Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ireby
    Bugün: 9
    Dün: 13
    Toplam: 37489

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 322
    Üye: 1
    Toplam: 323

    Şu An Bağlı:
    01 : ireby

    FrpWorld.Com :: View topic - 4th edition geliyor
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4th edition geliyor View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 11:04 am Reply with quoteBack to top

    Quote:
    skill untrained +2

    Burasını anlayamadım. Eğitilmemiş olmasına rağmen neden +2 aldı. Hiç alamsa yada eksi alsa anlardım ama.

    Quote:
    Diplomacy Check vs Insight

    Dice 17 + Dip check = 23 ( Insight check 1 + 2 = 3 )

    Burada anlatıldığından farklı olarak sanki karşılıklı zarlar atılmamış. Tek taraf zar atmış ve bir sayıyı geçmeyi başarmış. Ama hangi sayıyı geçtiğini de anlayamadım.

    Quote:
    Indimidate DC 15

    Dice 12 + 9 = 21

    Burada 9 nasıl geldi. Karizma 18 den gelen 4 artı eitilmiş olmasından gelen 5 ile mi?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 12:37 pm Reply with quoteBack to top

    oyuna baslayınca classınıza gore skill seciyorsunuz. mesela 4 olsun . Bunlarda trained siniz. boylelikle 5 skill point kazanıyorsunuz.

    bu karakter jack of all trades aldı. Boylelikle trained olmadığı her skill e +2 alıyor.

    9 ise +5 trained ve 4 charisma dan geliyor.

    karşılıklı check atılıyor.

    Check in adı Insight check : karşındakilerin davranışını tartma olarak dusunebiliriz.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 1:08 pm Reply with quoteBack to top

    Yani oradaki (insight check 1 + 2 = 3 ) te 1 atılan zarı belirliyor, karakterin wisdom modifier'ını değil.

    Jack of all trades çok güçlü bir beceri gibi geldi bana ama bu feat gibi bir şeymi yoksa başka bir özellik mi? Bu oyunda kaç adet beceri var?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 5:59 am Reply with quoteBack to top

    Evet. 1 atılan zarı , 2 exta bonusu gösteriyor.

    Jack of all trades yeni bir feat. Biz cok sevdik guzel bir feat.

    Featler 3 e ayrılıyor
    Heroic tier
    Paragon tier
    Epic tier

    Heroicler bildiğimiz klasik featler . Tabi cok fazla yeni feat te var.
    Paragonlar daha extra özellikler veriyor. Orneğin scmitar dance . ( iki elinde iki kılıç bulunan ranger bu featle zarlarıyla oturtamadığı zaman bile dexterity modifier ı kadar damage veriyot.

    Epicler ise cok guclu featler
    Mesela Plate mail mastery gibi . Prerequestler karşılandığında ac e bonus veriyor.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 6:57 am Reply with quoteBack to top

    Anlaşılan knight gibi saçma sınıfları ortadan kaldıracaklar ve onalrın verdiği abartı özellikleri 3.5'taki exalted gibi zor kazanılan marifetlere verecekler.

    Peki bu durumda seviye atladıkça karkater daha iyi vuruyor, daha iyi vuruş savuşturuyor. Ama bu becerilerinin (skill) gelişmemesi biraz kötü oluyor sanki. Bir hırsız karkater daha çok gölgelere saklanarak oynamak istese bir yerde takılıp kalacak.

    Dex;20 olsun ve birde bunun üstüne +5 bu alanda çalıştırldığı için alsın. Sanırım alabileceği en iyi + bunlar ve yine de +9 dan yukarı çıkamıyor. Yani sessizce hareket etmek istediğinde bazen 2 atıp yanlışlıkla ayaklarını yere hızla vuracak, yada 19 atıp kediden bile sesiz hareket edecek. Seviye artışıyla bu tarz dövüş dışı karakterlerin de gelişimi nasıl sağlanmış?

    Bu bahsetiğin marifetlerin kaç seviyede bir geliyor. Heroic 10'a kadar her 3, paragon 10dan sonra her 3 seviyede, Epicler ise artı olarak her zaman gelebilir gibi bir olay mı var?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 7:18 am Reply with quoteBack to top

    Skillerde seviyenin yarısı kadar otomatik ekleniyor, AC ve Saldırı gibi.
    Burada şöyle bir problem var, 5. seviye büyücü 1. seviye savaşçıyı tekme tokat döver gibi geliyor bana. (Sistemi henüz kavrayamadım, seviye oranları yanlış verilmiş olabilir) Bu aslında kafamızda olan "büyücü fiziksel olarak daima zayıftır" kuralını parçalıyor.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 8:05 am Reply with quoteBack to top

    4. level fighter ım ,flail ile saldırıyorum... str = 16 olsun

    basic bi ataksa str vs ac saldırısı olacak bu.

    ( level/2=4/2=2) + (str bonus 3) + ( flail prof. +2 )

    basic attağım + 7 ile ac e ( dikkat ac surekli altını ciziyorum ) vuruyorum.

    level 4 wizard sadece level/2 bonus u var o artı 2 ile vurur.

    --------------------------------------------------------------------

    oyunda hpler cok fazla o yuzden 4. level bir wizard sadece basic attack kullanarak daha oyunun basında ortalama +5 ile vuran fighter ı olduremez.

    bir de at will encounter ve dailly powerlar var ki olmaz oyle bişi.


    Skill lere ek olarak level/2 bonus alıyoruz.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 8:47 am Reply with quoteBack to top

    Benim demek istediğim 1. seviye savaşçı 6. seviye büyücüye karşı.
    Savaşçı seviye /2 kuralı yüzünden saldırı ve savunmasına bir şey alamazken 6. seviye büyücü saldırısına da savunmasına da +3 alıyor. Bu da onu büyüleri olmasa bile tehlikeli hale sokuyor. Çrnek uç bir örnek sadece merakımdan soruyorum.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 10:22 am Reply with quoteBack to top

    Devrim bak. Demek isteiğini anladım. 3rd editionla aralarındaki melee farkı azaldığı aşikar. ama senin soruna göre gidelim mesela.

    7th level wizard. str 10 olsun - yada + yok

    7/2 =3 bonus var str den bonus yok bu ne demek 1d4 luk dagger ı +3 le basic attack yapar.

    damaage e de bonus almıyor.

    1. level fighter dusunelim. flail verelim str 16 , weapon prof flail var.

    1d10 + 3 ( one handed ) ( +4 two handed ) veriyo.

    ve to hit artısı +3 str +2 prof.

    to hit + 5

    wizard ın hp daha fazla ama melee de fighter yener...

    dengeli bence.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 10:32 am Reply with quoteBack to top

    Bir de sunu tekrar soyliyim. 3rd ile 4th edition arasında cok fark var. Bu baska bir oyun. 3.5 - 3 arasında bir geçiş fark bir rütuş gibi.

    Ama 4th bütün eski bilgi mantığını yıkıyor.

    mesela rogue bir saldırında ac değil fort defence a saldırıyor.

    Cunku armora değil armor arasından vücuda sokuyor dagger ı.

    ranger bir ok atıyor beden kütlesine temas esası var. oyuzden saldırı dex to fort defence adamın ac si önemli değil

    yada warlock kendi constitution ile saldırıyor adamın will ine karşı ...


    adamın ac sini geçince vuruyosun mantığı yok artık


    fighter class ı eski tank mantığından uzak . level arttıkca saldırı sayısı ARTMIYOR. powerlarının gucu artıyor .

    mesela günde bi kere yapabildiği bi hareketle 4 zar atıyor silahı için artı adamın bacağını sakatlıyarak onu hareketsiz kılıyor.

    her class ta bir taktik var..

    artık clericler amale healer değil. fighterlarda basit zar atıcıları değil. herkesin bir yetisi var. strateji önemli.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Mon Jun 16, 2008 7:07 am Reply with quoteBack to top

    AC ve diğer defence ler. ( Fortitude - ref ve will defence )

    levelle beraber artıyor. Mesela 6. level wizard Inteligence 18

    AC = 10 + ( level/2) 3 + ( Inteligence yada dex bonus ) 4 = 17

    evet artık dexterity bonus yerine inteligence dan artı alabiliyoruz.
    Back to top View user's profileSend private message
    NocturnaL_Soul
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 04, 2006
    Posts: 287
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon Jun 16, 2008 7:35 pm Reply with quoteBack to top

    Eveeet sonunda bende bulaştım Rolling Eyes şöyle bi bakıp geçmeyi düşünüyodum gayet önyargılı bi şekilde, ama biraz okuyup inceledim çoğu hoşuma gitti. En azından şöyle bi denenmeyi hakediyor. Kitaplardaki resimler bile oynamaya başlamaya yeter aslında Razz

    Bende şimdiki grubumla bir deneme oyunu yapma hazırlıklarındayım. Daha 3ed kurallarını yeni öğrendiğimiz günlerdeki gibi olcak.. aah eski günler Very Happy


    Herneyse yeni sistem hakkında merak ettiğiniz sorulara bende elimden geldiğince yardım ederim ( biraz kendim öğreniyimde Very Happy )
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jun 18, 2008 6:32 am Reply with quoteBack to top

    Bu bölümde Aryn ve Valriel e bir web atılır.

    Web int vs. ref atılıyor ve elemanlarımızın ref defence ından daha iyi zar atan büyücü onları webler arasında tutsak bırakıyor.

    1d20 + 4 ( Int ) + 3 ( level/2) + 2 (wand)

    Elemanlarımız web de immobilised. Yani ranged attack var power kullanabilirler ama oldukları yerde bakiler.

    Initiative zarını atıyoruz. sıra aryn de rogue da. rogue escape resraints ile kacmaya calısıyor. Zarı yeterli değil. Hamlesinin sanunda save atıyor. Hiç bir ek olmaksızın 1d20 atıyor. 10 ve ustunde kurtulacak webden ama 7 atıyor ve web de kalıyor.

    Warlock 3d10 + const damage verdiği cons vs. will powerını atıyor.

    rakip buyucu alevler içinde kalıyor. turn sonunda save atıyor. 3 atıyor ve 10dan kucuk olduğu için web içinde kalıyor.
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.38 Saniye