ilk nwn oyunun klasik tabirle hastası olan biri olarak, devam oyunu bende olumlu bir intiba bıraktı. madde madde gideyim, karşılaştırma için referansım ilk nwn oyundur:
olumlu yönler:
+ karakter yaratma aşaması detaylandırılmış ve güzelleştirilmiş. artık hemen her oyunda olduğu gibi, yaratılan karakterin kafasını, yüzünü tasarlamak mümkün. bir sims kadar olmasa da güzel, kullanışlı bir arayüz.
+ irk olarak planetouched eklenmiş ve demihuman ırkların subraceleri işlevli bir şekilde tanımlanmış. artık gerçekten bir drow ya da shield dwarf olmak mümkün yani.
+ tanrı seçimi de gelmiş. gerçi görünürde statlara bir etkisi yok tabi; ama umarım oyun içinde çeşitli açılımlar sağlıyordur. öyleyse güzel bir özellik olur.
+ ilk oyunun exp packlerinde gelen gereksiz skill ve featler kaldırılmış, daha core olarak tabir edebileceğimiz, phb ve forgotten realms campaign settingde bulunan feat ve skiller kullanılmış. prestige classlar da, yine exp packlerin getirdiği karman çormanlıktan uzak bir şekilde, oyuna entegre edilmiş ve zengin seçenekler mevcut.
+ genel olarak oyun arayüzlerinde görsel bir zenginlik hakim. sanırım bu, bolca ikon kullanılmasından kaynaklanıyor ve ikonların hepsi çok başarılı.
+ inventory kısmında benzerlikler de var farklar da. benzerlik, inventorynin sayfalar halinde düzenlenmesi. ilk oyunda 6 sayfadan oluşan inventory, bu sefer 4 sayfa halinde. fark ise inventorye alınan her nesnenin tek bir kare kaplaması. yani eski oyunda 3 kare işgal eden bir kılıç (short sword) bu oyunda tek bir kare. efektif olarak daha fazla şey taşıyabiliriz anlamına geliyo bu; ancak encumberance sistemi hala devrede. encumberance azaltan magic bagler mevcut, bu nedenle yük taşımanın düşük strengthli karakterler için dahi sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.
+ kombat sisteminde değişiklikler var. ilk oyunda sağ tuşla açılan radial menü, yerini pop-up bir menüye bırakmış. gerçi kullanımı zor değil; ama alışmak gerek.
+ çeşitli şekillerde ilk oyuna göndermeler yapılması güzel. gerek bazı mekanlarda çalan müzikler olsun, gerekse ilk oyunda bulunan ve dwarf marrok'un yaptığı büyülü eşyaların bulunması olsun, ilk oyunu da oynayanlar için hoş sürprizler.
+ oyunun müzikleri, özellikle açılışta çalan müzik gerçekten başarılı.
olumsuz yönler:
- neden olduğunu tam açıklayamamakla beraber kamera sisteminden hoşlanmadım. kullanımı, alışması zor.
- quickslotların sayısı çok arttırılmış ama kullanışlı değil. ilk oyundaki gibi, herhangi bir quickslota sağ tıklayıp, açılan radial menüden seçim yaparak quickslota atama yapılamıyor. sadece ilgili sayfalardan (spellbook, inventory) drag-drop yöntemiyle quickslotlar doldurulabiliyor. bu nedenle, knockdown, taunt, wildshape, lay on hands gibi özel saldırı ya da eylemleri quickslotlara atamıyoruz (ya da ben beceremedim).
- manuel pause olmasına rağmen, auto-pause özelliği yok. taaa infinity engine zamanlarından (baldur's gate, icewind dale) beri çıkan her official wotc crpgsinde bulunan bu özelliğin olmaması çok ama çok büyük bir eksi. bu nedenle grup büyüdükçe kombatlar biraz harala gürele oluyor, kim öldü, kim yaralandı anlamak zorlaşıyor. expansion packlerde eklenmesi gereken en birinci özellik buymuş gibi duruyor bence; ama ekleneceğini zannetmiyorum şahsen.
- güdük bir introsu var. birebir kapışan bir insan(?) bir de yaratık gösterilmiş fakat olayları nedir belli değil.
- cutsceneler, hemen her oyun gibi, oyun motoruyla oluşturuluyor. şahsen bu yöntemden ben hazzetmiyorum ve kolaycılığa kaçma olarak görüyorum. nerde blizzardın sanatı nerde bu cutsceneler.
uzun lafın kısası, beğendiğim oyundur. özellikle, en büyük eksik olarak gördüğüm auto-pause özelliği olsaydı çok daha başarılı olacakmış.
kolay gelsin...
_________________ War, war never changes...
Last edited by burock on Fri Sep 28, 2007 1:01 pm; edited 1 time in total
ilkini nide ikincisinide hiç oynamadım ama yazdıkların içinde tüm eşyaların aynı yeri kaplaması oldukça yanlış geldi bana . quake tarzı oytunları hatırlattı. o olamsaymış iyiymiş, sonuçta eşyalrın farklı ağırlıkta olmalarıda bir çözüm değil...
bir crpgde eşya taşıma limitinin sonuna gelmek çok iğrenç bi durumdur. oyuncu da yağmalanacak bir mecik aytımı yerde bırakmaz. teee şehre, onu önce identify edebileceği, işine yaramıyorsa da satacağı bir yerlere dönmeye çalışır. bu da oyunun akıcılığını kaybetmesine neden olur. Bir bilgisayar oyunu oynuyoruz neticede, bu asla istenen bişiy diildir.
Yağmalanan eşyanın kapladığı yer ve ağırlığı gibi şeyleri masaüstü oyunnarda göz önünde bulundurmak gerekir, bence. Bilgisayar oyunlarında diil.
Sw: Kotor'da da benzer bir inventory sistemi vardı. Orda çanta diye birşey söz konusu değildi, yüzlerce itemi yanımızda taşıyabiliyorduk ve oyunun akıcılığı bu şekilde oldukça artıyordu. Burda da bu şekilde yapmaları güzel olmuş
KOTORun inventory sistemini ben pek beğenmiyordum açıkçası. onların sisteminde istediğin kadar aytım taşıyabiliyordun, doğru; ama hem o koca inventory arasında item bulmak zorlaşmıştı (özellikle trade ekranlarında) hem de mantığı, group inventory şeklindeydi. Yani tek bir inventory vardı. NWNde ise her charın kendi inventorysi var ki bu bence daha mantıklı.
Bir karakter bir nesneyi kullanmak istiyosa, o nesnenin kendi inventorysinde olması gerekir bence.
Oyunu indirdim ve karakter yaratmakla sınırlı kaldım. Bilgisayarım daha fazlasını kaldırmıyor. Bu oyunda dark messiahla beraber önümüzdeki haftadan sonrasına kalıyor ki bu durumda şu upgrade olayını hızlandırmak lazım.
Bu arada Linu'ya not: Senin makine hayatta kaldırmaz NWN2 yi şimdiden söylimde çatla:D
_________________ "What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
walla oyunun ilkini biliorum 2.sinide indirdim.
gayet basarılı diyebilirm.
fakat öyle madde madde acıklayabileceğimi zannetmiorum
ama geçekter cok zevkli bir oynanıs sistemi olduğunu söyleyebilirm...
_________________ <div>Duvarlar renkli olsada, karanlıkta ne görebilirsinki?... Bir köre rengi, nasıl anlatabilirsinki?</div><br>
Joined: Oct 08, 2004
Posts: 1861
Location: aksaray-izmir
Posted:
Wed Nov 29, 2006 9:55 am
Quote:
walla oyunun ilkini biliorum 2.sinide indirdim.
gayet basarılı diyebilirm.
fakat öyle madde madde acıklayabileceğimi zannetmiorum
ama geçekter cok zevkli bir oynanıs sistemi olduğunu söyleyebilirm...
Sakın madde madde açıklamayın. oynu oynayamıyorum içime öyle oturmuş ki geçen gün rüyama bile girdi zaten.
_________________ Bir tek seni bana çok gördü dünya
Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
Joined: Oct 08, 2004
Posts: 1861
Location: aksaray-izmir
Posted:
Wed Nov 29, 2006 10:26 am
yazdıklarını hiç okumadım Bir tarafım şişecek sonra.
_________________ Bir tek seni bana çok gördü dünya
Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
Joined: Jan 10, 2005
Posts: 290
Location: Istanbul
Posted:
Wed Nov 29, 2006 11:00 am
oyun çok güzel ve ayrıntılı olmuş...görev tamamlamaktan çok craft yapmak için malzeme üzerine yoğunlaştım ..yol üzerinde karşınıza çıkan craf kitapları inanılmaz bilgiler içeriyor.
şu anda lvl 9 wizard oynatıyourm...bi kaç ip ucu iyi diger
1.whirlwind atak..sakın boşuna almayın...great cleave hem ondan çok daha az prerequisites öneriyor hemde çok daha başarılı
2.monklar gerçek gücünün altında...aynı seviye bir monkla ..great swordlu bi fighterı asla yan yana koyamazsınız
3.Palemaster da çok gereksiz olmuş..doğal armoru neredeyse hiç bir işe yaramıyor..undead craftları ise melee puanı istiyor...eğer undeadlerin kralı olmak istiyorsan cleric ve ya necromancer olman çok daha mantıklı
4.dual-wieldin rouge'lar hariç anlamsız.Bir rouge bu feat ile1 turda 6 kere sneak atak yapabilir..İNSANT KİLL
5.En güçlü ırk tabiki ve yine insanlar....başka karakterler le oynamayın derim
6.Parry mode NWN1 deki gibi hala kıık..hiç puan harcamayın
şimdilik bu kadar..daha bişeyler gelirse yazarım :
_________________ It's always darken as before the dawn;If Its not meant to be Its not meant to bewww.bizkackisiyiz.com
whirlwind attack, weapon master prestij sınıfı alınmayacaksa çok gerekli değil, ewt. esas kötü yanı çok fazla feat istemesi.
dual-wield kasan rogue olmak istiyorsanız, 2 lvl rangerdan alın. 2. seviyeye çıktığında two-weapon sytle seçip, sonra rogue lvl almaya devam edin. bu sayede hep BAB, hem HPnizi biraz düzeltirsiniz hem de başta two-weapon fighting olmak üzere fazladan bikaç feat kazanırsınız.
Joined: Oct 08, 2004
Posts: 1861
Location: aksaray-izmir
Posted:
Thu Nov 30, 2006 10:28 pm
Quote:
Drow karakterim ile yaptığım iyiliklerden dolayı aldığım tepkiler gerçekten hoştu..
Nasıl oyundur bu böyle, bir ben oynayamadım.
Bu özelliği ilk olarak icewind dale 2 de görmüştüm. çok hoşuma gitmişti. Drowla yapılan konuşmalarda konuşmalar ve tepkiler değişiyordu.
_________________ Bir tek seni bana çok gördü dünya
Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
gruba aldığınız NPCler ile yaptığınız konuşmalarda seçtiğiniz yanıtlar, bir ya da birçok NPC ile olan ilişkinizi etkiliyor, ewt. Zaten yaptığınız konuşmanın sonucunda, kimle aranız nası düzelmiş nasıl bozulmuş, yazıyor. SW KOTOR oynayan arkadaşlar, "influence" deyince hatırlayacaktır, aynı mantık burda da geçerli. hatta influence kelimesi de aynen geçiyor.
NPClerle muhabbet esnasında özel bir soru sorduğunuzda eğer o NPC üzerindeki influenceniz yeterli ise yanıt alabiliyorsuzu, yoksa alamıyorsunuz falan...
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.