Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: oralujyb
    Bugün: 33
    Dün: 23
    Toplam: 90362

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1842
    Üye: 0
    Toplam: 1842

    FrpWorld.Com :: View topic - Call of Cthulhu (Sorular ve Yorumlar)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Call of Cthulhu (Sorular ve Yorumlar) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 7:37 am Reply with quoteBack to top

    II. Dünya savaşı sırasında geçmesini düşünüyorum ama henüz kesin değil.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Tersyuz
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 20, 2007
    Posts: 1426

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 8:06 am Reply with quoteBack to top

    1920'lerde olsaydı keşke. Very Happy Neyse 1940'larda fena değil.

    _________________
    Wulfgar Snowtiger, Shifter, Barbarian 2/ Ranger 2 /Warshaper 2
    Str: 31
    Dex:14
    Con:26
    Pençe:
    Saldırı, +16/+16
    Hasar, 1d6+12
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 10:33 am Reply with quoteBack to top

    Çstteki mesajı arada kaynatmadan bir konuyu sormak isterim.

    Silahşör değilde mesela bu canavarları yakalamaya ve incelemeye çalışan bir birlikte olduğumuzu düşünsek. Her görevimizde bunu gerçekleştirmek. Çlü yada tercihen diri bir yaratık le geçirip bunu incelemek neyin ne olduğunu bilmek ve bu sayede sanity puanlarımızın daha da az düşmesini sağlamak, yada kaybedilmiş akıl sağlığı puanlarının geri kazanıp ve hatta artık aklını bu sebeplerle kaybetmiş kişilerin tekrar kazandırılması gibi şeyler yapılabiliyor diye kitapta bir yerde bir ibare var mı? Ev kuralları ile bunun yapılabileceğini düşünüyorum ancak kurallarda çok büyük açıklara yol açabilir mi?

    Daha açık olsun diye örnek ile vereyim.

    Mesela bizim karakterlerinmiz bu gibi işlerle uğraşan bir gönüllü grup tarafından kandırılarakta olsa mutasyona uğramış yaratık adı altında böyle bir işe gönderiliyor. Başarılı oluyorlar ancak gördükleri onların akıl sağlıklarını ciddi derecede zehirliyor. Sonrasında bu gönüllü grup kendi yakaladıkalrını, kendi öldürdüklerini gösteriyor ve bunlar hakkında topladıkalrı bilgilerin bir kısmınıda karşılarındakilere sunarak aslında bunların korkulduklarından daha az korkulması gereken her zaman yok edilmelerinin için bir yolu olan varlıklar olduklarını belirtiyor. Sonunda akıl sağlığı bozulmuş olanlar artık daha az korkar ve gördükleri sonucunda daha az etkilenir duruma geliyorlar gibi.

    Elbetteki bu sistemin chutulhu sisteminden çok fazla götürebilleceğinin farkındayım. Ama dengeli kullanılırsa bence katkısı da olabilir.

    Benim aklımda chutulhuda ki yaratıklar korku filimlerindeki löpreşanlar, goblinler yada garezdeki ve halkadaki gibi ruhumsu varlıklar. Yada tükler için Mog ve Magoglar, gulyabaniler, kötü ruhlar. Yani Vampir, kurtadam, hayalet gibi tanımlanmış şeyler olmamalılar. Oyun sırasında "Aha kurt adam ayak izi! Hemen gümüşleri çıkartın. Bunların yaşadığı habitatlarda ılıman iklidir, maki yetişir!" gibi olaylar havasını bozar.

    Son bir soru daha. Çutulhu mu, Kutulhu mu, Kutulu mu yoksa Çutulu mu?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 1:25 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome dediğin gibi bir şey yapabilirsin (yakalama ve incelemeye çalışma). şimdi ben sana bu neden pek doğru olmaz onu söyleyeyim, hem de bunun oyundaki delilik sistemine göre mümkün olup olmadığını söyleyeyim. Ama tam anlamayabilirsin çünkü diğer tarafta oyunun delilik dinamiğini uzun uzun anlatmam gerekiyor.

    1- Cthulhu'da yapılamaz diye bir şey yok. İstediğini yaparsın ama oyunun bütün esansı insanın kozmik güçler karşısındaki acınası ezikliği üzerine. Cthulhu Miti öykülerinin tamamı bunu işliyor. Burada av insan. İnsanın yine üstün duruma geçip yakalama ve inceleme statüsüne gelmesi oyunun havasını bozar.

    2- Oyunda Tanrılar 3'e ayrılmış. Ne olduklarını sonra anlatırım. Bu tanrıları değil ekip kurup öldürmek, nükleer başlıklarla bile zaptetmek pek mümkün değil. Çünkü silahların onlar üzerinde hiç bir etkisi olmadığı var sayılıyor. Çlüp ölmedikleri bile bir muamma. Bir çok senaryonun amacı zaten uyanmalarını veya geri gelmelerini önlemek üzerine. Onlarla savaşmak diye bir şey yok. (Cthulhu dünyaya hapsedilebilen son derece güçsüz tanrılardan biri...)

    3- Tanrılar dışında bir de Sub-race'ler veya bu tanrıların spawnları olabiliyor. Onlar nispeten daha güçsüzler ve silahlar ile öldürülebiliyorlar. Onları avlayan ve inceleyen bir ekip kurulup oynatılabilir. Ancak bu bahsettiğim yaratıklar da genelde uzun bir ipin ucu oluyor ve mutlaka daha büyük ve ölümcül bir şey ile bağlantıları oluyor. Yani bu yapılabilir ama fazla ilerleme vaadeden bir kariyer seçeneği olmaz.

    Gelelim işin delilik kısmına.

    İşin matematiğini sonra anlatırım, ama mantık kısmını şimdi söyleyebilirim.

    İster tanrı olsun, ister yaratık sizi delirten her şeyin maksimum delirtme kapasitesi var.

    Ne demek bu?

    Mesela bir adamın barbarca öldürüldüğünü gördünüz. Bu biraz Sanity Point kaybetmenize neden oluyor. Sonra bir kez daha görüyorsunuz. Biraz daha SP kaybediyorsunuz. Ta ki bu olayı kanıksayana kadar. Kanıksama denen olay karakterinizin barbarca ölü insan görmenin kaybettirebileceği maksimum SP sınırına ulaşmış olması olarak açıklanıyor.

    Yani aynı yaratık duvarın arkasından her ce- eee yaptığında delirmiyorsunuz. Bir yerden sonra kanıksıyorsunuz ve daha fazla SP kaybetmiyorsunuz. Ama kaybettikleriniz temelli gitmiş oluyor. Yani bir önceki halinizden biraz daha çatlak, ama kesinlikle daha tecrübeli oluyorsunuz.

    Oyunda ayrıca bir seferde çok fazla SP kaybettiğinizde mental disorder'lar yani akli rahatsızlıklar kazanıyorsunuz. şizofreni, panik atak, çift karakter vs... bir süre sonra bunlar da zaten az kalmış sanitynizi (akıl sağlığınızı) daha da hızlı tüketmenizi sağlıyor.

    Gelelim SP Recovery olayına. Oyunda SP recovery biraz yalan. Çyle yatıp kalktığınızda geri dolmuyorlar. Giden SP çoğu zaman temelli gidiyor.

    Ancak yine de SP'leri geri kazanmanın bazı yolları var.

    Gidip bir tımarhaneye yatıyorsunuz. Orada aylarca kaldıktan sonra akıl sağlığınızın bir kısmını geri kazanabilirsiniz. Tabi oyunda bunu yapacak kadar zamanın olduğunu varsayıyorum.

    Orada onlara diyorsunuz ki işte ben Pasifikte Cthulhu adında dev bir canavar gördüm ve aynı zamanda benden başka kimseye gözükmeyen cultistler görüyorum.

    Onlar da size deli olduğunuzu ve böyle şeylerin olmadığını söylüyor ve sizi buna inandırmaya çalışıyorlar. Eğer inandırabilirlerse akıl sağlığınızın bir kısmını geri kazanıyorsunuz. Ama bunun çok büyük bir riski var. Olmadığına inandırıldığınız şeyleri tekrar görürseniz aklınızı büsbütün yitiriyorsunuz....

    Tanrıları görmenin deliliğini oyun şöyle açıklıyor.

    Biz bu güne kadar doğduğumuz günden beri etrafımızdaki gerçekliğe alışıyoruz. Bu gerçeklik sadece etrafımızdaki insanların sosyal ve kültürel adetlerinden ibaret değil. Dünyanın, doğanın hatta bilincimizin bile bize olağan dediği şeyleri kapsıyor. Diğer dünyalardan, hatta boyutlardan gelen tanrılar bizim bilincimizin çok ötesindeler. Bizim göremediğimiz, kavrayamadığımız, beynimizin şu anki haliyle asla muhakeme edemeyeceği güçleri ve kavramları kapsıyorlar. Bu yüzden onlarla yüzleşmek delirmemize neden oluyor.

    Ancak tüm bunlara rağmen insan beyni potansiyeli yüksek bir organ. Gördüklerini öğreniyor ve bu ezici güce bile alışabiliyor. Bunu sembolize eden bir sayı da var. Cthulhu Mythos adında... Bu ilerde bir nevi sizin zihninizin zırhı haline geliyor.

    Bütün Cthulhu gerçeğini kavrayıp da delirmeyecek bir insan zihni yok, ama onun bir kısmını öğrenip kabullenerek hayatta kalabilecek zihinler var ve bu sisteme yedirilmiş. Onun nasıl olduğunu diğer tarafta yeri gelince anlatacağım.

    Bu arada şimdiye kadar hep oyunun orjinal d100 sisteminden bahsettim. Oyuna D&D mantığında bir d20 sistem yapıp rezil ettiler (WoC'du sanırım.) ve oyunu Dungeon Crawl'a dönüştürdüler. Neyse ki dünyada kimse ciddiye almadı.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 3:25 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:
    Son bir soru daha. Çutulhu mu, Kutulhu mu, Kutulu mu yoksa Çutulu mu?


    Sanırım arada kaçmış! Very Happy

    NOT: Harbiden soruyorum. Arkadaşımla çok düşündükte karar veremedik. Sesli kaynak yada yakınımızda bilen biri de yoktu. Bildiğini söylyen olsa dahi neyine güvenebilirdik?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 9:31 pm Reply with quoteBack to top

    Bana güvenseydin...

    Cthulhu'dan başka bir şey yazmadım hiç.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Tersyuz
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 20, 2007
    Posts: 1426

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 7:22 am Reply with quoteBack to top

    Bogus wrote:
    Bana güvenseydin...

    Cthulhu'dan başka bir şey yazmadım hiç.


    Darkgnome okunuşunu sordu galiba. Neutral

    _________________
    Wulfgar Snowtiger, Shifter, Barbarian 2/ Ranger 2 /Warshaper 2
    Str: 31
    Dex:14
    Con:26
    Pençe:
    Saldırı, +16/+16
    Hasar, 1d6+12
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat Jun 14, 2008 8:02 am Reply with quoteBack to top

    Kısa mesajla cevapladı sonradan. Kuthulu diye okunuyormuş.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Thu Nov 19, 2009 9:56 am Reply with quoteBack to top

    Call of Cthulhu'da karakter yaratma ile ilgili sorularınızı buradan sorabilirsiniz.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 1.57 Saniye