paketle birlikte gelecek olan yeniliklerden söz etmek gerekirse;
alliance a worgen ve horde a goblin ırkları dahil edilmiş,
oyunu oynayıpta greymane duvarının arkasını merak etmeyen kimse olmadığını düşünerek herkesi mutlu edeceğine inandığım gil neas, kezan, maelstrom ve sanırım mount hyjal haritaya girecek,
yine oyunun şuanki halinde bulunan bazı bölgeler de değiştirilerek önümüze getirilecek,
bunların yanında yine klasik level limitinin arttırılması, yeni instancelar, yeni profession ve yaratıklar gelecek.
kendi fikirlerime gelecek olursak;
burning crusade paketinde illidan ın geleceğini duyduğum günden sonra beni warcraft ile ilgili en çok sevindiren haber worgen ve gil neas ın gelişi olmuştur, ki trailer da göründüğü kadarıyla gil neas ta (sanırım yeni alliance şehri olacak) karazhan ın gotik havasını vermeyi başarmışlar, bu da oyunun lich king paketinde kaybedildiğini düşündüğüm havasının geri getirilmesi açısından sevindirici.
ancak paket wotlk ve özellikle burning crusade le karşılaştırıldığında çok boş kalıyor. yeni kıta yok, primary profession yok, yeni class yok. gelişi beni sevindirmiş olsa da deathwing illidan veya arthas ın karizmasına yaklaşabilecek bir son boss değil. eğer umduğum gibi oyunun son boss u deathwing değil de queen azshara ise sorun yok tabi.
level cap 85 e çıkarılmış ki bu da blizz in 80-100 lvl aralığına en az 3 expansion sıkıştırmak amacında olduğunu gösteriyor.
yeni bir secondary skill olarak archaeology getirilmiş, yeterliliği tartışılır.
yeni race/class kombinasyonları getirilmiş.. tauren paladin ve undead hunter gibi saçmalıklara girilip lore işi yere serilmiş ve pek hoş olmamış. ancak onun dışındaki kombinasyonlar fena değil.
yeni battleground ve guild levelling gibi şimdilik (en azından benim) fikir yürütemeyeceğimiz olaylar var ki bunlar için oyunun betasını beklememiz gerekecek.
sonuç olarak bazı güzellikler dışında bu expansion, burning crusade ve wrath of the lich king gibi oyunu 2 yıl sürükleyecek bir paket değil gibi. bununla birlikte oyunun level limitinin 5 arttırılmasından da yola çıkarak blizz in 2 yılda 2 paket çıkarabileceğini de düşünebiliriz.
_________________ Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar<br>Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa<br><div>Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan<br>Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan</div><div>Bulan ya da kaçıran kişiy
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Fri Aug 21, 2009 10:30 pm
Nedir bu Tauren Paladin nefreti ya, çok uzun zamandır beklediğim ve gördüğümde şaşırdığım, inanılmaz derece sevindiğim bir şey Hep tauren paladinim olsun istemişimdir.
bu başlığın klavyeüstü bölümüne açılmasını dilerdim ama neyse artık...
Zaten ben wow oynayamıyorum artık, hesabım çalındı, blizzard geri verdi ama yeni ay geldiğinde kredi kartımdan para yatırmama izin vermedi, kabul etmedi yani ödeme şeklini. Bir daha ticket filan atılması gerekiyormuş sanırım, uğraşamıcam şimdi, ben de Lord of the rings online almaya karar verdim...
pek beğenilmedi mi? yılın en iyi online rpg ödülüne layık görüldü. orta dünya havasını lotr filmlerinden daha iyi yansıttığı söyleniyor. yani bir wow online oyunlara belli bir standary getirdi diye diğer oyunlara bu şans vermemezlik nedir ki anlamıyorum, hem beğenilmedi diyenler oynamadan yorum yapanlardır, tarafsız gözle bakanlar wowun artık para için koca warcraft evrenine neler ettiğini bilirler?
oyuncu için tauren paladin ilginç bir deneyim olabilir, peki warcraft evrenine göre bu olası mı? warcraft oyunlarını bitirenler, onun eşşiz kurgusuna bayılanlar için wow'un özellikle ek paketlerinde warcraftın karakterlerini zindanlarda boss olarak karşımıza çıkartması bir hayal kırıklığıdır, koca ıllidan'i isimsiz bir kaç karakter mi öldürdü diye geçecek warcraft evreninde?
Yenilik yapıcaz diye her şeye izin mi vermeye çalışıyorlar anlamadım.
Tauren paladin bence blizzard'ın saçmalamaya başladığını söyler. Ama daha kötüsü nedir biliyor musunuz? Nightelf Mage.
Duyunca inanamadım gittim baktım. Görünce hala inanmak istemiyorum. Zaten blood elfler büyüye olan açlıkları yüzünden night elflerden ayrılan elflerden oluşuyor. Kendilerine silvermoonda bir ev yapıyorlar vesaire. Sonra da ne oluyor da nightelfler büyü yapmaya başlıyor?
Yeni ırk ekleyebilmek için de resmen kasmışlar. Goblinler tamam zaten vardı ortalıkta Ama oynanabilir olmaları hoşuma gitmedi o çirkin yaratıkları ortalıkta görmek istemiyorum. Horda gnomelar geldi resmen hem de daha çirkinleri.
Ama madem horda ekledik allianca da eklemesek olmaz diyerek oyuna bir de kurtadam sokmaları garip olmuş. Blood elflerin horda katılması draneilerin gelmesini bile yadırgamışken şimdi gözüme ne kadar hoş gözüktü yenilerinin yanında.
Yukarıdakiler dışındaki yenilikler hoş olabilir gibi. Ama götürüsü şu anda getirinden daha fazla gözümde. İnsanların güç fantazilerini besleyerek hikayeyi çok daha az umursamaya başladılar. şimdiye kadarki bi oyun için yazılmış en iyi hikakayelerden birini (belki en iyisi) gözümden düşürmek üzereler.
Joined: Jun 11, 2007
Posts: 629
Location: Miklagaard
Posted:
Sat Aug 22, 2009 8:19 am
Efla wrote:
Tauren paladin bence blizzard'ın saçmalamaya başladığını söyler. Ama daha kötüsü nedir biliyor musunuz? Nightelf Mage.
Duyunca inanamadım gittim baktım. Görünce hala inanmak istemiyorum. Zaten blood elfler büyüye olan açlıkları yüzünden night elflerden ayrılan elflerden oluşuyor. Kendilerine silvermoonda bir ev yapıyorlar vesaire. Sonra da ne oluyor da nightelfler büyü yapmaya başlıyor?
Yeni ırk ekleyebilmek için de resmen kasmışlar. Goblinler tamam zaten vardı ortalıkta Ama oynanabilir olmaları hoşuma gitmedi o çirkin yaratıkları ortalıkta görmek istemiyorum. Horda gnomelar geldi resmen hem de daha çirkinleri.
Ama madem horda ekledik allianca da eklemesek olmaz diyerek oyuna bir de kurtadam sokmaları garip olmuş. Blood elflerin horda katılması draneilerin gelmesini bile yadırgamışken şimdi gözüme ne kadar hoş gözüktü yenilerinin yanında.
Yukarıdakiler dışındaki yenilikler hoş olabilir gibi. Ama götürüsü şu anda getirinden daha fazla gözümde. İnsanların güç fantazilerini besleyerek hikayeyi çok daha az umursamaya başladılar. şimdiye kadarki bi oyun için yazılmış en iyi hikakayelerden birini (belki en iyisi) gözümden düşürmek üzereler.
öncelikle karşımızdaki firmanın blizzard olduğunu unutmamalıyız ki bu elemanların yaptığı her oyun tarihin en iyi 10 oyunu listesine kafadan girer. yeni paketi de bize bir şekilde beğendirecekleri ve kotor geldiğinde dahi wow un tahtını koruyacağına dair bir şüphem yok.
daha önce de söz ettiğim undead hunter, tauren paladin ve goblinlerin horde a katılması olayları dışındaki yenilikler lore üzerinden açıklanabilir aslında.
öncelikle night elfler büyü yapmayı biliyor fakat well of eternity de olanlardan sonra korkup kullanmaktan vazgeçiyorlar. ancak cataclysm durumu ortaya çıkınca son çare olarak tekrar kullanmak zorunda kaldıkları düşünülebilir.
gil neas zaten bir ally şehriydi ve trisfal felaketi sonrası kendilerini soyutlamışlardı. o bölge zaten blizz in oyun ilk çıktığı günden beri kullanmayı düşündüğü bir yerdi. worgen ların üzerindeki lanetin tamamen değil de kısmen kalkması yani yine worgen formunda kalıp zihinlerinin serbest kalması oyuna yeni bir ırk olarak dahil edilmelerini sağlamış.
_________________ Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar<br>Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa<br><div>Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan<br>Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan</div><div>Bulan ya da kaçıran kişiy
Joined: Jun 11, 2007
Posts: 629
Location: Miklagaard
Posted:
Sat Aug 22, 2009 9:05 am
işte yeni bölgeler:
Gilneas (1-15, Worgen)
Lost Isles (1-15, Goblin)
Mount Hyjal (78-82)
Sunken City of Vashj'ir (78-82)
Uldum (80-84)
Deepholm (82-84)
Twilight Highlands (84-85)
_________________ Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar<br>Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa<br><div>Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan<br>Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan</div><div>Bulan ya da kaçıran kişiy
öncelikle karşımızdaki firmanın blizzard olduğunu unutmamalıyız ki bu elemanların yaptığı her oyun tarihin en iyi 10 oyunu listesine kafadan girer. yeni paketi de bize bir şekilde beğendirecekleri ve kotor geldiğinde dahi wow un tahtını koruyacağına dair bir şüphem yok.
daha önce de söz ettiğim undead hunter, tauren paladin ve goblinlerin horde a katılması olayları dışındaki yenilikler lore üzerinden açıklanabilir aslında.
öncelikle night elfler büyü yapmayı biliyor fakat well of eternity de olanlardan sonra korkup kullanmaktan vazgeçiyorlar. ancak cataclysm durumu ortaya çıkınca son çare olarak tekrar kullanmak zorunda kaldıkları düşünülebilir.
gil neas zaten bir ally şehriydi ve trisfal felaketi sonrası kendilerini soyutlamışlardı. o bölge zaten blizz in oyun ilk çıktığı günden beri kullanmayı düşündüğü bir yerdi. worgen ların üzerindeki lanetin tamamen değil de kısmen kalkması yani yine worgen formunda kalıp zihinlerinin serbest kalması oyuna yeni bir ırk olarak dahil edilmelerini sağlamış.
taht konusunu bilmem ama ben de çok oyuncu kaybedeceğine eminim. Blizzardın başarısını asla küçümesemem adamlar işiin çok iyi biliyor. Ama mesele malesef ticari bir yerden sonra. Hiç bu kadar para kazanmadıklarını düşünürsek. Hiç bu kadar riskli değildi. Ayrıca her oyun da giez sanırım ya ilk 10 oyuna o zaman zaten başka bir firma başka bir ödül alamayacak. Ayrıca KOTOR onlineı da bioware yapıyor. Neverwinter Nights diyorum, KOTOR diyorum baldur's Gate diyorum. Bunlar efsane değil miydi? Adamlar da kötü oyun çıkarmıyor. Bir de sıkılma durumu var tabi...
Blizzard her şeyi tarihi açıdan ve mevcut bilgiler açısından açıklıyor. Fakat burada bahsettiğimiz kalitenin düşmesi. Yani hikayenin yeni hali eskisine göre tutarlı olmaktan çok uzak.
Night elflerin mesela büyü yapmayı bilip bilmemesi sorun değil. Well of eternitynin koruyucuları olmalarına rağmen bunu kullanmaları felakete yol açıyor. O haritanın ortasında gördüğünüz girdap bile o yüzden oluşuyor. Kaldı ki ilk kez zor zamanlarla karşılaşmıyorlar. Warcraft 1den bile çoook daha önce mücadele etmişler korumak için.
Büyü kullanıcıları onlar arasında lanetleniyor. Diyardan sürülüyor. Hatta yıkımın faturası onlara kesiliyor. Bu Highbornların bir kısmı blood elfler oluyor. Bir kısmı da felaketten sonra suda yaşamaya uyum göstererek nagalar oluyorlar. Yani çok zor zamanlar e hadi artık büyü yapmalıyız benim için pek mantıklı bir açıklama olmadı. Eskisine göre oldukça kalitesizleştirilmiş olduğunu gösteriyor hikayenin. Bu aynen dizilerin reyting uğruna yaptıkları şeylere benziyor.
Diğer bir yandan Tauren paladini nasıl açıklayacaklarını da merak ediyorum oldukça. Blood elflerin paladin olma hikayesi de bir garipti. Geleneksel taurenlerin içinde paladinler çıkması garip bir durum. Thunder Bluffta katedral gibi bir çadır mı olacak yani şimdi
Yani demek istediğim undead paladin yaparlarsa eğer. Buna da bi açıklama getireceklerdir muhakakak. Ama önemli olan ne pahasına yaptıkları. Ve önceki yazdıklarına ne derece önem verdikleri.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
10 günlük deneme süresi hakkım var, bir deneyeyim lord of the rings online'ı wow ile arasındaki farklar, birbirlerinden üstün oldukları noktaları filan anlatırım...
Çnceden hep "İş Blizzard'a kaldıysa bu film ... bu oyun ... çıkmaz" dediklerini duyar, abarttıklarını düşünürdüm.
Adamlar Diablo 3'ü 2011'e ertelemişler şimdi, ben geçen senenin başında 2009'un sonunda diye duymuştum, 2010'a erteledikleri zaman ise deli olmuştum. Harbiden de haklılarmış.
Yorum olarak da hep WOW serisine yeni harita çıkarcaklarına Diablo 3'ün demosunu çıkarsınlar demişler.
Ama vallaha baydı ya Her yıl Wow'a ek paket çıkıyor, x yıldır bir oyun çıkamadı Kıskanıyorum
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Joined: Jun 11, 2007
Posts: 629
Location: Miklagaard
Posted:
Sat Aug 22, 2009 4:39 pm
blizz in her oyun için ayrı departmanları var. diablo 2 nin çıkışı da aynı bu şekilde olmuştu az beklemedik. wow sorunsuz çalışmak zorunda olduğu için geliştirme ekibi daha kalabalık veya yetenekli olabilir, ama işin içinde blizzard varsa mutlaka beklettiğine değer.
haftada bir oyun çıkaran ea in başarı yüzdesini düşünürsek blizz in çok da haksız olduğu söylenemez sanırım
bu arada efla blizzard ın şu ana kadar 2-3 önemsiz oyun dışında çıkardığı 3 oyun var, warcraft, diablo ve starcraft(bu henüz değil ama) serileri. yani ilk 10 sıralamasında daha çok yer var
_________________ Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar<br>Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa<br><div>Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan<br>Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan</div><div>Bulan ya da kaçıran kişiy
Joined: Jun 11, 2007
Posts: 629
Location: Miklagaard
Posted:
Sun Aug 23, 2009 4:55 pm
aslında klavyeüstüne açacaktım başlığı ama "world of warcraft" ve "wrath of the lich king" başlıkları serbest kürsüde olduğu için zorluk çıkarmaması açısından oraya açtım. diğerlerini de taşırsak fena olmaz.
şu var ki, eğer blizz world of warcraft ta hikayelere yaptığı yenilikleri warcraft 4 te yapsaydı hiçbirimiz sorun etmeyecektik. sonuçta bu hikayeyi yazan blizzard değil mi bırakalım istedikleri gibi yazsın çizsin adamlar, ortaya iyi oyunlar çıkarmaya devam ettikleri sürece problem yok heralde
_________________ Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar<br>Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa<br><div>Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan<br>Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan</div><div>Bulan ya da kaçıran kişiy
Bence sorun olacaktı yine. Yeri geldiği zaman diyoruz. Güzel başladı ama sonradan saçmaladı diye. Birsürü film için falan dedik. Bazı oyunların sonradan çıkanları ilkleri kadar tutmadı. Olur bence.
Sorun bence eklenti çıkması değil. Eklenti çıkmalı güzel şeyler de var içinde. Oyunun monotonlaşmasını engellemk için böyle birşey şart.
Mesela wrath of the lich king hakkındaki hikaye açısından tek eleştirim bu death knightların toplumda biraz fazla çabuk kabul görmüş olması. Onun dışında çoık başarılı bir eklentiydi bence. Görevler çok daha eğlenceli diğerlerinden.
şu noktayı da kaçırmamak lazım ki warcraft evreni hiç olmadığı kadar ticarileşti. şimdi kimse zaten hikaye böyle daha güzel olduğu için böyle yaptılar oyunu da ona uydurdular demesin. İnsanlara oynayacak değişik bir şeyler vermek için hikayeyi de ona göre yontuyorlar artık. Yani eklenti yerine eğer warcraft 4 çıksaydı kalıbımı basarım nightelf mage ya da tauren paladin olmazdı. Ben artık wow için üzülmüyorum o bir şekilde oynanacak. Lore kısmında çok bi beklentim kalmadı. Fakat warcraft 4 gibi bişeyin çıkması için çok fena toparlamaları gerekecek hikayeyi. Çünkü bu raid olayları yüzünden bütün bildiğimiz kahtamanlar 25 kişinin mekanlarını basması üzerine öldürülmüş olacak hikayede
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.