Author |
Message |
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Sat Nov 25, 2006 8:48 pm |
|
Kaçıncı levelda bilmiyorum ama assasinler Poison Use abilitysini alıyorlardı...
Peki biz normal hırsızlar dartımızın ucuna uyku zehiri sürebiliyor muyuz öylece... Daha doğrusu zehir sürebilmek için ne türlü bir deneme yapmak gerekli??? |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Mon Nov 27, 2006 7:16 am |
|
assassin prestij sınıfını almaya hak kazanan bir karakter, hemen "poison use" yeteneğine sahip olur.
bu prestij sınıfına ya da "poison use" yeteneğini sağlayan başka bir sınıfa ait olmayan karakterler de zehir kullanmak isteyebilir. Bu durumda iki risk vardır:
- Karakter, temin ettiği zehiri kullanıma hazırlarken (hançere sürme, içeceğe karıştırma, vs...) %5 olasılıkla kullandığı zehirden etkilenebilir.
- Eğer zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptığı saldırılarda attığı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. Eğer save başarısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir.
Yukarıdaki riskler, "poison use" yeteneğine sahip olmayan tüm sınıflar için geçerlidir, rogue için ayrı bir yöntem izlenmez. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Tue Nov 28, 2006 7:41 pm |
|
Peki hırsız karaktere Poison Use adlı bir marifet alabilirmiyiz... Yada Rouge Special Abilities'e Poison Use ekleyebilir miyiz...
Zehiri özellikle uyku okları için kullanıyorumda... Sürekli uyumak pek işime gelmiyor... |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Wed Nov 29, 2006 6:17 am |
|
"poison use", benim bildiğim resmi kurallar dahilinde herhangi bir skill ya da feat olarak alınabilecek bişiy diil. tam olarak bir "class ability" olarak düşünmek lazım bunu. hani nasıl paladinin "lay on hands"i var "turn undead"i var ve diğer sınıflar bunu ömürbillah alamıyo, işte o hesap.
ha, kuralları modifiye edicem, house rule yapacam diosan şunları önerebilirim.
- knowledge (poisons) diye bi skill ekleyebilirsin. rogue için class skill olur. zehirin etkisine göre DC belirleyip bu skill üzerinden zar atabilirsin. Mesela bi zehir, kurbanına DC 14e karşı save attırıyosa etkisini göstermek için Knowledge (poison) zarındaki DC
DC = 10 + 1/2 (save DC) = 10 + 14 /2 = 17
felan gibi bişiy olabilir. tamamen kafamdan salladım, rakamlarla istediin gibi oynayabilirsin.
ayrıca bence, knowledge (poison) skilli bir tane değil, her bir zehir türü için bir adet olmalıdır. Bildiğiniz gibi 4 çeşit zehir vardır:
* dokunma (contact)
* soluma (inhale)
* yutma (ingest)
* yaralama (injury)
bu zehir çeşitlerinin her birinin hazırlaması ve kullanması birbirinden farklı olduğu için, zehirler hakkında oluşturacağın knowledge skillinin 1 değil 4 tane olması daha mantıklı olacaktır. o kadar skill puanım yok diosan, e o da işin zorluğu zaten. hem yankesicilik yap hem kilit aç hem adam zehirle olmaz.
- ikinci yol olarak, "poison use" bir feat olarak düşünebilirsin ve rogue olarak bir feat seçmen gerektiğinde bu feati seçersin.
tabi DMin izin vermesi lazım bunnara, zira ben bunnarın hepsini şu anda kafamdan uydurdum. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Wed Nov 29, 2006 4:09 pm |
|
Saol yardımların için... |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
paul sernine
Gölge Ustası
Joined: Apr 12, 2005
Posts: 134
|
Posted:
Wed Nov 29, 2006 10:31 pm |
|
burock wrote: |
Eğer zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptığı saldırılarda attığı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. Eğer save başarısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir. |
Elimdeki zehir "yaralama" denilen çeşitten olsun. Bunu hançerime sürdüm. Mantıken karşımdakini yaralarsam zehir kanına karışacak ve etkisini gösterecek. Bu durumda neden benim refleks save atmak gerekiyor? |
|
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Thu Nov 30, 2006 5:57 am |
|
bu durumda, sistemin yaklaşımına göre, "natural 1" gelirse zarda, yani critical fail olması durumunda, o silahla kendini yaraladığın manasına geliyor.
mesela hançerini salladın fakat parmağını hafiften yonttun veya ok ise yayı gererken eline saplandı vs gibi.
yani bu benim yorumum değil, sistemin yorumu. sana uyan başka critical miss senaryosu varsa onu da uygulayabilirsin. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
Mark
Kullanıcı
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
|
Posted:
Fri Dec 15, 2006 8:48 pm |
|
Zehir deyince aklıma Talona geldi, Onu Tanrı nız olarak seçerseniz çok iyi olur bence.
Bir de, Craft(poisonmaking) ile zehir hazirlayabilirsiniz.skill |
|
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Wed Dec 20, 2006 1:43 pm |
|
Zehir yapmak Alchemiste' girmez mi??? |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Wed Dec 20, 2006 1:53 pm |
|
zehir yapmak başka, zehri kullanmak başka.
eğer zehir yapmak konusuna gireceksek, yapılacak zehrin niteliğine göre bi skill kullanılır. kimyasal zehirse alchemy doğru; ama bitkileri kullanarak yapılan bir zehir için herbalism gibi bir skill kullanılmalıdır.
Ha, işi abartıp özel bir yaratığın zehrini (kobra, vs...) kullanmak için knowledege (nature) ya da animalism gibi bi skill, extraplanar bi yaratığın zehrini kullanmak için de (oha?) knowledge (planes) gibi bir skil kullanılabilir.
zehir zıkkım olsun.
bazı en güçlü zehirler, extraplanar yaratıklara ait zehirlerdir. bunların arasında faerunda en meşhur olanı ve dolayısıyla hatırı sayılır bir bedel karşılğı elde edilebileni bebiltih zehridir.
ödenen bedel de çoğunlukla para olmaz, bilmem annatabildim mi.
//Mesajınız SacoKhan tarafından 20/03/07 13:40 tarihinde birleştirilmiştir |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
sanguis
Kullanıcı
Joined: Dec 27, 2006
Posts: 45
|
Posted:
Sun Feb 04, 2007 8:21 pm |
|
adamın yemeğine zehir dökerken kendini zehirleme olasılığı çok saçma olmuş. anca dokunarak etki eden zehirlerde olabilir bu. solunumla etki edenler tuzaklar dışında kullanılmaz gibi geliyo ayrıca ama bi delilik yapıp adama zehir solutmaya çalışırsan yine senin zehirlenme olasılığın olur. |
|
|
Back to top |
|
|
darkflarer
Kullanıcı
Joined: Sep 06, 2006
Posts: 551
Location: heryerde olabilirim kafama baðlý
|
Posted:
Thu Feb 08, 2007 8:54 am |
|
bence zehiri aynı star wars 2'deki gibi bir cam kavanozun içine 2 tane çok zehirli hayvan koyarak halledebiliriz daha kolay olur, sonuçta et görünce çıldıran hayvanlar bunlar, e bizde gerekli bilgiyi alırsak yakalamak çok zor olmaz gibi geliyor. |
_________________ <div>artık lightflarer'ım</div><br> |
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Tue Mar 20, 2007 11:24 am |
|
Star Wars 2'de bahsettiğin yaratıklar özel assassin yaratıklar. Yani gizlice adam öldürme eğitimini içgüdüsel olarak bilen hayvanlar onlar. Bildiğim kadarıyla o tür bir yaratık yok D&D settinglerinde. Ama olursa savaşta ne gibi bir şekilde kullanılabilir o ayrı mesele, hatta bana kullanılamaz gibi geliyor. |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
Darkgnome
Kullanıcı
Joined: Jan 31, 2004
Posts: 3918
Location: Ankara
|
Posted:
Tue Mar 20, 2007 2:19 pm |
|
Zehir kullanmada kendini zehirleme riskini en aza indiren simyacı yapıtı vardı. Bir tüp içine koyulan zehir ancak silah kullanıldığında açılıyordu. Bu sadece zehirler için değil tüm simyasalların kullanımı içinde kullanılabiliyordu. Yani silaha sürerken kendini zehirlemek gibi bir riskin kalmıyordu.
Bunun yanında simyasal yada zehirin silah yada her neyseye koyulabilmesi daha kısa zaman alıyordu.
Yalnız bir savaş sırasında zehiri kulanmak çok anlamsız çünkü silah kullanılmadan hemen önce 1 standart action tüple yada ve 1 round normal şekilde uğraşmak gerekiyor. Ancak ilk saldırıda backstap yapılacaksa zehir kullanılmalıdır.
şimdi elimin altında kitaplar olmadığı için aklımda kaldığı şekliyle yazdım, sadece daha iyi bilipte unutmuş biri varsa hatırlasın doğrusunu yazsın diye. Hata olduysa affola. |
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
" |
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Tue Mar 20, 2007 2:37 pm |
|
Aslında dediklerin doğru gnomcum fakat zehir kullanmak bir hazırlığı gerektirir. Savaş sırasında zehirle uğraşmak çok yanlış bir şey bence. |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
|
|