Dwaxer'in ortaya attığı "D&D CHESS" fikrinden cesaret alarak (Ve adını da çalarak) uzun zamandır aklımda olan bir fikri sizinle paylaşmak istedim.
MtG gibi bir kart oyunu ile satrancı birleştirerek br oyun çıkartalım.
Oynanış Fikirleri:
Kartlar:
Her iki tarafta da 10-30 kartlık desteler olacak. Oyuncular bu desteleri, kurallar çerçevesinde, istedikleri gibi yaratabilirler ancak hiç bir karttan 2'den fazla olamaz.
Oyundan önce kartlar karşı oyuncu tarafından karılacak. Her iki tarafta ne olduğunu bilemeyecek. Ardından kartlar oyuncunun yanına kapalı olarak koyulacak ve oyuncu 2 kart çekecek. Bu kartı oynayana kadar, başka bir kart çekemez.
Kartların oynanaışı:
Kartları oynamanın iki farklı yöntemi var. 1. yöntem kartı doğrudan elden oynamak.
Doğrudan elden oynana bir kart anında etkisini gösterir. Kullanılan bir karttan sonraki tur kişi bir kart daha çekebilir.
Tüm kartlar anlık kullanımlıdır. En son yapılan hareket ve büyü ilk ortaya çıkandır. Çrneğin bir taş bir diğerine saldıracağını söylediği zaman siz kendi taşınızı güölendirecek bir büyü yaptırırsanız o zaman önce taş güçlenir, sonra saldırı meydana gelir. Eğer güçlendirmeye karşı sizin taşınıza bir saldırı büyüsü yapılmış olsaydı, önce saldırı büyüsü, sonra güçlendirme büyüsü, en son olarak da saldırı gerçekleşecekti.
2. yöntem ise, kişi bir taşına büyüleme koyabilir. Büyüleme yapıldığında artık o kart taşa bağlanmıştır ve taş ya da kart yok edilene kadar gitmez. Taş yok edilir ise kartta yok edilir. Bu özellik kullanıldıktan sonra
Çrneğin bir piyonunu güçlendirecek bir karttaki bir büyünün, belirli bir olayın gerçekleşmesi durumunda etkin hale geçmesi. Büyüyü doğrudan elinizden yaptığınız sürece bu durumların oluşmasına gerek yoktur.
1) Taşın başka bir taşa saldırması.
2) Taşın, başka bir taşın saldırısına maruz kalması
3) Taşın yok edilmesi.
4) Taşın tahtanın karşı tarafına kadar ilerlemesi.
5) Taşın avatar çekmesi.
NOT: Hareketler öncesinde bir kağıda yazılmalıdır ve olayın gerçekleşmesi durumunda kişiye bu yazı gösterilerek büyü açığa çıkarılmalıdır. Belirlenen olay gerçekleşse dahi büyünün sahibi söyleyene kadar büyü açığa çıkmaz. Büyü etkisi önceki turlarda gerçekleştirilmiş bir olay gösterilerek açığa çıkartılamaz.
Avatar ve Mat:
Avatar oyuncunun tahta üstündeki halidir. Avatarın kaçazak yerinin kalmaması kaybedildiğini gösterir yani Mat demektir.
Her avatar çekildiğinden sonraki tur, avatar çekilen oyuncu elinde kart oynayamaz. Avatar çekmeye devam edilmesi durumunda avatar çeken kartları ile kendisini güçlendirirken, avatar çekilmeye devam eden kartlarını kullanamayacaktır. Ama taşlarına yaptığı büyülemer hala aktiftir.
Can puanı (CP) ve Avatar:
Avatar hariç her taşın belli bir can puanı vardır. Bu can paunlarının tükenmesi sonucunda taş oyundan düşer. Her tur geçtiğinde tüm taşlar 1 can puanı iyileşirler.
Avatarın can puanı yoktur. Bir avatara saldırılması, avatarın yok edilmesi anlamına gelir. Avatar oyunda taşı olduğu sürece saldırıya maruz kalamaz, sahibi istemediği sürece saldırıya maruz bırakılamaz, ancak avatar çekilerek tehdit edilebilir. Karşı önlem alınmaz ise avatar yok edilir ve avatar çekilen oyuncu kaybetmiş sayılır. Bir oyuncu avatarını saldırıya açık hale getirir ise Avatarına saldırılabilir. Eğer turun başında avatar saldırılabilir durumda ise saldırarak öldürebilirsiniz.
Hareket:
Katil dışında bir taş, yolu üstünde başka bir taş var ise onu geçemez. Katil taşı ise, taşların arkasına sızabilir.
Bir taş yok ettiği bir taşın yerine geçer. Eğer 1'den fazla taşı o tur yok ettiyse istediği taşın yerine geçer.
Bir taş eğer hareketi sonrasında yaptığı saldırı ile birimi öldüremiyor ise, bi önceki karede kalır.
Taşlar:
Piyon:
CP: 7
Hareket: Düz ve tek kare
Saldırı: İleri çaprazlar ve önü. 3 hasar
Çzel: Bir piyon 4 hasar alarak 2 kare ilerleyebilir.
Çzel: Tahtanın karşısına varan bir piyon oynanmış bir kartı elinize geri getirir ve avatarınızın 2 kare ilerisine kadar istediğiniz bir noktaya ışınlanır.
Süvari (Fil):
CP:10
Hareket: Çapraz, 5 kare.
Saldırı: Herhangi bir çaprazına. 4 hasar
Çzel: Süvariler 4 hasar alarak çapraz yerine düz ilerleyebilirler. Ancak o zaman hızları 2 kareye düşer.
Katil (At):
CP:8
Hareket: 2 kare ilerisinde herhangi bir nokta.
Saldırı: düz ve yanlara, 2 kare ilerisine. 5 hasar
Çzel: Katil, avatar dışındaki bir taşa arada taş olsa dahi saldırabilir. Ancak bunu yapması arada kalan taşın kendine saldırması anlamına gelir.
Çzel: Katil arada taş dahi olsa ilerleyebilir.
Savaş arabası (Kale):
CP:15
Hareket: 3 kare, düz ve yanlara
Saldırı: düz ve yanlara. 3 hasar
Çzel: Savaş arabası 4 hasar alarak çapraz olarak 2 kare ilerleyebilir.
General (Vezir):
CP: 10
Hareket: 4 kare, her yöne
Saldırı: Her yöne, 4 hasar
Çzel: General'in 4 kare ilerisindeki tüm taşlar saldırılarına +1 alırlar.
Avatar (Avatar):
CP: -
Hareket: 1 kare, her yöne
Saldırı: Her yöne, 5 hasar
Çzel: Bu taş kaybedilir ise sahibi oyunu kaybeder.
Çzel: Avatar üstüne yapılan bir ve sadece 1 büyüleme kıstaslardan ayrı olarak istediğiniz zaman ortaya çıkar.
Çzel: Avatarın 1 kare çevresindeki dost birimler kendisi hareket ettiğinde onunla yer değiştirirler.
Kart Fikirleri
Işınlanma: Taş belirlenen noktaya ışınlanır. Eğer belirlenen nokta dolu ise ona en yakın noktaya ışınlanır ama 1 hasar alır.
Alet topu: Bir kare ve çevresinde karelerdeki taşlar, 3 puan hasar alırlar.
Yıldırım fılatma: Bir taş 7 hasar alır.
Devleşme: Seçilen taş bu tur boyunca +4 can ve +3 saldırı alır.
Kahramanlık: Bir taş 3 tur boyunca +3 can ve +2 saldırı alır.
Taş deri: Bir taş 3 tur boyunca kalacak geçici +7 can alır. İlk önce geçici canlar kaybedilir.
İyileştirme: Bir taş 5 can puanı iyileşir.
Büyüboz: Bir taşın üstündeki bir büyü yapılmadan bozulur.
Büyüdur: Yapılan bir büyü daha olmasan etkisini yitirir.
Küçült: Bir taş bu tur boyunca -4 saldırı, -3 can alır.
Hasardur: Bir taş seçilen bir kaynaktan hasar almaz.
Zihin kontrol: Seçilen düşman taş, sizin istediğiniz hareketi yapar.
Büyüal: Bir taşa bağlanmış büyü ele geçirilir.
Moral boz: Bir taş 3 tur boyunca -2 saldırı, -2 can alır.
Diriltme: Bir taş feda edilerek yerine yok edilmiş başka bir taş getirilir.
Koordinasyon: Sahibi olduğunu bir taş ikinci defa hareket ettirirlenede kadar tüm taşlarınız +2 saldırı ve +2 can alırlar.
Pasifleştirme: Bir taş 2 tur boyunca herhangi bir hareket yapamaz, kendisine de saldırılamaz. Bu büyüyü kendi taşınıza yapamazsınız.
Acele: Bir turda 2 taşı hareket ettirebilirsiniz. Sonraki tur hiç bir taşınızı hareket ettiremezsiniz. Ancak taşlarınız saldırabilir, büyülerini aktif edebilir.
CanSülüğü: Bir taş -2 can alırken, bir dost taş +2 can alır. Canlar normal sınırı geçerse 3 tur boyunca geçici can puanı olarak kalırlar.
Geçmişin ruhu: Bir kareye 3 tur boyunca geçici bir piyon koyulur. Piyon diğer piyonlar ile aynı güçlere sahiptir.
Facia: Avatar dışında, oyun sahasındaki tüm taşlar 2 hasar alır. Bir taşınızı feda ederek bu hasara 1 daha ekleyebilirsiniz.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Aug 10, 2009 7:05 pm
Darkgnome'cum bence karakterleri ve büyüleri MtG'ye göre düzenlemek daha iyi olur ne dersin? Yani MtG namına pek bir şey gördüğümü söyleyemem. Olumsuz anlama dediklerimi lütfen.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.