Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: expensiveartist
    Bugün: 8
    Dün: 35
    Toplam: 90372

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1303
    Üye: 1
    Toplam: 1304

    Şu An Bağlı:
    01 : expensiveartist

    Magic The Gathering Bölüm 2





    Tekrar merhaba. Çncelikle phaseÂ?lerden bahsetmek istiyorum. Her oyuncunun turu birkaç bölümden oluşur. Bu bölümde bazı şeyleri yapabilir bazılarını da yapamazsınız. Bu phaseÂ?ler sırayla: untap phase(upkeep), main phase, combat phase ve after-combat phaseÂ?dir. UpkeepÂ?de tapÂ?li kartlarınızı untapÂ?lersiniz ve bunu yapabildiğiniz tek phaseÂ?dir. Eğer kartınızı untapÂ?lemeyi unutursanız o tur tapÂ?li kartlarınızı kullanamazsınız (untap yapma özelliği olan kartları kullanmadıkça) Mesela oyun içinde 5 adet landÂ?iniz var. Bir önceki tur bu landÂ?leri mana üretmek için kullandınız ve tapÂ?lediniz, upkeepÂ?inizde bu landleri untapÂ?lemezseniz tapÂ?li kalır ve mana üretemezsiniz. İkinci phase ise main phase. Oyun içinde yapabildiğiniz bütün büyüleri bu phaseÂ?de yapabilirsiniz. Ayrıca sadece bu phaseÂ?de yaratık oyuna inebilirsiniz. Combat phaseÂ?de ise adından da anlaşılacağı gibi varolan yaratıklarınızla rakibe saldırdığınız phaseÂ?dir ve sadece bu phaseÂ?de yaratıklarınızla saldırabilirsiniz. Bundan sonraki phase ise after-combat phase. Bu phaseÂ?de ise savaş sonrası yapmanız gereken birşey varsa onları yaparsınız ve yaratık dışında bir kart inebilirsiniz. Bunları da anlattıktan sonra sıra kart türlerinde! Oyunda 6 tür kart bulunmaktadır. Bunlar: land, enchantment, artifact, sorcery, summoning ve instantÂ?dır. LandÂ?leri zaten anlatmıştım. Enchantmentlar oyuna özellik katan ve saldırmayan kartlardır. Bunu anlatmak biraz zor olacağından örnek vermek anlamanıza daha yardımcı olacaktır. Mesela elinizde propoganda (2 colorless bir mavi manaya) var. Oyuna indiğinizde oyuna bir özellik eklenir ki bu kartın eklediği özellik size saldıran her yaratık saldırmak için 2 mana ödemelidir. Yani karşı oyuncu bir yaratıkla saldırmak isterse 2 mana kullanmalıdır; yoksa saldıramaz. Bunun dışında enchant creature kartları vardır -ki bunlar da enchantment sınıfına girerler. Bu kartlar da yaratıklara özellik kazandırırlar ve kart, yaratıkların üstüne konurlar. Mesela Spirit Link adlı kartı ele alalım. Bu kart 1 plainsÂ?e açılır ve üstüne oynanan yaratığa Â?vurduğu kadar hasar puanını sahibine can olarak verirÂ? özelliğini verir. Yani yaratık 2 hasar verirse yaratığın sahibi 2 can kazanır. ArtifactÂ?ler ise renksizdir; yani her türlü landÂ?le inilebilir ve oyuna özellik katabileceği gibi kendisi de garip etkilerde bulunabilir. Mesela Shimmeric Staff denen bir artifact kartı var ve buna oyuna indikten sonra ne kadar mana verirseniz o kadar canı ve gücü olan bir yaratığa dönüşür. Veya başka bir kart mana karşılığında kart çekmenizi sağlar; yada artifactÂ?i tapÂ?leyerek oyundaki herhangi bir kartı untapÂ?lemenizi sağlar. Dediğim gibi farklı farklı özellikleri ve etkileri vardır. Bunun dışında Artifact CreatureÂ?lar da vardır. Bunların da özellikleri vardır ve saldırabilirler. şimdi sıra SorceryÂ?lerde! SorceryÂ?ler oyunda anlık değişiklikler yapar ve oyun içinde kalmaz. Onun yerine ölen yaratıklarında gittiği graveyard bölgesine gider. Bu bölgedeki kartlar oyunda aktif olarak yer almaz; fakat bazı büyülerle bu kartları tekrar elinize alabilir, oyuna koyabilirsiniz. Bu arada anlatmam gereken birşey daha var. Oyunda iki türlü kart vardır kalıcı(permanent) ve geçici(non-permanent). Sorcery ve instantÂ?lar geçici, diğerleri kalıcı kartlardır. Geçici kartlar oyunda sadece anlık kalırlar ve anlık etkide bulunup graveyardÂ?a giderler. Sorcery kartlara bir örnek goblin grenadeÂ?dir. Çzelliği ise bir goblini feda(sacrifice) edice rakibe 5 damage vurmasıdır. SorceryÂ?ler sadece main PhaseÂ?de ve after-combat phaseÂ?inde yapılabilir. SummoningÂ?ler ise yaratık kartlarıdır.Yaratıkların canı ve gücü vardır; ayrıca kendine has özellikleri vardır Â?ki bunları yaratık özelliklerinde anlatacağım. InstantÂ?lar ise yine anlık kartlardır ve istediğiniz zaman yapabilirsiniz. Zaten instantÂ?larla sorceryÂ?ler arasındaki fark da instantÂ?ların ister kendi turunuzun herhangi bir phaseÂ?inde ister rakibin turunun herhangi bir phaseÂ?inde yapılabilmesidir. InstantÂ?lar oyunda gerçekten de kritik kartlardır. Oyunun gidişatını bir anda değiştirebilirler. Mesela rakibin önünde 10 tane elf (oyunda yeşil bir yaratık türü) varsa ve adam Overrun ( 2 yeşil 3 renksiz manaya tüm yeşil yaratıkların bir turluğuna +3 canına +3 te gücüne ekleyen ve ayrıca flying, first skrike ve trample özellikleri veren bir karttır) atıp saldırırsa yapacağınız kısıtlı şey vardır. Bunlardan birisi Holy DayÂ?dir. Bu kartın özelliği bir plainsÂ?e açılır ve bu tur bütün yaratıkların hasar vermesini engeller. Bu bir instantÂ?dır ve adam saldırdığında yaparsanız hem overrunÂ?I boşa gider hem de bütün yaratıkları tapÂ?lenmiş olur. Ayrıca sizi 40 damage almaktan kurtarır. İşte bu yüzden instantÂ?lar çok kritik kartlardır.
    şimdi gelelim yaratık özelliklerine! Yaklaşık iki senedir Magic DünyasıÂ?ndan uzak kaldığım için ne türlü yeni özellikler getirdiler bilemiyorum fakat size ana özellikleri elimden geldiğince anlatacağım. Birincisi First Strike. Bu özellik yaratığın ilk vurmasını sağlar. Eğer bu özellikli yaratık ilk vurup bloklayan yaratığın canını sıfırlıyorsa; yani o yaratığı öldürüyorsa kendisi o yaratığın verdiği hasardan etkilenmez. Bu olay tam tersi durumda da geçerlidir. Yani eğer F.StrikeÂ?I olmayan bir yaratık saldırıyorsa ve F.StrikeÂ?ı olan bir başka yaratık blokluyorsa ve eğer F.StrikeÂ?lı yaratık saldıranın canını sıfırlayabiliyorsa bu sefer bloklayan (yani firt strikeÂ?lı yaratık) hasar almaz. Gelelim flyingÂ?e! Flying bir creatureÂ?ın özelliği uçmasıdır ve sadece uçan yaratıklar tarafından bloklanabilmesidir. Ve trample! Normal bir yaratığın 100 canı ve 100 gücü olsa (yani kartın sağ alt tarafında 100/100 yazıyor olsa) 1/1 bir yaratık tarafından bloklandığında yaratık dışında hiçkimseye hasar veremez. Yani 100/100Â?lük yaratıktan sadece bloklayan etkilenir. Fakat kartın bir de trample özelliği varsa o zaman yaratığın gücünden (yani 100Â?den) bloklayan yaratığın canı çıkarılır (yani 1) geri kalan hasarı eğer rakip birşey yapmazsa yer. Yani 100-1=99 damage alır. Yani trampleÂ?ın kısacası özelliği bloklayanı ezip geçmesidir :) Kaç yaratık bloklarsa bloklasın hepsini üstünden geçebilir ta ki saldıran yaratığın canı 0 olana; yani ölene kadar. Bir de haste denen bir özellik vardır. Normalde yaratıklar inildiği tur saldıramazlar çünkü summoning sickness denen bir olay vardır. Oyuna inilen yaratık saldırmadan önce bir tur beklemelidir(Fakat bloklayabilir!) Haste özelliği bu summoning sicknessÂ?ın olmaması; yani yaratığın geldiği tur saldırabilmesi anlamına gelir.
    Evet bu seferlik de bu kadar. şimdilik hoşçakalın.









    Copyright © FRP World © Fantezi Edebiyat ve FRP sitesi T�m haklar� sakl�d�r.

    Yay�nlanma:: 2004-09-20 (1591 okuma)

    [ Geri Dön ]
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.57 Saniye