4E hakkında fazla bilgim olmadığından sadece göz gezdirmem ile elde ettiğim fikirlerimi belirteceğim.
İyi yönleri:
1. Rune casting büyüleri ile diğer anlık büyüleri ayırmaları. Büyüye farklı bir hava getirmiş.
2. Sadece saldırıyorum olayından oyunu çıkartmak için ayrı bir çaba harcamışlar.
3. Artık silahların hasarda daha etkin rol oynaması.
4. Tek oturumluk oyunlar için güzel bir sistem. Matematiğiniz kuvvetliyse tabi.
Kötü yönleri:
1. Çok savaş tabanalı. Yaratıklar yaşayan canlı değil sanki.
2. Karakter yaratımında çok kısıtlıyor. Değişikliğe açık değil.
3. Çok fazla matematiksel. Gerçekçilikten uzaklaştırıyor.
4. Artı ve eksileri sadece -2/+2 olarak almışlar. Savunmasız (Uyuyan) bir karakter dex. artılarını kaybetmiyor. Sadece -2 alıyor. Yani uyuyan karaktere ölümcül saldırı yapılamıyor. Elleri ayakları bağlı, idamını bekleyen karakter dahi öldürülemiyor.
5. Can puanları çok arttı.
6. Çok zeki ama çok hantal bir karakter nasıl oluyorsa vurulması zor ve büyülerden daha kolay kaçabilen biri olabiliyor. Steven Hawking, tekerlekli sandalyesinde benden daha zor vurulabilir biri.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Darkgonome sadece kötü yanlarında 6 dakinde sana katılmıyorum. Diğer yiönerlinde ise savaş tabanlı olması evet orda haklsın çünkü 4E tam bir War Game haline gelmiş. Oyundan daha çok zevk almak için Evil Campaign tavsiye ederim.
4E bilen biri elimizden tutup göstermiyorki. MSN'den istedim bilen birinden ama adam kaale bile almadı (Anlayan anladı!). Ben ona daha çok 3,5E anlattım adeta. Yani şu gözle bakında iyi oluşturulmuş bir karakter ile 3,5E savaş taktiklerindeki zenginliği ile de 4E den daha iyi gibi.
Mesela yakınına gelipte özel vuruşunuzu yaparak birisinin başını döndürerek her zarına -2 almasını sağlarken, ardından karizmanızı kullanarak onun size karşı tüm saldırılarını daha kötü yapmasını sağlayabilirsiniz.
Karşınızdaki kişi ise buna karşılık olarak size çift kılıcı ile aynı anda vurarak fazladan hasar vermeyi ve ardından hiç beklemediğiniz bir anda ayaklarınızı yerden kesmeyi deneyebilir.
Yukarıdaki anlatılanların "Flying fist of the rising drang" ya da "Kick the balls of a behemmoth" gibi isimleri olamayabilir ama savaşları bu isimlerin renklendirdiğini de sanmıyorum.
Yapmak istediğim 3,5E, 4E'ı döver demek değil ama 4E de benim anlattığım mücadeleyi yapabilecek birisi var mı?
4Ede bir diğer kusur da sadece tek saldırıya kalmanız. Action point filan gibi sayılı özelliklerini kullanamzsanız 6 saniyede 1 adet saldırı yapabiliyorsunuz.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Darkgnome 4E de senin saydığın özellikler bir power da toplanmış. Çrneğin bir minor action power la hedefi yere düşürüp zarlarına penalty almasını saglayabilir ardından bir standart action ile ona daha saglam saldırabilirsiniz...
karakter yaratımı çok kısıtlı, oyun çok matematiksel, yani tamam zarlar atılıyor, hesaplar yapılıyor normalde de ama çok fazla hesaplama var oyunda, açıkçası düzgün bir hesaplama programı yada çok iyi bir işlem ustası dm olmadan oynamak çok sıkıcı. Intelligence'in kaçmayı sağlaması çok saçma birşey, Stephen Hawking örneği çok güzeldi mesela bu konuyla ilgili, bir de dragonborn olayı çok saçma olmuş, dragonborn olayı şu ana kadar hiç bir kitapta yoktu bir anda çıkması çok dengesiz bir durum.
Bence evet, ilk başta çok sevmiştim dragonborn'u ama oynun başında bir ejder kırması (güçsüz bir ejder kırması) ile başlamak sıkıcı oluyormuş.Ben Dragon Disciple olana kadar imanım gevriyordu ve o Dragon Breath'ın her 3 seviyemle bir daha da güçlenmesini seyrediyordum! Böyle zevk alabiliyordum.Ayrıca Dragonbreath'ı ejder nefesinden çocuk sümkürmesine çevirmişler sanki.Çnüne gelen ejder nefesi atıyor, sigara dumanı gibi her yerde karşımıza çıkar oldu.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Düşüncelerime tercüman olmuşsun. 4E rol kısmından uzaklaştırıyor sanki. Tüm mistik, ulaşılamaz,hayranlık oluşturması gereken güçler karakterlerin elinin altına veriliyor. şehirlerde iblis kırmaları, ejder kırmaları, elementsel kırmaları gibi yaratıkların dolaşması ve bunun normal olması zaten garipti, üstüne birde bunları normalmişçesine önümüze koymak...
şu eski zamnalardaki karakterlerin ölümden korktukları, hareketlerini yaparken iki kere düşündükleri ve savaştan önce başka bir yolla çözüme ulaşmanın yolunu aradıkları rol yapma oyunları bana bundan daha çekici geliyor.
Ama kafa dağıtmaya, tek sıkımlık, "Hobaaa!" seslerinin yükseldiği oyunlar için de 4E biçilmiş kaftan. Ciddiyetten uzak ve biraz kurallara hakim olunarak oynanabilecek bir oyun.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
benim bildiğim dragonborn denilen şey pek öyle ölecek birşey değil çünkü, dragonborn olan bir karakterle herhangi bir kavgaya girmeniz sizi çok zorlayabiliyor.
benim bildiğim dragonborn denilen şey pek öyle ölecek birşey değil çünkü, dragonborn olan bir karakterle herhangi bir kavgaya girmeniz sizi çok zorlayabiliyor.
O oyundaki gücüne baglı yoksa karakterin ırkı ile yenlebilirliği arasında doğrudan bir bağ kurmak doğru değil bence..
benim bildiğim dragonborn denilen şey pek öyle ölecek birşey değil çünkü, dragonborn olan bir karakterle herhangi bir kavgaya girmeniz sizi çok zorlayabiliyor.
O oyundaki gücüne baglı yoksa karakterin ırkı ile yenlebilirliği arasında doğrudan bir bağ kurmak doğru değil bence..
ama ejder kanı taşıyan bir yaratıkla normal bir insan aynı mı sence? Yani gidip bana bir dragonborn'un karşısına Artemis Entreri verenler falan çıkmasın da, aynı seviyedeki bir dragonborn savaşçı ile insan savaşçı kapıştığında dragonborn'un büyük bir avantajı var, kanında taşıdığı güçten dolayı. Yani bir zamanlar Baldur's Gate'de ki Bhaalspawn'lardan pek bir farkı yok gibi oluyor açıkçası. Mutlaka diğer ırklar arasından Dragonborn'lardan çok daha güçlü olanlar çıkacaktır misal bir Elminster Aumar bunlardan yüzlercesini çatır çutur öldürebilir, ya da Drizzt Do'Urden her birini teker teker katledebilir fakat çok uç noktalardaki karakterler onlar.
Sistem çakışmasından kaynaklanan bir anlaşmazlık. Yani aslında ikiniz farklı konulardan bahsediyorsunuz bence.
Birinizinki bence ile olurken, diğerinizinki kural sistemine göre bir düşünce.
Normalde o kadar büyü dolu bir kandan gelenin diğerlerine göre çok daha üstün olması gerektiğini düşünüyorum ben de ama Dragonlance'de hatırladığım kadarıyla Dragonspawnlar o kadar da güçlü değillerdi. Ancak kendilerine özgü bazı güçleri vardı ki ordular onlara saldırıken iki kere düşünürlerdi.
Daha açık oalrak söylemem gerekirse 2E den 3E ye geçiş sırasında oyuna başlamış olan lightflarer ile 4E ile başlamış Aegron arasındaki anlaşmazlık 2E ile 4E arasındaki farkı da ortaya koyuyor sanırım.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Lightflarer zaten Dragonborn ve bir insan arasında oyundaki farklar belli. İri cüsseli bir dragonbornun yapabilecekleri ile bir insanın yapabilecekleri aynı oranda değil. Savaş bölümüne gelincede Dragonborn vs Human hmmm.... Bu konuda biraz hak verebilirim ama ırktan gelen bonusları zaten mevcut olan Dragonbornlar ile bir insanın kapışmasında mantıken bile ille Dragonborn yenecek diye birşey yok... İkisininde zayıf noktaları oyunda bellidir.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.