Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - 4.Ed. D&D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4.Ed. D&D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 25, 2008 12:32 am Reply with quoteBack to top

    *********


    Equipment: (EÃ…?yalar, vs)

    Serüvenciler yanlarında çeÅ?itli silah, zırh ve eÅ?yalar taÅ?ımak zorundadır. Bunların bir kısmı, hatta ilerleyen seviyelerde çoÄ?u tılsımlı olur. Belki de en zevkli Å?eylerden biri yeni yeni ilginç özellikleri olan eÅ?yalara sahip olmaktır.

    Ekipmanlar konusu PHB sayfa 210’dan itibaren baÃ…?lıyor. Ancak bu konulara kısa kısa deyinmeden önce 4.Edition ile ilgilenenlerin “Dungeons & Dragons Adventurer's Vault” adlı kitaba göz atmalarını Ã…?iddetle tavsiye ederim. Bu kitapta ekstradan bazı eÃ…?yalar tanıtılıyorsa da asıl önemlisi “Alchemy” yeteneÄ?inden ve alchemy ürünlerinden bahsediliyor. Alchemy konusu 3,5Ed.na göre iyileÃ…?tirilmiÃ…?. Ã?nce “Alchemist” denilen bir feat almanız gerekiyor. Ritual Casting feat’i olan kiÃ…?ilerin ayrıca Alchemist almasına gerek yok, çünkü Alchemy de ritualler gibi çalıÅ?ıyor ama sihirsiz! Ä°lk önce yapmak istediÄ?iniz ürünün formülünü bir yerden temin etmeniz lazım. Formülü alıp öÄ?rendiÄ?inizde artık o ürünü yapabilirsiniz. Tabii gerekli malzemeleri de temin etmeniz lazım ama bunun için ödediÄ?iniz para, ürünü marketten satın almaktan çok daha ucuza geliyor. Alchemist’s acid, Alchemist’s fire, Blinding Bomb, smokestick, vs, vs gibi onlarca alchemy ürünleri var yapılabilecek ve kullanılabilecek.

    Ã?rnek: Alchemist’s Fire:
    Level-1, 20gp
    Bu Ã…?iÃ…?e kırıldıÄ?ında etrafı alevler kaplar. (standart action) 10 çevresine “Area burst 1” attack yapar. (+4 vs Reflex)
    Hit: 1d6 fire dmg (ıskalarsa yarı hasar)
    Tabii bunun level-6, level-11, vs olanları da var; o zaman hasarı, atak isabeti ve fiyatı artıyor.

    Å?imdi PHB oyuncunun el kitabından devam edelim:

    4.Editiondaki para sistemi Å?öyle:
    gp: gold piece (altın), sp: silver piece (gümüÅ?), cp: copper piece (bakır), pp: platinium piece (platin), ad: astral diamond (bir çeÅ?it elmas) olmak üzere kurlar aÅ?aÄ?ıdaki gibidir;
    1gp=10sp=100cp
    1pp=100gp
    1ad=100pp=10000gp


    Armors and Shields (Zırhlar ve Kalkanlar):
    Sayfa 214’de temelde olan zırhları gösteren bir tablo var. (resimleri de sayfa:213) Tabii saldırılara dayanmak için bazılarınız zırh giymek isteyecek.
    EÄ?er tecrübeli olmadıÄ?ınız yani “Armor Proficiecy” sahibi olmadıÄ?ınız bir zırhı giymeye kalkarsanız Reflex defansınıza -2 ceza alırsınız.
    Komple bir aÄ?ır zırh giymek ya da çıkarmak en az beÅ? dakika süren bir iÅ?tir!
    EÄ?er aÄ?ır zırh kullanmıyorsanız, sadece “cloth” ya da “light armor” kullanıyorsanız Armor Class’ınıza (AC) Int ya da Dex bonusunuzu ekleyebilirsiniz!
    AÄ?ır zırhlar tablodada görebileceÄ?iniz gibi, AC’nizi oldukça yükseltirken, hızınızı (speed) ve skill checklerinizi düÅ?ürebilirler!

    Weapons (Silahlar):
    PHB sayfa 216 ile 220 arasında silahların resimleri ve özelliklerini veren tablolar bulunur.
    Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta; her silahın bir “Proficiency” bonusu vardır. (tabloda prof. Sütunu) Bu sizin söz konusu silahla yapacaÄ?ınız attack bonuslarınıza eklenir ancak bu silahın içinde bulunduÄ?u silah gurubu için “weapon proficiency feat” almıÅ? olmanız gerekir! “weapon proficiency feat” almadan ilgili silahın prof. bonusundan yararlanamazsınız! Bu profiencyleri Ã…?öyle sıralamak mümkün: simple melee, military melee, superior melee, improvised melee, simple ranged, military ranged, superior ranged, improvised ranged weapon proficiency!
    Ayrıca türlerine göre de silahların grupları vardır: axe, bow, crossbow, flail, hammer, heavy blade, light blade, mace, pick, polearm, sling, spear, staff, unarmed gibi.

    Weapon Properties: tablodaki properties sütununda silahların bazı özellikleri anahtar kelimelerle verilmiÅ?tir; aÅ?aÄ?ıda o kelimeleri açıklayalım tek tek.
    Heavy Thrown: Fırlatılabilecek aÄ?ır bir silah. Attack ve dmg bonusunu Dex yerine Str kullanır!
    High Crit: Zarda 20 attıÄ?ında kritik vuruÃ…? yaparsın ve mmaksimium hasar verirsin ama high crit özelliÄ?i olan silahlar kritik vuruÃ…?larda hasarı 2’ye katlar, hatta ilerleyen sevilerde 3’e, 4’e katlar.
    Light thrown: Dex bonusunu kullanarak fırlatılabilen hafif silah.
    Load: doldurmak zorunda olduÄ?un ateÃ…? edilen bir silah. “Load free” yazıyorsa doldururken zaman harcamazsın. Silahı doldururken iki elini birden kullanmak zorundasındır. Ã?rneÄ?in crossbow load minor yazar yani crossbowu doldururken minor action yaparsın.
    Off-Hand: normalde kullanmadıÄ?ın elin ile de kullanabileceÄ?in kadar hafif bir silah. Ancak iki elinde de silah tutman, bir turda iki saldırı yapabilirsin demek deÄ?ildir!
    Reach: 2 kare öteye tesir edebilen uzun mızrak türünde silah. Evet silah öteye kadar uzanır ama yine de Oportinity ataklarını sadece bitiÅ?iÄ?inden ayrılan düÅ?mana yapabilirsin!
    Small: Small (küçük) karakterlere göre yapılmıÅ? bir silah demektir. Ã?rnek: Halflingler.
    Versatile: Bunlar normalde tek elinde kullandıÄ?ın ama istersen iki elinle de tutup kullanabileceÄ?in silahlardır. Ä°ki elinle vuruÅ? yaparsan fazladan +1 dmg verirsin. Versatile silahları halfling gibi small karakterler ancak iki elleriyle kullanabilir ve ekstra dmg veremezler.

    Silvered Weapon (gümüÅ? silah)
    Silaha gümüÅ? katmak için 500gp gibi bir para ödemeniz gerekiyor, ayrıca aynı fiyata 30 arrow, 10 bolt, 20 sling bullet, 5 shuriken de gümüÅ?letebilirsiniz. Tabii bu silahınızı magic weapon sınıfına sokar ve bazı monsterların da gümüÅ?e karÅ?ı zayıflıkları vardır.

    Malzemeleri Satmak:
    ArkadaÃ…?lar 4.Ed. kurallarına göre herhangi bir malzemeyi 2.el piyasasında geri satarsanız ancak gerçek deÄ?erinin beÃ…?te birini alırsınız! (1/5) Bazı benzersiz eÃ…?yalar için ya da DM’nin belirlediÄ?i durumlarda istisnalar olabilir.

    Adventuring Gear: (serüvenci malzemeleri)
    PHB sayfa 221 ve 222’de serüvenciler için gerekli bir takım malzemelerin listesi verilmiÃ…?tir.
    Standart Adventurer’s Kit: İçinde yatak, çakmak taÃ…?ı, ip, meÃ…?ale, on günlük yemek vs olan bir sırt çantası. Herkes bir tane almalı!
    Ammunition: Cephane; oklar, sapan taÅ?ları vs
    Climber’s Kit: Tırmanma seti; kanca, ip vs Climb checklerinize +2 verir.
    Everburning Torch: devamlı yanan bir meÅ?ale, istediÄ?in anda yak, söndür, devamlı kullan.
    Journeybread: Bu sihirli ekmekten birkaç ısırık aldıÄ?ında karnın doyar; yani çok fazla yiyecek taÅ?ımak zorunda kalmazsın. (Yüzüklerin Efendisindeki elf ekmeÄ?i olabilir)
    Sunrod: Bu küçük çubuk aktif olduÄ?unda 4 saat boyunca parlak bir ıÅ?ık verir. 20 kare öteye kadar aydınlatır.
    Thieves Tools: Hırsızlık aletleri, kilit açma ve tuzak etkisizleÅ?tirmeye +2 bonus verir.
    Bunlardan baÅ?ka daha bir çok küçük ama faydası olabilecek malzeme vardır bu listede, arzu ettiÄ?inizi bütçeniz elveriyorsa satın alabilirsiniz.
    Ayrıca at, at arabası, kayık, yelkenli gibi taÅ?ıma araçlarını da bulabilirsiniz.
    Daha önce de belirttiÄ?im gibi geniÃ…?letilmiÃ…? ekstradan malzeme listeleri: “Dungeons & Dragons Adventurer's Vault” adlı kitapta bulunabilir.

    TaÅ?ıma, Kaldırma ve Ä°tme:
    Bütün bu eylemler sizin gücünüz (Str) ile ilgilidir.
    Ceza almadan rahatça taÃ…?ıyabileceÄ?iniz miktar 10xStr kadar pounddur! 1 pound yaklaÃ…?ık 0,45 kilogramdır, yani Str:16 olan bir karakter en fazla 4,5*16=72 kiloyu rahatça taÃ…?ıyabilir ama bu miktarı geçerse “slowed” olur, yavaÃ…?lar.
    Yerden kaldırabileceÄ?iniz maksimum miktar: 20xStr
    Ä°tikleyebileceÄ?iniz maksimum aÄ?ırlık: 50xStr’dir.


    Magic Items: (sihirli eÃ…?yalar)

    Level yükseldikçe sihirli eÃ…?yalar önem kazanır. (PHB-223) Bir magic item bulduÄ?unuzda genelde onun özelliklerini birkaç dakikada anlarsınız ama bazıları da vardır ki (standartlara uymayan ya da lanetli, vs) öyle kolayca tanıyamazsınız. DM’niz bu yüzden size “Arcana check” yaptırabilir, hatta bazen spesifik bir yerde özel bir ritüel yapmanız gerekir bu benzersiz sihirli eÃ…?yanın ne olduÄ?unu anlayabilmeniz, gücünü açıÄ?a çıkarabilmeniz için.

    Magic itemlerin de 1’den 30’a kadar levelleri ve bu ölçüde artan güçleri ve fiyatları vardır. Ã?rneÄ?in level-1 bir magic item 360 gp iken level-30 magic item 3.125.000 gpdir. Yalnız dikkatinizi çekerim: Sihirli eÃ…?yaların leveli sizin levelinizden yüksek bile olsa kullanabilirsiniz!
    Yedi kategoride magic item vardır: 1-armor, 2-weapon, 3-implement, 4-clothing, 5-ring, 6-wondrous item, 7-potion
    Magic itemler, benzeri özellikler gösterir; örneÄ?in bütün magic silahlar saldırırken fayda saÄ?lar ya da bütün magic ayakkabılar hareket gücününle ilgili bir fayda saÄ?lar.
    Magic itemleri üzerinizde taÃ…?ımak kullanmanın da sınırı vardır; örneÄ?in iki miÄ?fer birden takamazsınız, “arm slot”unuza sadece 1 eÃ…?ya koyabilirsiniz, ya shield ya da bracer, vs.
    1-Armor: (PHB-227-231) Magic armorların enhancement bonusları AC’nize eklenir. Ancak ilgili armor proficiencyniz yoksa -2 attack ve Reflex cezaları alırsınız. Ayrıca çoÄ?u zırhın özel powerları da vardır.
    2-Weapon: (PHB-232-236) Magic silahların enhancement bonusları attack ve dmg roll’arınıza eklenir. Ä°lgili armor proficiencyniz yoksa sadece prof bonusunu alamazsınız. Ayrıca çoÄ?u silahın özel powerları da vardır.
    3-Implement:
    Holy Symbol: (PHB-236-238) BildiÄ?iniz gibi bazı sınıflar kutsal sembol kullanabilirler. Bazı kutsal sembollerin standart faydalarının yanısıra ekstra powerları da vardır.
    Orb: (PHB-238-239) Bazı büyücülerin kullandıÄ?ı kristal küreler, vs
    Rod: (PHB-239-240) Bazı büyücülerin kullandıÄ?ı kısa aÄ?ır sihirli silindir çubuklar, miller.
    Staf: (PHB-240-242) Bazı büyücülerin kullandıÄ?ı sihirli büyük deÄ?nekler. Staflarla ayrıca rakibinize vurabilirsiniz, yani aynı zamanda bir melee silahtır (quarterstaff) Enchantment bonusu da melee saldırıda attack ve dmg bonusu olur.
    Wand: (PHB-242-244) Bazı büyücülerin (örnek: Harry Potter) kullandıkları küçük asa.
    4-Clothing:
    Arms Slot Item: (PHB-244-245) Kalkan, bileklik (bracer) gibi koluna taktıÄ?ın eÅ?yalar. Bunların çeÅ?itli powerları var.
    Feet Slot Item: (PHB-246) AyaÄ?ına giydiÄ?in sihirli eÅ?yalar, çeÅ?itli faydaları var.
    Hand Slot Item: (PHB-247) Sihirli eldivenler ve gauntletler.
    Head Slot Item: (PHB-248-249) Kafaya takılan miÄ?ferler, taçlar, gözlük, vs. Ã?eÅ?itli sihirleri var.
    Neck Slot Item: (PHB-249-251) Boyna takılan madalyonlar ve pelerinler genelde Fort, Ref ve Will defanslarınızı arttırır.
    Waist Slot Item: (PHB-252-253) Bele takılan sihirli kemerler. Genelde Str skilleri, healing ve resistance avantajları verir.
    5- Ring: (PHB-251-252) Yüzükler! Sihirli güçleri olan bu yüzüklerden sadece 2 tane takabilirsini, her elinize birer tane.
    6-wondrous item: (PHB-253-255) DeÄ?iÅ?ik deÄ?iÅ?ik faydalı sihirli eÅ?yalar. Ã?rnek: içine bir sürü eÅ?ya doldursak da yer kaplamayan ve aÄ?ırlık yapmayan çanta, uçan halı, içinde her gün yiyecek olan piknik sepeti, istendiÄ?inde kocaman bir kayık olan bir sihirli tüy, vs...
    7-Potion: (PHB-255) Ä°ksirler, Ã…?uruplar. Ä°yileÃ…?mek, hayata dönmek, hastalıklardan ya da kötü etkilerden kurtulmak için içilen küçük Ã…?iÃ…?eciklerdir. Ã…?urubu kendin içersen bir minor action’dır ama baygın birine içirmek standart action’dır. Ã?rneÄ?in “healing potion” fiyatı 50 gpdir ve içtiÄ?inde bir healing surge harcayarak 10 hit pointin iyileÃ…?ir.


    Malzemelerle ilgili açıklamalarım bu kadar. Bütün sihirli eÃ…?yaları tek tek tanıtmaya gerek ve imkan yok ama PHB’un neresinde ilgili eÃ…?yaları bulabileceÄ?inizi belirttim. Daha önce de belirttiÄ?im gibi sizin levelinizden yüksek bile olsa bir sihirli eÃ…?yayı rahatlıkla kullanabilirsiniz! Ancak her eÃ…?yanın açıklamasındaki anahtar kelimeleri iyi kontrol etmek gerekir; örneÄ?in implementler herkes tarafından kullanılamaz!



    *********


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 7:49 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Oct 04, 2008 7:48 am Reply with quoteBack to top

    .

    Skill Challenges: (yetenek kapıÅ?maları)

    Combat kurallarına geçmeden önce role play bölümlerinde sık sık kullanılan bir konudan bahsetmek istiyorum. (4.Ed DMG’den alıntı) Skill kapıÅ?maları!

    Combat ve class’ların combat yetenekleri hakkında çok bahsediliyor ama D&D oyunu sadece yaratık kesmekten ibaret bir oyun gibi algılanmasın. Sosyal, vs, dövüÅ? dıÅ?ında birçok yeteneÄ?inizin kullanıldıÄ?ı bir oyundur bu! Ã?yle ya, gözü dönmüÅ? bir Ã…?ekilde önümüze geleni kesip biçmeyeceÄ?iz herhâlde.

    Yeri gelir skillerinizin kullanılması gereken durumlar olur ve eÄ?er bu anlık bir skill check deÄ?il de üst üste birçok skill check’in yapılmasını gerektiren bir durumsa, buna “skill challenge” (skill kapıÅ?ması) denir. Bu durumda DM, el kitabındaki formülleri kullanarak durumun zorluk derecesine göre skill kapıÅ?masının kaç skill check’ten oluÃ…?masını gerektiÄ?ini (karmaÃ…?ıklık durumu) ve hangi skillerin o kapıÅ?mada kullanılacaÄ?ını oyunculara bildirir. Ã?rneÄ?in bir ormanda eski bir tapınaÄ?ın kalıntılarını arıyorsunuz. DM formüle göre durumu hesaplar ve oyuncuların Nature Skill Check’lerinde 3 baÃ…?arısızdan önce 6 baÃ…?arılı sonuç olursa yollarını bulmuÃ…? olurlar. Yani üst üste 6 baÃ…?arılı Nature check yapmalıdırlar ama daha önce 3 baÃ…?arısız yaparlarsa aradıkları yeri bulamazlar.

    Aslında en iyisi örnek oyunlarla izah etmek bu konuyu:
    Dikkat: Bütün checkler el kitabındaki formüller ve durumun karmaÃ…?ıklıÄ?ına baÄ?lı olarak DC’ye karÃ…?ı yapılır. KarÃ…?ılıklı check deÄ?il belli bir zorluk derecesine göre yapılır!


    Ã?rnek 1 Durum:
    Oyuncular belli bir yerdeki goblin topluluÄ?unu yok etmek amacındadırlar ama topluluk kalabalık olduÄ?undan yardıma ihtiyaçları vardır. Bir NPC karakter olan yakındaki bir kasabanın valisi Kont Magnus’u kendilerine yardım etmesi için ikna etmeyi düÅ?ünürler. Randevu alıp Kont ile görüÅ?meye giderler. KonuÃ…?maya baÃ…?larlar.

    Burada Kont’u tabii ki DM oynatacaktır. DM olayın karmaÃ…?ıklık derecesini hesaplayarak, oyunculara der ki: “8 baÃ…?arılı check kazandırır ama daha önce 4 kez baÃ…?arısız olursanız kaybedersiniz. Bu skill kapıÅ?masında Bluff, Diplomacy, Insight, History, Intimidate skillerini kullanabilirsiniz!”
    Daha sonra DM Initiative zarı atarak oyuncuların sırasını belirler: Elfla(17), Tersus(12), Lugith(11), Emond(9), Clit(7)

    Round 1:

    Elfla: (Ben Kont’a diplomacy yapıyorum) “Sayın Kont, durumu biliyorsunuz. EÄ?er bize yardım ederseniz, sadece bizim görevimizi baÃ…?armamıza yardım etmekle kalmayacak, ayrıca uzun müddet o goblin çapulcuların kasabanızın çevresindeki çiflikleri yaÄ?malaması da önlenmiÃ…? olacaksınız!”
    Diplomacy check atılır: baÅ?arılı!

    Kont: Hımm, doÄ?ru söyledin. Kazkıran savaÅ?ını hatırlıyorum da o goblinler fırsattan istifade arkadan vurmuÅ?lardı bizi...

    Tersus: (benim “trained History” skillim var, adamın söylediÄ?i savaÃ…? hakkında ne biliyorum?) History Check yapar= baÃ…?arılı!

    DM: “Evet Tersus, senin bildiklerin: o savaÃ…?ta Kont’un güçleri barbarlarla savaÃ…?ırken goblinler arkadan saldırınca arada kalmıÅ?lar ama yine de Kont’un askerleri savaÃ…?ı kazanmıÅ?.”

    Tersus: (tamam, o zaman Kont’a o cesurca savaÃ…?ıp kazandıkları çarpıÅ?mayı hatırladıÄ?ımı söylüyorum ve goblinlerin tekrar hainlik yapmaması için bize yardım etmesini diliyorum)

    Kont: Dinliyorum devam edin,
    Burada DM, Tersus’un yaptıÄ?ı tarihi muhabbetin sıradaki Lugith’in skill check’ine +2 bonus kazandırdıÄ?ını bildirir.

    Lugith: (+2 bonusum mu var! Ã?ok iyi yaa. Ben adama blöf atacam arkadaÃ…?lar) “Sayın Kont bu goblinlerin bir liderleri var, durmadan adam toplayarak bir ordu hazırlıyor. EÄ?er biz o daÄ?a gizlice gidip suikast yapmazsak yakın zamanda bu kasabanın üzerine yürüyecek anladıÄ?ım kadarıyla!”
    +2 bonusla Bluff check yapılır= baÅ?arılı

    Kont: “Neee, bir ordu mu! Böyle oturup tarihin tekerrür etmesine izin veremem. Ama sizin de benden istedikleriniz çok fazla be kardeÃ…?im.”

    Emond: (yeter bu kadar konuÃ…?ma, artık hareket zamanı! Ben buna bir gözdaÄ?ı vereyim) “Bana bak Kont! Sen goplinlerden önce bizden korkmalısın, kafamız kızmasın bu kasabayı daÄ?ıtırız alimallah!!”
    Ä°ntimidate check= baÅ?arısız

    Kont: “Hıa!! Ne cüretle!! Sizin gibi kıçı kırık paralı askerlerin tehditlerine pabuç bırakır mıyım lan!”

    Clit: “Hop hop arkadaÃ…?lar sakin! Hepimiz aynı taraftayız unutmayalım lütfen. Kont sizin kasaba halkını korumak için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayacak biri olduÄ?unuzu biliyorum. DüÅ?ünürseniz aslında bizim de amacımız aynı. Fakat bize yardımcı olmazsanız bunu baÃ…?aramayız ki.”
    Insight Check yapar= baÅ?arılı!

    Kont: “Evet, tabii. Ama öyle tehditlere kulak asmayacaÄ?ımı da bilmeniz gerekir.” (DM burada oyunculara “gözdaÄ?ı gibi” gruptaki diÄ?erlerinin yolundan ayrı bir davranıÅ?a kalkıÅ?ıldıÄ?ında otomatikman baÃ…?arısız olacaÄ?ını söyler) “bilmiyorum belki de birbirimizi daha iyi anlarız, muhabbetimiz ilerlerse...”

    Ã…?imdi 1.roundun sonunda 4 baÃ…?arılı, 1 baÃ…?arısız skill checkimiz oldu. 2.rounda geçilir ve Kont ile grup arasındaki açık oturum devam eder. DM’nin baÃ…?ta belirttiÄ?i gibi 4 tane daha baÃ…?arılı skill check yapıp 8’e tamamlayabilirseniz Kont’u ikna eder ve istediÄ?iniz maddi, askeri destek vesaireyi alırsınız. Ama eÄ?er 8 baÃ…?arıyı bulmadan önce 4 baÃ…?arısız check yaparsanız Kont size yardım etmez.


    BaÅ?ka bir tane daha örnek verelim:

    Ã?rnek 2 Durum:
    Diyelim ki Å?ehir sokaklarında bütün grup tehlikeli düÅ?manlardan kaçıyorsunuz.
    DM olayın karmaÃ…?ıklık derecesini hesapladı ve dedi ki: “12 baÃ…?arılı skill check yapmanız lazım ki peÃ…?inizdekileri atlatasınız, ancak 6 baÃ…?arısız skill check yaparsanız yakalanırsınız! KullanabileceÄ?iniz skill checkler: Acrobatics, Athletics, Perception, streetwise.”

    Yine yukarıdaki gibi öncelik zarları atılarak sıralama belirlenir ve baÅ?larsınız skill checkleri yapmaya.

    Biriniz Acrobatics check yapar: Engellere çarpmadan koÅ?uyor, keskin köÅ?elerden ani dönüÅ?ler yapıyorsundur. Ancak bu skill check baÅ?arısız olursa bir yere aÄ?zını yüzünü çarpıp bir healing surge kaybedebilirsin.

    Biriniz Athletics check yapar: Hızlı koÅ?ar, camlardan duvarlardan atlar ya da kanala atlayıp yüzerek izini kaybettirebilirsin. Yalnız bunda da baÅ?arısız check yaparsan hafifçe sakatlanıp bir healing surge kaybedebilirsin!

    Ã?teki arkadaÅ? Perception skill check yapar: Kestirme yolları sezinlemek, saklanma bölgelerini tespit etmek, vs. Ancak bu skill kovalamaca kapıÅ?masına direk etki edemez de dolaylı fayda saÄ?lar: baÅ?arı durumunda kendinden sonrakine +2 bonus verir. Fakat baÅ?arısız olursa bu sefer -2 ceza gelecektir bir sonraki oyuncuya!

    Sıradaki arkadaÅ? diyelim ki Streetwise skill check yaptı: Å?ehirli çocuÄ?u olduÄ?u için Å?ehir caddelerinin bütün püf noktalarını bilir, mahalleyi tanıdıÄ?ı için kolaylıkla gideceÄ?i yönü bilir.

    Evet, böylece üst üste gelen skill checklerden sonra DM’nin baÃ…?ta bildirdiÄ?i gibi yeterli baÃ…?arılı check yaparsanız izinizi kaybettirebilirsiniz ama aksi olursa yakalanırsınız ve hemen Combat kapıÅ?ması baÃ…?lar!
    Kaçarken yaptıÄ?ınız bu skill kapıÅ?masını birisini kovalarken de aynen yaparsınız.


    Bunun gibi deÄ?iÅ?ik deÄ?iÅ?ik birçok skill kapıÅ?maları var: Ã?rneÄ?in bir ölüyle konuÅ?ma ritüeli, bir tutsaÄ?ın sorgulanması, vahÅ?i doÄ?ada yolunuzu kaybettiÄ?inizde, araÅ?tırma yaparak gizli ilimlere ulaÅ?ma ve bazı özel durumlu combatlara girerken ve daha birçok alengirli durumda skill kapıÅ?malarını kullanırız.


    ********
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Oct 06, 2008 2:55 am Reply with quoteBack to top

    ********


    Bazı ıÅ?ık kaynaklarının özellikleri:

    IÅ?ık KaynaÄ?ı ................... Menzili (kare) .................. Parlaklık ............ Dayanma ömrü
    Mum .......................................... 2 .................................. donuk ........................ 1 saat
    MeÃ…?ale ...................................... 5 ................................... Parlak ........................ 1 saat
    Lantern(fener) ........................ 10 ................................. Parlak ....................... 8 saat/gazyaÄ?ı1
    Campfire(kampateÃ…?i) ............. 10 ................................. Parlak ........................ 8 saat
    Sunrod(ıÅ?ıkçubuÄ?u) ................ 20 ................................. Parlak ........................ 4 saat



    *****
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Oct 08, 2008 11:07 pm Reply with quoteBack to top

    *****

    Action Point:
    Herkesin güne baÃ…?larken 1 Action point’i vardır. Bunu istediÄ?iniz bir anda “ekstra action” yapmak için kullanabilirsiniz. Yani bu bir nevi elinizdeki bir joker oluyor. Ã?rneÄ?in bir kapıÅ?ma esnasında rakibe vurdunuz ve eÄ?er bir daha vursanız iÃ…?ini bitireceÄ?inizi düÅ?ünüyorsunuz, DM’ye, “ben ‘action point’imi harcamak istiyorum!” diyerek bir daha vurabilirsiniz rakibe.
    Action point 2 türlü kazanılır:
    1-Ä°yice istirahat ettiÄ?inizde (extended rest)
    2-Arada uzun dinlenme yapmadan üst üste 2 kapıÅ?ma bitirdiÄ?inizde.
    Yalnız unutmayın; biriktirdiÄ?iniz action point’leri ertesi güne, yani extended rest’in ardına taÃ…?ıyamazsınız. Uzun dinlenme bittiÄ?inde daima ve ancak 1 action point ile baÃ…?larsınız.
    “Action Point”lerinizi unutmayın, baÃ…?ınız sıkıÅ?tıÄ?ında joker gibi kullanabilirsiniz!

    Rest (dinlenme) iki çeÅ?ittir:
    1-Short Rest: (kısa dinlenme) 5 dakika dinlenmek short rest’tir. BildiÄ?iniz gibi short rest “encounter power”lerinizi tazeler. Bu esnada “healing surge”lerinizi istediÄ?iniz kadar harcayarak iyileÃ…?ebilirsiniz ama healing surge’ünüz kalmadıysa ancak extended rest ile tekrar toparlayabilirsiniz kendinizi.
    1-Extended Rest: (uzun dinlenme) Günde bir kere adamakıllı bir dinlenmelisiniz. Extended rest en azından 6 saat sürmelidir! Ä°ki extended rest arası ise en az 12 saat olmalıdır. Bu uzun dinlenmenin ardından bütün hit pointinizi ve günlük healing surge’lerinizi geri kazanırsınız! Ayrıca yukarıda da belirttiÄ?imiz gibi her extended restten sonra bir action point’iniz olur. Daily ve encounter power’leriniz tazelenir.


    ******
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Oct 09, 2008 1:46 am Reply with quoteBack to top

    .

    COMBAT: (savaÃ…?)

    Bu baÃ…?lık altında incelenecek konuların çoÄ?una 3,5Ed bilenler zaten aÃ…?inadır ama combat ile ilgili de birçok deÄ?iÃ…?iklik var 4.Ed’da. Hatta bazı Ã…?eyler çok deÄ?iÃ…?miÃ…? olabilir, tanıdıÄ?ınız hareketlerin bile açıklamasını okumanızda fayda var çünkü uygulaması deÄ?iÃ…?miÃ…? olabilir. Ben özet geçeceÄ?im mümkün olduÄ?u kadar. PHB’nin 264’üncü sayfasından itibaren combat konusunu detaylı bulabilirsiniz.

    Roundlar ve turlar:
    Round: 1 raund oyunda 6 saniyeye denk gelir.
    Tur: Yani sıra! Sıra size geldiÄ?inde; bir “standart action”, bir “move action”, bir “minor action” ve birçok “free action” yapabilirsin!

    Initiative: (öncelik sırası)
    SavaÅ? baÅ?ladıÄ?ında kiÅ?ilerin hangi sırayla oynayacaÄ?ını belirlemek için Initiative, yani Dexterity Check yapılır!
    Initiative: 1d20+(levelinin yarısı)+(Dex modif)+(varsa diÄ?er bonus ve cezalar)
    DM Initiative check yaparken aynı tipte monster’ler için tek Initiative atabilir. Ã?rneÄ?in 3 goblin için ayrı ayrı zar atmaz, tek zar atıp 3’ünü de aynı sırada oynatabilir.

    Süpriz Raund:
    Süpriz bir durum oluÃ…?tuÄ?unda (örneÄ?in pusuya düÅ?mek gibi) asıl raundlara geçmeden önce süpriz raund oynanır. Bu raundda tehlikenin geldiÄ?ini görenler normal oynarlar ama süprize uÄ?rayıp Ã…?aÃ…?ıranlar action yapamadıÄ?ı gibi bir de düÅ?mana “combat advantage” verirler!

    Action tipleri:
    SavaÃ…?ta yaptıÄ?ın her Ã…?ey bir çeÃ…?it “action”dır. (ekÃ…?ın) Ã…?imdi action çeÃ…?itlerini görelim:

    1-Standart action: Ã?oÄ?u powerleriniz standart action’dır. YaptıÄ?ınız bir saldırı standart action’dır.

    2-Move Action: Hareket; bir kareden diÄ?erine gitmek move action’dır.

    3-Minor Action: YaptıÄ?ın küçük bir eylem; örneÄ?in bir kapıyı açmak ya da bulunduÄ?un karede yerdeki bir Ã…?eyi almak gibi minor action’dır. Bazı atıcı silahların doldurulması gibi.

    4-Free Action: Serbest eylem! SavaÅ?ta hiç zaman almayan, zahmetsizce yapılabilen Å?eyler. Ã?rneÄ?in elindekini bırakmak, arkadaÅ?larına bir Å?ey söylemek, vs gibi.


    Sıra sana geldiÄ?inde neler olur?
    Combat sırasında her kiÃ…?i sırayla hareketlerini yapar. Sıra sana geldiÄ?inde dikkate alınan, olan olaylar “sırasıyla” aÃ…?aÄ?ıda verilmiÃ…?tir. Her tur sürecini 3’e ayırırız: 1-Turun baÃ…?langıcı, 2-Turun Action bölümü ve 3-Turun sonu.

    Tur baÅ?langıcında:
    1-Ongoing Damage: EÄ?er üzerinde ongoing dmg varsa (ateÅ?, zehir, vs) onun acısını çekersin ve hasar alırsın!
    2-Regeneration: EÄ?er bir Ã…?ekilde üzerinde “regeneration” (yenilenme) etkisi uygun miktarda hit pointini geri kazanırsın!
    3-Other Effect: Bu turda baÅ?laması gereken diÄ?er etkiler varsa, sonuçları kendini gösterir!
    4-End Effects: �zerindeki bazı etkiler sona erecekse, kurtulursun.
    No action: Turun baÅ?langıcında action olmaz! Ortasında olur.

    Turun Action bölümü:
    1-Kendi turunda Ã…?u üç action’ı yapabilirsin: Starndart, Move ve Minor.
    2-Free action: arada bir kaç free action yapabilirsin.
    3-Substitude Actions: Ä°stersen “Standart Action” yapmayıp onun yerine bir “move” ya da “minor” action yapabilirsin. Ve eÄ?er istersen “move action” yapmak yerine bir tane daha “minor” yapabilirsin!
    4-Extra Action: Bir “action point”ini harcayarak ekstradan bir “action” yapabilirsin!

    Turun Sonunda:
    1-Saving Throws: Savin throw’larını bu aÃ…?amada yaparsın!
    2-Check Action Spent: Bazı güçler “sustained” yani etkisi sürdürülebilirdir. Bu aÃ…?amada böyle kullandıÄ?ın bir gücün gerektirdiÄ?i action’ı harcamalısın! Ã?rneÄ?in bir büyücü bir fırtına yarattı. Fırtınanın özelliÄ?i; minor action kullanarak etkisi uzatılabilir olsun. Ä°Å?te bu anda minor actionu harcamak lazımdır yoksa istediÄ?iniz etki artık devam etmez!
    3-End Effects: Bazı üzerinizdeki etkiler turun son aÅ?amasında üzerinizden silinir.
    Turun sonu olan bu kısımda action yapılmaz.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Oct 09, 2008 6:01 am Reply with quoteBack to top

    .

    Ataklar ve Defanslar:

    Bir atak yaparken;
    1-YapacaÄ?ın ataÄ?ın tipini seçersin
    2-Hedefini seçersin
    3-Atak zarını atarsın (attack roll)
    4-Attack roll sonucun ile hedefin defansını kıyaslarsın, tutturduysan vurmuÅ?sun demektir.
    5-Vurduysan Damage (dmg) yani hasar zarı atarsın ve bonuslarını da eklersin.

    Atak Tipleri:
    Ã?eÅ?itli ataklar vardır:

    Melee Attack:
    Kılıç, balta, çekiç, mızrak, yumruk, vs gibi hedefe yakından vurmak suretiyle yapılan saldırıdır. Mızrak gibi bazı melee silahlar hedefe 2 kare öteden etki edebilir.

    Ranged Attack:
    Uzaktan ateÃ…? edilme ya da bir Ã…?ey fırlatmak suretiyle yapılan ataklardır. Ã?rneÄ?in bazı powerlarda menzil yazar, mesela “ranged 10” yazıyorsa bu en fazla 10 kare öteye ateÃ…? edebilirsin demektir. Bazı ranged silahlarda “long range” yani uzak menzil kavramı vardır. Ã?rneÄ?in bir silahın menzili range:10/20 yazar bunun anlamı normal menzil 10, uzun menzil yani log range 20 demektir ki ateÃ…? ettiÄ?inizde eÄ?er normalin ötesinde bir uzaklıÄ?a örneÄ?in 15’e ateÃ…? ediyorsanız -2 attack ceza alırsınız ve 20’den öteye de atamazsınız!
    EÄ?er hemen dibinizde düÅ?man varken ranged attack yapmaya kalkarsanız düÅ?mana opportinity attack yani saldırı fırsatı verirsiniz. Siz daha okunuzu atmadan adam geçiriverir kafanıza!

    Close Attack:
    Bir close (yakın-dan) atak bölgesel bir saldırıdır, yani birden fazla kareyi birden etkiler. Ã?rneÄ?in büyücünün elinden fıÅ?kıran alevler ya da rahibin kutsal sembolünden yayılan yakıcı ıÅ?ınlar gibi, vs. Ya da ustalıkla savrulan bir kılıcın etraftaki birkaç kiÅ?iyi kesmesi gibi.
    Close atakta orjin noktası, yani saldırının baÅ?ladıÄ?ı yer sizin bulunduÄ?unuz karenin yanıdır. Close attacklarda bölgede bulunan bütün hedefler için ayrı ayrı attack roll atılır ancak sadece bir dmg roll atılır.

    Area Attack:
    Area (bölgesel) ataklar da close ataklara benzer ama farkı Ã…?udur: Area ataÄ?ın orjin noktası sizden uzakta olabilir. Ã?rneÄ?in Fireball bir area attacktır. AteÃ…? topunu uzaktaki bir noktaya yollarsınız (orjin noktası) burada patlayan ateÃ…? topu bölgeyi yakarak birden fazla hedefe zarar verir. Area attacklarda bölgede bulunan bütün hedefler için ayrı ayrı attack roll atılır ancak sadece bir dmg roll atılır. Area attacklar tıpkı ranged atak yaparken ki gibi opportinity attack’a sebep olurlar! Siz fireball’u atmaya kalktıÄ?ınızda yanınızda düÅ?man varsa önce o size vurmaya çalıÅ?ır.

    Bölgesel yani Area attacklar kendini üç Å?ekilde gösterir: Blast, Burst ve Wall.

    Blast: Hemen yanından baÅ?layan bir bölgeyi kapsar
    Blast saldırısına örnek: AÅ?aÄ?ıdaki Blast 3 yani 3x3 kadar kareyi etkiliyor. Blast 4 olsaydı 4x4 kareyi etkileyecekti. Blast 5 ise 5x5
    Image


    Burst & Wall: Bu ise siz merkezde yani orjin noktasında olmak üzere, çevreye doÄ?ru etki eden bir saldırıdır. Burst sizi çepeçevre sararken, Wall ise kısmen bir duvar oluÅ?turur.
    Close Burst ve Wall saldırıların etkilerine örnek:
    Image

    Burst ataklarda kullanılan powerin açıklamasına dikkat etmek gerekir. Ã?rneÄ?in Ã…?öyle yazıyorsa: “Area burst 2 within 10 squares” Bunun anlamı; hemen etrafındaki 2 uzaklıktaki karelere ateÃ…? deÄ?miyor ama 2’den ötelere 10’uncu kareye kadar ortalık yanıp kavruluyor.
    Bu tip bölgesel, area saldırılarını iyi hesaplayarak atmak lazım, kendi arkadaÅ?larınızı da yakabilirsiniz!

    Attack Roll:
    Saldırı zarı! 1d20 zar atılır; buna attack bonusların, ilgili modifierlerin, duruma baÄ?lı bonuslar eklenir ve varsa cezalar eksi olarak eklenir. Sonucu rakibin ilgili defansını tutturursa vurmuÅ?sun demektir.

    Bazı atakların genelde hangi defanslara saldırdıÄ?ına bakalım:
    Melee basic attack ................ Str vs AC (Str AC’ye karÃ…?ı)
    Ranged basic attack .............. Dex vs AC
    Stunning Steel ........................ Str vs Fortitude
    Fireball .................................... Int vs Reflex
    Cause Fear .............................. Wis vs Will
    GördüÄ?ünüz gibi çeÅ?itli ataklar çeÅ?itli defanslara karÅ?ı yapılıyor.

    Base Attack Bonusunuz yani temel saldırı bonuslarınız duruma göre deÄ?iÅ?iklik gösterebilir.
    Base Attack Bonusunuz aÅ?aÄ?ıdakilerin toplamıdır:
    1-Levelinizin yarısı
    2-Saldırınızın güç aldıÄ?ı ability skorun modifieri (Str, Dex, Int, vs... modif)
    3-Silahınızın proficiency bonusu (varsa)
    4-Irksal (race) bonuslar (varsa)
    5-Enchancement bonus: yani eÄ?er magic yapılmıÅ?sa, silaha tılsım eklenmiÅ?se.
    6-Item, eÃ…?ya bonusu (varsa)
    7-Power bonus
    8-DiÄ?er...

    Defanslar:
    Base (temel) defans skorumuz:(10+levelin yarısı) Å?eklinde hesaplanır ve bütün defanslarımıza eklenmek üzere temel teÅ?kil eder.
    Dört türlü defansımız vardır:
    1-AC: Base Defans+Zırh eÄ?er cloth ya da ligth (hafif) armor kullanıyorsak; Dex ya da Int modifierimizden hangisi yüksekse onu da AC deÄ?erimize ekleyebiliriz.
    2-Fort: Base defansa, Str ya da Con modifierlerden hangisi yüksekse eklenir.
    3-Reflex: Base defansa, Dex ya da Int modifierlerden hangisi yüksekse eklenir.
    4-Will: Base defansa, Wis ya da Cha modifierlerden hangisi yüksekse eklenir.
    Ayrıca yukarıdakilere ek olarak defanslarımıza; ırsal, magic item, item, power, vs gibi bonuslarımızı da ekleriz.

    Dikkat: Aynı tip bonuslar (aynı roll ya da score’u etkileyen) birbiri üzerine eklenmez! Ä°ki bonustan hangisi yüksekse o seçilir.

    Damage:
    Attack baÅ?arılı sonuçlanırsa yani hedefin defansına eÅ? ya da büyük sonuçlanırsa dmg zarı da atılır. Powerlarda dmg formülleri verilmiÅ?tir.
    Weapon dmg: Silahla verilen hasarlarda Å?öyle formüllere rastlanabilir:
    Hit:1[W]+Str modifier dmg; buradaki “W” weapon yani silahın dmg deÄ?eridir. Silahların tablosuna bakarak bu deÄ?eri bulabilirsiniz. Ã?rneÄ?in bu deÄ?er 1d6 ise köÅ?eli parantez içindeki [W] yerine 1d6 zar atılarak sayısal deÄ?eri konur ve formül öyle hesaplanır.

    Resistance and vulnerability:
    Bazı yaratıklar bazı dmg tiplerine karÅ?ı daha dayanıklı ya da daha hassas dayanıksız olabilirler.
    Resist 5 fire demek; fire dmg aldıÄ?ında dayanıklı olduÄ?u için 5 dmg az alır demektir.
    Vulnerable 5 fire demek; fire dmg aldıÄ?ında dayanıksız olduÄ?u için ekstradan 5 dmg daha alır demektir.


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Oct 09, 2008 7:16 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Conditions: (koÃ…?ullar)
    Power, monster, tuzaklar, vs gibi durumlardan dolayı bazen kiÅ?i hoÅ? olmayan bazı durumlarda buluyor kendini. Sizin de baÅ?ınıza gelebileceÄ?i gibi bazen siz de çeÅ?itli powerlarınız yardımıyla düÅ?manlarınızı bu durumlara sokuyorsunuz. Å?imdi bu hoÅ? olmayan durumları tek tek inceleyelim ve bize ne gibi cezalar getirdiÄ?ini görelim.

    Blinded:
    KörleÃ…?me! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Hiçbir hedefi göremezsin. (hedefin tamamen gizlenmiÃ…? gibi olur) Perception checklerine -10 ceza alırsın. DüÅ?manı “flank” edemezsin yani arkadaÃ…?ınla araya alıp avantaj yaratamazsın.

    Dazed:
    Sersemleme! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Turunda standart, move ya da minor actionlardan yalnızca birini yapabilirsin. DüÅ?mana flank yapamazsın.

    Deafened:
    SaÄ?ırlaÅ?ma! Hiçbir Å?ey duyamazsın. Perception checklerine -10 ceza alırsın.

    Dominated:
    Hükmedilme! Dazed olursun. Sana hükmeden kiÃ…?i senin yapacaÄ?ın action’nı seçer. Power olarak sadece at-will yapabilirsin.

    Dying:
    Ã?lmek üzere! Baygınsındır. Hit pointin 0 ya da altındadır. Her raund “death sawing throw” yapmak zorundasın. (ölüm kurtarıÅ?ı)

    Helpless:
    Aciz! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! DüÅ?man sana “coup de grace” yapabilir. (öldürücü bir vuruÃ…? türü)

    Immobilized:
    Hareketsiz kalma! OlduÄ?un noktadan baÅ?ka yere gidemezsin. Ancak teleport olabilir, yanındaki birini ya da bir Å?eyi itebilir, çekebilirsin.

    Marked:
    Mimlenmek! Senin mimleyen düÅ?mandan baÅ?kasına saldırmaya kalktıÄ?ında -2 attack roll cezası alırsın.

    Petrified:
    TaÅ?laÅ?mak! TaÅ?a dönüÅ?müÅ?sündür. Herhangi bir action yapamazsın. Bütün dmg tiplerine karÅ?ı resist 20 dayanıklılık kazanırsın. Etrafında ne olup bittiÄ?inin farkına bile varmazsın. YaÅ?lanmazsın.

    Prone:
    Yüzükoyun yere düÅ?mek! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Yakınında olmayan düÅ?manlardan gelen Ranged attacklara karÃ…?ı bütün defanslarına +2 bonus alırsın. Yerde yatıyorsundur. (eÄ?er etkiye maruz kaldıÄ?ında uçuyorsan “fly speed”in kadar mesafeye emniyetli iniÃ…? yapabilirsin ama bu mesafe daha uzunsa düÅ?ersin) Attack roll’arına -2 ceza alırsın. Ayaktayken kendini pron pozisyonda yere atmak minor action’dır.

    Restrained:
    Engellenmek! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Yerinden ayrılamazsın. Ä°tme, çekme gibi kuvvetlerle zorlanamazsın. Attack roll’arına -2 ceza alırsın.

    Slowed:
    YavaÃ…?lamak! Hızın 2’ye düÅ?er. Ancak bu teleport, itilme, çekilme, kaydırılma hızını etkilemez. Slowed olduysan hızını tekrar yükseltemezsin ve eÄ?er hızın 2’den de aÃ…?aÄ?ı düÅ?tüyse bunu da yükseltemezsin. EÄ?er hareket halindeyken slowed o9lmuÃ…?san ve 2 kare önceden yürümüÅ?sen, anında duruverirsin.

    Stunned:
    Afallamak! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Action yapamazsın. DüÅ?manı flank edemezsin.

    Suprised:
    Ã…?aÃ…?ırmak! Rakiplerine “combat advantage” verirsin! Free action’dan baÃ…?ka action yapamazsın. DüÅ?manı flank edemezsin.

    Unconscious:
    Baygın! “Helpless” olursun. Bütün defanslarına -5 ceza alırsın. Herhangi bir action yapamazsın. Mümkünse yere düÅ?üp “prone” olursun. DüÅ?manı flank edemezsin.

    Weakened:
    Bitkin düÅ?mek! Saldırıların ancak yarım dmg verir ve ongoing dmg veremezsin.

    ***

    Insubstantial: (hayali)
    Bazı yaratıklar “Insubstantial”dır, yani bedenleri hayalidir. Hayaletler (ghost) herhâlde buna en güzel örnektir. Bazı powerlar sizi de Insubstantial yapabilir. Bu durumdaki kiÃ…?iler ya da yaratıklar bütün dmg’ları yarım alırlar. (ongoing dmg da dahil)

    Ongoing Damage:
    Aslında daha önce de bahsettik; bazı dmglar bir turdan fazla etkisini devam ettirir bunlara ongoing dmg denir. Ã?rneÄ?in zehirlendinizse her tur dmg almaya devam edersiniz. Bu dmgları turunuzun baÃ…?langıcında alırsınız. Bu süregelen ongoing dmg’lardan kurtulmak için turlarınızın sonlarında “saving throw” atarsınız. Her dmg tipi için ayrı ayrı saving throw atılır ve baÃ…?arılı olursa ongoing dmg devam etmez artık.

    Critical Hits:
    Attack roll’unda 1d20 zarın 20 gelirse kritik vuruÃ…? yapmıÅ? olursun. (crit) VerdiÄ?in dmg maksimum düzeyde olur. Ayrıca bazı silahlar ve magic itemler ekstra dmg da verebilirler crit vurduÄ?unda. EÄ?er “coup de grace” yapıyorsan otomatikman crit vurursun.

    Forcing Movement: (harekete zorlamak)
    Bazı power’lar rakibinizin yerini deÄ?iÃ…?tirmenizi saÄ?layabilir. Power’in derecesine baÄ?lı olarak hedefinizi itip, çekebilir ya da kaydırabilirsiniz.

    Durations: (etki süresi)
    Birçok power’ın belli bir süre devam eden etkileri vardır. Bu etkiler power’ın açıklamasında aÃ…?aÄ?ıdaki gibi yazılmıÅ? olabilir:
    1-Until the Start of Your Next Turn: Senin bir dahaki turunun baÅ?langıcına kadar.
    2-Until the End of Your Next Turn: Senin bir dahaki turunun sonuna kadar.
    3-Until the End of Encounter: KapıÅ?ma bitene kadar.
    4-Save Ends: Etki altındaki hedef baÅ?arılı saving throw atana kadar.

    Sustained Durations:
    Daha önce de bazı etkilerin ileriki turlarda yapılacak bir actionla etki sürelerinin uzatılabildiÄ?ini söylemiÅ?tik.
    1-Sustain standart: Standart action harcayarak var olan etkinin süresi uzatılabilir.
    2-Sustain move: Move action harcayarak var olan etkinin süresi uzatılabilir.
    3-Sustain minor: Minor action harcayarak var olan etkinin süresi uzatılabilir.
    Aksi söylenmedikçe etkiler en fazla 5 dakikaya kadar uzatılabilir.

    Saving Throws:
    Yukarıda da söylediÄ?imiz gibi, üzerimizde olan çeÅ?itli kötü etkilerden kurtulmak için, turumuzun sonunda saving throw (kurtarma atıÅ?ı) yaparız. Her deÄ?iÅ?ik etki için ayrı ayrı saving throw atmalıyız!
    Nasıl yapılır: 1d20 zar atılır; eÄ?er 10 ya da üstü gelirse kurtarırsın kendini.
    Ancak 10’dan düÅ?ük gelirse kurtaramazsın ve etki devam eder.

    Saving throw yaparken üzerindeki birden fazla etki için önce hangisine kurtarıÅ? atmak istediÄ?ini seçebilirsin.
    Saving Throw’lara hiçbir modifier, vs eklenmez! Ancak bazı featler, powerlar vs özellikle saving throw konusunda size avantaj verebilir. Ã?rneÄ?in saving throw baÃ…?arı eÃ…?iÄ?ini 10’dan 9’a çeken bir feat vardır.


    ****
    Back to top View user's profileSend private message
    lightflarer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 05, 2008
    Posts: 639

    PostPosted: Fri Oct 10, 2008 3:05 am Reply with quoteBack to top

    tamam bunlar çok güzel ama biz redblade'di auto master programlarıydı falan çok Å?ey kullanıyoruz dm'in iÅ?i çok daha kolay oluyo ama öyle oynamayanlar ve auto master programlarından bulamayanlar (açıkçası bulması çok zor ve çalıÅ?tırması apayrı bir dert) için güzel örnekler falan olmuÅ? Very Happy
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Oct 12, 2008 2:02 am Reply with quoteBack to top

    Skill Challangelara bayıldım ben Very Happy Gerçi ne kadar da oyunlardaki cinematic'e girip "Å?u tuÅ?a bas ki yere düÅ?me", "Å?u tuÅ?a bas ki sıçra" gibi Å?eyleri anımsatsada hoÅ?uma gitti.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Oct 12, 2008 2:43 am Reply with quoteBack to top

    .

    Attack Modifiers:
    SavaÃ…?ta güçlerden ve defanslardan baÃ…?ka geçici durumlar da etkili olur. Bu durumlar pozisyona baÄ?lıdır. Ã?rneÄ?in rakibinizin “cover”i varsa yani size karÃ…?ı siper almıÅ? bir durumdaysa bu ona geçici bir avantaj saÄ?layacaktır.
    AÃ…?aÄ?ıda durumsal “attack modifier”ler sıralanmıÅ?tır:
    1-Rakibe karÃ…?ı “combat advantage” varsa: +2
    2-Prone durumunda: -2
    3-Restrained durumda: -2
    4-Hedefin “cover”i varsa: -2
    5-Hedefin “superior cover”i varsa: -5
    6-Hedefin “concealment”i varsa (sadece melee & ranged): -2
    7-Hedefin “total concealment”i varsa (sadece melee & ranged): -5
    8-Long range atıÅ?larında (sadece silahla saldırı için): -2
    9-Charge attack (sadece melee): +1

    Combat Advantage:
    Daha önce de birkaç kere bahsetmiÃ…?tim eÄ?er bir rakibe karÃ…?ı “combat advantage”ınız yani avantajınız varsa +2 attack roll bonusu alırsınız. (tabii bu rakibi görebilmeniz gerekir)
    Å?u kondüsyonlar rakibe combat advantage verir:
    Balancing: Dengede durmaya çalıÅ?ıyorsanız.
    Blinded: kör olduysanız.
    Climbing: bir yere tırmanıyorsanız.
    Dazed: sersemlediyseniz.
    Flanked: düÅ?manlar tarafından, iki yanınızdan kuÅ?atılmıÅ?sanız.
    Helpless: Aciz kaldıysanız.
    Prone: yere düÅ?müÅ?seniz (sadece melee attacklar için)
    Restrained: engelleniyorsanız
    Running: koÅ?uyorsanız
    Squeezing: sıkıÅ?tırılıyor, eziliyorsanız
    Stunned: donup kalmıÅ?sanız
    Suprised: Å?aÅ?ırdıysanız
    Unable to see the attacker: Saldırganı göremiyorsanız
    Unaware of you: dikkatsiz, dalgınsanız
    Unconscious: baygınsanız.
    Ä°Å?te bu durumlarda size saldıran kiÅ?i combat advantage elde eder.
    Her encounter’de bir defaya mahsus olmak üzere savaÃ…?tıÄ?ınız kiÃ…?iye Bluff check atarak combat advantage elde etmeye çalıÅ?abilirsiniz!

    Cover & Concealment: (siper alma & saklanma)
    Birçok Å?ekilde saklanarak ya da siper alarak kendinize avantaj saÄ?layabilirsiniz.

    Cover:
    Siper almak. Alçak bir duvarın arkasındaki ya da duvarın köÅ?esinin hemen ardında duran, siper alan kiÅ?iyi(e) vurmak kolay deÄ?ildir!
    Cover alan kiÅ?iye saldırmak -2 attack roll ceza alır. Ã?rneÄ?in kiÅ?i bir aÄ?acın ardına siper almıÅ? olabilir, vs
    Superior Cover alan kiÃ…?iye saldırmak ise -5 ceza alır. Bu cover’dan çok daha iyi bir siper demektir. Bir pencerenin ardına siper almıÅ? ya da oklar için hazırlanmıÅ? küçük kanalların ardındaki kiÃ…?i, vs.
    Böyle cover ardındaki kiÅ?ilere area yani bölgesel attack yaparsanız; ataÄ?ın orjin noktası ile hedef arasındaki siper durumu göz önüne alınır.
    Ã?rneÄ?in ranged atak yapıyorsanız ve hedefinizle aranızda baÅ?ka bir düÅ?man duruyorsa bu düÅ?man hedefe cover olabilir ama arada sizin bir arkadaÅ?ınız duruyorsa cover olmaz.

    Concealment:
    Saklanmak. EÄ?er hedefinizi göremiyorsanız sizden saklanmıÅ? demektir, yani “concealment”i var demektir. EÄ?er hedef bir duvarın arkasındaysa zaten ona saldıramazsınız ama bazen concealment’in baÃ…?ka sebebi de olabilir; örneÄ?in ortamda ıÅ?ık azdır, büyülü olarak karanlıklaÃ…?tırılmıÅ?tır ya da sis etkisi olabilir.
    Obscured= karartılmıÅ?, belirsizleÅ?tirilmiÅ? demektir. Ã?ç çeÅ?idi vardır: 1-Ligtly Obscured: hafif, 2-Heavily Obscured: aÄ?ır, 3-Totally Obscured: tamamen belirsiz.
    Bu ortamlara uygun olarak concealment tıpkı cover gibi iki türlü olur:
    Concealment: saldıran kiÅ?iye -2 attack roll ceza gelir
    Total concealment: saldıran kiÅ?iye -5 attack roll cezası gelir.

    Invisible: (görünmez)
    Bazen böyle göze görünmeyen düÅ?manlarla karÃ…?ılaÃ…?abilirsiniz. Görünmez düÅ?manlar tabii ki size karÃ…?ı combat advantage’a sahip olurlar ve bu düÅ?manlara opportunity attack yani fırsat saldırısı yapamazsınız.

    GörmediÄ?iniz bir düÅ?manla nasıl savaÅ?ırsınız?
    Karanlıkta ya da görünmez bir düÅ?mana karÃ…?ı savaÃ…?ırken onu göremezsiniz. Sizin pasif-Perception check’inize karÃ…?ı düÅ?man stealth yapar. EÄ?er sizin check düÅ?manınkini 10 farkla yenerse görünmeyen düÅ?manın hangi karede durduÄ?unu tam olarak hissedersiniz.
    Ya da tur sizdeyken aktif-perception check yapabilirsiniz; yine eÄ?er düÅ?manın son stealth check’inden 10 fazla bir baÃ…?arı elde ederseniz düÅ?manın hangi yönde olduÄ?unu hissedersiniz. (hangi karede deÄ?il hangi yönde)
    Yerini hissettiÄ?in düÅ?manın bulunduÄ?u kareye “close” ya da “area” attack yapabilirsin, bu attacklar herhangi bir ceza almazlar.


    Movement & Position: (hareket ve konum)
    Karelere bölünmüÅ? mini savaÅ? haritaları üzerinde kapıÅ?ma yaÅ?anırken kullanacaÄ?ımız ya da bilmemiz gereken bazı Å?eyler vardır.

    Yaratıkların boyutları:
    6 çeÅ?it boyut vardır:
    1-Tiny: normal bir farenin boyutu. (yarım kare) Bir karenin içine yüzlercesi de sıÄ?abilir. Ã?rneÄ?in bazı “swarm” tabir edilen sürüler bir kare yer kaplayabilir ama bir sürü vardır içinde; böcek sürüsü, yengeç sürüsü, vs. Saldırdıkları karenin içine girmek zorundalar, öteye uzanamazlar.
    2-Small: goblin. Halflingler de küçük boyutludur. 1 kare kaplarlar, 1 kare öteye uzanabilirler.
    3-Medium: human, elf, vs. 1 kare kaplarlar, 1 kare öteye uzanabilirler.
    3-Large: Troll, vs. İri yaratıklardır; 2x2 kareyi kaplarlar ve 1-2 kare öteye uzanabilirler.
    4-Huge: Death Titan, vs: Koskocaman yaratıklardır; 3x3 kareyi kaplarlar ve 2-3 kare öteye uzanabilirler.
    5-Gargantuan: Ancient Dragon, vs: Devasa yaratıklardır; 4x4 ya da daha büyük yer kaplarlar, 3-4 kare öteye kadar uzanabilirler.


    Hareket kuralları:

    Ã?apraz hareket:
    BulunduÄ?unuz kareden çapraz kareye geçmek, düz gitmekle aynıdır fakat eÄ?er bir duvarın köÅ?esini dönüyorsanız çapraz geçemezsiniz. (köÅ?eye takılmamak için)
    Image

    Ä°Å?gal edilmiÅ? Kareler:
    Hangi durumlarda dolu bir kareden geçebiliriz? Ã?rneÄ?in kendi arkadaÅ?ımızın bulunduÄ?u karenin üzerinden rahatlıkla geçebiliriz.
    DüÅ?manın bulunduÄ?u karenin üzerinden geçemeyiz! Ancak eÄ?er düÅ?man “helpless” ise ya da sizden 2 kategori farklı bir boyuta sahipse (büyük ya da küçük) o zaman geçebiliriz.
    Peki hareketimizi hangi karede sonlandırabiliriz, yani durabiliriz? Bir arkadaÅ?ımız eÄ?er prone durumundaysa arkadaÅ?ımızn bulunduÄ?u kareye biz de sıÄ?abiliriz.
    Bir düÅ?manın bulunduÄ?u karede durabilmek için düÅ?manın muhakkak helpless olması gerekir.

    Arazi Å?artları:
    YürüdüÄ?ünüz zemin her zaman düzgün olmayabilir. Böyle bozuk bir zeminde (difficult terrain) hareket ederken ceza alırsınız. Bozuk her 1 kare zeminde yürümek size ekstradan 1 kareye patlar. Yani bir nevi hızınız yarıya düÅ?er. (Bozuk zeminli ilk kareye girerken 2 harcamaya baÅ?larsınız ama çıktıÄ?ınız karede 1 kare harcarsınız)
    Bazı yaratıklar, ırklar vs bazı bozuk zeminlerden etkilenmezler.

    Double Move:
    Ä°stersen sıra sana geldiÄ?inde standart action yerine move action yaparak, yani iki move action yaparak 2 misli uzaÄ?a yol alabilirsin.

    Falling:
    DüÅ?mek! En az 10 feet (3metre) kadar yüksekten düÅ?ersen hasar alırsın.
    Her 10 ft için aldıÄ?ın dmg:1d10’dur
    DüÅ?tüÄ?ünde prone olursun.
    EÄ?er Acrobatic trained skill’in varsa düÅ?menin hasarını azaltabilirsin.
    EÄ?er bir Å?ekilde bir uçurumun ya da çukurun kenarından itilmiÅ? ya da düÅ?üyorsan, anında bir saving throw yaparak kenara tutunmaya çalıÅ?abilirsin.

    Flanking:
    DüÅ?man saÄ?lı sollu ya da önlü arkalı kuÃ…?atılmıÅ?sa bun “flanking” denir. Flank olmak ya da flank etmek combat advantage saÄ?layan bir durumdur. Oyuncuların özellikle melee saldırılar yaparlarken bu pozisyonları dikkate almaları ve ona göre saldırmaları önemlidir, çünkü iÃ…?in ucunda +2 attack bonus vardır!
    Image



    Action in Combat:
    Hiç Ã…?üphesiz kapıÅ?ma esnasında karar vermeniz gereken en önemli aksiyon “standart action” olarak ne yapacaÄ?ınızdır. Ã?eÃ…?itli saldırılar ya da büyü atmalar vs sizin standart action’nınızdır. Durumu iyi deÄ?erlendirin, yapacaÄ?ınız bir doÄ?ru ya da yanlıÅ? standart action savaÃ…?ın kaderini belirleyebilir!

    Action Point:
    Bunu daha önce de açıklamıÅ?tım, kapıÅ?ma anında ekstradan bir action kazanmak için kullanılır. Action point harcamak bir free actiondır ve her kapıÅ?mada ancak bir kere yapılabilir. Her uzun dinlenmeden sonra güne 1 action pointle baÅ?larsınız ve her 2 kapıÅ?madan sonra bir action point daha kazanırsınız. Bu hakkınızı bir joker gibi üst üste iki action yapabilmek için kullanın. Ayrıca grupta sizi gören bir warlord varsa action pointinizi harcarken bazı ek bonuslar da kazanırsınız.

    Aid Another:
    DiÄ?erine yardımcı olmak! Bu iki türlü olur:
    1-SavaÃ…?ta melee attack yapabileceÄ?in düÅ?manına AC:10’muÃ…? gibi bir saldırı yaparsın. EÄ?er vurursan hasar vermezsin ama senden sonraki arkadaÃ…?ına aynı düÅ?mana saldırırken, her defansa karÃ…?ı +2 attack bonus vermiÃ…? olursun.
    2-Skill ya da ability check yaparken: DC:10 skill check yaparsın ve eÄ?er baÅ?arılı olursan arkadaÅ?ının yapacaÄ?ı skill ya da ability check için +2 bonus yardımcı olursun.

    Basic Attack:
    Temel saldırı herkesin yapabileceÄ?i bir saldırıdır.
    Melee Basic Attack: Str vs AC, Hit:1[W]+Str modifier dmg (21.levelde dmg 2[W] olur)
    Ranged Basic Attack: Dex vs AC, Hit:1[W]+Dex modif dmg (21.levelde dmg 2[W] olur)

    Bull Rush:
    DüÅ?manı itiklemektir! Bazen uçurumdan, vs itikleyip kiÃ…?iyi atabilirsiniz. Standart action’dır.
    DüÅ?mana (Str vs Fort) Å?eklinde bir atak yaparsın. (silahtan gelecek modifier bonus kullanamazsın) EÄ?er baÅ?arılı olursan hedefi 1 kare öteye itersin.

    Charge:
    Å?arj! KoÅ?up hız alarak adeta düÅ?manın üzerine bir gülle gibi çarparak yaparsın saldırını. Tabii önce move yapman lazım yani en az 2 kare yol almalısın düÅ?mana çarpmadan önce! Bu sana +1 attack roll bonus ya da bull rush bonus kazandırır.

    Coup de Grase:
    Bazen düÅ?man tamamen savunmasızdır. Bu durumda saldırmak centilmence deÄ?ilse de oldukça öldürücüdür. Coup de Grace için düÅ?man “helpless” olmalıdır. DüÅ?manın hemen dibinde durarak istediÄ?in power gücünü ya da silah vs nasıl istersen öyle saldırını yaparsın ve kritik vuruÃ…? yapmıÅ? olursun! EÄ?er verdiÄ?in dmg, hedefin “bloodied” deÄ?erine eÃ…?it ya da yüksekse, hedef ölür! (bloodied deÄ?eri max hit pointin yarısıdır)

    Crawl:
    Ã?nce prone duruma geçip crawl yani sürünerek ilerleyebilirsin. Hızın yarı deÄ?erine iner.

    Delay:
    Tur sırası sana geldiÄ?inde hareketini erteleyebilirsin ve daha sonra yaparsın. Ancak tur bittiÄ?inde yine initiative yani öncelik sırana geri dönersin. EÄ?er gecikmeni çok erteleyip sıra tekrar sana gelirse ertelediÄ?in hakkını kaybedersin! Turunun baÃ…?langıcındaki olaylar ertelenebilir ama turunun sonundaki bazı olaylar ertelenemez, yani turunun sonunda bitecek olan etkiler sona erer. Sen action’ını delay yapsan da geçen turdan kalan bazı etkileri delay edemezsin.

    Escape:
    Seni yakalamıÅ?, tutmuÃ…? (grab) bir düÅ?mandan ya da hareketsiz bırakmıÅ? baÃ…?ka bazı etkilerden kaçmak kurtulmak isteyebilirsin. Escape bir move action’dır. Seni tutan yaratıÄ?a karÃ…?ı; Reflex’e karÃ…?ı Acrobatic ya da Fortitude’da karÃ…?ı Athletics check yaparak Ã…?ansını deneyebilirsin. Kazanırsan uzaklaÃ…?abilirsin ama kaybedersen hâlâ tutuluyorsun demektir.

    Grab:
    Tutmak, yakalamak! Sizin cüssenizden aÃ…?ırı farklı olmamak kaydıyla birini ya da bir yaratıÄ?ı tutmak isteyebilirsiniz. (standart action) Hedefin dibinde olmanız gerekir. (Str vs Reflex) Ã…?eklinde bir saldırı yaparsınız. EÄ?er baÃ…?arırsanız rakibiniz eliniden kaçana ya da siz onu bırakana kadar “immobilized” olur yani olduÄ?u yerden kıpırdayamaz. Bu tutma halini minor action harcayarak devam ettirebilir ve istediÄ?iniz zaman free action olarak bırakabilirsiniz. Hedefi tutarken baÃ…?ınıza bir etki gelirse (stunned, dazed, suprised, vs) hemen bırakırsınız.
    TuttuÄ?unuz kiÅ?iyi bir yerlere sürüklemek için (Str vs Fort) Å?eklinde baÅ?arılı bir attack daha yapmalısınız. BaÅ?arırsanız hedefi yarım hızınızda sürüklersiniz.

    Opportunity Attack:
    Fırsat saldırısı. (Biz buna kısaca Opp.Attack diyelim) En bilinen hali eÄ?er bitiÃ…?iÄ?inizde olan bir düÅ?manın yanından uzaklaÃ…?maya kalkarsanız, o düÅ?man siz daha uzaklaÃ…?amadan size bir Opp atak yapar. Yada ranged tarzı bir saldırı yapacaksanız, ok atma, büyü, vs ve dibinizde bir düÅ?man varsa, bu düÅ?man siz daha saldırınıza baÃ…?lamadan size Opp atak yapar. Tabii Opp ataklar melee saldırılardır. KiÃ…?i her turda ancak bir defa Opp attack yapabilir ama kendisine yapılan Opp atak sayısı fazla olabilir. Opp saldırıya uÄ?rayan kiÃ…?i saldırıdan darbe alsa bile, saldırının ardından kendi aksiyonuna devam eder, ancak hit pointi 0’a düÅ?tüyse devam edemez tabii.

    Ready an Action:
    Ready action yaptıÄ?ında olmasını beklediÄ?in bir durum için hazırlık yaparsın. (Standart Action) Ã?rneÄ?in Ã…?öyle dersin: “Troll Ã…?u köÅ?eden çıkar çıkmaz ateÃ…? topunu fırlatacaÄ?ım üzerine!” vs.

    Run:
    Hızını +2 arttıracak Ã…?ekilde koÃ…?abilirsin. (move action) Ancak bu tehlikeli bir taktiktir; Bir dahaki turunun baÃ…?langıcına kadar bütün attack roll’larına -5 ceza alırsın ve bütün düÅ?manlara combat advantage verirsin. KoÃ…?arken de düÅ?manın bitiÃ…?ik karesinden çıkıÅ? yaparsan Opp atak yersin.

    Second Wind:
    SavaÅ? esnasında defansif bir ruh haline bürünüp kendini iyileÅ?tirme durumudur. (standart action) 1 healing surge harcayarak hit point geri kazanırsın. Bütün defanslarına bir dahaki turunun baÅ?langıcına kadar +2 bonus alırsın. Second Wind hareketini her kapıÅ?mada yalnızca 1 defa yapabilirsin.

    Shift:
    (move action) 1 kare yer deÄ?iÃ…?tirmek! Normalde düÅ?manın dibindeki kareden ayrılmak Opp ataklara sebebiyet verir ama “Shift” yaparak sadece bir kare öteye kayarsanız Opp atak yemezsiniz!

    Squeeze:
    SıkıÅ?mak! Dar yerlerden geçerken biraz sıkıÅ?arak geçmek! Genelde Large karakterler bir kare geniÅ?liÄ?inde koridorlardan böyle geçer. Dar bir yere girdiÄ?inizde; hızınız yarıya düÅ?er, bütün ataklarınıza -5 ceza gelir ve düÅ?manlara combat advantage verirsiniz.

    Total Defense:
    (standart action) Bazen düÅ?mana saldırmak deÄ?il önemli olan hayatta kalmaktır; böyle bir durumda total defans uygulayıp bütün defanslarınıza +2 bonus alabilirsiniz. (bir sonraki turunuzun baÅ?langıcına kadar)


    Healing:
    Ä°yileÃ…?mek. SavaÃ…?larda vs aldıÄ?ın hasarlar sonucu, dayanma gücünü ifade eden “Hit Point”in (hp) düÅ?üÅ? gösterir. Sıfıra düÅ?ene kadar savaÃ…?abilirsin.
    Max. Hit point: Senin class, level ve Con skorunla belirlenir.
    Bloodied Value: (kanama deÄ?eri) Bu senin maksimum hit pointinin yarısına eÅ?it bir deÄ?erdir. Yani hit pointin bu deÄ?ere düÅ?tüÄ?ünde kanamalı bir yaralı olursun. Bazı ırkların ya da yaratıkların bloodied durumlara göre biçimlenen bonusları vardır. Bazı powerlar da bloodied durumdaki düÅ?manlara daha çok etki yapar!
    Hit pointiniz 0’a düÅ?tüÄ?ünde “Dying” yani ölüm döÅ?eÄ?i moduna geçersin.

    Healing Surge:
    Ã?oÄ?u zaman iyileÃ…?mek için healing surge harcamak zorundayızdır! 1 Healing surge’ün deÄ?eri hit pointinizin dörtte birine eÃ…?ittir. Her kapıÅ?mada bir kere second wind özelliÄ?ini kullanarak kendinizi iyileÃ…?tirebilirsiniz. Ancak bir günde harcayabileceÄ?iniz healing surge sayısı bellidir.
    KapıÅ?ma esnasında bile birbirinizi iyileÅ?tirmek mümkündür. Heal skill check kullanılarak savaÅ?ta arkadaÅ?lar iyileÅ?tirilebilir.
    Regeneration da bir çeÅ?it iyileÅ?me yöntemidir. Her tur bir miktar iyileÅ?meler sözkonusudur.

    Ã?lüm ve Ã?lüm döÅ?eÄ?i:
    Hit pointiniz 0’a düÅ?tüÄ?ünde baygın düÅ?ersiniz, kendinizi kaybedersiniz; artık ölüm döÅ?eÄ?indesindir.
    Ã?lüm döÅ?eÄ?indeyken (Dying) her turunun sonunda “Death Savin Throw” atarsın. Bu saving throwun sonucu ölüme ne kadar yaklaÃ…?tıÄ?ını gösterir. EÄ?er üç kere 10’dan düÅ?ük gelirse öldün demektir. 10-19 arası aynen kalırsın ama eÄ?er 20 gelirse bir healing surge harcayarak iyileÃ…?ebilirsin.
    EÄ?er hit pointin bir Å?ekilde eksi olarak bloodied deÄ?erine kadar düÅ?erse de ölürsün.
    D&D dünyasında ölüm son olmayabilir; “Rise Death” gibi kiÃ…?iyi hayata döndüren ritüeller vardır.
    Ã?lmekte olan birini Heal skill check kullanarak kurtarabilirsiniz. Ä°yileÅ?tirmeyip sadece baygın olarak ama ölüm tehlikesi olmadan stabil kalması mümkün.


    ***********
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Oct 12, 2008 8:34 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    Aid Another:
    DiÄ?erine yardımcı olmak! Bu iki türlü olur:
    1-SavaÃ…?ta melee attack yapabileceÄ?in düÅ?manına AC:10’muÃ…? gibi bir saldırı yaparsın. EÄ?er vurursan hasar vermezsin ama senden sonraki arkadaÃ…?ına aynı düÅ?mana saldırırken, her defansa karÃ…?ı +2 attack bonus vermiÃ…? olursun.


    Sonunda!! Hep düÅ?ünmüÅ?tüm, bi kiÅ?i iki kiÅ?iye karÅ?ı dövüÅ?ürken nasıl oluyoda hiç zorlanmadan (penaltı almadan) savunma yapabiliyo diye! Bu çok iyi olmuÅ? iÅ?te!

    Swift'i kaç kere yapabiliriz? Ve bir kere yaptıktan sonra kaç adım daha ilerleyebiliriz?

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Oct 12, 2008 7:51 pm Reply with quoteBack to top

    AlenthasLeasess wrote:
    Swift'i kaç kere yapabiliriz? Ve bir kere yaptıktan sonra kaç adım daha ilerleyebiliriz?

    Normalde Shift sadece 1 kare. (bu eski 3,5'taki 5 foot step kuralı gibi) Amacı da sanırım Opp attack yemeden 1 kare uzaklaÅ?ıp ranged bir atak yapabilmek! Shift "move action"dır. Yani shift yaparak move action hakkını harcamıÅ? oluyorsun. Ama tabii yukarıda da yazdıÄ?ım gibi standart action hakkından vaz geçerek bir move action daha yapabilir, hızın kadar kare ilerleyebilirsin istersen.


    Ancak bazı powerlar sana (ya da senin aracılıÄ?ınla arkadaÅ?larına) belli miktarlarda serbest shift hakkı tanıyor!

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Oct 13, 2008 3:54 am Reply with quoteBack to top

    .

    Ritüeller:
    Ritüeller uygulaması uzun süren büyüsel çalıÅ?malardır. Ya kitaptan ya da bir scroll (parÅ?ömen) dan okunarak yapılır. Bunlar uzun süren ve konsantrasyon gerektiren ayinler olduÄ?u için kapıÅ?malarda filan yapılamazlar.

    Ritüellerin kendine göre kullanılan malzemeleri vardır: (component) ve her ritüele göre deÄ?iÅ?en bu malzemelerin doÄ?al olarak bir masrafı vardır: (component cost)
    Ritüeller genelde kitaptan okunur.

    Ritüel yapabilmek için “Ritual Casting” feat’iniz olmalıdır!
    Ancak scroll’dan ritüeli herkes yapabilir.
    Bir scroll ritüeli yaptıÄ?ınızda o scroll toza dönüÅ?ür, yani her scroll sadece bir kere kullanılabilir.

    Ritüeller öyle Å?ipÅ?ak yapılan Å?eyler deÄ?ildir. Uygun ortam bulunur, belki yerlere çeÅ?itli diagramlar çizilecek, belki mumlar, ateÅ?ler yakılacak vs. Saatlerce süren ritüeller vardır.
    Bazı ritüeller bazı skill checklere ihtiyaç duyabilir. Ancak skill checkler düÅ?ükte olsa yine de bir sonuç elde edilir. Yüksek sonuç sonucu daha iyi hale getirir; örneÄ?in istenilen etkinin süresinin uzun o9lması gibi, vs.
    ArkadaÅ?larınız ritüelde size yardımcı olabilir; böylece ritüel daha kısa sürer. Ayrıca dostlsrın yardımı skill checkleri de yükseltir.
    Ritüel yarım kalırsa componenetleriniz ya da scroll kaybolmaz, ileride tekrar deneyebilirsiniz.
    Scroll okurken ritüelin leveli önemli deÄ?ildir ama eÄ?er büyücü bir tipseniz ve bir ritüeli öÄ?renip kendi kitabınıza yazmak amacındaysanız (8 saat sürer bu iÅ?lem) kendi levelinizden yüksek bir ritüeli öÄ?renemezsiniz!

    Å?imdi bazı ritüelleri (hepsini deÄ?il) kısacık tanıtalım:
    (bütün listeyi PHB-301’de bulabilirsiniz)

    Animal Messenger:
    Level-1, yapılması:10dk, skill: Nature, component:10gp
    Bir hayvan, örneÄ?in bir kuÅ?, kulaÄ?ına fısıldadıÄ?ınız mesajı (en fazla 25 kelime) istediÄ?iniz kiÅ?iye ulaÅ?tırır.

    Arcane Lock:
    Level-4, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:25gp
    Bir kapıyı büyüsel anlamda kilitlemenizi saÄ?lar. Kapıya sözlü Å?ifre koyabilir ya da geçmesini istediÄ?iniz kiÅ?ileri tayin edebilirsiniz.

    Comprehend Language:
    Level-1, yapılması 10dk, skill:Arcana, component:10gp
    BilmediÄ?iniz bir yabancı dili geçici olarak bilmenizi saÄ?lar.

    Cure Disase:
    Level-6, yapılması:10dk, skill:Heal, component:150gp
    HastalıÄ?ı iyileÅ?tirme büyüsü.

    Detect Secred Doors:
    Level-3, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:25gp
    Gizli kapıları bulmaya yarar.

    Discern Lies:
    Level-6, yapılması:10dk, skill:Religion, component:140gp
    Yalan sözü tespit etmeye yarar.

    Endure Elements:
    Level-2, yapılması:10dk, skill:Arcana veya Nature, component:20gp
    Olumsuz hava Å?artlarından etkilenmemeniz için!

    Eye of Alarm:
    Level-2, yapılması:30dk, skill:Arcana, component:25
    Havada uçan büyülü göz ya da gözler yapıyorsunuz; eÄ?er bu gözler davetsiz bir misafir görürlerse çıÄ?lık atıp alarm veriyor, böylece faka basmamıÅ? oluyorsunuz.

    Gentle Respose:
    Level-1, yapılması:1saat, skill:heal, component:10
    Bir cesede uyguladıÄ?ında taze kalmasını saÄ?lıyor ve undead uygulamalarından koruyor.

    Konck:
    Level-4, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:35
    Kilitleri açmak için kullanılır.

    Linked Portal:
    Level-8, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:135gp
    Bir yerden, bildiÄ?in bir yere teleport olabilirsiniz bu büyüyle. Ã?nce bir orjin noktası seçmiÃ…? olman lazım. AçacaÄ?ın portal herhangi bir yerden bu orjin noktasına açılacaktır. Orjin noktasını istediÄ?in zaman deÄ?iÃ…?tirmen mümkündür. (bu büyünün ileri versiyonu; level-28 “True Portal” büyüsüdür ve her yere seyahat edebilmeyi saÄ?lar)

    Magic Mouth:
    Level-1, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:10gp
    DokunduÄ?unuz düz bir yüzeye, büyüyle sözlü bir mesaj yüklersiniz ve belirlediÄ?iniz bir durum gerçekleÅ?tiÄ?inde o yüzeyde bir aÄ?ız meydana çıkarak sizin öÄ?rettiÄ?iniz mesajı tekrarlar.

    Make Whole:
    Level-1, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:özel
    Bir eÃ…?yayı büyüyle tamir edebilirsiniz. Component masrafı eÃ…?yanın fiyatının %20’si kadardır.

    Rise Dead:
    Level-8, yapılması:8saat, skill:Heal, component:500gp
    Ã?lmüÅ? kiÅ?iyi hayata döndürmek için yapılır. Ã?lümün üzerinden 30 gün geçmemelidir. Cesedin bir parçası gerekmektedir bu ritüeli yapmak için.

    Silence:
    Level-1, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:30gp
    Bir odada (ya da burst-4 kadar bir alanda) tamamen sessizlik saÄ?lanır. Alanın dıÅ?ından içeriyi dinlemek isteyen herhangi biri Perception skill’ine -10 ceza alır.

    Speak With Dead:
    Level-6, yapılması:10dk, skill:Religion, component:140
    Ã?lü biriyle konuÅ?abilmek için yapılan bir ayin.

    Tenser’s Floating Disk:
    Level-1, yapılması:10dk, skill:Arcana, component:10
    3feet (91santim) çapında havada süsülen bir disk oluÃ…?turabilir ve üzerinde kendinizin taÃ…?ıyamayacaÄ?ı aÄ?ırlıkları taÃ…?ıyabilirsiniz. (bu büyü 24 saat geçerli, hızınız 5’i geçmediÄ?i sürece sizin peÃ…?inizden gelebiliyor, taÃ…?ıdıÄ?ı yük Arcana skill checkinize baÄ?lı olarak deÄ?iÃ…?se de 250 pounds yani 113kgdan baÃ…?lıyor)

    Travelers Feast:
    Level-4, yapılması:1saat, skill:Nature, component:35
    5 kiÅ?ilik günlük yiyecek ve su ihtiyacınızı büyülü bir Å?ekilde oluÅ?turabilirsiniz.

    Water Breathing:
    Level-8, yapılması:10dk, skill:Arcana ya da Nature, component:135
    Suyun altında belli bir süre balıklar gibi nefes alabilir hatta konuÅ?abilirsin.

    Water Walk:
    Level-2, yapılması:10dk, skill:Nature, component:20
    Sen ve dostların suyun üzerinde 1 saat boyunca yürüyebilirsiniz.


    -PHB’nin SONu-

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sat Oct 18, 2008 2:58 am Reply with quoteBack to top

    [quote="dwaxer"]
    Ã?lüm ve Ã?lüm döÅ?eÄ?i:
    Hit pointiniz 0’a düÅ?tüÄ?ünde baygın düÅ?ersiniz, kendinizi kaybedersiniz; artık ölüm döÅ?eÄ?indesindir.
    Ã?lüm döÅ?eÄ?indeyken (Dying) her turunun sonunda “Death Savin Throw” atarsın. Bu saving throwun sonucu ölüme ne kadar yaklaÃ…?tıÄ?ını gösterir. EÄ?er üç kere 10’dan düÅ?ük gelirse öldün demektir. 10-19 arası aynen kalırsın ama eÄ?er 20 gelirse bir healing surge harcayarak iyileÃ…?ebilirsin.
    EÄ?er hit pointin bir Å?ekilde eksi olarak bloodied deÄ?erine kadar düÅ?erse de ölürsün.
    D&D dünyasında ölüm son olmayabilir; “Rise Death” gibi kiÃ…?iyi hayata döndüren ritüeller vardır.
    Ã?lmekte olan birini Heal skill check kullanarak kurtarabilirsiniz. Ä°yileÅ?tirmeyip sadece baygın olarak ama ölüm tehlikesi olmadan stabil kalması mümkün.

    Yani Å?imdi benim canım 32 ise, canım 16'nin altına düÅ?ünce Bloodied oluyorum, 0 olunca bayılıyorum, -1 olunca mı ölüyorum, yoksa -16 olunca mı?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Oct 18, 2008 3:28 am Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:
    dwaxer wrote:

    Ã?lüm ve Ã?lüm döÅ?eÄ?i:
    Hit pointiniz 0’a düÅ?tüÄ?ünde baygın düÅ?ersiniz, kendinizi kaybedersiniz; artık ölüm döÅ?eÄ?indesindir.
    Ã?lüm döÅ?eÄ?indeyken (Dying) her turunun sonunda “Death Savin Throw” atarsın. Bu saving throwun sonucu ölüme ne kadar yaklaÃ…?tıÄ?ını gösterir. EÄ?er üç kere 10’dan düÅ?ük gelirse öldün demektir. 10-19 arası aynen kalırsın ama eÄ?er 20 gelirse bir healing surge harcayarak iyileÃ…?ebilirsin.
    EÄ?er hit pointin bir Å?ekilde eksi olarak bloodied deÄ?erine kadar düÅ?erse de ölürsün.
    D&D dünyasında ölüm son olmayabilir; “Rise Death” gibi kiÃ…?iyi hayata döndüren ritüeller vardır.
    Ã?lmekte olan birini Heal skill check kullanarak kurtarabilirsiniz. Ä°yileÅ?tirmeyip sadece baygın olarak ama ölüm tehlikesi olmadan stabil kalması mümkün.


    Yani Å?imdi benim canım 32 ise, canım 16'nin altına düÅ?ünce Bloodied oluyorum, 0 olunca bayılıyorum, -1 olunca mı ölüyorum, yoksa -16 olunca mı?

    -16'da ölürsün.
    Ama 3 kez ölüm saving throwunu baÅ?arısız attıÄ?ında da ölürsün otomatikman (-16 olmasa bile)
    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.32 Saniye