Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: uwiquf
    Bugün: 13
    Dün: 48
    Toplam: 88677

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 2215
    Üye: 1
    Toplam: 2216

    Şu An Bağlı:
    01 : uwiquf

    FrpWorld.Com :: View topic - 4.Ed. D&D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4.Ed. D&D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Oct 18, 2008 3:02 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Healing: (iyileşme)

    Farkettim ki iyileşme konusunu biraz dağınık ve yüzeysel geçmişim; belli başlı iyileşme durumlarını şöyle bir toparlayıp hatırlatmakta fayda var.

    Günlük healing surge miktarınız belli demiştik. Bazı power istisnaları olsa da genelde iyileşirken healing surge’lerimizi harcarız. 1 healing surge bildiğiniz gibi maksimum hit pointimizin dörtte birine eş değerdi.

    Encounter yani kapışmalar arasında istediğimiz gibi healing surgelerimizi harcayıp iyileşebiliriz.

    Combat yani savaş esnasında nasıl iyileşebiliriz peki?
    1-Second Wind özelliğini kullanarak kendimizi iyileştirebiliriz. (standart action)
    2-Bir arkadaşımız yanımıza gelerek “Heal Check” yaparak bizi iyileştirebilir. Bir arkadaşın yanına gidip DC:10 zorluk derecesinde başarılı bir Heal Check yapılırsa, söz konusu yaralıdan 1 healing surge harcanarak iyileşir. (standart action)
    3-Healing Potion (iksir, şurup) içerek (minor action)
    4-Birisi birine içirebilir healing potion’u (standart action)
    5-Çeşitli powerlar birbirini iyileştirmeye yarar. Çrneğin warlordların “inspire word” power’ı gibi.
    6-Regeneration, vs gibi diğer durumlar.


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Oct 18, 2008 7:12 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Disase: (hastalık)

    Çeşitli etkilerle oyunda karakterlerden birine hastalık bulaşması riski oluşabilir.
    1-Çeşitli yaratıkların sizi ısırması, sokması, temas etmesi vs sonucu böyle bir şey olursa encounter bittiğinde saving throw atılır ve eğer kaybedersen hastalık bulaşmış demektir.
    2-Diğer etkiler: Çevre koşulları, yemek vs yüzünden hastalık riskine girdiğinizde hastalık size karşı bir attack roll yapar ve başarılı olursa size bulaşır.
    3-Uzun süre riskli koşullarda kalınırsa hastalık size her gün bir attack roll ile bulaşmaya çalışır.

    Hastalık bir kere bulaştıktan sonra (infected) hastalığın hangi yöne ilerlediğini tespit etmek için her gün extended rest’in hemen ardından Endurance check yapılır. Her hastalığın level derecesine göre yükselen DC’leri vardır. Çrneğin “improve DC” iyileşme yönünde 1 adım gitmek için yani iyileşmek için gereken endurance check değerini gösterir. Maintain DC ise ne iyileşme ne de kötüleşme olmadan durumun aynı kalması için atılması gereken endurance check değerini gösterir. Eğer maintain DC’yi bile tutturamazsanız hastalık 1 adım kötüleşir.

    Hastalıkların adımları aşağıdaki gibidir:

    İyileşti! ......... İlk Belirtiler (bulaştığı gün) ......... Hastalık İlerliyor ......... Hastalığın Son Hâli!

    Hastalandığınız anda “İlk Belirtiler (bulaştığı gün)” safhasından giriş yaparsınız hastalığın seyrine. Her iyileşme 1 adım sola götürür ve sonunda “İyileşti!” safhasına (cured) vardığınızda kurtulursunuz. Ancak her kötü adım sizi sağ tarafa önce “hastalık ilerliyor” sonra da “hastalığın son hali” bölümüne götürür. Bu safhalarda neler olduğu hastalıkların açıklamasında verilir.

    Çrnek olarak bir hastalığın safhalarını ve açıklamalarını verelim:

    Mummy Rot: (level 11+ Disase)
    Bu hastalık mumya ısırıklarından vs bulaşır.
    İyileşme DC:20+mumyanın levelinin yarısı
    Sabit kalma DC:16+mumyanın levelinin yarısı
    Hastalık bulştığında: Kişi kendini iyileştirmelerinde ancak yarı yarıya verim alır.
    Hastalık ilerleme aşaması: Yukarıdakine ek olarak kişi 10 necrotik hasar alır ve hastalık geçene kadar iyileşemez.
    Hastalığın son aşaması: Kişi ölür.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Quarion
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 27, 2008
    Posts: 737
    Location: Izmir

    PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:50 pm Reply with quoteBack to top

    Level atlayınca neler kazanıyorsun? stat,feat vs
    Back to top View user's profileSend private message
    Efla
    Site Admin
    Site Admin





    Joined: Apr 10, 2004
    Posts: 3916
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 22, 2008 5:38 pm Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .
    Karakterlerin gelişim tablosunun bir kısmı aşağıda.

    Image

    .


    İşte burda dwaxer yazmış öncedenı

    _________________
    Chaos is the law of nature,
    Order is the dream of man.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Quarion
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 27, 2008
    Posts: 737
    Location: Izmir

    PostPosted: Wed Oct 22, 2008 5:50 pm Reply with quoteBack to top

    Hmm, görmemişim sağol Efla
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:25 am Reply with quoteBack to top

    .
    Buraya bir eklenti daha yapayım:

    Combat sırasında Healing hakkında:


    Normalde combat sırasında bir arkadaşını, başarılı bir DC:10 heal check yaparak, 1 healing surge'ünü harcattırarak iyileştirebiliyorsun.
    Ancak hit pointi 0 ya da daha düşük bir arkadaşını hemen öyle iyileştiremezsin! Bu kişi ölüm döşeğindedir ve mütemadiyen Death Saving throw yapmaktadır ve bu save'lerden 3 başarısızı önu temelli öldürecektir. Bu kişiye hemen heal yapamazsınız. Çnce "Satbilize the Dying" yapmalısınız yani durumunu kötüleşmesini engellemelisiniz. Çlüm döşeğindeki kişiyi stabil duruma getirmek için de başarılı bir DC:15 Heal Check yapmanız lazım. Eğer başarırsanız kişi stabil duruma gelir ve daha fazla death saving throw atmaz. Daha sonra arkadaşları onu iyileştirebilir.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Nov 10, 2008 9:59 am Reply with quoteBack to top

    .

    Swim check için (Athletics'in içinde) özel bir uygulama yok. (ya da ben bulamadım) Çzerinde Scale zırh olan bir savaşçı (hiç penaltısız) suya atlayıp balık gibi yüzebiliyor!? Olacak iş mi? -her ne kadar hero da olsalar- bu kadar basit olmamalı diye düşünüyorum.

    Kendi kuralımı uydurdum; yüzme için karakterin taşıdığı (lb) ağırlığı 20'ye bölüp, çıkan rakamı ekstradan ceza olarak veriyorum yüzücüye. Aslında bu bile hafif bir penaltı.

    Extra Swim Penalty=Taşınan Toplam Ağırlık(lb)/20

    Çrnek verecek olursam: Çrneğin karakterin üzerinde taşıdığı toplam ağırlık (zırhı, çantası, silahları, vs) 92 lb olsun:
    92/20=4,6 ..... -4 extra swim check cezası alır

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Nov 13, 2008 8:12 pm Reply with quoteBack to top

    .


    Eklentiler:
    Tabii beklendiği gibi 4.Editionda da sadece PHB, DMG ve MM gibi 3 ana kitap ve bunlardaki ırklar, sınıflar, featler, ritualler, vs, vs ile kısıtlı kalınmadı; yavaş yavaş beklenen, istenen, özlenen ve yeni yeni öğeler ekleniyor. Bunların arasında çeşitli ırklardan; drow, genasi, earth gnome, orc-blooded, shire-halfling sayılabilir. Sınıflardan da swordmage, martial artist, nature priest, sawage warrior, troubadour sayılabilir. (barbarian ve bard sınıflarına ait belgeler de elime geçti ama teknik problemler yüzünden incelemesi zahmetli)

    Belli ki zamanla daha böyle pek çok eklentiler olacak. Biz de madem burada böyle bir kaynak hazırladık zaman zaman incelediğimiz bilgileri buradan paylaşalım.

    ..........
    ...........

    Forgotten Realms konseptinden iki ırk ile başlayalım; Drow ve Genasi!


    Drow:
    ImageImageImage
    Drow:
    Dark Elves (karanlık elfler!) Çok kişinin tanıdığı, sevdiği, çoğunlukla evil olan ama istisnaları da olan (muhteşem Drizzt gibi Razz ) bir ırk drow ırkı. Karanlığın efendileri; darkvision görüşleri var.

    Image

    Drow Racial Powers: (Irksal güçleri)
    Bir encounter’de aşağıdaki powerlardan yalnızca birini kullanabilir!

    Cloud of Darkness
    Encounter, minor action, close burst 1
    Bir sonraki turunuzun sonuna kadar karanlık bir bulut sizi sarar ve düşmanlarınız sizi göremez. Karanlığın içindeki düşman, çıkana kadar blinded olur!

    Darkfire
    Encounter, minor action, ranged 10
    Attack; (Int+4, Wis+4 veya Cha+4) vs Reflex!
    Yanıp sönen mor bir ışık halkası düşmanını sarar ve bir sonraki turunun sonuna kadar bu düşmana yapılan bütün ataklar combat advantage kazanır! Çstelik hedef görünmez olarak, saklanarak, vs gizlenemez gözlerden. (not: attack cinsini baştan seçersin ve bir daha değiştiremezsin)

    Drowlar genelde evil olur ve Spider Queeen de denilen evil tanrıça Lolth’un izinden giderler. Arada sırada Drizzt gibi istisnalar olabilir tabii.
    Drowların ciltleri gece rengindedir. Gözleri kırmızı, menekşe ya da mavidir. Saçları beyazdır. 200 yıldan fazla yaşarlar.
    Drow karakteristiği: Kibirli, soğuk, kem bakışlı, faydacı, isyankar, acımasız, şüpheci, entellektüel, kibar.




    Genasi:
    ImageImageImage
    Genasi:
    Element güçleriyle bütünleşmiş büyülü bir ırk! Genasiler güç aldıkları elementin cinsine bağlı olarak şekillenirler. Tipleri bile içinde gücünü taşıdığı elemente bağlı olarak farklıdır. Hepsinin ilginç ten renkleri yanısıra, ciltlerinde enerji çizgileri vardır. 5 çeşit genasi sayılabilir:
    1-Earthsoul: (toprak-ruhu) Kahverengi cildinin üzerinde altın rengi enerji çizgileri taşır. Gözler de altın rengi ve başının üzerindeki enerji çizgileri ışıldar.
    2-Firesoul: (ateş-ruhu) Bronz derisinin üzerinde turuncu enerji çizgileri vardır. Gözler de turuncu. Başının üzerinde ise alevler titreşmektedir.
    3-Stormsoul: (fırtına-ruhu) Mor cildinin üzerinde gümüş renkte enerji çizgileri vardır. Kafasında saç niyetine hafif hafif ışıldayan sivri gümüş kristalleri vardır.
    4-Watersoul: (su-ruhu) Deniz yeşili cildin üzerinde parlak mavi enerji çizgileri. Dazlak kafasının üzerinde mavi enerji çizgileri ışıldar.
    5-Windsoul: (rüzgar-ruhu) Gümüş cild, açık mavi çizgiler. Kafada mavi ve gri sivri kristaller ışıldar.

    Image

    Genasi Racial Powers: (ırksal güçleri)

    Earthshock: (Earthsoul genasi poweri)
    Encounter, minor action, close burst 1
    Attack; (Str+2, Con+2 ya da Dex+2) vs Fortitude
    Etki alanındaki yere basan herkes yere yapışır “prone”

    Firepulse: (firesoul genasi poweri)
    Encounter, fire, immediate reaction, melee 1
    Trigger: (tetik) bir düşman sana melee atakla vurursa bu güç harekete geçer.
    Attack; (Str+2, Con+2 ya da Dex+2) vs Reflex
    Hit:1d6+(Str, Con ya da Dex) modifier fire dmg

    Promise of Storm: (stormsoul genasi poweri)
    Encounter, lightning, thunder, minor action, personal
    Bir sonraki turunun sonuna kadar kullandığın “lightning” veya “thunder” powerlarına +1d8 fazladan hasar verirsin.

    Swiftcurrent: (watersoul genasi poweri)
    Encounter, move action, personal
    Herhangi bir kötü ya da tehlikeli arazide, hatta suda bile ve düşmanın dibinden bile “kendi hızın kadar” hiçbir tehlike ya da saldırıya maruz kalmadan ve ceza almadan hareket edebilirsin.

    Windwalker: (windsoul genasi poweri)
    Encounter, move action, personal
    8 kare uçabilirsin! Eğer uçuşun bittiğinde yere basmadıysan, düşmeyerek aşağıya doğru yavaşça süzülerek inersin.

    Genasi karakteristiği: Kaprisli, egzotik, özgür ruhlu, mağrur, dik kafalı, düşünmeden hareket eden, bağımsız, tutkulu, çabuk öfkelenen, umutsuzca idealist.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:36 pm Reply with quoteBack to top

    ******


    4.Edition D&D konseptine giriş yaparken, önceden D&D’yi bilenler doğal olarak alıştıkları ırk ve sınıfları bu oyun sisteminde de görmek istediler. Bazıları zaten ilk etapta vardı ama bazıları da sonradan eklenmeye devam edecek tabii ki. Fakat değişimi vurgulamak adına bilinen bazı “class”ların isimlerini de değiştirmişler.
    4.Ed. sınıflardan (class) bazıları Çrneğin:

    Martial Artist: eskinin “Monk”u!
    Nature Priest: eskinin “Druid”i!
    Savage Warrior: eskinin “Barbarian”ı!
    Troubadour: eskinin “Bard”ı!

    Bu classları zaman buldukça incelemeye çalışacağım.
    Kaynak: 4th Ed. Advanced Player’s Guide



    ****
    ****




    Troubadour
    Image

    Troubadour:
    3,5 Edition’daki “bard”ın 4 versiyonu. Yani bildiğiniz ozan kişilik.

    Image

    Troubadour’lar kılıç ve büyüyle düşmanlarını şaşırtır, akıllarını karıştırır, dostlarına gerek dünyevi gerekse büyüsel yollardan destek verir, motive eder.
    Gücünün kaynağı: Arcana! Büyülerini yaparken bir müzik aleti çalar ve(ya) şarkı söylerler.
    Troubadour için Dex ve Cha önemlidir ardından Int gelir. Genelde iki çeşi t Troubadour vardır: 1-Mystic Troubadour, 2-Skillful Troubadour.

    Mystic Troubadour:
    Kılıçtan çok büyü ilmine yönelir. Ritüeller yapmayı ister. Cha değeri Dex’ten yüksek olur.

    Skillful Troubadour:
    Büyü güçlerinin yanısıra melee savaşlarda da etkili olmak ister. Her alanda becerikli bir kişilik olmak hevesindedir. Cha ve Dex değerleri birbirine yakın ve Int de yüksektir.
    Not: illüzyonist olmak isteyenler için “spellbinder” (sub-class) sınıfı tavsiye edilir.

    Implement:
    Troubadour genelde implement olarak bir müzik aleti kullanır ama küçük bir arma, bayrak, kalkan ya da zırhın üzerine giyilen bir cüppe de implement olabilir.

    Troubadour Class Features: (sınıfsal yetenekler)
    Troubadour genelde hafif silahlar tercih eder; onun asıl gücü büyülerindedir.

    Inner Strength:
    Günde 1 defa, 10 kare yakınındaki bir arkadaşına kendi “action point”ini verebilirsin. Ayrıca yine eğer istersen aynı metotla bir arkadaşına kendi “healing surge”lerinden birini gönderebilirsin!

    Inspiratonal Magic:
    Troubadour’ların sınıf özelliği olan 3 adet powerdan istediklerini, her encounter’de 2 defa kullanabilirsin. Bu 3 class özel powerleri şunlardır: Arcane channel, Inspiring call ve Rejuvenating Call.

    Path of Inspiration:
    Aşağıdaki yollardan birini seçmelisin!
    1-Mystic Troubadour: Bunu seçersen “Ritual Casting” featini bonus olarak kazanırsın!
    2-Skillful Troubadour: Bu yolu seçersen “Jack of All Trades” featini bonus olarak kazanırsın!

    Troubadour Powers:
    Aşağıda verilen powerlardan istediğinizi seçabilirsiniz ama dikkat edilirse bazı powerlar Mystic tarafa, bazıları da Skillfull tarafa daha uygundur.

    Class Features: (sınıf powerları)
    Inspiring Magic: Yukarıda da açıklandığı gibi 3 çeşittir.

    Arcane Channel:
    Enconuter, Arcane, Free immediate reaction.
    Trigger: Bir arkadaşınız, bir başka arkadaşınıza faydalı bir power uyguladıysa bu power harekete geçebilir.
    Faydalı bir gücü bir arkadaşınızdan alıp diğerine aktarabilirsiniz. Çrneğin cleric arkadaşınız “healing word” kullanarak diğer bir arkadaşınızı iyileştirmek istiyor ama aradaki mesafe 5 kareden daha uzak olduğu için yapamıyor. İşte böyle bir anda sen daha yakın o9lduğun için poweri senin aracılığınla yolluyor ihtiyacı olana. (sadece dostlar arasında faydalı powerlarda kullanılabilir)

    Inspiring Call:
    Encounter, Arcane, Immediate reaction, Ranged 5.
    Trigger: Bir arkadaşınız attack roll, skill check, ability check veya saving throw yapar ama sonucu beğenmez ise bu power devreye girebilir.
    Bu power sayesinde arkadaşınızın bir healing surge’ü harcanır ama iyileşmez; bunun yerine beğenmediği zarı tekrar atma hakkı kazanır.

    Rejuvenating Call:
    Encounter, Arcana, Healing, Minor action, ranged 5.
    Bu power ile hedef 1 healing surge harcar ve ek olarak +1d6 daha iyileşir.

    At-Will Spells:

    Distracting Flourish
    At-will, arcane, weapon, standart action, melee weapon
    Attack: ChavsWill
    Hit:1[W]+Cha modifier
    Ayrıca hedef Opp. Attack yerse -4 ceza çeker!

    Inspiring Strike:
    At-will, arcane, standart action, melee weapon
    Attack: DexvsRef
    Hit:1[W]+Dex modif
    Ayrıca 6 kare yakındaki bütün arkadaşların, bir sonraki turunun başlangıcına kadar vurduğun hedefe karşı +1 attack bonus kazanırlar.

    Nicks and Scratches:
    At-will, arcane, standart action, melee weapon
    Attack: DexvsAC
    Dex modifierin kadar hasar verirsin ve aynı hedefe saldıran arkadaşın hem attackına hem de dmg’ına senin Cha modifierin kadar bonus alır!

    Phantom Strike:
    At-will, arcane, illusion, implement, psychic, standart action, ranged 5
    Attack: ChavsWill
    Hit:1d6+Cha modif psychic dmg
    Ayrıca vurduğun hedef senin bir sonraki turunun başlangıcına kadar -2 AC cezası alır!

    Level-1 Encounter Spells:


    Cause Fear:
    Encounter, arcane, fear, implement, standart action, ranged 10
    Attack: WisvsWill
    Hit: Hedef kendi hızı artı senin Cha modifierinin toplamı kadar kare senden kaçarak uzaklaşır. Arazi şartlarına aldırmadan koşar ve Opp. attacklara da hedef olabilir.

    Flanking Stance:
    Encounter, arcane, stance, minor action, personal
    Turunun başlangıcında, aynı düşmanın dibinde durduğunuz bir arkadaşını seçersin. Düşmanı “flank” etmemiş bile olsanız etmiş gibi sayılırsınız, yani combat advantage elde edersiniz! Ayrıca flank ettiğiniz düşman(lar) kendi turlarının başlangıcında 1d6 dmg alırlar. (not: bu power düşmana bitişik durduğunuz sürece işler)

    Get Them Off Mee!
    Encounter, arcane, standart action, melee weapon
    Attack: DexvsAC
    Hit:1[W]+Dex modif
    Ayrıca vurduğun hedefin bitişiğindeki bir arkadaşın, bu düşmana free action olarak basic attack yapabilir!

    Watch and Learn:
    Encounter, arcane, implement, free action, personal
    Sana 6 kare yakın bir arkadaşının at-will powerini kullanabilirsin. (not: class poweri olması mecbur ve sonraya sarkan bir etkisi olamaz)

    Level-1 Daily Spells:

    Dramatic Entrance:
    Daily, arcane, charm, implement, immediate reaction, Close burst 20
    Trigger: Combat başladığında, initiative zarları atılmadan önce bu gücü kullanabilirsin. (süpriz roundda değil!)
    Attack: ChavsWill
    Görebildiğin ve etkilenen bütün düşmanlar, initiative zarlarını -2 ceza ile atarlar, ayrıca iki kere atıp en düşük zar değerini alırlar.
    Miss: Iskalama durumunda sadece initiative zarına -2 alırlar.

    Imaginary Terrain:
    Daily, arcane, illusion, implement, standart action, Area burst 3 within 20 squares
    Target: hedef etki alanındaki bütün düşmanlar. (senden itibaren 3 ila 20 kare arasında kalan bölge)
    Attack: ChavsWill
    Hedeflere artık o bölge difficult terrain gibi gelir. (zorlu arazi şartları; hız yarıya düşer, vs)
    Sustain minor: sonraki turlarda Minor action ile durumu sürdürebilir, etkilenmeyenler varsa tekrar attack edebilirsin. Move action harcayarak da söz konusu etki alanını 3 kare kaydırabilirsin!

    Soothe the Savage Beast:
    Daily, arcane, implement, paralysis, sleep, standart action, Area burst 2 within 20 squares
    Target: Hedefler etki alanındaki herkes! (senden itibaren 2 ila 20. kare arasındaki bölge)
    Attack: IntvsWill
    Hit: Etkilenenler düşüp uyumaya başlarlar. Ancak başarılı bir saving throw ile uyanabilirler. Ayrıca uyuyanlar bir şekilde hasar alırsa da uyanır.
    Miss: Iskalama durumunda hedefler senin bir sonraki turunun sonuna kadar yavaşlar. (sloved)

    Level-2 Utility Spells

    Beguiling Tongue:
    Encounter, arcane, minor action, personal
    Yapacağın bir Bluff, Diplomacy ya da Intimidate check’ine +5 bonus alırsın.

    Cantrip:
    Bu poweri alan bir Troubadour, tıpkı wizardları cantrip büyülerine sahip olur. Ghost sound, light, mage hand, ve Prestidigitation büyüleri! (bakınız Wizard incelemesi)

    Inspire competence:
    Encounter, arcane, minor action, ranged 3
    Bir arkadaşının yapacağı skill chek’e +2 bonus verirsin.

    Level-3 Encounter Spells

    Baneful Burst:
    Encounter, arcane, fear, Implement, psychic, standart action, Area burst 2 within 10 squares
    Target: etki bölgesindeki bütün düşmanlar.
    Attack: ChavsWill
    Hit:1d6+Cha modif psychic dmg
    Ayrıca hedefler senin bir sonraki turunun sonuna kadar bütün attacklarına -2 ceza alırlar.

    Deal With Him!
    Encounter, arcane, charm, standart action, melee weapon
    Attack: ChavsWill
    Hit:1[W]+Cha modif

    Distant Eyes:
    Encounter, arcane, illusion, standart action, melee or ranged weapon
    Attack: DexvsWill
    Hit:1[W]+Dex modif
    Ayrıca hedef kendisinin bir sonraki turunun sonuna kadar ranged ve area attacklarına -2 ceza alır. Ve arkadaşlarından her kim senin bir sonraki turunun başlangıcına kadar bu düşmana saldırırsa, önceden 1 kare shift edebilir!


    Evet, Troubadour class’ını biraz anlattık. Dediğim gibi bard yani ozan kişisi oluyor ve müziğini kullanarak kişileri etkileyebiliyor. Troubadour’lar genelde eladrin, half-elf, human ve halfling ırklarından çıkıyor.


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Nov 14, 2008 8:23 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Alternatif Bazı Silahlar:

    Image

    Image

    Image

    .


    Last edited by dwaxer on Tue Nov 18, 2008 7:07 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Nov 16, 2008 12:25 pm Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .4.Editiondaki para sistemi şöyle:
    gp: gold piece (altın), sp: silver piece (gümüş), cp: copper piece (bakır), pp: platinium piece (platin), ad: astral diamond (bir çeşit elmas) olmak üzere kurlar aşağıdaki gibidir;
    1gp=10sp=100cp
    1pp=100gp
    1ad=100pp=10000gp
    .


    Evet bunu böyle anlatmışız ama paraların ne kadar ağırlığı olduğunu belirtmeyi unutmuşuz! Mr.Green
    Madeni paralar, (ister sp, ister gp ya da pp, vs) 50 tanesi bir araya gelince 1 lb kadar ağırlık yapıyor!

    Çrnek: yanındaki 250 gp kişiye 5 lb ağırlık yapar.

    Bu arada benim de zaman zaman kafamı karıştıran teknik bir bilgiyi paylaşayım:
    1 pound = 1 libre (lb) yani aynı şey!

    1 kilogram = 2,2 lb


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Nov 18, 2008 11:04 am Reply with quoteBack to top

    *****


    Swordmage
    Kılıç ve büyüyü birleştiren bir class. Arcane kaynağından güç alan bir savaşçı!

    Image
    Kaynak: Forgotten Realms 4th Ed.

    Swordmage’ler arcane sanatını kılıç dövüşleriyle birleştirirler.
    Swordmage’ler genelde 2 türlüdür: Assalut ve Shielding swordmage!

    Assalut Swordmage:
    Elemantal büyülü güçleriyle kendilerini âdeta düşmanın üzerine atarlar. Saldırgan bir tutum izlerler. Intelligence ilk sıradadır. Str ikinci ve ardından Con gelmelidir. Assalut swordmageler genelde greatsword, falchion gibi two-handed silahları tercih ederler ki fazla hasar versin.

    Shielding Swordmage:
    Daha çok arkadaşlarını büyülü enerji kalkanlarıyla korumayı ve düşmanı onlardan uzak tutmayı tercih eder. Int tabii ki ilk sıradadır yine. Con ikinci sırada, Str ardından gelmelidir. “Swordmage Warding class feature”dan dolayı gelen AC bonusundan faydalanabilmek adına one-handed kılıç kullanırlar.

    Swordmage Class Features: (sınıf özellikleri)

    Swordbond:
    Swordmageler 1 saatlik bir meditasyonla seçtikleri bir kılıçla aralarında özel, mistik bir bağ oluştururlar! Bu kılıcını 10 kare kadar uzaktan eline çağırabilir! (standart action)
    İstediği zaman başka bir kılıca da aynı meditasyon sürecini uygulayarak kendine bağlayabilir. Yeni bağlantı oluştuğunda eskisi iptal olur.
    Ayrıca kırılan ya da hasar gören kılıcını 1 saat meditasyonla büyüsel yoldan tamir edebilir.

    Swordmage Aegis:
    Swordmage, combat esnasında bir düşmanı seçer (mark) ve bu düşman arkadaşlarından birine saldırırsa anında karşılık verebilir! Arkadaşlarını korumak adına aşağıdaki iki tip güçten birini seçmelisin!
    1-Aegis of Assalut: Düşman arkadaşına saldırdığında, hemen saldırganın yanına teleport olursun ve sen de ona bir vuruş yaparsın!
    2-Aegis of Shielding: Gelen hasarın bir kısmını yansıtırsın!

    Swordmage Warding:
    Zihni açıksa ve bir light blade ya da heavy blade taşıyorsa swordmage’in etrafında büyüsel bir koruma kalkanı oluşur. Bu AC:+1 veya eğer tek eli boştaysa AC:+3 bonus verir!

    Swordmage Powers:
    şimdi de swormage sınıfına has powerları görelim!

    Aegis of Assalut:
    At-will, arcane, teleportation, minor action, close burst 2
    Hedefi mimlersin. (marked) Sen başka bir power kullanmak için başka bir hedefi mark etsen bile bu hedef yine de marked olarak kalacaktır. Tıpkı fighterlarda olduğu gibi bu marked hedef eğer senden başka bir arkadaşına saldırmaya kalkarsa (ayrıca düşman -2 attack cezası alır!) bu power harekete geçer ve sen 10 kareye kadar uzaktan hedefin yanına teleport olup düşmana saldırabilirsin! Tabii düşmanın komşu karelerinden en az biri boş olmalı.

    Aegis of Shielding:
    At-will, arcane, minor action, close burst 2
    Hedefi mimlersin. (marked) Sen başka bir power kullanmak için başka bir hedefi mark etsen bile bu hedef yine de marked olarak kalacaktır. Tıpkı fighterlarda olduğu gibi bu marked hedef eğer senden başka bir arkadaşına saldırmaya kalkarsa (ayrıca düşman -2 attack cezası alır!) bu power harekete geçer ve sen 10 kareye kadar uzaktan arkadaşına verilen dmg’ı (5+Senin Con modifierin) kadar azaltırsın!

    Level-1 At-Will Spells:

    Booming Blade:
    At-will, arcane, thunder, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 1[W]+Int modif
    Ve eğer hedef kendi turunun başlangıcında senin bitişiğinden ayrılmaya cüret ederse 1d6+Con modif kadar thunder dmg alır!

    Greenflame Blade:
    At-Will, arcane, fire, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 1[W]+Int modif fire dmg
    Ayrıca hedefin bitişiğindeki bütün düşmanlara Str modifierin kadar fire dmg verirsin!

    Lightning Lure:
    At-will, arcane, implement, lightning, standart action, ranged 3
    Attack: IntvsFort
    Hit:1d6+Int modif lightning dmg
    Ayrıca hedefi bitişiğindeki kareye çekersin! (not: düşmanı çekebilmek imkansızsa bu saldırı heba olur)

    Sword Burst:
    At-will, arcane, force, implement, standart action, close burst 1
    Hedefler; etki alanındaki bütün düşmanlar.
    Attack: IntvsRef
    Hit: 1d6+Int modif force dmg

    Level-1 Encounter Spells:

    Chilling Blow:
    Encounter, arcane, cold, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 1[W]+Int modif cold dmg
    Ayrıca hedef senin bir sonraki turunun başlangıcına kadar, saldırı yaptığı zamanlarda senin Con modifierin kadar cold dmg alır.

    Flame Cyclone:
    Encounter, arcane, fire, implement, standart action, close blast 3
    Hedefler: etki alanındaki herkes!
    Attack: IntvsRef
    Hit: 1d8+Int modif+Str modif fire dmg

    Foesnare:
    Encounter, arcane, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 1[W]+Int modif dmg
    Ve hedef senin bir sonraki turunun sonuna kadar “immobilized” olur! (not: bu poweri charge yaparken kullanabilirsiniz!)

    Lightning Clash
    Encounter, arcane, lightning, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 1[W]+Int modif
    Vurursan 2. bir attack yap!
    2.hedef, ilk hedefin 5 kare civarındaki bir başka düşman olmalı!
    2.Attack: IntvsRef
    Hit: 1d6+Int modif lightning dmg

    Level-1 Daily Spells:

    Burning Blade
    Daily, arcane, fire, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit: 2[W]+Int modif fire dmg
    Ayrıca encounter bitene kadar yapacağın bütün melee attacklar Str modifierin kadar ekstra fire dmg verir!

    Frost Baklash:
    Daily, arcane, cold, immidiate interrupt, melee weapon
    Hedef: bitişiğinde olup da sana vuran düşman. (bu power sen darbe aldığında harekete geçer)
    Attack:IntvsRef
    Hit:3[W]+Int modif cold dmg
    Miss: Iskalama durumunda yarı hasar verir.

    Whirling Blade:
    Daily, arcane, standart action, ranged 5
    Bunun için melee silahını düşmana fırlatmalısın!
    Attack: IntvsAC
    Hit:2[W]+Int modif
    Ve silahın eline geri döner.
    Miss: Iskalama durumunda 5 menzildeki başka bir düşmana saldırını tekrarlayabilirsin. Onun da ıskalarsan bir başkasına, onu da ıskalarsan bir başkasına saldırıyı tekrarlayabilirsin. Silahın her seferinde geri döner.

    Level-2 Utility Spells:

    Dimensional Warp:
    Encounter, arcane, teleportation, minor action, close burst 3
    Hedef: Sen ve etki alanında duran bir arkadaşın ya da etki alanındaki iki arkadaşın kendi aralarında.
    Birbirinizin bulunduğu karelere teleport olursunuz (yani yer değiştirirsiniz) Ya da arkadaşlarını birbirinin yerlerine teleport edebilirsin.

    Eldritch Speed:
    Daily, arcane, personal
    Bu poweri bir initiative zarından önce kullanabilirsin. Initiative zarına +5 alırsın ve ilk turda bir move action ekstradan kullanabilirsin.

    Fear No Elements:
    Daily, arcane, minor action, personal
    Acid, cold, fire, lightning ya da thunder enerjilerinden birini seç! Encounter bitene kadar bu enerji tipine karşı (5+Con modifierin) kadar resist elde edersin!

    Mythal Recovery:
    Encounter, arcane, minor action, personal
    Çzerindeki kötü bir etkiden kurtulmak için bir “saving throw” yapabilirsin.

    Level-3 Encounter Spells:

    Blastback Swipe:
    Encounter, arcane, thunder, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsFort
    Hit:1[W]+Int modif thunder dmg
    Ve vurduğun düşmanı 2 kare geri itersin!
    (Not: bu poweri charge yaparken kullanabilirsin. Eğer “Aegis of Assalut” özel gücünü kullanıyorsan, istersen bu poweri kullanabilirsin yine)

    Corrosive Ruin:
    Encounter, acid, arcane, implement, standart action, close blast 3
    Hedefler: Blast bölgesindeki herkes!
    Attack: IntvsFort
    Hit:1[W]+Int modif acid dmg

    Sloth Strike:
    Encounter, arcane, cold, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit:2[W]+Int modif cold dmg
    Ayrıca hedef, senin bir sonraki turunun sonuna kadar yavaşlar. (slowed)

    Transposing Lunge:
    Encounter, arcane, teleportation, standart action, melee weapon
    Attack: IntvsAC
    Hit:2[W]+Int modif
    Ve vurduğun hedefi bitişiğindeki istediğin bir kareye teleport edebilirsin!
    (Not: Aegis of Shielding özel gücünü kullanıyorsan yine bu poweri, “düşman uzakta bile olsa” kullanabilir, adapte edebilirsin. Yani arkadaşına vuran kişiyi yanına çekebiliyorsun teleport edip)



    Evet, böylece swordmage class’ı da biraz olsun incelemiş olduk. Kılıç dövüşünü seven ama büyünün gizeminden de kopmak istemeyenler için ideal bir sınıf gibi gözüküyor. Başta “Aegis” güçleri olmak üzere oldukça ilginç ve gruplara faydalı olabilecek powerlara sahip.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:32 pm Reply with quoteBack to top

    .
    "Standart Adventurer Kit" 15gp değerinde ve 33 lb ağırlığındaki "standart serüvenci seti"ne neler dahildir, hangi eşyalar geliyor bir daha hatırlatalım.

    Standart Adventurer Kit

    Backpack:
    Sırt çantası; aşağıdaki eşyaları içine tıkıştırdığımız, boş bir çanta. Sırtımıza astığımız için hareketlerimizi kısıtlamıyor kesinlikle.

    Bedroll:
    Yatak; bunu tabii çantaya tıkıştıramayız, rulo yapıp bağlıyoruz. Dinlenirken yere serip yatmak için.

    Flint and Steel:
    Çakmak taşı seti; kıvılcım yapmak, ateş yakmak için.

    Pouch belt:
    Kemere takılan bir kese; artık içine para, değerli taş, vs ufak tefek şeyler koyarsınız.

    Rations, Trail (10 days)
    10 günlük Yiyecek; peksimet, vs atıştırmalık. Normal yemek gibi olmasa da açlığınızı bastırır.

    Rope Hempen: (50 ft)
    50ft (15 metre) boyunda bir halat. Halat deyip geçmeyin; arazideyken bazen öyle lazım olur ki, keşke bir de yedek alsaymışım diyebilirsiniz.

    Sunrod 2 adet
    Işık kaynağı; bu kısa çubuklar mükemmel ışık veriyor.

    Waterskin:
    Su torbası, matarası; Açlığa 3 hafta dayanabilirsin ama susuzluğa ancak 3 gün!



    Evet, Standart Adventurer Kit aldığınızda yukarıdaki eşyaları almış oluyorsunuz.


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Nov 29, 2008 8:34 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Bazı seçmece “Feat”ler. (kaynak: Forgotten Realms)

    Broken Shackles:
    Dragonborn olmak gerekiyor!
    Faydası: Will Defansına +1 ve Charm efektlerine karşı +2 bonus alır.

    Ghostwise Heritage:
    Halfling olmak gerekiyor!
    1 dakikalık bir meditasyon ile bir arkadaşını kendine ortak seçersin. O andan itibaren bu arkadaşın sana 10 kare yakında dururken ne zaman bir Perception Check yaparsan, ortak arkadaşınla ikinizin ayrı ayrı perception checklerinin atılır ve yüksek olanı geçerli olur!

    Scion of the Gods:
    Tiefling olmak gerekiyor!
    Faydası: Fort ve Will defanslarına +1 bonus.

    Stubborn Survivor:
    Human olmak gerekiyor!
    Faydası: Eğer hiç action pointin kalmadıysa, saving throw’larına +2 bonus alırsın!

    Wild Elf Luck:
    Elf olmak gerekiyor!
    “Elven Accuracy” powerini kullandığında +1d4 bonusun olur!



    Bazı seçmece Ritüeller (kaynak: Forgotten Realms & Adv. Player Book)

    Level: seviyesi
    Component cost: Büyüyü yapmak için gereken malzeme masrafı (gp)
    Market Price: Büyüyü öğrenmek için tarifini alırsan, fiyatı (gp)
    Time: Büyüyü yaparken harcanan süre. (minute: dakika)
    Key Skill: Büyü yaparken faydalı olabilecek skill(ler)
    Duration: Büyünün geçerlilik süresi. (minute: dakika)

    Commune With Animals:
    Level: 1
    Component cost: 15
    Market Price: 75
    Time: 1
    Key Skill: Nature
    Duration: 10
    Bu büyüyü yaparak (Nature checkine göre) hayvana sorular sorabilirsin. Hayvan sadece gördüklerini bilir, fazla zeki değildir o yüzden fazla karmaşık sorulardan kaçınmak gerekir.
    Nature checkin 10’dan düşükse hiç soru soramazsın, 10-19 arasıysa 1, 20-29 arasıysa 2, 30 ve yukarısıysa 3 soru sorabilirsin hayvana.

    Amanuensis:
    Level: 1
    Component cost: 10
    Market Price: 20
    Time: 10
    Key Skill: Arcana
    Duration: kalıcı olarak
    Bir yazıyı elindeki boş bir kağıt, defter, scrol vsye (250 kelimeye kadar) aynısının tıpkısını kopyalayabilirsin.

    Arcana Mark:
    Level: 1
    Component cost: 10
    Market Price: 20
    Time: 5
    Key Skill: Arcana
    Duration: kalıcı olarak
    Bu büyü ile kendi işaretini yani mührünü herhangi bir objeye vurabilirsin. İşaret biraz sonra görünmez olur ve ancak Arcana check; Detect Magic yapan biri görebilir bu işareti.

    Dark Light
    Level: 4
    Component cost: 30
    Market Price: 150
    Time: 1
    Key Skill: Arcana
    Duration: 1 gün
    Havada süzülen, seninle birlikte gelen büyülü bir karanlık top oluşturursun. Bu top 6 kare etrafına ışık verdiği hâlde, 6 kareden ötedeki yaratıklar bu tılsımlı ışığı göremezler. Yalnız bu ışıkla renkleri ayırd etmek mümkün değil, siyah-beyaz görüntü verir. Ancak karanlık mekanlarda dolaşırken uzaktan ışığının görünmesini istemiyorsan kullanışlı.

    Seek Rumor:
    Level: 2
    Component cost: 20
    Market Price: 50
    Time: 30
    Key Skill: Arcana
    Duration: anlık
    Oturup meditasyon yaparak kafanın içinde şehirde konuşulan dedikoduları dinlersin. Arcana check yapılıp bu Streetwise check yerine geçer. (Yalnız DC:+5 artar)

    Simbul’s Conversion:
    Level: 1
    Component cost: 25
    Market Price: 125
    Time: 1
    Key Skill: Arcana
    Duration: anlık
    Bu ritüeli yaparak, Daily Arcana powerlerini harcayıp onların yerine healing surge kazanabilirsin. Yani iyileşme ihtiyacın varsa kullanırsın bu ritüeli.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Mark
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 31, 2006
    Posts: 2004
    Location: Midkemia, portal/istanbul

    PostPosted: Sun Nov 30, 2008 11:45 am Reply with quoteBack to top

    Eline sağlık, dwaxer çok güzel olmuş. AlkıÅ?

    _________________
    Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 2.82 Saniye