeÅ?it genasi sayılabilir:
1-Earthsoul: (toprak-ruhu) Kahverengi cildinin üzerinde altın rengi enerji çizgileri taÅ?ır. Gözler de altın rengi ve baÅ?ının üzerindeki enerji çizgileri ıÅ?ıldar.
2-Firesoul: (ateÅ?-ruhu) Bronz derisinin üzerinde turuncu enerji çizgileri vardır. Gözler de turuncu. BaÅ?ının üzerinde ise alevler titreÅ?mektedir.
3-Stormsoul: (fırtına-ruhu) Mor cildinin üzerinde gümüÅ? renkte enerji çizgileri vardır. Kafasında saç niyetine hafif hafif ıÅ?ıldayan sivri gümüÅ? kristalleri vardır.
4-Watersoul: (su-ruhu) Deniz yeÅ?ili cildin üzerinde parlak mavi enerji çizgileri. Dazlak kafasının üzerinde mavi enerji çizgileri ıÅ?ıldar.
5-Windsoul: (rüzgar-ruhu) GümüÅ? cild, açık mavi çizgiler. Kafada mavi ve gri sivri kristaller ıÅ?ıldar.
Genasi Racial Powers: (ırksal güçleri)
Earthshock: (Earthsoul genasi poweri)
Encounter, minor action, close burst 1
Attack; (Str+2, Con+2 ya da Dex+2) vs Fortitude
Etki alanındaki yere basan herkes yere yapıÅ?ır “prone”
Firepulse: (firesoul genasi poweri)
Encounter, fire, immediate reaction, melee 1
Trigger: (tetik) bir düÅ?man sana melee atakla vurursa bu güç harekete geçer.
Attack; (Str+2, Con+2 ya da Dex+2) vs Reflex
Hit:1d6+(Str, Con ya da Dex) modifier fire dmg
Promise of Storm: (stormsoul genasi poweri)
Encounter, lightning, thunder, minor action, personal
Bir sonraki turunun sonuna kadar kullandıÄ?ın “lightning” veya “thunder” powerlarına +1d8 fazladan hasar verirsin.
Swiftcurrent: (watersoul genasi poweri)
Encounter, move action, personal
Herhangi bir kötü ya da tehlikeli arazide, hatta suda bile ve düÅ?manın dibinden bile “kendi hızın kadar” hiçbir tehlike ya da saldırıya maruz kalmadan ve ceza almadan hareket edebilirsin.
Windwalker: (windsoul genasi poweri)
Encounter, move action, personal
8 kare uçabilirsin! EÄ?er uçuÅ?un bittiÄ?inde yere basmadıysan, düÅ?meyerek aÅ?aÄ?ıya doÄ?ru yavaÅ?ça süzülerek inersin.
Genasi karakteristiÄ?i: Kaprisli, egzotik, özgür ruhlu, maÄ?rur, dik kafalı, düÅ?ünmeden hareket eden, baÄ?ımsız, tutkulu, çabuk öfkelenen, umutsuzca idealist.
4.Edition D&D konseptine giriÃ…? yaparken, önceden D&D’yi bilenler doÄ?al olarak alıÅ?tıkları ırk ve sınıfları bu oyun sisteminde de görmek istediler. Bazıları zaten ilk etapta vardı ama bazıları da sonradan eklenmeye devam edecek tabii ki. Fakat deÄ?iÃ…?imi vurgulamak adına bilinen bazı “class”ların isimlerini de deÄ?iÃ…?tirmiÃ…?ler.
4.Ed. sınıflardan (class) bazıları Ã?rneÄ?in:
Bu classları zaman buldukça incelemeye çalıÅ?acaÄ?ım.
Kaynak: 4th Ed. Advanced Player’s Guide
****
****
Troubadour
Troubadour:
3,5 Edition’daki “bard”ın 4 versiyonu. Yani bildiÄ?iniz ozan kiÃ…?ilik.
Troubadour’lar kılıç ve büyüyle düÅ?manlarını Ã…?aÃ…?ırtır, akıllarını karıÅ?tırır, dostlarına gerek dünyevi gerekse büyüsel yollardan destek verir, motive eder.
Gücünün kaynaÄ?ı: Arcana! Büyülerini yaparken bir müzik aleti çalar ve(ya) Å?arkı söylerler.
Troubadour için Dex ve Cha önemlidir ardından Int gelir. Genelde iki çeÅ?i t Troubadour vardır: 1-Mystic Troubadour, 2-Skillful Troubadour.
Mystic Troubadour:
Kılıçtan çok büyü ilmine yönelir. Ritüeller yapmayı ister. Cha deÄ?eri Dex’ten yüksek olur.
Skillful Troubadour:
Büyü güçlerinin yanısıra melee savaÅ?larda da etkili olmak ister. Her alanda becerikli bir kiÅ?ilik olmak hevesindedir. Cha ve Dex deÄ?erleri birbirine yakın ve Int de yüksektir.
Not: illüzyonist olmak isteyenler için “spellbinder” (sub-class) sınıfı tavsiye edilir.
Implement:
Troubadour genelde implement olarak bir müzik aleti kullanır ama küçük bir arma, bayrak, kalkan ya da zırhın üzerine giyilen bir cüppe de implement olabilir.
Troubadour Class Features: (sınıfsal yetenekler)
Troubadour genelde hafif silahlar tercih eder; onun asıl gücü büyülerindedir.
Inner Strength:
Günde 1 defa, 10 kare yakınındaki bir arkadaÃ…?ına kendi “action point”ini verebilirsin. Ayrıca yine eÄ?er istersen aynı metotla bir arkadaÃ…?ına kendi “healing surge”lerinden birini gönderebilirsin!
Inspiratonal Magic:
Troubadour’ların sınıf özelliÄ?i olan 3 adet powerdan istediklerini, her encounter’de 2 defa kullanabilirsin. Bu 3 class özel powerleri Ã…?unlardır: Arcane channel, Inspiring call ve Rejuvenating Call.
Path of Inspiration:
AÅ?aÄ?ıdaki yollardan birini seçmelisin!
1-Mystic Troubadour: Bunu seçersen “Ritual Casting” featini bonus olarak kazanırsın!
2-Skillful Troubadour: Bu yolu seçersen “Jack of All Trades” featini bonus olarak kazanırsın!
Troubadour Powers:
AÅ?aÄ?ıda verilen powerlardan istediÄ?inizi seçabilirsiniz ama dikkat edilirse bazı powerlar Mystic tarafa, bazıları da Skillfull tarafa daha uygundur.
Class Features: (sınıf powerları)
Inspiring Magic: Yukarıda da açıklandıÄ?ı gibi 3 çeÅ?ittir.
Arcane Channel:
Enconuter, Arcane, Free immediate reaction.
Trigger: Bir arkadaÅ?ınız, bir baÅ?ka arkadaÅ?ınıza faydalı bir power uyguladıysa bu power harekete geçebilir.
Faydalı bir gücü bir arkadaÃ…?ınızdan alıp diÄ?erine aktarabilirsiniz. Ã?rneÄ?in cleric arkadaÃ…?ınız “healing word” kullanarak diÄ?er bir arkadaÃ…?ınızı iyileÃ…?tirmek istiyor ama aradaki mesafe 5 kareden daha uzak olduÄ?u için yapamıyor. Ä°Å?te böyle bir anda sen daha yakın o9lduÄ?un için poweri senin aracılıÄ?ınla yolluyor ihtiyacı olana. (sadece dostlar arasında faydalı powerlarda kullanılabilir)
Inspiring Call:
Encounter, Arcane, Immediate reaction, Ranged 5.
Trigger: Bir arkadaÅ?ınız attack roll, skill check, ability check veya saving throw yapar ama sonucu beÄ?enmez ise bu power devreye girebilir.
Bu power sayesinde arkadaÃ…?ınızın bir healing surge’ü harcanır ama iyileÃ…?mez; bunun yerine beÄ?enmediÄ?i zarı tekrar atma hakkı kazanır.
Rejuvenating Call:
Encounter, Arcana, Healing, Minor action, ranged 5.
Bu power ile hedef 1 healing surge harcar ve ek olarak +1d6 daha iyileÃ…?ir.
At-Will Spells:
Distracting Flourish
At-will, arcane, weapon, standart action, melee weapon
Attack: ChavsWill
Hit:1[W]+Cha modifier
Ayrıca hedef Opp. Attack yerse -4 ceza çeker!
Inspiring Strike:
At-will, arcane, standart action, melee weapon
Attack: DexvsRef
Hit:1[W]+Dex modif
Ayrıca 6 kare yakındaki bütün arkadaÅ?ların, bir sonraki turunun baÅ?langıcına kadar vurduÄ?un hedefe karÅ?ı +1 attack bonus kazanırlar.
Nicks and Scratches:
At-will, arcane, standart action, melee weapon
Attack: DexvsAC
Dex modifierin kadar hasar verirsin ve aynı hedefe saldıran arkadaÃ…?ın hem attackına hem de dmg’ına senin Cha modifierin kadar bonus alır!
Phantom Strike:
At-will, arcane, illusion, implement, psychic, standart action, ranged 5
Attack: ChavsWill
Hit:1d6+Cha modif psychic dmg
Ayrıca vurduÄ?un hedef senin bir sonraki turunun baÅ?langıcına kadar -2 AC cezası alır!
Level-1 Encounter Spells:
Cause Fear:
Encounter, arcane, fear, implement, standart action, ranged 10
Attack: WisvsWill
Hit: Hedef kendi hızı artı senin Cha modifierinin toplamı kadar kare senden kaçarak uzaklaÅ?ır. Arazi Å?artlarına aldırmadan koÅ?ar ve Opp. attacklara da hedef olabilir.
Flanking Stance:
Encounter, arcane, stance, minor action, personal
Turunun baÃ…?langıcında, aynı düÅ?manın dibinde durduÄ?unuz bir arkadaÃ…?ını seçersin. DüÅ?manı “flank” etmemiÃ…? bile olsanız etmiÃ…? gibi sayılırsınız, yani combat advantage elde edersiniz! Ayrıca flank ettiÄ?iniz düÅ?man(lar) kendi turlarının baÃ…?langıcında 1d6 dmg alırlar. (not: bu power düÅ?mana bitiÃ…?ik durduÄ?unuz sürece iÃ…?ler)
Get Them Off Mee!
Encounter, arcane, standart action, melee weapon
Attack: DexvsAC
Hit:1[W]+Dex modif
Ayrıca vurduÄ?un hedefin bitiÅ?iÄ?indeki bir arkadaÅ?ın, bu düÅ?mana free action olarak basic attack yapabilir!
Watch and Learn:
Encounter, arcane, implement, free action, personal
Sana 6 kare yakın bir arkadaÅ?ının at-will powerini kullanabilirsin. (not: class poweri olması mecbur ve sonraya sarkan bir etkisi olamaz)
Level-1 Daily Spells:
Dramatic Entrance:
Daily, arcane, charm, implement, immediate reaction, Close burst 20
Trigger: Combat baÅ?ladıÄ?ında, initiative zarları atılmadan önce bu gücü kullanabilirsin. (süpriz roundda deÄ?il!)
Attack: ChavsWill
GörebildiÄ?in ve etkilenen bütün düÅ?manlar, initiative zarlarını -2 ceza ile atarlar, ayrıca iki kere atıp en düÅ?ük zar deÄ?erini alırlar.
Miss: Iskalama durumunda sadece initiative zarına -2 alırlar.
Imaginary Terrain:
Daily, arcane, illusion, implement, standart action, Area burst 3 within 20 squares
Target: hedef etki alanındaki bütün düÅ?manlar. (senden itibaren 3 ila 20 kare arasında kalan bölge)
Attack: ChavsWill
Hedeflere artık o bölge difficult terrain gibi gelir. (zorlu arazi Å?artları; hız yarıya düÅ?er, vs)
Sustain minor: sonraki turlarda Minor action ile durumu sürdürebilir, etkilenmeyenler varsa tekrar attack edebilirsin. Move action harcayarak da söz konusu etki alanını 3 kare kaydırabilirsin!
Soothe the Savage Beast:
Daily, arcane, implement, paralysis, sleep, standart action, Area burst 2 within 20 squares
Target: Hedefler etki alanındaki herkes! (senden itibaren 2 ila 20. kare arasındaki bölge)
Attack: IntvsWill
Hit: Etkilenenler düÅ?üp uyumaya baÅ?larlar. Ancak baÅ?arılı bir saving throw ile uyanabilirler. Ayrıca uyuyanlar bir Å?ekilde hasar alırsa da uyanır.
Miss: Iskalama durumunda hedefler senin bir sonraki turunun sonuna kadar yavaÃ…?lar. (sloved)
Level-2 Utility Spells
Beguiling Tongue:
Encounter, arcane, minor action, personal
YapacaÄ?ın bir Bluff, Diplomacy ya da Intimidate check’ine +5 bonus alırsın.
Cantrip:
Bu poweri alan bir Troubadour, tıpkı wizardları cantrip büyülerine sahip olur. Ghost sound, light, mage hand, ve Prestidigitation büyüleri! (bakınız Wizard incelemesi)
Inspire competence:
Encounter, arcane, minor action, ranged 3
Bir arkadaÃ…?ının yapacaÄ?ı skill chek’e +2 bonus verirsin.
Level-3 Encounter Spells
Baneful Burst:
Encounter, arcane, fear, Implement, psychic, standart action, Area burst 2 within 10 squares
Target: etki bölgesindeki bütün düÅ?manlar.
Attack: ChavsWill
Hit:1d6+Cha modif psychic dmg
Ayrıca hedefler senin bir sonraki turunun sonuna kadar bütün attacklarına -2 ceza alırlar.
Deal With Him!
Encounter, arcane, charm, standart action, melee weapon
Attack: ChavsWill
Hit:1[W]+Cha modif
Distant Eyes:
Encounter, arcane, illusion, standart action, melee or ranged weapon
Attack: DexvsWill
Hit:1[W]+Dex modif
Ayrıca hedef kendisinin bir sonraki turunun sonuna kadar ranged ve area attacklarına -2 ceza alır. Ve arkadaÅ?larından her kim senin bir sonraki turunun baÅ?langıcına kadar bu düÅ?mana saldırırsa, önceden 1 kare shift edebilir!
Evet, Troubadour class’ını biraz anlattık. DediÄ?im gibi bard yani ozan kiÃ…?isi oluyor ve müziÄ?ini kullanarak kiÃ…?ileri etkileyebiliyor. Troubadour’lar genelde eladrin, half-elf, human ve halfling ırklarından çıkıyor.
.4.Editiondaki para sistemi Å?öyle: gp: gold piece (altın), sp: silver piece (gümüÅ?), cp: copper piece (bakır), pp: platinium piece (platin), ad: astral diamond (bir çeÅ?it elmas) olmak üzere kurlar aÅ?aÄ?ıdaki gibidir;
1gp=10sp=100cp
1pp=100gp
1ad=100pp=10000gp.
Evet bunu böyle anlatmıÅ?ız ama paraların ne kadar aÄ?ırlıÄ?ı olduÄ?unu belirtmeyi unutmuÅ?uz!
Madeni paralar, (ister sp, ister gp ya da pp, vs) 50 tanesi bir araya gelince 1 lb kadar aÄ?ırlık yapıyor!
Ã?rnek: yanındaki 250 gp kiÅ?iye 5 lb aÄ?ırlık yapar.
Bu arada benim de zaman zaman kafamı karıÅ?tıran teknik bir bilgiyi paylaÅ?ayım:
1 pound = 1 libre (lb) yani aynı Å?ey!
Swordmage
Kılıç ve büyüyü birleÅ?tiren bir class. Arcane kaynaÄ?ından güç alan bir savaÅ?çı!
Kaynak: Forgotten Realms 4th Ed.
Swordmage’ler arcane sanatını kılıç dövüÅ?leriyle birleÃ…?tirirler.
Swordmage’ler genelde 2 türlüdür: Assalut ve Shielding swordmage!
Assalut Swordmage:
Elemantal büyülü güçleriyle kendilerini âdeta düÅ?manın üzerine atarlar. Saldırgan bir tutum izlerler. Intelligence ilk sıradadır. Str ikinci ve ardından Con gelmelidir. Assalut swordmageler genelde greatsword, falchion gibi two-handed silahları tercih ederler ki fazla hasar versin.
Shielding Swordmage:
Daha çok arkadaÃ…?larını büyülü enerji kalkanlarıyla korumayı ve düÅ?manı onlardan uzak tutmayı tercih eder. Int tabii ki ilk sıradadır yine. Con ikinci sırada, Str ardından gelmelidir. “Swordmage Warding class feature”dan dolayı gelen AC bonusundan faydalanabilmek adına one-handed kılıç kullanırlar.
Swordmage Class Features: (sınıf özellikleri)
Swordbond:
Swordmageler 1 saatlik bir meditasyonla seçtikleri bir kılıçla aralarında özel, mistik bir baÄ? oluÅ?tururlar! Bu kılıcını 10 kare kadar uzaktan eline çaÄ?ırabilir! (standart action)
Ä°stediÄ?i zaman baÅ?ka bir kılıca da aynı meditasyon sürecini uygulayarak kendine baÄ?layabilir. Yeni baÄ?lantı oluÅ?tuÄ?unda eskisi iptal olur.
Ayrıca kırılan ya da hasar gören kılıcını 1 saat meditasyonla büyüsel yoldan tamir edebilir.
Swordmage Aegis:
Swordmage, combat esnasında bir düÅ?manı seçer (mark) ve bu düÅ?man arkadaÅ?larından birine saldırırsa anında karÅ?ılık verebilir! ArkadaÅ?larını korumak adına aÅ?aÄ?ıdaki iki tip güçten birini seçmelisin!
1-Aegis of Assalut: DüÅ?man arkadaÅ?ına saldırdıÄ?ında, hemen saldırganın yanına teleport olursun ve sen de ona bir vuruÅ? yaparsın!
2-Aegis of Shielding: Gelen hasarın bir kısmını yansıtırsın!
Swordmage Warding:
Zihni açıksa ve bir light blade ya da heavy blade taÃ…?ıyorsa swordmage’in etrafında büyüsel bir koruma kalkanı oluÃ…?ur. Bu AC:+1 veya eÄ?er tek eli boÃ…?taysa AC:+3 bonus verir!
Swordmage Powers:
Å?imdi de swormage sınıfına has powerları görelim!
Aegis of Assalut:
At-will, arcane, teleportation, minor action, close burst 2
Hedefi mimlersin. (marked) Sen baÅ?ka bir power kullanmak için baÅ?ka bir hedefi mark etsen bile bu hedef yine de marked olarak kalacaktır. Tıpkı fighterlarda olduÄ?u gibi bu marked hedef eÄ?er senden baÅ?ka bir arkadaÅ?ına saldırmaya kalkarsa (ayrıca düÅ?man -2 attack cezası alır!) bu power harekete geçer ve sen 10 kareye kadar uzaktan hedefin yanına teleport olup düÅ?mana saldırabilirsin! Tabii düÅ?manın komÅ?u karelerinden en az biri boÅ? olmalı.
Aegis of Shielding:
At-will, arcane, minor action, close burst 2
Hedefi mimlersin. (marked) Sen baÃ…?ka bir power kullanmak için baÃ…?ka bir hedefi mark etsen bile bu hedef yine de marked olarak kalacaktır. Tıpkı fighterlarda olduÄ?u gibi bu marked hedef eÄ?er senden baÃ…?ka bir arkadaÃ…?ına saldırmaya kalkarsa (ayrıca düÅ?man -2 attack cezası alır!) bu power harekete geçer ve sen 10 kareye kadar uzaktan arkadaÃ…?ına verilen dmg’ı (5+Senin Con modifierin) kadar azaltırsın!
Level-1 At-Will Spells:
Booming Blade:
At-will, arcane, thunder, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 1[W]+Int modif
Ve eÄ?er hedef kendi turunun baÅ?langıcında senin bitiÅ?iÄ?inden ayrılmaya cüret ederse 1d6+Con modif kadar thunder dmg alır!
Greenflame Blade:
At-Will, arcane, fire, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 1[W]+Int modif fire dmg
Ayrıca hedefin bitiÅ?iÄ?indeki bütün düÅ?manlara Str modifierin kadar fire dmg verirsin!
Sword Burst:
At-will, arcane, force, implement, standart action, close burst 1
Hedefler; etki alanındaki bütün düÅ?manlar.
Attack: IntvsRef
Hit: 1d6+Int modif force dmg
Level-1 Encounter Spells:
Chilling Blow:
Encounter, arcane, cold, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 1[W]+Int modif cold dmg
Ayrıca hedef senin bir sonraki turunun baÅ?langıcına kadar, saldırı yaptıÄ?ı zamanlarda senin Con modifierin kadar cold dmg alır.
Flame Cyclone:
Encounter, arcane, fire, implement, standart action, close blast 3
Hedefler: etki alanındaki herkes!
Attack: IntvsRef
Hit: 1d8+Int modif+Str modif fire dmg
Foesnare:
Encounter, arcane, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 1[W]+Int modif dmg
Ve hedef senin bir sonraki turunun sonuna kadar “immobilized” olur! (not: bu poweri charge yaparken kullanabilirsiniz!)
Lightning Clash
Encounter, arcane, lightning, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 1[W]+Int modif
Vurursan 2. bir attack yap!
2.hedef, ilk hedefin 5 kare civarındaki bir baÅ?ka düÅ?man olmalı!
2.Attack: IntvsRef
Hit: 1d6+Int modif lightning dmg
Level-1 Daily Spells:
Burning Blade
Daily, arcane, fire, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit: 2[W]+Int modif fire dmg
Ayrıca encounter bitene kadar yapacaÄ?ın bütün melee attacklar Str modifierin kadar ekstra fire dmg verir!
Frost Baklash:
Daily, arcane, cold, immidiate interrupt, melee weapon
Hedef: bitiÅ?iÄ?inde olup da sana vuran düÅ?man. (bu power sen darbe aldıÄ?ında harekete geçer)
Attack:IntvsRef
Hit:3[W]+Int modif cold dmg
Miss: Iskalama durumunda yarı hasar verir.
Whirling Blade:
Daily, arcane, standart action, ranged 5
Bunun için melee silahını düÅ?mana fırlatmalısın!
Attack: IntvsAC
Hit:2[W]+Int modif
Ve silahın eline geri döner.
Miss: Iskalama durumunda 5 menzildeki baÅ?ka bir düÅ?mana saldırını tekrarlayabilirsin. Onun da ıskalarsan bir baÅ?kasına, onu da ıskalarsan bir baÅ?kasına saldırıyı tekrarlayabilirsin. Silahın her seferinde geri döner.
Level-2 Utility Spells:
Dimensional Warp:
Encounter, arcane, teleportation, minor action, close burst 3
Hedef: Sen ve etki alanında duran bir arkadaÅ?ın ya da etki alanındaki iki arkadaÅ?ın kendi aralarında.
Birbirinizin bulunduÄ?u karelere teleport olursunuz (yani yer deÄ?iÅ?tirirsiniz) Ya da arkadaÅ?larını birbirinin yerlerine teleport edebilirsin.
Eldritch Speed:
Daily, arcane, personal
Bu poweri bir initiative zarından önce kullanabilirsin. Initiative zarına +5 alırsın ve ilk turda bir move action ekstradan kullanabilirsin.
Fear No Elements:
Daily, arcane, minor action, personal
Acid, cold, fire, lightning ya da thunder enerjilerinden birini seç! Encounter bitene kadar bu enerji tipine karÅ?ı (5+Con modifierin) kadar resist elde edersin!
Mythal Recovery:
Encounter, arcane, minor action, personal
Ã?zerindeki kötü bir etkiden kurtulmak için bir “saving throw” yapabilirsin.
Level-3 Encounter Spells:
Blastback Swipe:
Encounter, arcane, thunder, standart action, melee weapon
Attack: IntvsFort
Hit:1[W]+Int modif thunder dmg
Ve vurduÄ?un düÅ?manı 2 kare geri itersin!
(Not: bu poweri charge yaparken kullanabilirsin. EÄ?er “Aegis of Assalut” özel gücünü kullanıyorsan, istersen bu poweri kullanabilirsin yine)
Sloth Strike:
Encounter, arcane, cold, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit:2[W]+Int modif cold dmg
Ayrıca hedef, senin bir sonraki turunun sonuna kadar yavaÅ?lar. (slowed)
Transposing Lunge:
Encounter, arcane, teleportation, standart action, melee weapon
Attack: IntvsAC
Hit:2[W]+Int modif
Ve vurduÄ?un hedefi bitiÅ?iÄ?indeki istediÄ?in bir kareye teleport edebilirsin!
(Not: Aegis of Shielding özel gücünü kullanıyorsan yine bu poweri, “düÅ?man uzakta bile olsa” kullanabilir, adapte edebilirsin. Yani arkadaÃ…?ına vuran kiÃ…?iyi yanına çekebiliyorsun teleport edip)
Evet, böylece swordmage class’ı da biraz olsun incelemiÃ…? olduk. Kılıç dövüÅ?ünü seven ama büyünün gizeminden de kopmak istemeyenler için ideal bir sınıf gibi gözüküyor. BaÃ…?ta “Aegis” güçleri olmak üzere oldukça ilginç ve gruplara faydalı olabilecek powerlara sahip.
Pouch belt:
Kemere takılan bir kese; artık içine para, deÄ?erli taÅ?, vs ufak tefek Å?eyler koyarsınız.
Rations, Trail (10 days)
10 günlük Yiyecek; peksimet, vs atıÅ?tırmalık. Normal yemek gibi olmasa da açlıÄ?ınızı bastırır.
Rope Hempen: (50 ft)
50ft (15 metre) boyunda bir halat. Halat deyip geçmeyin; arazideyken bazen öyle lazım olur ki, keÅ?ke bir de yedek alsaymıÅ?ım diyebilirsiniz.
Sunrod 2 adet
IÅ?ık kaynaÄ?ı; bu kısa çubuklar mükemmel ıÅ?ık veriyor.
Waterskin:
Su torbası, matarası; AçlıÄ?a 3 hafta dayanabilirsin ama susuzluÄ?a ancak 3 gün!
Evet, Standart Adventurer Kit aldıÄ?ınızda yukarıdaki eÅ?yaları almıÅ? oluyorsunuz.
Broken Shackles:
Dragonborn olmak gerekiyor!
Faydası: Will Defansına +1 ve Charm efektlerine karÅ?ı +2 bonus alır.
Ghostwise Heritage:
Halfling olmak gerekiyor!
1 dakikalık bir meditasyon ile bir arkadaÅ?ını kendine ortak seçersin. O andan itibaren bu arkadaÅ?ın sana 10 kare yakında dururken ne zaman bir Perception Check yaparsan, ortak arkadaÅ?ınla ikinizin ayrı ayrı perception checklerinin atılır ve yüksek olanı geçerli olur!
Scion of the Gods:
Tiefling olmak gerekiyor!
Faydası: Fort ve Will defanslarına +1 bonus.
Stubborn Survivor:
Human olmak gerekiyor!
Faydası: EÄ?er hiç action pointin kalmadıysa, saving throw’larına +2 bonus alırsın!
Arcana Mark:
Level: 1
Component cost: 10
Market Price: 20
Time: 5
Key Skill: Arcana
Duration: kalıcı olarak
Bu büyü ile kendi iÅ?aretini yani mührünü herhangi bir objeye vurabilirsin. Ä°Å?aret biraz sonra görünmez olur ve ancak Arcana check; Detect Magic yapan biri görebilir bu iÅ?areti.
Dark Light
Level: 4
Component cost: 30
Market Price: 150
Time: 1
Key Skill: Arcana
Duration: 1 gün
Havada süzülen, seninle birlikte gelen büyülü bir karanlık top oluÅ?turursun. Bu top 6 kare etrafına ıÅ?ık verdiÄ?i hâlde, 6 kareden ötedeki yaratıklar bu tılsımlı ıÅ?ıÄ?ı göremezler. Yalnız bu ıÅ?ıkla renkleri ayırd etmek mümkün deÄ?il, siyah-beyaz görüntü verir. Ancak karanlık mekanlarda dolaÅ?ırken uzaktan ıÅ?ıÄ?ının görünmesini istemiyorsan kullanıÅ?lı.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Sun Nov 30, 2008 9:45 pm
Eline saÄ?lık, dwaxer çok güzel olmuÅ?. :clap:
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum