Çzellikle forumlarda hikaye yazma meraklı çok kullanıcı olduğundan ve bu hikayelerine katılmak isteyen ama sadece izlemekle ve yorum yapmakla yetinmek zorununda kalan kullanıcılar olduğundan, forumlarda kullanılabilecğeini düşündüğüm bir oyun sitili oluşturdum (10 dakikada kafadan salladım (Aslında sistem bile yok)).
Oyunun oyanınışı:- Oyunda oyuncular karakterleri üstünde söz sahibi değillerdir. Sadece belli noktalarda nasıl hareket edeceklerini belirlerler. Ayrıca belli durumlarda nasıl hareket edeceklerini de oyun efendisine söyleyebilirler. Oyun efendisinin başkalarının karakterleri üstüne yazdığı bir romanın içinde kendi yarattığı karakteri etkileyebilmek isteyen oyuncular içindir.
- Oyuncular, oyun efendisinin betimlediği olayları renklendirmek için kendi karakterini anlatan kısımları, olayları değiştirmeyecek şekilde, tekrar betimleyebilir, karakterlerinin davranış ve düşüncelerini daha zengin bir dilde anlatabilirler.
Oyunun kuralları:- Oyun efendisi görevi açıklar.
- Oyuncular karakterlerini yaratır.
- Toplantı aşamaları hariç karakterleri oyun efendisi oynatır.
- Her biten görev +1 seviyedir.
- Her görev tüm karakterin seviyesi toplamı kadar toplantı içerir.
- Zarlar oyun efendisine yardım eder ama son söz oyun efendisinindir. (Oyun efendisi zar sonuçlarını açıklamalıdır)
Görev: Asıl başarılması gereken iş.
Toplantı: Oyuncuların karakterlerini yönlendirebildikleri kısımlardır. Sosyal ve taktiksel olarak iki türü vardır.
. Sosyal: Oyun efendisi her oyuncuya diğerlerinin bilmediği bir bilgi verir. Bilgiyi alan oyuncu bilgi ile ilgili iyi bir performans gördüğünde bilgiyi diğer Oyuncular ile paylaşır. Bilgi paylaşımını klasik bir oyun efendisi gibi istediği şekilde verebilir. Çrneğin bir köylünün ağzından, masa üstündeki bir nottan. Oyun efendisi ister ise, bilginin nasıl verileceğini de belirleyebilir.
. Taktiksel: Oyun efendisi oyunculara bulundukları durumu anlatır ve karakterlerinin nasıl davranmasını istediğini sorar. Sonrasında karakterler savaş boyunca bu şekilde davranarak savaşırlar. Bir çarpışma birden fazla toplantıdan oluşabileceği gibi, tek bir toplantıda birden fazla çarpışma da aşılabilir. Karar oyun efendisinindir.
Karakter yaratım kurallarının olabildiğince basit olması bence bir gerekliliktir. Basit bir sayısal tanımlama sonrasında karakter kağıtları geçmişler, beklentiler ve bunlara uygun artılar ve eksilerden oluşmalıdır. Bu kısımları sayısal olarak oyunda nasıl kullanacağını "değişiklikler" kısmında oyun efendisi karakter kağıtları üstüne işlemelidir.
Çrnek sistem::::
Seviye: Her seviye karakterin becerilerine ya da dağıtılması için +1 PUAN kazandırır. Her 2 seviyede 1 birincil özelik +1 artırılabilir. Her 10 seviyede tüm birincil özelikler +1 artak. Her seviyede +1 şans puanı alınır.
. şans puanı: şanssız zarlar, hatalı taktikler gibi sebebplerle karakterlerin istenmeyen bir yerde ölmemesi için kullanılan puanlar. İyi rol ve katılım ile oyuncular karakterlerine kazandırabilirler.
Birincil özellikler
Atletik: Karakterin gücü, dayanıklılığı.
Çeviklik: Karakterin hızı, el-göz koordinasyonu.
Zeka: Karakterin yorumlama ve betimleme becerisi.
Hisler: Karakterin algılama becerisi.
Ruh: Karakterin şansı ve etkileyiciliği.
İkincil özellikler
Can puanı: +2/PUAN
Direnç seviyesi: +0.25/PUAN
Savuşturma seviyesi: +1/PUAN
Hasar: +0.5/Silah
İsabet: +1/Silah
Çncelik: +1/Hisler
Beceriler
Sosyal: İkna, tehdit, blöf.
Taktik: Savaş alanının iyi kullanımı.
Gizlilik: Yan kesicilik, saklanma, sessizlik.
İzcilik: İz sürme, hayvan ve bitki bilgisi.
Silah (Yakın): Balta, mızrak, kılıç, kalkan. Büyük silahı olan ilk saldırır. Küçük silahı olan daha çok saldırır.
Silah (Uzak): Yay, sapan, bıçak ve dart atma, toz atma.
Simya/Kimya: Büyü sanılabilecek konular hakkında bilgi, iyileştirme.
Mekanik/Mimari: Silah yapımı, bina yapımı, araç tamiri, zırh yapımı, tuzak kurma, bulma, bozma.
Büyü: Belli bir büyüyü yapabilme. Kaç puan gerektiğini oyun efendisi belirler.
Çzel: Çsttekiler dışında belli bir özellikte gelişmiş olma.
Değişiklikler: Karakterin fiziksel ve zihinsel olarak diğerlerinden ayrıldığı nokta.
İri: +5 HP, -2 gizlilik, -2 savuşturma (+1 silah boyutu)
Ufak: -5 HP, +2 gizlilik, +2 Savuşturma (-1 silah boyutu)
Kurnaz: +2 zeka, -2 Ruh
Saf: +2 Ruh, -2 zeka
...
Denemek isteyene açık.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Bence ayaküstü çok güzel bir sistem uydurmuşsun. Daha basite indirgersek; pyuncular toplaşır, karakterlerini yaratıp göreve gönderir. Bir gün sonra oyun efendisi sonuçları açıklar. Ona göre seviye atlayanlar puanlarını dağıtır, ölenler yeni karakter açar. (ya da ölmek çok mu acımasız oldu, onun yerine iyileşme süreci 1 gün oynayamasın sonra bir daha katılabilsin göreve)
Ama oyun efendisini zorlayabilir bu, herkesi tek tek hesaplayacak ve bir gün sonra bir daha.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Haklısın...
Dediğin gibi kaba haliyle çok benziyor.
Sanırım Artemisin aklındaki...
Sanırım Artemisin oyununda karakter yaratıp sonrasında sonucunu beklediğin Facebooktaki oyunlar gibi bir kurulum var.
Benim aklımdaki biraz daha farklı...
Benim aklımdaki ise, oyun efendilerinin kahramanları başkalarının yarattığı karakterler olan oyunlarında, zarlar yardımı ile hikayelerini yazmaları ve bir görev boyunca tüm karakterlerin sahiplerinin önemli anlarda kendi karakterlerinin kararlarını alabilmeleri şeklinde. Yani bir çarpışmanın her round'unda karar almak yerine, sadece çarpışmanın başında karar almak ve gerisini karakterinin kişiliğine göre oyun efendisinin yazmasına izin vermek yada bir şehirde aradığının ne olduğunu ve nasıl arayacağını belirttikten sonra tekrar oyun efendisine karakterini teslim etmek şelinde.
Elde etmek istediğim... (Dünyanın hakimi olmak dışında...)
Forumlardaki pek çok oyunun uzun süren ve bu sırada bir işi çıkması sebebiyle oyunu bırakan kullanıcılar yada bir noktada tek bir karakterin bir ip ucunu bulması gerekirken diğerlerinin handa beklemesi gerekmesinden kaynaklandığını gördüm. Ayrıca oyun efendilerinin düşündüklerini düşünemeyen, göremeyen, saçma olduğunu düşünen bir grup yüzünden oyun efendilerinin tıkandıklarına da şahit oldum. Ayrıca oyun efendilerinden sürekli cevp bekleyen oyuncuların sıkıştırması da cabası. Haftada 1 giren oyuncu ile gün aşırı giren oyuncunun beklendtilri farklı oluyor.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.