.
Walla akrebin gözlerine ateÅ? etmeyi ben de düÅ?ündüm aslında ama konseptime uygun olmaz diye yapmadım; hızlı niÅ?an olayında yeteneÄ?imi geliÅ?tirdiÄ?imden artık -çok mecbur kalmazsam- called shot'ları grubun diÄ?er elemanlarına, özellikle Albert'e bırakıyorum.
.
Bıçak ve bomba atma formüllerini tam çözemedim Devrimk, bir de atakların yanına parantez içinde bir takım sayılar koymuÅ?sun onları da anlayamadım ne olduklarını?
.
Parantez içindeki sayılar keskin niÅ?an.
Fırlatmalı silahlar Hızlı niÅ?an+Fırlatmalı silahlar
El Bombası Hızlı niÅ?an+ Patlayıcı
*Not: Hızlı niÅ?an yerine keskin niÅ?an da kullanılabilir.
Büyük ihtimalle akrep kör olmayacak Akreplerin bayaa bir gözü var aslında. Ama bu akrep benim gördüÄ?üm akreplere benzemiyor ve resimde göz gibi gözüken kocaman bir siyah nokta var. Hadi hayırlısı.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmıÅ?sın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüÅ? herhalde yakın dövüÅ? ekleniyor deÄ?il mi?
.[/b]
BaÅ?tan öyle konuÅ?muÅ?tuk ama çok yükseliyor yakın dövüÅ? o zaman. Bıçakla dövüÅ?ü hızlı niÅ?anla toplamaya karar verdim. Hatta bıçakla dövüÅ?te istenirse keskin niÅ?an da kullanılabilir. Albert'in sessizce birinin arkasından keskin niÅ?anla bıçakladıÄ?ını düÅ?ünün Assassin'in Death Attack özelliÄ?i gibi olur.
Gaz bombası için patlayıcı kullanmamıÅ?tım önceden aslında o daha mantıklı fırlatmalı silah gibi adamın üzerine atıyorsun duman çıkarıyor. El bombası dinamit olayında patlama anını hesap etmek gerektiÄ?i için patlayıcı özelliÄ?ini koydum. Böylece kötü zamanlı patlama yapıyor ve adamı vurma ihtimalin düÅ?üyor gibi.
Basit bir sistem olsun dedim ama bir sürü kural, yan kural çıkıp duruyor. Gerçi tur döndürmede bir sorun yok o kısmı güzel. Umarım kurallar çok karıÅ?ık gelmiyordur kimseye.
Dev akrepte zayıf olmuÅ? galiba biraz daha kuvvetlendirmek gerek sanki.
Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmıÅ?sın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüÅ? herhalde yakın dövüÅ? ekleniyor deÄ?il mi?
.[/b]
BaÅ?tan öyle konuÅ?muÅ?tuk ama çok yükseliyor yakın dövüÅ? o zaman. Bıçakla dövüÅ?ü hızlı niÅ?anla toplamaya karar verdim. Hatta bıçakla dövüÅ?te istenirse keskin niÅ?an da kullanılabilir. Albert'in sessizce birinin arkasından keskin niÅ?anla bıçakladıÄ?ını düÅ?ünün Assassin'in Death Attack özelliÄ?i gibi olur.
Kalsın. Ben 400 metre uzaktan insan gibi yapmayı tercih ederim. Aynı Å?ekilde tabanca ve tüfek kullananlarında benimle aynı fikirde olduÄ?unu düÅ?ünüyorum. Yakın dövüÅ? silahları zaten diÄ?erlerine göre güçsüzler. Verdikleri hasar artısından düÅ?manın dibine girme zorunluluÄ?una kadar. Yani yakın dövüÅ? almak akıl iÅ?i deÄ?il. Ama...
Yakın dövüÅ? silahları ve yakın dövüÅ?
EÄ?er bıçak gibi yakın menzilli ve menzilsiz silahları "yakın dövüÅ?" artı "yakın dövüÅ? silahları" olarak alırsak bu adamların dibine kadar girmesine izin veren kiÅ?i bu yaptıÄ?ına kesinlikle piÅ?man olacaktır. Hatta ben aksine yakın dövüÅ?ün kiÅ?ilere bazı baÅ?ka avantajlar da kazandırması gerektiÄ?i görüÅ?ündeyim. Mesela yakına gelmiÅ? birisi karÅ?ısındakine saldırırken aynı zamanda hareket etme penaltısını da alırsa karÅ?ısındakinin saldırılarına hareket eksisi (-50) aldırması gibi. Yani kendine doÄ?rultulan namlunun yönünü Å?aÅ?ırtma, kendine saldıran kılıca vurup sonra saldırısını yapma gibi. Zaten yakın dövüÅ?te göreceli daha yüksek deÄ?erlere ulaÅ?ılabildiÄ?inden aldıÄ?ı penaltı nispeten düÅ?üyor.
Yakın dövüÅ? ve fırlatmalı silahlar
Bıçak gibi fırlatmalılarda da yakın dövüÅ? ve artısının gelmesi bence güzel olur. Yakın dövüÅ? aynı zamanda vücut kontrolünü de belirtiyor. Bıçak ya da taÅ? atarken de zaten vücuda kontrol önemlidir. Hem bunları forlatmada çeviklik kadar güçte önemli olmalı bence.
devrimk wrote:
Gaz bombası için patlayıcı kullanmamıÅ?tım önceden aslında o daha mantıklı fırlatmalı silah gibi adamın üzerine atıyorsun duman çıkarıyor. El bombası dinamit olayında patlama anını hesap etmek gerektiÄ?i için patlayıcı özelliÄ?ini koydum. Böylece kötü zamanlı patlama yapıyor ve adamı vurma ihtimalin düÅ?üyor gibi.
Alan etkili saldırılar ilgili yetenek
Patlayıcılar zaten alana atıldıÄ?ından sadece tek bir özellik ile kullanılması bence bantıklı olur. Patlayıcılar, hızlı niÅ?an ya da yakın dövüÅ? silahları olabilir.
Fırlatmalı silhları "yakın dövüÅ?e silahlarına" koymak, göÄ?üs göÄ?üse çarpıÅ?mayı "yakın dövüÅ?"+"yakın dövüÅ? silahları" olarak belirlemek ve patlayıcılar yerine mekanik koymak ve son olarak Mekanik tamir'in adını mühendislik olarak deÄ?iÅ?tirmek bence sorunu çözeceketir.
Mekanik ve mühendislik
Patlayıcılar --- Mekanik
Mekanik: Tuzakların bulunması ve kurulması, Mayınların bulunması ve kurulması, basit mekanik aletlerin yapılması (Dürbün takma, ayaklık takma) ve sabotajı , basit mekaniklerin tamiri.
Mekanik/Tamik --- Mühendislik
Mühendislik: Basit ve karmaÅ?ık aletlerin yapılması (Dürbün takma, tüfek modifiyeleri, zırhların kuvvetlendirilmesi, araçların modifiyesi), karmaÅ?ık aletlerin kullanılması (bilgisayar, bilgisayar programlama), basit ve karmaÅ?ık mekaniklerin tamiri.
Hiç kuralları deÄ?iÅ?tirmeden patlayıcıları kaldırmak da baÅ?ka bir çözüm olabilir. Patlayıcılar tamamen mekanik/Tamir ile birleÅ?tirilir. Ancak mekanik/Tamir'in Å?u anda dahi yeterince etkin olduÄ?unu düÅ?ünüyorum. SavaÅ?çı bir karakter için deÄ?il belki.
Patlayıcılar, Mekanik/Tamir, Biyoloji/Kimya
Mekanik/Tamir, Bilim
Patlayıcılar yeteneÄ?inin yok edilip, Mekanik/Tamir altına alınması, Mekanik tamir altında olabilecek bazı özellklerin de Biyoloji/Kimya altına alınarak "Bilim" isminin verilmesi de bence güzel ir çözüm olur. Bilim ile modifiyeler, geliÅ?tirmeler, bilgisayar kullanmalar, yeni kimyasal, biyolojik ve mekanik buluÅ?ların yapılması saÄ?lanır.
Mekanik/Tamir ile de iÅ?lerin daha basit ama el iÅ?i kısımları alınır. Tamir etme, modifiye etme, tuzak kurma ve bozma, patlayıcıları yerleÅ?tirme, dürbin takma...
MucitliÄ?e yeni formül
Mucit marifeti de Å?u Å?ekilde iÅ?ler: Ã?nce bilim zarı atılır, baÅ?arılı olunursa bu sefer mekanik zarı atılır. Mekanikte baÅ?arısız olunursa bilim zarının bir daha atılmasına gerek kalmaz. BU sayede mucit marifeti ile yapılması gereken buluÅ?lara puan verirken daha hür olabilrsin ve tek bir marifete yüklenerek uzay mekiÄ?i fırlatma hayalleride biraz daha zorlaÅ?ır
devrimk wrote:
Basit bir sistem olsun dedim ama bir sürü kural, yan kural çıkıp duruyor. Gerçi tur döndürmede bir sorun yok o kısmı güzel. Umarım kurallar çok karıÅ?ık gelmiyordur kimseye.
Bence basit ama daha basitleÅ?tirmek için bir Å?eyler daha gerekiyor.
Sosyal Beceriler ve AlıÅ?veriÅ?/Kumar
Mesela ben sosyal becerilerin ne iÅ?e yaradıÄ?ını anlamadım. Yemek yapma gibi Å?eylere mi yarıyor? Ben ce "Sosyal beceriler" ve "AlıÅ?veriÅ?/Kumar" birleÅ?tirilebilir. Zaten ikisi biribiri ile çalıÅ?ması gereken beceriler gibi geliyor bana. Belki iyi pazarlık eden biri iyi yemek yapmak zorununda deÄ?il diyebilirsin ama zaten savaÅ? sisteminde de o kadar gerçekçiliÄ?e kaçmıyorduk.
devrimk wrote:
Dev akrepte zayıf olmuÅ? galiba biraz daha kuvvetlendirmek gerek sanki.
Bence Dev akrepten ziyade minigun zayıf olmuÅ?. 60 kurÅ?unu böceÄ?in göbeÄ?ine dolduran bir atıÅ? bence 100 vuruyorsa bir sorun vardır. Minigun'ın tek bir atıÅ?ının bence o böceÄ?i delik deÅ?ik etmesi gerekirdi.
AÄ?ır makinalılar ve minigun hasarı
Bir yerden sonra daha fazla vurmanın bir anlamı yok belki ama Å?u Å?ekilde bir formül koyulabilir belki...
Minigun 20+ vurabilir
AttıÄ?ı her 5 kurÅ?un için +10 hasar verir.
80 kurÃ…?un 180 hasar.
Ayrıca minigun gibi taramalı silahlar kullanan kaç kurÅ?un atacaÄ?ına önceden karar verebilsin bence. Minimum 5 kurÅ?un. +30 hasar, en fazla 80 kurÅ?un +180 hasar. DiÄ?er aÄ?ırmakinalılar da bu Å?ekilde belirlenir. DiÄ?er türlü her tetiÄ?e basıÅ? bir servetin kaybı anlamına geliyor.
AÄ?ır makinalılar ve menzil
KarÅ?ılık olarakta menzilde deÄ?ilÅ?ik bir düzenlemeye gidilebilir. AÄ?ır makinalılar tüfek menzilinden ateÅ? eder ama 3 kademesi vardır. 400(-)/800(-50)/1200(-100). AÄ?ır makinalılar namluları ve güçleri sebebiyle uzaklara ateÅ? edebiliyorlar ama çok fazla saçtıklarından uzak menzillere yeterince isabetli atıÅ?lar yapamıyorlar.
Enerji silahları
Enerji silahlarında da deÄ?iÅ?iklik güzel olur bence. Å?Ä°mdiki verdikleri deÄ?erin 2/3'ü kadar zarar verebilirler. Ancak enerji silahında iki kademe olur.
Normal atıÅ?: Å?u anki deÄ?erlerinin 2/3'ü kadar hasar veriyor.
Yüksek güçte: Daha yÄ?un bir güçle ateÅ? eder. Å?Ä°mdiki verdikleri hasarın 4/3'ü kadar fazladan hasar verirler ancak bu atıÅ? 2 Å?arj birden yer.
Bu sayede lazer ve plazma silahları bence hak ettikleri süper güÅ?lü silahlar tahtına yine ortak olurlar. Ancak bu silahların Å?arjları çabuk bittiÄ?inden çokta güvenilir olmazlar.
Böcek gerçekten güçlüydü aslında. Ama bizim seviyemize ve teçhizatımıza uygun deÄ?ildi. 50DR ve 300 HP bence oldukça yüksek. Ä°leride karÅ?ımıza daha fazlası çıktıÄ?ında bunun ne demek olduÄ?unu daha kolay anlayacaÄ?ız. Ã?ünkü bu sefer tek birine saldıramayacaÄ?ız.
Ayrıca birde zehiri var ki çok fena. Antidot felan da almadık...
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Yakın dövüÅ? silahları ve yakın dövüÅ?
DediÄ?in doÄ?ru ama bu güçlendirmeleri marifetler yardımıyla yapacaÄ?ız. Herkesin kullanabileceÄ?i özellikler olmayacak.
Yakın dövüÅ? ve fırlatmalı silahlar
Bunu yakın dövüÅ? silahlarında keskin niÅ?an özelliÄ?ini kullanılsın diye yapmayı düÅ?ünmüyorum. Yani zeki biri de yakım dövüÅ?te iÅ? yapabilsin.
Mekanik ve mühendislik
Mekanik yeteneÄ?ini mühendisliÄ?e çevirmek mantıklı. Tuzak bulma yeteneÄ?i de bu yeteneÄ?in içinde olsun. Patlayıcılar dediÄ?imiz yetenek zaten savaÅ? kabiliyetleri içinde tuzakla alakası yok.
MucitliÄ?e yeni formül
MucitliÄ?i daha fazla zorlaÅ?tırmaya gerek yok. Zaman ve ekipman sınırlaması mucitliÄ?i istediÄ?iniz kadar kısıtlamanızı saÄ?lıyor.
Sosyal Beceriler ve AlıÅ?veriÅ?/Kumar
Sosyal beceriler bluff, diplomacy, intimidate yerine kullanılan bir zar. Normal kiÅ?ilerle diyaloglarda kullanmıyorum, öte yandan düÅ?manı ikna etmek-korkutmak isterseniz kullanacaÄ?ımız bir yetenek.
AÄ?ır makinalılar ve minigun hasarı
Fabrika çıkıÅ?ı Minigunlarda az mermi atmak gibi bir seçenek yok, Albert'in niÅ?an aldıÄ?ı süre içinde tetiÄ?e basılı tutarak mermileri yaÄ?dırıyor denk gelirse de öldürüyor. DediÄ?in modifikasyounun mekanik bilgisiyle yapılabileceÄ?ini daha önceden yazmıÅ?tım.
Enerji silahları
Evet belki de enerji silahlarına otomatik ateÅ? gibi yüksek güçlü ateÅ? diye ayrı bir atıÅ? biçimi koyabiliriz.
Marifetler konusunda biraz kısır kaldık, o konuda fikirleri olan varsa sevinirim.
Uzman: Seviyeniz 1 daha yüksek gibi davranabilirsiniz. Becerilerinize 5 puan daha fazla daÄ?ıtabilir ve yüksek seviye marifetlerine daha çabuk ulaÅ?abilirsiniz.
Mutasyon: Radyasyon sizi diÄ?erleri kadar etkilemedi. Ancak bir yönden diÄ?er ırklardan birine daha çok benziyorsunuz. SeçtiÄ?iniz ırkın marifetlerini de alabilirsiniz. Sadece tek ırk seçilebilir.
Ä°nsan: Görüntünüz insana daha çok benziyor. 5 puan daÄ?ıtmanız için hediye yetenek puanı. Bir özelliÄ?inize +5 puan.
Gul: Ã?evre koÅ?ullarına daha dayanıklısınız. DR+5.
Mutant: HP+25, baÄ?ımlılık yapan maddeler bir kademe düÅ?ük etki ediyor.
�lüm pençesi: Elleriniz +25 vuran silahlar da olabiliyor, AC+10.
Dirençli: BaÄ?ımlılık yapan maddeler 1 kademe düÅ?ük etki ediyor. Ayrıca baÄ?ımlılık ve ölüm zarlarında kurtulma Å?ansınız %50 deÄ?il %75 etkilenme Å?ansınız var.
Kamikaze: Ã?eviklik deÄ?eriniz zırhınıza eklenmez ama öncelik zarına çeviklikx3 olarak etki eder.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Bazı yeteneklerde son yazıÅ?malardan sonra deÄ?iÅ?iklik yapmaya karar verdim Aslında Fallout oyunundaki gibi olacak bu Å?ekilde.
Biyoloji, Kimya:
Mekanik, Tamir:
yerine
Bilim ve Mühendislik olacak.
Bilim: Biyoloji, kimya, matematik, bilgisayar vs vs.
Mühendislik: Mekanik, tamir, modifikasyonlar, tuzak vs. vs.
Darkgonem marifetlerin bir kısmının benzerleri var aklıma yatanlar:
Mutasyon: Radyasyon sizi diÄ?erleri kadar etkilemedi. Ancak bir yönden diÄ?er ırklardan birine daha çok benziyorsunuz. SeçtiÄ?iniz ırkın marifetlerini de alabilirsiniz. Sadece tek ırk seçilebilir.
Dirençli: BaÄ?ımlılık yapan maddeler 1 kademe düÅ?ük etki ediyor. Ayrıca baÄ?ımlılık ve ölüm zarlarında kurtulma Å?ansınız %50 deÄ?il %75 etkilenme Å?ansınız var.
Bunu iki ayrı marifet yapmak lazım diÄ?erlerine göre kuvvetli.
Kamikaze: Ã?eviklik deÄ?eriniz zırhınıza eklenmez ama öncelik zarına çeviklikx3 olarak etki eder.
Güzel ama kimse seçer mi?
Ã?lüm pençesi silah kullansa çok zevkli olur ki kullanamayacaÄ?ı hakkıda bir bilgi de vermemiÅ?sin. Albert olmasa ölüm pençesi bir kılıç ustası ya da ölüm pençesi bir komando çok zevkli olurdu bence. Oyuncu sayısı olduÄ?undan 4 ırka 3 oyuncu. Biri dıÅ?arıda kalacaktı zaten.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Resimden pek anlaÅ?ılmamıÅ? olabilir:, Signs diye filmi de vardı yerdeki garip Å?ekillerin ufo kaynaklı olduÄ?u zannediliyordu, sonrasında iki üniversiteli gencin yaptıÄ?ı ortaya çıkmıÅ?tı.
Resimde ayaktayım ama hala baygın mıyım?
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Devrimk bunlar ekin çemberleri deÄ?il mi? Ä°zlemiÅ?tim bunları yapan toplu guruplar var. Kimi kiralayarak kimi de geceleri baskalarının tarlalarında ekinleri belli bir mekanızma ile yatırarark süper Å?ekiller yapıyorlar...
Ä°ki üniversiteli genç bunların oluÅ?umunu bilgisayar üzerinden hızlıca çekip sonra video ya ufo tarzı parıldayan bir nesne koymuÅ?lar. Sonra ekin çemberlerinin uzaydan gelen varlıklar tarafından yapıldıÄ?ına inananların bulunduÄ?u bir barda CD yi gösteriyor ve herkes hayretler içinde izliyordu..
_________________ Thanks Mario but The princess is in another castle!!
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum