Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: imofiwir
    Bugün: 8
    Dün: 13
    Toplam: 37488

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 366
    Üye: 1
    Toplam: 367

    Şu An Bağlı:
    01 : imofiwir

    FrpWorld.Com :: View topic - Neverwinter Nights 2
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Neverwinter Nights 2 View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Thu Nov 09, 2006 10:26 am Reply with quoteBack to top

    ilk nwn oyunun klasik tabirle hastası olan biri olarak, devam oyunu bende olumlu bir intiba bıraktı. madde madde gideyim, karşılaştırma için referansım ilk nwn oyundur:

    olumlu yönler:

    + karakter yaratma aşaması detaylandırılmış ve güzelleştirilmiş. artık hemen her oyunda olduğu gibi, yaratılan karakterin kafasını, yüzünü tasarlamak mümkün. bir sims kadar olmasa da güzel, kullanışlı bir arayüz.

    + irk olarak planetouched eklenmiş ve demihuman ırkların subraceleri işlevli bir şekilde tanımlanmış. artık gerçekten bir drow ya da shield dwarf olmak mümkün yani.

    + tanrı seçimi de gelmiş. gerçi görünürde statlara bir etkisi yok tabi; ama umarım oyun içinde çeşitli açılımlar sağlıyordur. öyleyse güzel bir özellik olur.

    + ilk oyunun exp packlerinde gelen gereksiz skill ve featler kaldırılmış, daha core olarak tabir edebileceğimiz, phb ve forgotten realms campaign settingde bulunan feat ve skiller kullanılmış. prestige classlar da, yine exp packlerin getirdiği karman çormanlıktan uzak bir şekilde, oyuna entegre edilmiş ve zengin seçenekler mevcut.

    + genel olarak oyun arayüzlerinde görsel bir zenginlik hakim. sanırım bu, bolca ikon kullanılmasından kaynaklanıyor ve ikonların hepsi çok başarılı.

    + inventory kısmında benzerlikler de var farklar da. benzerlik, inventorynin sayfalar halinde düzenlenmesi. ilk oyunda 6 sayfadan oluşan inventory, bu sefer 4 sayfa halinde. fark ise inventorye alınan her nesnenin tek bir kare kaplaması. yani eski oyunda 3 kare işgal eden bir kılıç (short sword) bu oyunda tek bir kare. efektif olarak daha fazla şey taşıyabiliriz anlamına geliyo bu; ancak encumberance sistemi hala devrede. encumberance azaltan magic bagler mevcut, bu nedenle yük taşımanın düşük strengthli karakterler için dahi sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

    + kombat sisteminde değişiklikler var. ilk oyunda sağ tuşla açılan radial menü, yerini pop-up bir menüye bırakmış. gerçi kullanımı zor değil; ama alışmak gerek.

    + çeşitli şekillerde ilk oyuna göndermeler yapılması güzel. gerek bazı mekanlarda çalan müzikler olsun, gerekse ilk oyunda bulunan ve dwarf marrok'un yaptığı büyülü eşyaların bulunması olsun, ilk oyunu da oynayanlar için hoş sürprizler.

    + oyunun müzikleri, özellikle açılışta çalan müzik gerçekten başarılı.

    olumsuz yönler:

    - neden olduğunu tam açıklayamamakla beraber kamera sisteminden hoşlanmadım. kullanımı, alışması zor.

    - quickslotların sayısı çok arttırılmış ama kullanışlı değil. ilk oyundaki gibi, herhangi bir quickslota sağ tıklayıp, açılan radial menüden seçim yaparak quickslota atama yapılamıyor. sadece ilgili sayfalardan (spellbook, inventory) drag-drop yöntemiyle quickslotlar doldurulabiliyor. bu nedenle, knockdown, taunt, wildshape, lay on hands gibi özel saldırı ya da eylemleri quickslotlara atamıyoruz (ya da ben beceremedim).

    - manuel pause olmasına rağmen, auto-pause özelliği yok. taaa infinity engine zamanlarından (baldur's gate, icewind dale) beri çıkan her official wotc crpgsinde bulunan bu özelliğin olmaması çok ama çok büyük bir eksi. bu nedenle grup büyüdükçe kombatlar biraz harala gürele oluyor, kim öldü, kim yaralandı anlamak zorlaşıyor. expansion packlerde eklenmesi gereken en birinci özellik buymuş gibi duruyor bence; ama ekleneceğini zannetmiyorum şahsen.

    - güdük bir introsu var. birebir kapışan bir insan(?) bir de yaratık gösterilmiş fakat olayları nedir belli değil.

    - cutsceneler, hemen her oyun gibi, oyun motoruyla oluşturuluyor. şahsen bu yöntemden ben hazzetmiyorum ve kolaycılığa kaçma olarak görüyorum. nerde blizzardın sanatı nerde bu cutsceneler.

    uzun lafın kısası, beğendiğim oyundur. özellikle, en büyük eksik olarak gördüğüm auto-pause özelliği olsaydı çok daha başarılı olacakmış.

    kolay gelsin...

    _________________
    War, war never changes...

    Last edited by burock on Fri Sep 28, 2007 1:01 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    trulias
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2005
    Posts: 603

    PostPosted: Thu Nov 09, 2006 1:13 pm Reply with quoteBack to top

    ilkini nide ikincisinide hiç oynamadım ama yazdıkların içinde tüm eşyaların aynı yeri kaplaması oldukça yanlış geldi bana . quake tarzı oytunları hatırlattı. o olamsaymış iyiymiş, sonuçta eşyalrın farklı ağırlıkta olmalarıda bir çözüm değil...
    Back to top View user's profileSend private message
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:22 pm Reply with quoteBack to top

    bir crpgde eşya taşıma limitinin sonuna gelmek çok iğrenç bi durumdur. oyuncu da yağmalanacak bir mecik aytımı yerde bırakmaz. teee şehre, onu önce identify edebileceği, işine yaramıyorsa da satacağı bir yerlere dönmeye çalışır. bu da oyunun akıcılığını kaybetmesine neden olur. Bir bilgisayar oyunu oynuyoruz neticede, bu asla istenen bişiy diildir.

    Yağmalanan eşyanın kapladığı yer ve ağırlığı gibi şeyleri masaüstü oyunnarda göz önünde bulundurmak gerekir, bence. Bilgisayar oyunlarında diil.

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    mikael
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 07, 2006
    Posts: 692

    PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:50 pm Reply with quoteBack to top

    Sw: Kotor'da da benzer bir inventory sistemi vardı. Orda çanta diye birşey söz konusu değildi, yüzlerce itemi yanımızda taşıyabiliyorduk ve oyunun akıcılığı bu şekilde oldukça artıyordu. Burda da bu şekilde yapmaları güzel olmuş Smile
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:57 pm Reply with quoteBack to top

    KOTORun inventory sistemini ben pek beğenmiyordum açıkçası. onların sisteminde istediğin kadar aytım taşıyabiliyordun, doğru; ama hem o koca inventory arasında item bulmak zorlaşmıştı (özellikle trade ekranlarında) hem de mantığı, group inventory şeklindeydi. Yani tek bir inventory vardı. NWNde ise her charın kendi inventorysi var ki bu bence daha mantıklı.

    Bir karakter bir nesneyi kullanmak istiyosa, o nesnenin kendi inventorysinde olması gerekir bence.

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Dragonfire
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: Sep 21, 2003
    Posts: 2005
    Location: Abyss

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 1:18 am Reply with quoteBack to top

    Oyunu indirdim ve karakter yaratmakla sınırlı kaldım. Bilgisayarım daha fazlasını kaldırmıyor. Bu oyunda dark messiahla beraber önümüzdeki haftadan sonrasına kalıyor ki bu durumda şu upgrade olayını hızlandırmak lazım.
    Bu arada Linu'ya not: Senin makine hayatta kaldırmaz NWN2 yi şimdiden söylimde çatla:D

    _________________
    "What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Aredheliquas
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 23, 2005
    Posts: 1039
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 7:29 am Reply with quoteBack to top

    walla oyunun ilkini biliorum 2.sinide indirdim.
    gayet basarılı diyebilirm.
    fakat öyle madde madde acıklayabileceğimi zannetmiorum Smile
    ama geçekter cok zevkli bir oynanıs sistemi olduğunu söyleyebilirm...

    _________________
    <div>Duvarlar renkli olsada, karanlıkta ne görebilirsinki?... Bir köre rengi, nasıl anlatabilirsinki?</div><br>
    Back to top View user's profileSend private message
    aransayes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 08, 2004
    Posts: 1861
    Location: aksaray-izmir

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 9:55 am Reply with quoteBack to top

    Quote:

    walla oyunun ilkini biliorum 2.sinide indirdim.
    gayet basarılı diyebilirm.
    fakat öyle madde madde acıklayabileceğimi zannetmiorum
    ama geçekter cok zevkli bir oynanıs sistemi olduğunu söyleyebilirm...

    Sakın madde madde açıklamayın. oynu oynayamıyorum içime öyle oturmuş ki geçen gün rüyama bile girdi zaten. Neutral

    _________________
    Bir tek seni bana çok gördü dünya
    Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
    Peki ben nası büyük adam olucam
    Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
    Back to top View user's profileSend private message
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 10:18 am Reply with quoteBack to top

    ben açıkladım ki en başta, ehe.. ehheheh... Evil or Very Mad

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    aransayes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 08, 2004
    Posts: 1861
    Location: aksaray-izmir

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 10:26 am Reply with quoteBack to top

    yazdıklarını hiç okumadım Very Happy Bir tarafım şişecek sonra. Sad

    _________________
    Bir tek seni bana çok gördü dünya
    Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
    Peki ben nası büyük adam olucam
    Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
    Back to top View user's profileSend private message
    Narq
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 10, 2005
    Posts: 290
    Location: Istanbul

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 11:00 am Reply with quoteBack to top

    oyun çok güzel ve ayrıntılı olmuş...görev tamamlamaktan çok craft yapmak için malzeme üzerine yoğunlaştım Smile ..yol üzerinde karşınıza çıkan craf kitapları inanılmaz bilgiler içeriyor.

    şu anda lvl 9 wizard oynatıyourm...bi kaç ip ucu iyi diger

    1.whirlwind atak..sakın boşuna almayın...great cleave hem ondan çok daha az prerequisites öneriyor hemde çok daha başarılı

    2.monklar gerçek gücünün altında...aynı seviye bir monkla ..great swordlu bi fighterı asla yan yana koyamazsınız

    3.Palemaster da çok gereksiz olmuş..doğal armoru neredeyse hiç bir işe yaramıyor..undead craftları ise melee puanı istiyor...eğer undeadlerin kralı olmak istiyorsan cleric ve ya necromancer olman çok daha mantıklı

    4.dual-wieldin rouge'lar hariç anlamsız.Bir rouge bu feat ile1 turda 6 kere sneak atak yapabilir..İNSANT KİLL Plotting

    5.En güçlü ırk tabiki ve yine insanlar....başka karakterler le oynamayın derim

    6.Parry mode NWN1 deki gibi hala kıık..hiç puan harcamayın

    şimdilik bu kadar..daha bişeyler gelirse yazarım : Wink

    _________________
    It's always darken as before the dawn;If Its not meant to be Its not meant to be www.bizkackisiyiz.com
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Wed Nov 29, 2006 11:05 am Reply with quoteBack to top

    whirlwind attack, weapon master prestij sınıfı alınmayacaksa çok gerekli değil, ewt. esas kötü yanı çok fazla feat istemesi.

    dual-wield kasan rogue olmak istiyorsanız, 2 lvl rangerdan alın. 2. seviyeye çıktığında two-weapon sytle seçip, sonra rogue lvl almaya devam edin. bu sayede hep BAB, hem HPnizi biraz düzeltirsiniz hem de başta two-weapon fighting olmak üzere fazladan bikaç feat kazanırsınız.

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Narq
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 10, 2005
    Posts: 290
    Location: Istanbul

    PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:23 pm Reply with quoteBack to top

    Evet tanrıların bi etkisi yok...Ama güzel olan şey yapılan konuşmalarda..size ırkınıza tanrınıza ve yöneliminize göre tavır alınması...

    Drow karakterim ile yaptığım iyiliklerden dolayı aldığım tepkiler gerçekten hoştu..

    Ayrıca questlerde ki konuşma seçeneklerinin cevapları ve gruptakilerle yaptığınız konuşmaların cevapları..grup üyeleri üzerindek etkinizi belirliyor..

    Mesela gruba sonrada giren dwarf ile rouge arasında ki anlaşmazlık ta verdiğniz cevaplar birinin üzerinde etkiyi artırırken diğerinkini düşürüyor..

    Hatta cücenin questinde sadece gruptakiler ile girdiğiniz muhabbetler etkili..bu yüzden şıkları iyi okuyun derim

    _________________
    It's always darken as before the dawn;If Its not meant to be Its not meant to be www.bizkackisiyiz.com
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    aransayes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 08, 2004
    Posts: 1861
    Location: aksaray-izmir

    PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:28 pm Reply with quoteBack to top

    Quote:

    Drow karakterim ile yaptığım iyiliklerden dolayı aldığım tepkiler gerçekten hoştu..

    Nasıl oyundur bu böyle, bir ben oynayamadım.
    Bu özelliği ilk olarak icewind dale 2 de görmüştüm. çok hoşuma gitmişti. Drowla yapılan konuşmalarda konuşmalar ve tepkiler değişiyordu.

    _________________
    Bir tek seni bana çok gördü dünya
    Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
    Peki ben nası büyük adam olucam
    Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
    Back to top View user's profileSend private message
    burock
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 12, 2004
    Posts: 2000
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Fri Dec 01, 2006 6:02 am Reply with quoteBack to top

    gruba aldığınız NPCler ile yaptığınız konuşmalarda seçtiğiniz yanıtlar, bir ya da birçok NPC ile olan ilişkinizi etkiliyor, ewt. Zaten yaptığınız konuşmanın sonucunda, kimle aranız nası düzelmiş nasıl bozulmuş, yazıyor. SW KOTOR oynayan arkadaşlar, "influence" deyince hatırlayacaktır, aynı mantık burda da geçerli. hatta influence kelimesi de aynen geçiyor.

    NPClerle muhabbet esnasında özel bir soru sorduğunuzda eğer o NPC üzerindeki influenceniz yeterli ise yanıt alabiliyorsuzu, yoksa alamıyorsunuz falan...

    _________________
    War, war never changes...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.42 Saniye