Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: upimuw
    Bugün: 1
    Dün: 16
    Toplam: 37542

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 217
    Üye: 1
    Toplam: 218

    Şu An Bağlı:
    01 : upimuw

    FrpWorld.Com :: View topic - DnD Ne Yapmak istiyor?
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     DnD Ne Yapmak istiyor? View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Possessed
    Site Ã?izeri





    Joined: Mar 13, 2006
    Posts: 958
    Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...

    PostPosted: Tue Jul 04, 2006 4:51 pm Reply with quoteBack to top

    Firble wrote:
    Çncelikle DnD oldukça benim öğrendiğim kadarıyla katı kurallarla FRP sistemini tanımlayıp hayal gücüne çok az yer bırakıyor. FRP sisteminin en güçlü yanı hayal gücü olduğu için bunun öldürülmesi bence son derece sakıncalı.

    İyi ırk kötü ırk kavramının bizim ülkemizde olmasa da bazı ülkelerde bilinçli yapıldığını düşünüyorum. Sanki bazı milletler doğuştan kötüdür mantığını farklı bir sistemin yardımıyla yerleştirmek istiyorlar. Nasıl bir ork görüldüğünde tereddütsüz kesen kahramanlarımız var ise ve bundan ne onlar ne okuyucular rahatsız olmuyorsa aynısı başka bir millete savaş açıldığında da olabilir.

    Çldürmeyi savaşı oyuna çeviriyor. Zevk için adam öldüren karakterler var. Bundan da öte neredeyse sokakta yürürken insanın önüne yaratık çıkıyor ve kahraman da yaratığı öldürüyor.


    ben de senin gibi dusunuyorum. ben de DMlik yaparken bazi kurallari atiyorum, aman kim ugrasacak Very Happy hem oyuncular da bikmiyo, akici ilerliyo oyun
    kurallara cok sadik kalinca bazen de senaryoya aykiri durum oluyo Very Happy
    kural DMdir, kitap o kdr da onemli deil, bi dovuste kullansak yeter; cunku hic kural olmayinca da adam diyo kilici sokuyorum bogrune, ee o kdr kolay mi o is?? kurallar bunu engelliyo, basitlestirerek oynuyoruz biz. o kdr komplikesine gerek yok.


    Firble, biz soyle yapiyoruz : oyle sokakta gordugun herkesi kesmek yok, arkadaslar mantikli, gercek hayattaki gibi oynuyolar, xp kazanmaya calismiyolar, rp yapiyoruz kisacasi, cok zevkli oluyo. gordugun kotu irki kes mantigini kaldirdik. orklar kotudur gibi bi mantikla oynamiyoruz, iyi ork da var kotu ork da, insan gibi, her karsina cikan insani kesmiyosan ork da oyle mesela.

    _________________
    I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Firble
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 12, 2004
    Posts: 6496

    PostPosted: Tue Jul 04, 2006 5:42 pm Reply with quoteBack to top

    Dövüşte önerim adamın yaptığı hareketi tasvir etmesi sen de o harekete göre bir hareket belirlersin... Adamı karşısındaki adamın zorluğuna göre belli hareketlerle test edersin. Bu arada iki tarafında çeviklik ve gücünü düşünüp yaptıkları hareketlerde ne derece başarılı olduklarını tesbit edebilirsin.

    Adam yeteri kadar harekete düzgün karşılık veriyorsa o zaman onun kazanmasını sağlarsın... Ya da en baştan karşıdaki adamı yvaşça yaralatırsın. Bu belki öbür sistemden daha zor olabilir...

    Bi de DnD ci ve Powerplayci karşderler benim 18 sitirengim var adamı kesmeliydim diyebilir.

    Yine de en azından ben bu şekilde daha zavkli olur diye düşünüyorum oyun.

    _________________
    HARBE GÄ°DEN
    Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
    Orhan Veliden
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Jul 04, 2006 8:19 pm Reply with quoteBack to top

    Çncelikle söylemeliyimki zaten FRP'de savaş mantığının cılkını çıkarmış durumdayız zaten olayı artık o kadar sallıyoruzki öldürmek yerine "kesmek" gibi bi deyim kullanıyor çoğumuz.

    Sonra konuya döneyim, öncelikle DnD kuralları ilk başlarken hepimize kolaylık sağladı bunu göz ardı edemeyiz. Yani o yüzden kural olmaz diyen bir çoğumuz zamanında kurallara uydu bunu da kabul edelim. Sonra burda tartışan çoğumuz da aynı benim gibi eksiklerini gördü ve artık oyunlarını ona göre oynatmaya başladı.

    Yani ben konuya pek yorum yapmak istemiyorum çünkü artık WoTC sadece para için yapıyor gibi gelmeye başladı bana. Ama demek istediğim şey bazı yorumları yaparken eskiden biz ne yapıyorduk dediğimiz zaman bunla çelişmemeli, çünkü o "kuralları" bir zamanlar hepimiz yatmadan önce aklımızdan tekrar geçirip yarın ki frp oyununda hangi feat hangi skilleri alacağımızı düşünüyorduk. Wink

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Firble
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 12, 2004
    Posts: 6496

    PostPosted: Wed Jul 05, 2006 5:41 pm Reply with quoteBack to top

    şöyle düşünüyorum... FRP hayatım boyunca hiç DnD öğrenmesem de ( tabii karakter kağıdındaki bazı şu bu hariç) sanırım bazı insanlara DnD yine de kolaylık sağlıyor.

    AMA bence hiç DnD olmadan da Frp öğretilebilir. Bunun yanında DnD en azından ikinci ve üçüncü editionlarında oyunu aşırı kurallara bağlyıp bence hayal gücünü ciddi ölçüde öldürüyor.

    Daha gevşek kuralları olan... Bu kurallarla basıl oyun oynanabileceğine dair örnekler veren bir sistem bana daha yararlı olur gibi geliyor.

    Ama muhtemelen bir sürü ek kitap ve aksesuaru olan DnD sistemi kadar karlı olmaz...

    _________________
    HARBE GÄ°DEN
    Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
    Orhan Veliden
    Back to top View user's profileSend private message
    Aarashian
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 19, 2006
    Posts: 51
    Location: ya Celestia ya Arborea

    PostPosted: Wed Jul 05, 2006 8:11 pm Reply with quoteBack to top

    Bence de D&D frpye girişi kolaylaştırıyor. Ancak grup belirli bir deneyimi geçtiğinde kısıtlayıcı olabilir, bu da doğru. Bence yapılacak en iyi şey, grubun kuralları daha iyiye dönüştürmesi. İyi derken de bu her grup için değişkendir tabi, nasıl daha özgürce oynayabileceklerse ya da daha çok zevk alabileceklerse...
    Ben de kendi grubumla bu yıllar içinde birçok kuralı değiştirdim ve kendimce -ve frp grubumca- oyunu daha iyi ve daha zevkli hale getirdim. Ayrıca D&D'nin çok ek kitabı olmasını da avantaj olarak görüyorum, birçok konuda temel fikir sağlıyor çünkü insanlara, e bu bilgileri değiştirmek de oynayanlara kalıyor.

    _________________
    Ilfirin Osta Tel'quessir
    ----------------------------
    Inde Ferunt, Totidem Qui Vivere Debeat Annos,
    Corpore de Patrio Parvum Phoenica Renasci
    Back to top View user's profileSend private message
    Keri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 05, 2004
    Posts: 16
    Location: Kocaeli

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 9:36 am Reply with quoteBack to top

    Çncelikle büyük bir yanlışınızı düzeltmek istiyorum. D&D Settingi öncelikle bir "Setting"tir. Yani bir oyun dekoru gibi düşünebilirsiniz. Bu sadece WotC firmasının settingidir. Bunların dışında bir sürü setting mevcuttur.

    Bunun dışında D&D Settingi hiç sınırlı değildir. Oradaki kurallar mantık çerçevesi içerisinde düzenlenmiş kurallardır ama hiçbir zaman hiçbir D&D kitabında "Bu kurallara uymalısın! Bu kurallara uymadan oyun oynanmaz!" diye bir ibare mevcut değildir. Tam tersine en temel kitap olan "Player's Handbook" kitabında "Burada oyununuz için yardımcı olacak bazı kurallar ve kavramlar belirtilmiştir ama RPG tamamen hayalgücüne dayalı bir oyundur. Bu kural ve kavramlardan yararlanabilirsiniz ama bunlara bağlı kalmayın, kendi kurallarınızı kullanabilirsiniz." der.

    Bununla birlikte küçük yaştaki gençlere FRP oynatırken Exalthed tadında bir oyun oynatan ST,GM ya da DM'in kafasına tükürmek gerekir. Bu oyun settingleri ile alakalı bir durum değil, oyun yöneticisi ile ilgili bir sorundur.

    Ayrıca küçük yaştaki gençlere Role-Play yaptırmak bazen çok keyifli olabiliyor. Sizi şaşkına çevirip oyuna heyecan katmanızı sağlayabiliyor. Çncelikle olayın en temel özelliği Role-Play'i ön planda tutarsanız hiç kimse (küçük ya da büyük) kötü yönde etkilenmez. Bu tamamen sizin elinizdedir.

    D&D Setting'ini HP tabanlı dövüş oyununa benzetmeniz ise araştırma üşengeçliğinden veya yeni olmanızdan kaynaklanıyor olabilir. Bence başka Settingleri inceleyin öncelikle. White Wolf firmasının çıkardığı oyunlar tamamen Vahşet ve Dehşet üzerine kuruludur. Zaten diyarın isminden de belli oluyor. "World of Darkness". Bu Settingi küçük yaşta birine oynatın, 3 sene sonra kendini nasıl kestiğini görebilirsiniz.

    Bu nedenlerden dolayı aslında D&D Settingi çok basit, çok rahat uyarlanabilen ve her yaşa hitap eden bir Settingtir.

    Ama aranızda hala "Yok abi ben D&D Settingini kötülemeye devam edicem, alternatifleri ön plana çıkarıcam" diyen varsa o zaman GURPS sistemine yönelin o zaman daha rahat istediğiniz oyunları oynatabilirsiniz.

    Bir de şunu öğrenmek istiyorum, "Ben D&D oynatıyorum ve oynuyorum ama istediğim şeyleri yapamıyorum. 'şU DURUM' beni sınırlıyor." diyebilecek biri varsa 'şU DURUM' kelimesinin yerine sorununu yazsın. Bakalım gerçekten sistemin sorunu mu yoksa kendi sorunu mu?

    Ağır konuştuysam kusura kalmayın ama bunlar gerçekler. Bazı şeyleri kötülemek için onu en iyi şekilde bilmek lazım.

    _________________
    İmzalara link veya resim koymak yasaktır...
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Firble
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 12, 2004
    Posts: 6496

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 10:09 am Reply with quoteBack to top

    şu öz eleştiriyi yapayım. Ben DnDyi genelde çevremde ve burada FRP oynayan insanların yazılarından öğrendim. DnD kitabına çok yaklaşık baktım. Türkçe çeviriye baktım. Orada da aynı sayı karmaşası vardı.

    DnD dışında ayrıca o sistemi çıkartn yayınevinin olduğunu duyduğum kitapları okudum ne yazık ki o kitaplar da söylenenleri doğruluyordu.

    DnD ye karşı çıkarken en azından şu vampirli oyunu kesinlikle ön plana çıkarmak istemiyorum. O çok daha beter o olacağına DnD olsun daha iyi.

    DnD nin özellikle bu sitede oyunların tadını azalttığını düşünüyorum. Aynı zamanda bir sayı karmaşası yaratıyor ve bir RP için en öldürücü şeylerden biri bence..

    Sonuçta buna alternatif olarak başka bir sistem değil de profesyonel kural sistemlerinden bağımsız bir oyunun daha güzel olacağını düşünüyorum.

    Çnemli olan hayal gücünün kısıtlamalarının olmaması..

    DnD temelli dünyalarda bir de ırklarla ilgili sorun var o ayrıca DnDyi sevmeme nedenlerimden birisi.. Bir Dünya yaratılacaksa bile mutlak iyi ve kötü ırkların olmamasını tercih ederdim.

    _________________
    HARBE GÄ°DEN
    Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
    Orhan Veliden
    Back to top View user's profileSend private message
    Keri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 05, 2004
    Posts: 16
    Location: Kocaeli

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 10:51 am Reply with quoteBack to top

    Çncelikle D&D Setting'i senin yaşından da benim yaşımdan da büyük. D&D'nin ilk profesyonel Setting olarak çıkması 1974 yıllarına tekabül eder. Çncesi 1971 yılında Gary Gygax abimizin (hatta amcamızın) çıkarmış olduğu Chainmail oyun sistemidir. D&D bunun geliştirilmiş ve markalaştırılmış halidir ve günümüze kadar da devam eder. Bu 35 yıl içerisinde yazılan, çizilen, üretilen projeleri anlamak oldukça zordur. Ama şunu kabul etmek gerekirse D&D Settingi dünya üzerinde en çok oynanan ve en çok bilinen RPG Settingidir. O kadar çok adam çalışıyor ve yazıyor ki (ki bunlar profesyonel insanlar) bunu "amatör" kişilerin küçümsemesi bence doğru değil.

    Wizards of the Coast kitaplarının bir çoğu "New York Times Bestseller" olmuş kitaplardır. (O ne yaa dersen dünyanın en çok satan gazetesinin yaptığı en çok satan kitaplar listesidir.)

    Ben 9 yıldır Dungeon Master'lık (DM) ve 5 yıldır da StoryTeller'lık (ST) yapıyorum. Türkiye'de Vampire StoryTeller'ı oldukça az sayıdadır Vampire, D&D ile kıyaslanamaz. Tek benzerlikleri ikisinin de RPG olmasıdır. Ayrıntılı bilgi için aşağıda linkini verdiğim yazıyı okuyabilirsin. http://www.frpnet.net/vampiresistemegiris.htm

    Sayı karmaşası olayına gelirsek önceki mesajımda da açıkladım tamamen oyun yöneticisi ile alakalı bir durum. Yeni başlayan DM'ler genelde her şeyi sayısal temellere dayandırıp Role-Play'den uzaklaştırırlar ve bu yanlıştır. Dediğim gibi bunlar bazı yardımcı kurallardır, kullanma zorunluluğu yoktur. Ben hiç zar kullanmadan 8 saat oyun oynattığımı bilirim. Bu da Role-Play yapmanın güzelliğinden kaynaklanır. FRP zara bağlı bir oyun değil hayalgücü ve zekaya bağlıdır.

    Bunun yanında kural sistemlerinden bağımsız bir oyun demişsin ki bu imkansızdır. Fireball atan bir büyücünün verdiği hasarı nasıl hesaplayacaksın o zaman. Bu mantıkta ilerlersen her seviyedeki karakter aynı olur. Ama kural sisteminden kastın zar kullanmamaksa bunu iyi bir oyun ve iyi bir oyun yöneticisi ile tamamen Role-Play'e sadık kalarak yapabilirsin.

    D&D hiçbir zaman hayalgücünü kısıtlamamıştır diye düşünüyorum. Tam tersine bence kaynak kitapların hemen hemen hepsi varolan insan hayalgücüne eklenti niteliğindedir. Eğer ben tanıdığım bir insanı elfe benzetebiliyorsam o tamamen bu kitapların hayalgücüme kattıkları ile ilgilidir.

    Ayrıca diyarlarda iyi ırk veya kötü ırk diye bir şey yoktur. Çncelikle sorulması gereken ve tartışılması gereken sorun şudur: "NEYE GÇRE İYİ, KİME GÇRE İYİ.!!!"
    Bu soruya cevap verince hiçbir sorun kalmayacaktır. Orclar kime göre iyi neye göre iyi? Orclar, Goblinlere göre iyi bir ırktır ama elflere göre kötü olabilir. Ayrıca elfler, insanlar vs. iyidir diye bir kavram yok. İnsanın da Elfin de kötüsü vardır. Aynı şekilde Orc'un da Goblinin de iyisi olabileceği gibi. Sana bununla ilgili Ejderha Mızrağı serisi: Kang'ın Alayı kitaplarını öneririm.

    _________________
    İmzalara link veya resim koymak yasaktır...
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:04 am Reply with quoteBack to top

    Firble'a ırk konusunda katılıyorum ama şöyle bir sorun var, mesela drowların iyi olduğundan bahsedemeyiz, ya da ne bilim aasimarlar kötü bir ırk değildir. Burada sadece ırklar gerçek dünyaya göre biraz daha keskin hatlarla betimlenmiş, ama günümüz dünyasında da ırkların belirgin özellikleri vardır; mesela zenciler daha atletik ya da sarı ırk dediğimiz japonların daha kısa boylu olmaları(Yao Ming gibi istisnalar hariç abi Smile ).

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Keri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 05, 2004
    Posts: 16
    Location: Kocaeli

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:11 am Reply with quoteBack to top

    Drowlar kötü diyemezsin. Yine az önce yazdığıma gelir sonuç: "Neye göre kötü, Kime göre kötü?" Alignment olarak düşünürsen Drow'un da iyisi vardır. (Çrn: Drizzt Do'Urden) ve Elf'in de kötüsü vardır (Çrn: Dalamar) Yani ırklar iyidir ya da kötüdür diye bir şey yoktur diye düşünüyorum.

    _________________
    İmzalara link veya resim koymak yasaktır...
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:18 am Reply with quoteBack to top

    Drowlar kötüdür çünkü zaten kendilerini kötü olarak adlandırıyorlar bir çok kitabında yani buna sen karar veremezsin. Lloth kötülüğü yaymak isterken ne bilim Paladine'da iyiliğin peşindedir.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Firble
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 12, 2004
    Posts: 6496

    PostPosted: Tue Jul 11, 2006 12:07 pm Reply with quoteBack to top

    Bir buçuk yıl öncesine kadar çıkan tüm FR kitaplarını okuyordum. DL hiç okumadım beni tanıyanlar nedenlerini bilir. New York Times ın en çok satanlar listesindeki kitapları okudum.

    Bu kitaplar benim fikrimi bu kadar keskinleştirenlerden biridir. Çncelikle üzgünüm. Ama hikaye örgüsü tasvirler çok basit. Sana bir Drizzt kitabı okuduktan sonra Maksim Gorki nin bir kitabını mesela Çocukluğum kitabını okuyunca aradaki fark anlaşılıyor. FR kitapları sayıları muazzam kara elf orduları, minator sürüleri, dev savaşlar, muazzam güçlere sahip büyücüler içerip de aslında bir şey anlatmıyor izlenimi uyandırdı.

    Ama bu bile ikinci derecede önemli beni asıl garipseten örneğin Drizzt Serisinin Gümüş Damarlarında onlarca gri cüceyi öldürdükten sonra Cati nin başından beri bütün cücelerden daha fazla zarar vermiş ama insan olan büyücüyü öldürürken şok yaşaması, Drizzt in savaş öncesinde gözlerinde yanan alev. Çldürmekten açıkça zavk alması, her seyahatte ortaya çıkan onun kafası bunun gözünü alan acayip yaratıklar ve bunlarla ilgili bölümlerin neredeyse hikayenin üçte birini oluşturması. Hikayelerde dövüş büyü sahneleri uzadıkça uzatılırken insanların yaşadıkları hislerin çok küçük yerlerde anlatılması. Bunlar ilk örnekler... Ayrıca bu kitapları okuyan birçok insanın orkları mutlak kötü orkların iyi göründüğü sistemi ise saçma nitelendirdiğini defalarca duydum.

    Bu konunun hikayelerle ilgili bölümü yazacak daha fazla konu da var ama istediğim kadar uzun yazacak vaktim stajım bitene kadar olmayacak muhtemelen.

    Hayal gücünü öldürme konusuna gelince DnD benim fikrimce hayal gücünü niye öldürüyor? Ya da DnD yerine WoC diyelim. Çünkü bu sistem kitabın kapağına ne yazmış olurlarsa olsunlar insanların kendi hayallerini kurmalarını önleyip kendi hayallerini benimsetiyorlar.

    Bunun daha açık bir örneğini Silmarillion la vereyim. Silmarilyon u okumadım ve okumayı düşünmüyorum. Çünkü Silmarilyon olmadan ki Yüzüklerin Efendisi sonrası ciddi bir süre boyunca yoktu. O Dünyadaki boşlukları herkesin kendi hayal gücü tamamlıyordu. Yüzüklerin Efendisi kitabında veya filmde görülenler insanlarca yorumlanıp hikayenin belli yanları ve belki geçmişi bizim tarafımızdan oluşuyordu.

    Aynı şekilde FR yani Toril denen Dünya ve onun ötesindekilerde de benzer sorun var. Hikayeler ve sistem boşlukları öylesine kapatıyor ki insana hayal edecek bir şey bırakmıyor.

    Bu konuya da aslında devam edilebilirdi ama ben diğerine geçeyim.

    Vampir oyunu konusunda oyunu oynayan arkadaşlarımı çok dinledim bir bölümü oyuna hayrandı ama hayran olanları bile dinledikçe daha da ters buldum oyunu ama yine de önerdiğiin yazıyı okuyunca yorum yazacağım.

    _________________
    HARBE GÄ°DEN
    Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
    Orhan Veliden

    Last edited by Firble on Wed Jul 12, 2006 9:24 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Rhuben
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 11, 2006
    Posts: 63

    PostPosted: Wed Jul 12, 2006 11:54 am Reply with quoteBack to top

    birincisi nasıl bir sistemde ve setingte oyun oynanırsa oynansın senin hayal gücün karşısında duramaz. eğer denildiği gibi düşünecek bir şey bırakmıyor diyorsanız yanılıyorsunuz ben ce tam tersi sizi daha önce hiç düşünülmemiş şeyleri hayal etmeye zorlayıp hayal gücünüzü geliştiriryor. ben 5 senedir generik dünya yaratmaya çalışıyorum ve tam olarak tamamlanmadı daha önce yaratılan dünyalar ve yazılan kitaplar beni daha fazla yeniliğe zorlarken ilham alabileceğim şeylerde sunuyor.

    dnd tabiki çok eksikleri olan bi sistem ancak onu örnek alıp yeni sistemler yaratılabilir açıkçası yardımı gözardı edilmemeli. okitaplar olmasa şu anda frp oynamıyor olurduk ve belkide hala oyuncularımızı şaşırtacak şeyler hayal edemiyor olabilirdik

    hala teni ırklar yeni büyüler ürebiliyoruz tabiki dnddiye bağlı kalmadan ama o sadece bir başlangıç sistemi...
    Back to top View user's profileSend private message
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Jul 17, 2006 10:53 pm Reply with quoteBack to top

    şimdi tabii negatif-önyargının bu tür "eser"lere yerleştirilmesine ben de uyuz oluyorum. Ufak problem, bunun sadece DnD'de değil Hollywood'dan çıkan bilimum filmde, ve yine Amerikanya'da basılmış biilmum thriller kitapta olması. Konuyu farklı mecralara taşımadan, devam...
    Başka sistemler mümkündür, çok daha iyi sistemler vardır, hatta çok daha iyi WotC sistemleri vardır(bkz. Alternity). İyi sistem, saçmalık, hödö şundan bundan oyun kurallarına ve kuralsızlığa gelmiş olay.
    şimdi, anarşist ruhum bir yandan "kural istemezüüüük!" diye çığlık da atsa, benim bu konu hakkındaki görüşüm "bütün oyunların kuralları vardır ve oyunlar var oldukça da kurallar olmalıdır" tadında bir şeydir.
    Buradan akalım, iyilik kötülük muhabbetine, Keri arkadaşa kesinlikle "ne kötü, ne iyi" konusunda katılıyorum. İyilik ve kötülük diye bir şey olaBİLEMEZ. Sadece "grup"lar için moral değerler ve ahlak vardır. Yani sen başka bir "grup"u kendi "moral değerler"ine göre değerlendirirsen bunun adı "etnosantirizm" olur. FRP dünyalarında bunu yapmak zararlı olmamakla birlikte gerçek dünyaya geçtiğinde "biz hariç herkes pistir, kakadır" tadında bir yere gider ve OLDUKÇA tehlikelidir(Nazi amcalarda gördük sanırım). Yani, hayır, kardeş, drowlar senin söylediğin biçimde "kötü" değildir. Zaten DnD'nin saçmalıklarından biri de pür iyi ve pür kötü kavramlarında yatmaktadır. Ben inat ve sebatla "derisi siyah" olan bir şeyin "kötü" olması gerektiğini kabullenemiyorum(bkz. drowlar, deep gnomlar ve black dwarflar).
    Hayal yeteneğini öldürme konusunda da şunu söyleyesim geldi:
    Hani bir öldürme değil ama oldukça bir "kısıtlama" söz konusudur. Maalesef bilimum setting insanın hayal gücünü sınırlar. Kısa bir süre önce, bir başlıkta "orksuz fantastik dünya niye yok" tadında muhabbetler dönmüştü. Bütün kitapların birbirlerinin kopyası olmasının sebebi giderek giderek hayal gücünün sınırlanması ve belli bir yöne kanalize edilmesidir. Bu çeşitli problemler yaratabilir, çok psikanalitik yaklaşasım yok gece gece, başka bir vakit olmazsa yaparız bunu.
    Vampire'ı geç, WoD'un diğer RP sistemlerine gel(bkz. Changeling ve Mage). O sistemleri görüp o elemanları anlayınca çok az insan Vampire'a dönüp bakar(he ama bakan çıkar gene). Ben White Wolf'un Changeling ve Mage'ini herkese herkese herkese tavsiye ederim. Güzel oyunlardır.
    Son kertede;
    DnD olmadan BENCE FRP çok güzel öğretilebilir, anlatılabilir.
    DnD kullanılmadan daha iyi bir dünya BENCE mümkündür. Dil
    DnD dediğimiz şey daha ziyade çoluk çocuk oynasın diye yapılmış bir sistemdir(bu da BENCE).
    DnD'yle ilgili hayatımdaki en güzel şey Order of the Stick'tir.
    DnD'ye kılım(WotC'nin tamamına kıl olmama az daha var, henüz tamamen kıl değilim).

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Firble
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 12, 2004
    Posts: 6496

    PostPosted: Thu Jul 20, 2006 11:38 am Reply with quoteBack to top

    Konu epey farklı dallara ayrıldı. Belki de DnDden farklı bir başlık bulmak daha doğru olurdu. Çünkü DnD burada eleştirileni yapan tek sistem deği. Ama açık farkla en ünlüsü olduğu için benim aklıma ilk o gelmişti.

    Hayal gücü konusunda sadece bir konuya değinmek istiyorum.

    DnD nin elfleri orkları cüceleri belki hayal gücünü geliştiriyordu ilk başta. Ama daha sonra özellikle bugün FRPyi sorunca sorduğum her on insanın 8 inin aklına sadece elfler orklar cüceler... Karşılıklı yapılan büyü duelloları kılıç dövüşleri geliyorlarsa sanırım buraqda kısıtlama var.

    Bu kısıtlamayı yaratan belki sistemin kendisi değil. Sistemin sadece getirdiği kuralları da değil var bir oyuna konabileceğini idda ettiği ırk sınıf ve dünya örneklerini frp nin ta kendisi haline getiren yayınevleri forumlar frp klupleri.

    Sanırım bu bağımlılığın bir şekilde aşılması gerekiyor. DnD de bu noktada eğer bizzat bu süreci yaratmıyorsa bile süreci yaratanlara ciddi şekilde hizmet ediyor.

    Sanırım bu nedenlerle çoğu insan gibi DnD kurallarına göre düzenlenmiş oyunlar oynayıp bir süre adeta FR kitapları bağımlısı olduktan sonra bu sistemin hayal gücüne zarar verdiğini düşünmeye başladım.

    _________________
    HARBE GÄ°DEN
    Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
    Orhan Veliden
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.42 Saniye