Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: yminokib
    Bugün: 5
    Dün: 6
    Toplam: 36647

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 153
    Üye: 1
    Toplam: 154

    Şu An Bağlı:
    01 : yminokib

    FrpWorld.Com :: View topic - GURPS
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     GURPS View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Tue Jul 10, 2007 4:39 pm Reply with quoteBack to top

    GURPS

    Generic Universal Roleplaying System

    Sıkıldınız mı d20 den, farklı bir şeyler mi arıyorsunuz? Gurps size güzel bir alternatif sunmakta. Çlkemizde pek bilinmemesine rağmen yaklaşık 20 yıldır var olan bir sistem. Ne demişler, bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Ben de size gurps kitaplarından okuduğum kadarıyla (sadece bir kere oynatma fırsatı buldum) sistemi anlatacağım ve ruhunu vermeye çalışacağım.

    4 kelimenin birleşmesinde oluşur gurps, bu kelimelerin ne anlama geldiğini sırayla görelim.

    Generic: Kimimiz az kural detayı olan, kimimiz çok detaylı kuralları olan oyunlar severiz. Gurps size istediğiniz detayda kural sunuyor, isterseniz az kuralla oynayın, isterseniz kuralların her tarafını kurcalayın, gurps size gerekli cevabı verecektir. Sistem basit kurallar sistemiyle başlıyor, sonra gidebileceğiniz kadar gidiyor, kural kitabını inceledikçe o ana kadar aklıma gelmemiş rol yapma öğelerinin kural kitabı içinde karşılığını buldum ve çok şaşırdım

    Universal: Gurpsu yapan ağabeylerimiz, fantezi için ayrı, gelecek için ayrı, günümüz için ayrı, vahşi batı için ayrı vs vs kurallar yapmayı gereksiz görmüşler. Bir kural sistemiyle hepsini oynayabilirsiniz.

    Roleplaying: Açıklama gereği yok gibi duruyor değil mi? Açıklaması şurda, Gurps sisteminde her şeyin(evet her şeyin) kuralsal olarak bir karşılığı var ve bu durum, rol yapmayı teşvik ediyor. Yani lvl 1 elf barbarian yaptım olmuyor Gurpsta, kitabı okudukça kişilik özelliklerine gözünüz takılıyor ve onları da karakterinize eklemek istiyorsunuz. Çünkü sistem bunu teşvik ediyor.

    System: Bildiğiniz sistem işte, buradaki olay Gurpsun sistemiyle ilgili bütün öğelerin bir kitapta toplanmış olması. Yani başka ırklar, sınıflar, featler gibi şeyler için kitap almanıza gerek yok. Birden çok kitabı var tabii gurpsun, diğer kitaplarda dünyalardan, fantastik senaryolardan vs. bahsediyor. Kural yok.

    Gurpsun öğeleri

    Gurpsta altılık zar kullanılır, dolayısıyla paralar döküp yirmilik zar almanıza gerek yok Wink
    Kayboldu derdi yok, kaybolunca moralin bozulması ihtimalinin yarattığı tedirginlik hissi yok.
    Dolayısıylata zar kısaltması olarak sadece "d" kullanılır. Ben de öyle kullanacağım.

    Gurpsun üç tane zar atışı (die roll) vardır. Bunlar;

    1- Success roll (Başarı Atımı)

    3d atılır, düşük gelmesi iyidir. Bir işi başarıp başaramadığınızı belirler.

    2- Reaction roll (Davranış Atımı)

    Oyun yöneticisi (Game Master, GM) atar. 3d atılır, yüksek gelmesi iyidir. GM nin otomatik olarak size davranışını belirlemediği oyuncu-olmayan karakterlerin (Non-Player Character, NPC) size davranışını belirler. Yüksek gelirse güler yüzlü falan davranır yani.

    3- Damage Roll (Hasar Atımı)

    Vuruşunuzun gücüne göre herhangi sayıda d atılır. Çrneğin ortalama (10) Strength (Kas gücü) olan biri longswordu (Uzun kılıç) savurması (swing) durumunda 1d+1 kesici hasar verir. Eğer eleman daha kaslı olsaydı vereceği hasar artacaktı, çünkü kılıç ile bir noktaya uygulayabileceği basınç da kas gücü doğrultusunda artacaktı. (Çrnek 14 strli biri (en fazla insan strsi) 2d+1 vuracaktı)
    Kas gücü ne olursa olsun eline yarı otomatik bir makinelı alan eleman vurması durumunda 3d-1 dmg verecekti. Fakat yarı otomatik silah saniyede 13 adet mermi attığı için toplamda yiyeceğiniz dmg 39d-13 olacaktı (tabii hepsi vurursa). İyi bir atışla o hasara ejderha indirebilirsiniz.
    Demek ki neymiş, yarı otomatik silahtan kaçıyormuşuz 

    Gurps ability (yetenek)leri

    ST: Strength

    Kas gücü, ne kadar ağırlık kaldırabileceğinizi, kas gücüyle çalışan silahlarla ne kadar hasar vereceğinizi belirler (hayır vurma ihtimalinizi belirlemez). Taban Hit Pointinizi (Yaşam Puanı) oluşturur.

    DX: Dexterity

    Çeviklik, sıyrılma şansınızı (dodge), vurma ihtimalinizi, hareket hızınızı etkiler. Ayrıca bir çok skill (özellik) için temel oluşturur.

    IN: Intellect

    Zeka gücü, bir çok skill için temel oluşturur, willpower (zihinsel kuvvet) ve perception (algılama) unuza taban oluşturur.

    HT: Health

    Dayanıklılık, fiziksel direncinizi belirler, hareket hızınızı, sıyrılma şansınızı etkiler. Bazı skillerle taban oluşturur.

    Bunlar temel özelliklerdir. Olmazsa olmaz. Bundan sonrası opsiyonel.

    Gurpsta Savaş

    Gurpsta savaş çok ölümcül olabilir, genellikle ilk vuran kazanır. Etkisiz hale getirilmek kolaydır. Ama bir insan o kadar kolay da ölmez, sistem bu mantıkla inşa edilmiş.

    Çrneğin iki kişiyi savaştıralım. İkisinin de tüm özellikleri 10 olsun, ellerinde de uzun kılıç olsun.

    Birinin diğerine vurabilmesi önce 3d de 10 ve altında atması lazım (%50 ihtimal). Attı diyelim, karşısındakinin defans şansı var. 3 tip defans (dodge, parry, block) var, daha sonra anlatırım. Savunan da tutturamadı diyelim. 1d+1 dmg yedi. 5 olsun.
    Kılıç kesici olduğu için zırhı geçen her rakam ikiye katlanır. Hiç armor olmadığını varsayalım. 5x2=10 dmg yedi eleman, Hit pointi bitti. şimdi bayılmamak için Health atacak, 10 ve altında atarsa sorun yok. Atamazsa bayılıyor, atarsa bile, bundan sonra ki dövüş zarlarına eksi alacak. Çünkü çok ağır yaralı. Ayrıca her turn (1 saniye) 1 hp kaybedecek ve bayılmamak için HT atmaya devam edecek. Ama birinin ölmesi için en az HP sine ulaşması lazım (bu durumda -10). O zaman bile HT-1 atarsa stabil hale gelebilir ve hp kaybetmesi durur.

    Kısaca böyle, ilgilenen arkadaşların sorularını bekliyorum. Daha önce oyna(t)mış olan varsa, bize tecrübelerini anlatırsa çok sevinirim. Hatta oyun açarsa katılırım bile, o derece yani.


    Last edited by Androner on Wed Feb 20, 2008 2:08 pm; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Mon Sep 10, 2007 2:48 pm Reply with quoteBack to top

    Ben 1 - 1,5 yıl önce ciddi bir şekilde GURPS ile tanıştım. şu ana kadar 1 Birthright oyunu oynatmışlığım bir de ynie generic bir GURPS bilim-kurgu oyunum var. Kuralları ile kısmen haşır neşir olmuşluğum var dersem zannedersem abartmış olmam.

    Gerçekçilik, detay konularında oldukça başarılı bir sistem. Oyunlarda bu özellikleri arayan GM ve oyuncular için D&D (2, 3, 3.5) , WoD 'dan kat kat başarılı bir sistem. Generic bir kıural sistemi olduğu için istenilen her türlü setting'de GURPS sistemi ile oyun oynanabilir. Birthright ve generic bir bilim kurgu için bir süre uğraşıp GURPS'e bir dönüşüm yapmışlığım var oradan biliyorum. İstenilen her türlü campaign bu kurallar ile oynanabilimekte.

    GURPS'ün (bence) en ciddi sorunu (ki sorun olarak görülürse) GM'in campaign başlangıcıda uzun bir süre skill, advantage, ekipman listesi, (varsa) büyü gibi konuları uzun uzun düzenlemesi. Bu iş gerçekçilik ve detay ne kadar istenirse o kadar uzayabiliyor. Ama oyuncular karakter yapmada rahatlıklarını ve esnekliklerinden çok memnun oluyorlar. Bir de oyuncular combat'da ve non-combat durumlarda akıllarına gelen abuk subuk herşeyi oyun kuralları ile bir çözüme kavuşturabiliyor GM.

    Ama bahsettiğin gibi ülkemizde ciddi bir tanınma sorunu var GURPS'ün. Dolayısıyla oyuncu bulmak zor oluyor. Bir de D&D'den geçen oyuncular combat'ın ne olduğunu anlamakta zorlandıklarından çok çabuk ölüp, sakat kalabiliyorlar D&D'den GURPS'e geçen DM ve gruplarının dikkatine (yaşanmıştır).

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Sep 12, 2007 6:39 pm Reply with quoteBack to top

    bilgilerini bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim.
    Çlkemizde, genel olarak rol yapma oyunlarının geliştirilmesi açısından Gurps'un da oynatılmasının faydalı olacağını düşünüyorum.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Possessed
    Site Ã?izeri





    Joined: Mar 13, 2006
    Posts: 958
    Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...

    PostPosted: Wed Sep 12, 2007 6:52 pm Reply with quoteBack to top

    Vay, Androner, ilk defa duydum Gurps'u, buyuk bir dikkatle okudum yazını. Cok basit ve anlasılır yazmışsın, tesekkurler! Hicbir sey bilmeyen biri (yani ben ve benim gibiler Very Happy ) cok rahat anlayabiliyor olayı. Daha detayına girerek anlatımını genişletirsen sevinirim. Simdi de ben biraz arastıracagım internetten, e-kitaplarını bulabilirsem indirmeyi dusunuyorum. Acıkcası etkilendim yazından Very Happy bizim arkadaslara da sorayım bunu

    _________________
    I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    AnARcHisT
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 07, 2006
    Posts: 160
    Location: Nine Hells of Baator

    PostPosted: Wed Sep 12, 2007 9:55 pm Reply with quoteBack to top

    Abi sistem çok iyi ben duymuştum Handbookunu falan indirdim.. Ama d20ye alıştık bi kere deişiklik gözümü korkutuo şimdi benim Very Happy aslında deişiklik iyidir ama neyse.. o başlarda puan daıtma işi falan güzel biraz daha özellik alabilmek için bazı kötü özellikleri almayı göze almak falan nüans oluo biraz.. Onlarıda anlatırsan bence daha iyi olur.. Ama ben çok iyi annatımın için seni tebrik etmek isterim..
    Back to top View user's profileSend private message
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 12:17 am Reply with quoteBack to top

    Bu gurps sistemi cok hosuma gitti. acaba nerden bulabilirim e-kitap. elinizde link var mı??

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Raistlin
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: May 26, 2003
    Posts: 5819
    Location: Cehennem

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 3:15 am Reply with quoteBack to top

    Bu yazidklariniz baya genel oldugu icin tam olarak kestiremedim. Gercekcilik ya da esneklik acisindan GURPS'un WoD'a gore avantaji nedir?

    Simdiden tesekkurler

    _________________
    That which doesn't kill you, makes you stronger
    Only God should have this power
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 9:47 am Reply with quoteBack to top

    Direk link forum'da verilebiliyor mu bilemiyorum ama Torrent ve/veya eMule network'lerinde ararsan kitapları bulabilirsin tahminen. 4th Edition'lar ile 3rd Edition'lar karışabilir dikkat.

    WoD (eski WoD'u kastediyorum nWoD hakkında pek bir bilgim yok yazdıklarım nWoD'u kapsamamaktadır) kural sistem açısından kanımca çok başarılı bir sistem değil. WoD sisteminde gerçekçilik açısından pek detaylandırılmış kurallar yok, bir çok konu çok kaba taslak geçilmiş. GURPS neredeyse her konuda oldukça detaylı ve gerçeğe yakın kurallara sahip (örnek: shock, critical hit table, uykusuzluk, silah/araç adaptasyonu,..vs). Her stat'ın ve skill'in alabileceği en fazla 5 dot olması ilerlemeyi oldukça kısıtlıyor. GURPS stat'lar 3 - 20 arasında olabilirken, skill'ler bağlı olduğu stat'a göre çok yükselebiliyorlar.

    Esneklik olarak bir çok skill tek bir skill altında toplanmış halde WoD'da. Mesela her türlü silah kullanmak Firearms adlı tek skill'de temsil edilmiş. Benzer bir şekilde Science adlı bir skill var acaba Kimya mıdır Matematik midir Mühendislik midir hepsi tek skill altında toplanmış ve onun da 5 seviyesi var Science 5 dot olan bir adam her türlü bilimde Nobel alacak şekilde mi oluyor ???? GURPS'de çok fazla skill var bu da karakterlerin uzmanlaşmasını ve detaylandırılmasını artırıyor. Bir karakter bir çok branştan kaba taslak bilgi de bilebiliyor belli bir kaç konuda sağlam uzman da olabiliyor.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 11:03 am Reply with quoteBack to top

    sonunda buldum 3rd edition basic rules kitabını ama biraz karısık anlatmışlar. Enigmacıları caırmayı dusundum bi ara Smile

    ama avantaj ve dezavantaj olayını baya sevdim. yavas yavas anlamaya baslıorum.

    Kendime bir dunya yaratıyordum ve kural sistemi dusunmekteydim. Sanırım buldum. O yuzden tesekkurler valla...

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 11:07 am Reply with quoteBack to top

    haldor_goraxe, bulabilirsen 4th edition basic set ile başlamanı tavsiye ederim.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 11:11 am Reply with quoteBack to top

    Onu da bulurum Very Happy
    arada fazla fark var mı ki??

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Å?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 1:15 pm Reply with quoteBack to top

    3rd Edition oynamışlığım ya da oynatmışlığım yok dolayısıyla nasıldır 3rd ed bilemiyorum. Ama yeni başlarken sanki en güncelinden başlamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Bir de 3rd ed üzerine bir sürü düzeltme yapmış olsalar gerek bu son versiyonda.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 4:46 pm Reply with quoteBack to top

    Pek sevdiğim bir sistem değil. Çzellikleriniz iyi olmadığı sürece pek bir şey yapamıyorsunuz. Stat artışı-yapabilirlik "hayvan gibi artan fonksiyon" kapsamına girdiği için ben pek beğenemedim.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon Oct 29, 2007 4:18 pm Reply with quoteBack to top

    Androner birazda büyüden bahsedermisin GURPS 'ta. Büyü sistemi nasıl, wod daki gibi çeşitlilik sunuyor mu ? Yoksa dnd de olduğu gibi belli spell list ler var bi dünya onların dışına çıkamıyormusun ? Nasıldır bu konuyuda biraz açarsan sevinirim.

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    dfunk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2004
    Posts: 504

    PostPosted: Tue Oct 30, 2007 8:27 am Reply with quoteBack to top

    @yener: YAA! Onu ben soracaktım Evil or Very Mad

    Arcane ve divine magic nasıl işliyor GURPS ta açıklaya bilirmisin birde şu dezavantajlarla neyi kastediyorsunuz?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.42 Saniye