İçeriğindeki az kuralı sbebiyle aslında bir fighter iyi gibi olsa da hareketlerini kısıtlaması sebebiyle yeni başlayan birinin rolünü yaparken kısıtlamaları sebebiyle karakterine daha fazla derinlik katmasının kolaylığı sebebiyle paladin de olabilir.
Paladinliğin genel kurallarını bildikten sonra oynaması aslında daha kolaydır çünkü ne zaman ne yapacağı daha kolay kestirilebilir ve üstüne büyülü güöleri sayesinde yeni başlayanı daha fazla doyuma ulaştırabilir.
Ne olursa olsun, eğer oyuncu kendisini yeterli olgunlukta görmüyorsa, bence büyüsel olarak daha geride olan bir fighter, thief veya ona benzer bir sınıf ile başlamak en iyisidir.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
İçeriğindeki az kuralı sbebiyle aslında bir fighter iyi gibi olsa da hareketlerini kısıtlaması sebebiyle yeni başlayan birinin rolünü yaparken kısıtlamaları sebebiyle karakterine daha fazla derinlik katmasının kolaylığı sebebiyle paladin de olabilir.
Paladinliğin genel kurallarını bildikten sonra oynaması aslında daha kolaydır çünkü ne zaman ne yapacağı daha kolay kestirilebilir ve üstüne büyülü güöleri sayesinde yeni başlayanı daha fazla doyuma ulaştırabilir.
Ne olursa olsun, eğer oyuncu kendisini yeterli olgunlukta görmüyorsa, bence büyüsel olarak daha geride olan bir fighter, thief veya ona benzer bir sınıf ile başlamak en iyisidir.
duygularımı dile getirdin ben bir türlü böyle anlatamadım
Joined: Feb 21, 2008
Posts: 24
Location: Maladomini - Baator
Posted:
Tue Oct 27, 2009 10:41 pm
Yazılanları okumadım, bilerek yaptım tabi bunu en saf düşüncelerimi etkilenmeden söyleyebilmek adına.
Paladin mi? Fighter mı?
Bence ucu çok açık bir soru. Mekanik açısından cevaplayacağım.
Bence Paladin, keza Fighter feat alır. Paladin ise Special Ability... Bu gibi Special Ability'lerin önemi çok büyük. Bilhassa, karakteri güçlendirecek tiptelerse. Nedir ? Dark Blessing veyahut Divine Grace... Ben bu özelliği aldığım zaman Karizma bonusumu tüm save'lerime ekliyorum demektir.
Bir fighter'ın bir büyücü tarafından alı konulması ya da çeşitli mind effect spell'lerle dağıtılması gayet kolay. Ama benim "HER" Save'im yüksek. Bana dokunmaz...
Fighter Feat mi alıyor? E bende alıyorum? Evet, belki bir Fighter kadar almıyorum ama alıyorum. Peki Fighter benim Special ability'lerimi alabiliyor mu? Yooo hayır alamıyor.
Ben hasar aldığımda kendimi free action iyileştirebiliyorum. Fighter bunu yapabilir mi? Hiç sanmıyorum. (Bknz: Lay on Hands)
Ben hasımlarıma bir Fighter kadar hasar vurabiliyorum, belki de daha fazla, üstüne üstlük belirgin hasımlarıma daha fazla hasar veriyorum. (Smite) Hatta bu hasımları daha önceden farkedebiliyorum ve faka basmıyorum. (Detect)
Fighter bunu yapabiliyor mu? Yo hayır hiç sanmam. Benim Fighter kadar HP'm var. Ben onun kadar zırh kuşanabiliyorum. Kalkan taşıyabiliyor ve silah kullanabiliyorum.
Ben hastalıklardan etkilenmiyorum (Divine Health) ve Ben Asla korkmam! (Immune Fear) Peki Fighter bunları yapabiliyor mu? Hayır.
Benim kendime özel bineğim var ve onunla birlikte savaşta mükemmel oluyorum. Onun bineği benim ki kadar özel değil.
Ben ayrıca Divine Büyüler yapabiliyorum. Bununla birlikte lanetleri kaldırabiliyorum. Bunu o yapabiliyor mu? Hayır...
--------------------------------------
Bunlar mekaniklerin bazıları, Rpsel açıdan Paladin zorlar diyebilirsiniz ama onunda çözümü var. Neredeyse artık istediğiniz yönelimden Paladin olabiliyorsunuz. Hatta, yönelimlere özgün Variant Paladin'ler mevcut. Yani, ben Rp'mi yaparken dilediğim gibi yapabilirim. Bana koymaz...
Kısacası; Paladin. Fighter kadar var ve daha fazlası da var...
Joined: Jun 03, 2005
Posts: 160
Location: Tanelorn
Posted:
Fri Oct 30, 2009 12:53 pm
Eskiden olsa ,Savaşçı derdim her halde.Ancak eskiden bile,daha renkli;maceracı karakterli bir savaşçıyı;hatta bellirli beir seviye sonrasında sınıf değiştiren savaşçıyı tercih etmiştim.
Macera peşinde koşan soylu savaşçı(şövalye);diger adıyla kahraman(Paladin),çok yönlü bir sınıf.
İster istemez,oyun tarzını da etkiliyor.Renkli karakter oynamayı ve rol yaparken biraz 'kasmaktan' zevk alanlar için birebir.
Ne kadar renkli bir karakteri canlandırırsanız canladırın,savaşçı maceralarda oyuncuyu hayli kısıtlıyor.
Ancak,Paladin oynarken de,Tanrısı,doğayla veya Bilgiyle/Erdemle ilgili bir paladini tercih ederdim.Bu tip bir Paladin karakteri,Hem iç dünyasında;hem de dış dünyayla etkileşiminde oyuncuya bir çok yeni seşçenek sunuyor.
Sadece halk için yaşayan(ki Paladin illa ki halka hizmeti görev biliyor) veya sürekli olarak dinin gereklerinden bahseden;daha fanatik;ruhban klılklı(cleric)bir paladin oynamak,berbat bir olay.(Tanrı seçimine göre,o da olabiliyor)
Çok yönlü karakter oyununu,katı kurallarla(yabancı dilde dogmalarla)yaşayan bir Paladin,benim için oyunun zevkini alıp götürüyor.
Uzun lafın kısası,Paladin,Kolcu(Ranger)veya Ozan(Bard)gibi çok yönlü ve renkli bir karakter.Ufku çok geniş.Ancak öneml olani,oyunculuğunuza en uygun Tanrı'yı seçmek.
Çte yandan;genel olarak,rol oyununda,Savaşçı(ki eğer fantik bir dindar değilse),çoğunlukla,çok rahat oynanbilen;kasmayan bir karakter.
Joined: Jun 03, 2005
Posts: 160
Location: Tanelorn
Posted:
Fri Oct 30, 2009 1:05 pm
Söz konusu olan,Frp içerikli dünyalarda;yalnız başına daha uzun süre ayakta kalmaksa;kendini çok zor durumlarda iyileştirebilmekte ve yoldaş edindiği özel bineğiyle;kuvvetli karakteriyle,ölülerle ve kötülerde savaşta,büyüye karşı savunmada ve gerektiğinde oyuncu veya oyuncu olmayan(Npc)yoldaş edinmekete Paladin,Savaşçı sınıfını solda sıfır bırakıyor.(Savaşçının, savaş becerilerinin hemen hemen aynısı;pek çok diğer sınıfa kıyasla; zaten yan cebe konmuş durumda;hazır ve nazır bekliyor)
Paladin karakteriyle oynamanın en ağır kısmı;her daim ne oyunculara,ne de oyuncu olmayan karakterlere kayıtsız kalamamanız ve herzaman görüntü ve karakter itibarıyla tüm ilgiyi üzerine çekmeniz.Yükek karizma(hem karakter hem dış görünüş açısından),özellikle kötü karakterlere karşı oyuncuyu boy hedefi haline getiriyor.
Joined: Nov 20, 2010
Posts: 55
Location: The Exodar
Posted:
Thu Nov 25, 2010 3:23 pm
Fighterla paladin teke tek çıksa fighter alır. Lakin bir undead ordusu varsa karsında vah fighterın haline
Neverwinter da fighterda dev kılıc vardı. 2d6 yanlıs hatırlamıosam. ileri seviyede 3 tane vuruodu bir elde. düsün o hayvani silahla bide üç kere vuruosun. paladin iki kez filan vurur heralde üc bile vursa fighter hep str güce veriyor puanlarını -genelde- paladin wisdom. dövüste fighter kısacası.
Ama dersen monk mu fighter mı die... tabikide monk yener. fighterın elinde en cok ataga sahip olan silah var 22 filan vuruo en fazla monksa 25 mi ne. hemde 4 kere vuruodu bi elde.
_________________ <strong>Puslu</strong> gecede yalnız bir kurt...<br>-<br><div>Alıntı:"They're just masks you morons."</div>
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.