Author |
Message |
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Wed Apr 21, 2004 7:28 pm |
|
Sizce ne tür tuzaklar insanları yakalamakta daha çok etkili oluyo.??? Bu konuda hiç bir bilgim yok ama bir gün ihtiyacım olabilir diee sorayım dedim. |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Thu Apr 22, 2004 6:19 am |
|
Bir tuzak duymuştum ilginç bir şeydi. Aslında bu büyülü bir tuzak ama olsun. Bir koridora geçenleri 10 metre geriye teleport eden bir büyü konuluyor ve koridordan geçen insanlar sonuçta geçiyorlar 10 metre geri bir daha geçiyorlar bir daha 10 metre geri diye diye sonsuz uzunlukta bir koridor oluşuyor. Koridorun diğer ucundaki şeye ulaşılmasın derseniz fena bir yöntem değil.
Hatta bunun daha geliştirilmiş modelleri de var tuzağa gireni öldürmede de kullanılabilecek onları da tartışma devam ederken söylerim. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
yeminer
Kullanıcı
Joined: Oct 01, 2003
Posts: 4320
Location: istanbul
|
Posted:
Thu Apr 22, 2004 11:14 am |
|
tuzağı şöyle programlasak. ilk geçişte hiçbirşey yapmadığı halde ikinci geçişte geçeni 5 metre diğer tuzağa doğru teleport eden bir büyü(abi o bahsettiğin tuzağa geri geri girersem beni 10 metre geriye teleport edip almak istediğim şeyin yanına götürürse nolcak ) |
_________________ her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediÄ?ini anlayamasın
güç amacın, karanlık aracın olsun. |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Thu Apr 22, 2004 11:37 am |
|
Biraz garip bir anlama olmuş sanırsam. şimdi ben şöyle açıklayım.
Ayağımın altında diğerlerinden farklı renkte yeşil bir taş olsun, on metre ilerde de koridora konulan tuzak. Ben on metre ileriye gidip teleport alanından geçtiğimde -ön ön veya arkamı dönerek- yeniden aynı yeşil taşın üstüne dönüyorum.
Böyle olunca sorun olmuyor herhalde değil mi? Kastettiğim buydu. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Thu Apr 22, 2004 6:17 pm |
|
Güzle bir tuzak yaa aslında gayet güzel olabilir tabii eğer adam on metre geri gittiğini anlamazsa daha da hoş olur. |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Mon Apr 26, 2004 10:19 am |
|
Anlamıyor zaten işin güzelliği orda. Bunun biraz daha geliştirilmişi var.
şimdi koridorun ilerisinde demir parmaklıklar oluyor, demir parmaklığın arkasında da ilüzyonla vs yakın dövüşe girmemeyi tercih edeceğiniz türden bir yaratık dikiliyor. Parmaklığın tam önünde tiny-small nesneleri 20 metre (misal) geriye teleport eden bir geçit konuyor.
Parti geliyor ve yakından dövüşe girmemek için parmaklığın arkasındaki yaratığa doğru oklarını salmaya başlıyor ve ok tam sırtlarından kendilerine saplanıyor.
Bu sırada acıyı hissetmemelerini sağlayan başka bir ilüzyon da öneriliyordu kendilerini öldürsünler diye ama ben onu abartı bulmuştum. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Mon Apr 26, 2004 4:37 pm |
|
Çok güzel yaa bence muhteşem bence kendilerini öldürmelerine gerek yok direk kaçarlar bence hele ilüzyonu anlayamazlarsa... Belki önce acıyı yok eden zehirden de adamlara söz edilir. Ama sonra bir şekilde her şeyi unutmalarını da sağlamak lazım. |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Wed Apr 28, 2004 8:25 am |
|
Bu biraz karmaşık ve uç bir tuzaktı (daha ne uçlar var ya). Biraz daha basit bir tanesini örnek vereyim. Bakalım bunu ne kadar etkili bulacaksınız.
Güçlü bir canavar grubu kovalar kovalar ve grup çıkmaz bir sokağa gelince tıkanır.
Çıkmaz sokağın ucunda geldiklerinde uçta cırtlak bir pembeye boyanmış bir kapı ve çevreyi aydınlatan pek çok büyülü ışık görürler. Kapının üstünde hiçbir görünür kilit, kapı kolu yoktur. Fakat yanlarındaki duvarlarda yüzlerce mekanik kol vardır.
Grup kapıyı açmak için aceleyle (canavarı unutmayın) kolları çekmeye başladıkça kollar çevrelerine elektrikten tut da buza ateşe kadar çeşitli tuzakları aktive ederler ve arkalarındaki canavardan yeterince korkuyorlarsa muhtemelen uzun süre (her kolda farklı bir etki ortaya çıktığından) çeşitli kolları çekeceklerdir ki bu da uğraşanları epey bir haşat edecektir. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Thu Apr 29, 2004 9:30 am |
|
Anaaaaa çok kötü bee peki bunu nasıl anlayabilir ya da etkisizleştirebiliriz ki???? |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Fri Apr 30, 2004 10:26 am |
|
Bir kaç yol var tabi. Çncelikle kapının kırılamaz olduğunu söylemedim, kırılmaz olması daha mantıklı olduğu halde. Onun dışında kapının arkasına teleport etme bir seçenek, duvar içinden geçmeyi sağlayacak pass wall benzeri büyüler de bir seçenek.
Gene de şu şekliyle sadece sadistlere uygun bir tuzak. Bence kaldırılacak kol sayısı azaltılmalı, mesela 7 tane kol olmalı ve kapıyı açmak için iki tanesini doğru sırayla çekmek gerekmeli. (Böylece 42 değişik seçenek var sırayla denemek isteyen birisi için) Doğru sıranın ne olduğunu belirten de bir bilmece konmalı. Ya yazıyla olabilir (en son çekilecek kol ilk olanın iki solunda, elektrik veren bilmem nerde türünden ipuçlarıyla bulmayı sağlayacak şekilde) ya da her kolun tepesinde bir ışık olur, hepsi farklı renkte ve kol kaldırdıkça renklerin değişiminden bir bilmece olabilir (mesela tüm ışıklar aynı renk olursa kapı açılır benzeri)
Tuzağın zevkli olması için ben bilmecelisini tercih ederdim. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Fri Apr 30, 2004 10:32 am |
|
Ama aslında bu tuzağın amacı grubu kapının varolduğuna inandırıp kandırmak daha ötesi değil, benim önerim daha ötesi olabilmesi amacıyla.
Gene aynı şekilde başka bir sahte kapı koyayım. Kapının ilerisinde bir altarın üstünde grup kristal bir anahtar bulur, ileride karşılarına kıramadıkları açamadıkları bir kapı çıkar. Kristal anahtarı kapıya sokup açmayı denerler. Her deneyişlerinde kapı anahtarı yutup yeniden altarın oraya postalar, karakterler kapının nasıl açıldığını düşünürken vakit kaybederler ve bu sırada gruba vakit kaybettirmek isteyen kişi ne yapmak istiyorsa onu yapmaya vakit bulur. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Sun May 02, 2004 8:35 am |
|
Çoook güzeeel.. Mütiş bir şey ilüzyonu çook güzel şekilde kulanıyoo vallah benim çok hoşuma gittii. Tabii aynı numara belkim zamanın güçleri kullanılarak da yapılabilir. |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Mon May 03, 2004 1:26 pm |
|
Yok abi bu zamanla olmuyormuş, fabrika çıkışı böyle geliyormuş.
Hatta ilüzyonla çok daha güzel şeyler de gelebiliyormuş. şimdi bunlar daha ziyade gruba vakit kaybettirmeye yönelikti. şimdi biraz daha güzellerine gelelim.
İki uçurum arasında 50 metrelik 1 metre genişliğinde bir köprü ama görünmez. Grubun geçmesi gereken bir yerde. Grubun:
1)Köprünün orda olduğunu anlaması lazım
2)Kendilerini köprünün orda olduğuna inandırması lazım
3)Hiç kimsenin düşmeyeceğinden emin olmak için bir tür ip sistemi kurması lazım.
İşin ilginç yanı tuzağa ufak bir ilave yapınca geliyor. Köprünün ortasına yakın bir yerde bir metrelik bir boşluk. Düz yürüyen bir karakter aynen aşağı uçar ama boşluğu farkeden üstünden rahatlıkla sıçrayabilir. |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
Firble
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 12, 2004
Posts: 6496
|
Posted:
Mon May 03, 2004 5:07 pm |
|
İlginçmiş yaa boşluğu ii düşünmüşler. valla |
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Orhan Veliden |
|
Back to top |
|
|
Palisdan
Kullanıcı
Joined: Mar 25, 2004
Posts: 654
Location: Ankara
|
Posted:
Tue May 04, 2004 11:40 am |
|
İşin güzelliği de o. Hem basitçe bir tuzak hem oldukça da ölümcül ve hoş.
Bunu biraz daha değiştirebiliriz. Mesela köprü görünmezdir ama yoktur o yüzden görünmüyordur o şekilde.
Fakat bir karakter adım attığı zaman ayağının altında köprü oluşur, her adımda bir adımlık köprü oluşur. Karakterlerin peşine bir canavarı salarsın karakterler gazla koşarlar bu köprüden fakat köprünün oluşma hızını geçip cup diye yere düşerler ama uygun hızda koşarlarsa gerilerinde kalan köprü kaybolur ve canavar da bunları kovalayamaz.
Dur dur aklıma daha da değişik bir şey geldi. Karakterler bir ışınlama geçitinden geçtiklerinde kendilerini boşluğun ortasında duran ufak bir platformda bulurlar ve bunların üstüne uçan bir yaratık saldırır, karakterler her boşluğa adım attıklarında ayaklarının altında zemin oluşmaktadır ama tüh tüh her adımlarında değilmiş gördün mü adamın teki yere düştü. Rastgele olarak bazen zemin oluşmayacak ilginç olur öyle bir mekanda dövüşmek. (ya da DMlik yapmak :twisted: ) |
_________________ TaÅ?lar unutana dek... |
|
Back to top |
|
|
|
|