Sayı 32
(18 Mayıs 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” Toptaş, Daha İyi Yerleşimler adlı yazısında amaca yönelik ve daha detaylı yerleşim yerleri yaratmak için çeşitli fikirler sunuyor.
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
Kaleidoskop Podcast'in üçüncü bölümü yayınlandı:
Bu bölüm, Altuğ Gürkaynak’la olan söyleşimizin son kısmı. Ççüncü bölüme buradan ulaşabilirsiniz.
Podcast'e abone olmak istiyorsanız http://kldskp.com/?feed=podcast besleme (feed) adresini kullanabilirsiniz.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 33
(25 Mayıs 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” Toptaş, Oyuncudışı Karakterler adlı yazısında oyuncudışı karakter yaratımı ve kullanılabilecek çeşitli yöntemler konusuna değiniyor.
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 34
(1 Haziran 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” Toptaş, Kötü Adamlar I adlı yazısında oyunlarınızdaki kötü adamları, gerçekten kötü adam gibi oynamak için çeşitli yöntemlere değiniyor.
Quote:
Bu sayıdaki önerilerin bir tek amacı var: Oyuncularınızın gerçekten nefret edeceği bir kötü adam yaratmak. Bunun için çok da hoş sayılmayacak bir şey yapacaksınız: Kötü adamınızı gerçekten kötü bir adam gibi oynayacaksınız. Tüm o pisliği, şerefsizliği ve yıkıcılığıyla. Eğer yumruklarınızı çekerseniz, asla yeterince etkili bir kötü adama sahip olamazsınız.
Kötü adamlarımızı yaratmak için 33. sayıdaki Oyuncudışı Karakterler yazısında bahsettiğim yöntemleri kullanın. Burada nasıl kötü adam yaratacağınızı değil, kötü adamın nasıl kötü adam olacağını anlatacağım. O yüzden, o yazı, yaratım için daha isabetli olacaktır.
Uyarı: Bu haftaki sayı, oyuncularınızda nefret oluşturmak için sıradışı yöntemler içeriyor. Her grupta kullanılması önerilmez, lütfen aklınızdan çıkarmayın.
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 35
(8 Haziran 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” Toptaş, Kötü Adamlar II‘de, bir önceki hafta kaldığı noktadan kötü adamlara yönelik önerilerine devam ediyor.
Quote:
Tekrardan merhabalar. Geçen haftaki yazım yer darlığı sebebiyle yarım kalmıştı. İlk baştan itibaren bu yazıyı “iki parça” gibi tasarlamamıştım. O yüzden bir önceki hafta ortaya çıkan “ortadan bölünme ve sonraki hafta devam etme” durumundan dolayı kusuruma bakmayın. Sizi, “iyi” kötü adamınızın tamamlanmasından zaten bir hafta alıkoydum, o yüzden daha da uzatmayayım. Geçen hafta kaldığımız yerden devam edelim…
Delilik: Fark edebileceğiniz üzere bütün “iyi” kötü adamların temel bir kusuru vardır. O da hemen hepsinin “sıradışı” düşünebilme yeteneği yani sıradan bir bakış açısıyla bakarsak, hepsinin deli oluşudur. Normal olsalardı esas kötüler olamazlardı zaten. Bu yüzden, kötü adamınızın, asla oyuncuların düşünemediği bir şekilde düşünebildiğini varsayın. Onların beklentilerini öğrenin ve tersi şekillerde planlar hazırlayın. Beklentileri ve hazırlıklarını boşa çıkarın.
Bir önceki haftanın uyarısı, bu hafta için de geçerli...
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 36
(15 Haziran 2009)
Bu sayıda Anıl “Akkam” Selvi, Hikaye Anlatıcısı için İpuçları ve Araçlar‘da oyun yöneticilerine World of Darkness oyunları özelinde oyun oynatma tavsiyeleri veriyor.
Quote:
Aşağıda yazdıklarım kesin uyulması gereken kurallar değildir. Takdir edersiniz ki her oyuncu grubu farklı olacağı için herkese uygun kesin kuralların olması imkânsız. Bunları deneyin, eğer size uyduğunu düşünüyorsanız ve iyi sonuçlar alırsanız kullanın, işinize gelmiyorsa kullanmayın. Bunları denemeden önce grubunuzu tartmanız ve neye ne tepki vereceklerini önceden bilmeniz işinize yarayacaktır.
Sayı 37
(22 Haziran 2009)
Bu sayıda Erol Can “Jake Argent” Akbaba, Oyun İçinde Oyun adlı yazısında oyundaki çeşitli aktiviteleri zar atışlarından çıkarmak için kullanılabilecek bir yöntem öneriyor.
Quote:
Bir oyun oynarken zar atmaktan sıkıldığınız oldu mu hiç? Karşılıklı veya normal bir atışı hiç yapmak istemediğiniz veya o hareketi/olayı tek bir zara indirgemek istemediğiniz durumlar?
Sayı 38
(29 Haziran 2009)
Bu sayıda Melih “Wuroldar” Yılmaz, Uçan Tekme adlı yazısında Gösterişli Hareketleri, diğer adıyla stuntları ve oyunlarınıza bu tarz hareketleri nasıl sokabileceğinizi anlatıyor.
Quote:
Bildiğiniz gibi kahramanlar hiçbir zaman bildiğimiz gibi dövüşmezler. Onların havada uçan tekmeleri, her attığını vuran silahları, kılıçlarını saniyede 3 kere 360 derece döndürebilmeye yarayan sağlam bilekleri vardır. Distopik ajanlar duvarlarda yürümeden ateş etmezler. Kara elflerin dans edercesine kılıç dövüşü yapmadıkları görülmemiştir. Ya da 7 yaşındaki bir uzak doğu dövüşçüsü, onlarca metre havaya zıplayıp yumruklarıyla düşmanın tepesine bir kabus gibi çökmezse yeterince başarılı bir dövüş gerçekleştirmiş sayılamaz. Kabul edelim. Kimse hiçbir zaman önüne gelene rastgele yumruk sallarken langır lungur dayak yiyen kahramanlar görmek istemez. Kahramanları kahraman yapan en önemli etmenlerden biri onların dövüşürken yaptığı Gösterişli Hareketlerdir.
Sayı 39
(6 Temmuz 2009)
Bu sayıda İbrahim Muhammet “Türklider” Çelik, Campaign Arka Planı Hazırlamak konusunda tüm oyun yöneticilerinin işine yarayacak bazı tavsiyeler veriyor.
Quote:
RPG oyunlarının en iyi kurgulanması gereken kısımlarının başında campaign diye tabir edilen uzun soluklu oyunlar gelir. Bu oyun tarzının en önemli özelliği, zamana yayılmış olduğu için hikayenin arkaplanını oyuncuların keşfetmesi için zaman bulmanın kolay olmasıdır. Yani ne kadar derin kurgularsanız kurgulayın uzun soluklu ve düzenli bir oyun oynuyorsanız, oyuncular bunu keşfetme imkanına sahiptir.
Sayı 40
(13 Temmuz 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” Toptaş, Sahne Işığı adlı yazısında oyuncuları sahne ışığında tutmaya yönelik tavsiyeler veriyor.
Quote:
Yine bütün o oyun yöneticiliği görevlerimiz içinde bazen oyunculara daha büyük kötülükler de yaparız. Çrneğin bazı oyuncuların özelliklerini diğerlerinden daha fazla kullanmalarına izin veririz, hatta kendimizi kandırmayalım, sebep oluruz. Bu, belki de bir oyun yöneticisinin işleyebileceği en büyük günahtır. Oyuncuların her biri, sizin yönettiğiniz filmdeki “esas oğlan/kız”lardır. Birinin, diğerinden daha fazla parlamasına, sahne ışığı altında daha fazla kalmasına izin vermek, diğerleri için çok can sıkıcı olacaktır. O sahne ışığı altında, alabildiğine karizmatik ve alabildiğine muktedir eleman, iyi yaptığı şeyi yapacak ve yapacaktır.
Ve bunun engellenmesi gerekir. Hayır, oyuncunun iyi yaptığı şeyi iyi yapmasının değil. Sadece birinin iyi yaptığı şeyi sürekli yapmasının önüne geçmeliyiz. Bir hırsız, bir sihirbaz ve bir savaşçının oynadığı bir oyunda, büyülü bilmeceler ve tuzaklardan çok savaş oynanılıyorsa, örneğin, savaşçı (büyük ihtimalle) sahne ışığının altında daha fazla kalıyor demektir. Veya benzer şekilde bir dedektif, bir paralı asker ve bir dil bilimcinin olduğu oyunda, oyuncuların karşısına sürekli olarak antik dillerle ilgili bilmeceler çıkarıyorsanız, yalnızca bir karakteri ödüllendiriyor, diğerlerinin sahne zamanını, eğlencesini çalıyorsunuz demektir.
Sen, oyun yöneticisi, masanda oturan herkesin eşit şekilde eğlenmesinden sorumlusun. Bu görevini asla unutma.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.