Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - 4.Ed. D&D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4.Ed. D&D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Sep 01, 2008 5:13 am Reply with quoteBack to top

    .
    D&D 4th Edition PHB'taki bilgilere Å?u linkten ulaÅ?manız mümkün: http://dnd4.com/phb


    Evet, yavaÅ? yavaÅ? paylaÅ?ımlar baÅ?lasın artık. Very Happy Ben daha yeni bakıyorum ama sanırım bazılarımız kitapları okudu, hatta uygulamaya geçti. 3,5 ile farklılıkları ufak ufak anlatabiliriz.

    3.5'ta Magic itemlerin açıklaması DM Guid'da veriliyordu, (ben bunu 'neden PHB'de vermemiÅ?ler?' diye mantıksız bulmuÅ?tum) bu sefer düzeltip PHB'de vermiÅ?ler.
    Ve magic itemlerin de 1'den 30'a kadar levelleri var.


    1 platinium piace (pp) =100 gp olmuÅ?; ayrıca 10.000 gp (ya da 100 pp) deÄ?erinde "astral diamond diye -ancak bir diÅ? aÄ?ırlıÄ?ında- elmas kullanılıyor sanırım. Ama sıradan insanları PP bile görmediÄ?ini de eklemiÅ?ler.

    .


    Last edited by dwaxer on Tue Dec 02, 2008 10:25 pm; edited 4 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 6:26 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Irklar:
    1- Dragonborn: Draconic humanoids (Edmond sen bayılırsın buna)
    2- Dwarf
    3- Eladrin
    4- Elf
    5- Half-Elf
    6- Hafling
    7- Human
    8- Tiefling

    Sınıflar:
    1- Cleric
    2- Fighter
    3- Paladin
    4- Ranger
    5- Rogue
    6- Warlock
    7- Warlord
    8- Wizard



    Å?öyle bir deÄ?iÅ?iklik var: Fortitude, reflex ve will defansları hesaplanırken ability modifier kullanımında bir avantaj getirilmiÅ? anladıÄ?ım kadarıyla; yani:
    Fort defense için “Strength” ya da “Constitution”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.
    Reflex defense için “Dexterity” ya da “Intelligence”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.
    Will defense için “Wisdom” ya da “Charisma”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.


    .


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:02 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 6:52 pm Reply with quoteBack to top

    ****

    Buraya Ability score’lar kaç olursa ability score modifieri kaç olacaÄ?ını gösteren tabloyu da ekliyorum. 3,5 Ed.dakinin aynısı. Aslında akılda kalması çok basit: 10-11’in karÃ…?ılıÄ?ı 0, bunu aklında tutsan yeter 12-13 +1, 14-15 +2, vs böyle yükseliyor birer birer.

    Ability Score ve karÅ?ılık gelen modifier sayıları tablosu.
    Image

    Ability score.ları (Str, Dex, Con, Int, Wis, Cha) daÄ?ıtırken 3 metod kullanılabiliyor:

    1- Standart Array: 16, 14, 13, 12, 11, 10 sayılarını karakterinize istediÄ?iniz gibi daÄ?ıtıyorsunuz. (bence en iyisi bu!)

    2- Customizing Scores: Ã?nce 8, 10, 10, 10, 10, 10 daÄ?ıtıp ardından elinizde kalan 22 puanı kafanıza göre bu sayılara ekleyebiliyorsunuz. Ancak belli seviyenin üzerine çıkabilmek için fazlaca puan harcamanız gerekiyor.

    13'e kadar normal Å?ekilde 1'er 1'er yükseltiyoruz, yani 10'dan 13'e yükselmek için 3 puan.
    Ancak!
    10'dan 14'e = 5 puan
    10'dan 15'e = 7
    10'dan 16'ya = 9
    10'dan 17'ye = 12
    10'dan 18'e = 16 puan harcayarak yükseltebiliyorsunuz.

    GörüldüÄ?ü gibi ability scorelardan birinin baÅ?langıç deÄ?erini 18'e yükseltip abartabilirsiniz ama o zaman diÄ?er özellikleriniz aÅ?aÄ?ıda kalacak.

    AÅ?aÄ?ıdaki tabloda bu sistemi kullanarak yapılabilecek çeÅ?itli ability score daÄ?ılımları hazır olarak mevcut.

    Image


    3- Rolling Scores: Zar atarak tespit etme.

    ***


    Last edited by dwaxer on Tue Sep 09, 2008 10:19 pm; edited 3 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 9:02 pm Reply with quoteBack to top

    ***

    Alignment konusu (Yönelim diyoruz sanırım buna) yönelimler de hafifçe deÄ?iÅ?ime uÄ?ramıÅ?. 5 adet olmuÅ?.

    Alignments: (yönelimler)
    1- Good (özgürlük ve iyilik)
    2- Lawful Good (Uygarlık ve AsayiÅ?)
    3- Evil (zorbalık ve nefret)
    4- Chaotic Evil (tahribat, yıkım)
    5- Unaligned (yönelimi yok)

    Good Alignment: Elinden geldiÄ?ince zayıfları korur. Sadece doÄ?ru olanı yapar.
    Lawfull Good Alignment: “Düzenli toplum bizi kötülükten korur!” Kanuna, düzene, “sistem”e inanır.
    Evil Alignment: “DiÄ?erlerinin sahip olduklarını almayı istemek benim hakkımdır!” Kanunları kendi çıkarları için kullanarak fayda ve güç elde etmekte sakınca görmez. DiÄ?erlerinin zayıflıklarından çıkar saÄ?lar.
    Chaotic Evil Alignment: “Ä°stediÄ?imi elde etmek için ne yapmam gerekiyorsa yapabilirim!” DiÄ?erlerini asla umursamaz. Güç, para, vs için rahatlıkla çalabilir, ihanet edebilir, öldürebilir.
    Unaligned: “Beni rahatsız etmeyin!” Kimsenin kötülüÄ?ünü istemez ama eÄ?er ucunda iyi bir ödül olmadıÄ?ı müddetçe baÃ…?kalarına yardımcı olmak için kendini riske atmaz.


    ***


    Tanrılar:

    Avandra: (good)
    DeÄ?iÅ?im Tanrısı.
    Genellikle haflingler, tücarların ve her türlü serüvencinin takip ettiÄ?i Tanrı.

    Bahamut: (lawful good)
    Adalet, koruyuculuk, asalaet ve onur Tanrısı.
    Lawful good paladinler ve metalik dragonların öncelikle taptıkları Tanrı.

    Corellon: (unaligned)
    İlkbahar, güzellik ve sanatın Tanrısı. Sihir ve gaipten haber vermenin patronu.
    Genellikle sanatçılar, müzisyenler ve sihir yapmayı bir sanat olarak görenler tapınırlar ona.

    Erathis: (unaligned)
    UygarlıÄ?ın, medeniyetin Tanrısı.
    Kanun koyucular, öncüler, yargıçlar, Å?ehirliler takip eder yolunu.

    Ioun: (unaligned)
    Bilgi, yetenek ve kehanet Tanrısı.
    Genelde bilgeler, kahinler, taktikçilerin taptıÄ?ı Tanrı.

    Kord: (unaligned)
    Å?imÅ?ek Tanrısı ve Å?avaÅ?ın Lordu.
    Genelde savaÅ?çılar ve atletler takib eder.

    Melora: (unaligned)
    VahÅ?i doÄ?a ve deniz Tanrısı.
    Genelde Ranger, avcılar, elfler ve denizciler tapınırlar.

    Moradin: (lawful good)
    Yaratımın Tanrısı ve zanaatkârların (özellikle madenci ve demircilerin) Patronu.
    Ã?zellikle Dwarflar onu takip eder.

    Pelor: (good)
    GüneÅ? ve Yaz Tanrısı, zamanın koruyucusu.
    KötülüÄ?e karÅ?ı olan herkesi destekler. Genelde insanlar, cleric, paladinler, rangerler tapınır.

    The Raven Queen: (unaligned)
    Ã?lüm Tanrısı; kaderi eÄ?iren ve kıÅ?ın patronu.

    Sehanine: (unaligned)
    Ay’ın ve Sonbaharın Tanrısı. Ä°llüzyon ve hilebazlıÄ?ın patronu. Ayrıca gölgelerde randevulaÃ…?an aÃ…?ıkların koruyucusu.
    Genelde elfler, halflinler, gözcü ve hırsızlar tapınır.

    “Karakterinize uygun olarak” eÄ?er evil ya da chaotic evil bir deity seçmek isterseniz DM’nize danıÅ?abilirsiniz; çünkü ayrıntılı açıklamalar DM Guide’daymıÅ?. Yine de isimlerini vereyim kısaca: Asmodeus, Bane, Gruumsh, Lolth, Tiamat, Torog, Vecna ve Zehir.
    “Zehir” dikkatimi çekti paylaÃ…?ayım: Karanlık, zehir ve cinayet Tanrısı. Favori yaratımı yılanlardır. Yuan-tilerin en çok taptıÄ?ı tanrıdır. Zehir Tanrısı’nın isminin Zehir olması ilginç deÄ?il mi? Güzel Türkçemizden bir evil-god için isim seçmiÃ…?ler bak hele sen!


    ***


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:03 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 04, 2008 5:52 am Reply with quoteBack to top

    ***

    4.Ed’da 3’ten farklı bir uygulama da Attack Roll’a karakterin levelinin yarısı da ekleniyor. Ã?rneÄ?in level 8 bir ranger rakibine ok attıÄ?ında:
    Attack: 1d20+(1/2 level=4)+Dex.modifier+bonuslar olacak.

    Ayrıca Skill Checklerde de aynı kural geçerli; modifier, skiller ve bonuslara ilaveten, levelin yarısı da zarlara ekleniyor.

    Ve Ability Checklerde de aynısı geçerli; yine levelin yarısı ekleniyor.
    Ã?rneÄ?in bir kapıyı kırmak için; Strength Check: 1d20+(1/2level)+Str.modifier


    “Feat”leri alınırken ki uygulama da Ã…?öyle:
    1.level karakterinizi ilk hazırladıÄ?ınızda 1 feat alıyorsunuz. (eÄ?er karakter ırkı human ise 2 feat alıyorsunuz) Ardından levelleri atladıkça her “çift sayılı level”de 1’er feat alıyorsunuz. Ayrıca 11. ve 21. levellerde de 1’er feat alıyorsunuz.

    11. ve 21. leveller önemli çünkü 11.level’e geldiÄ?inizde Paragon Path (erdemlilik ya da kusursuzluk örneÄ?i) ve 21.level’de Epic Destiny (destansı) rütbelerine varıyorsunuz. Bu süreçler karakterin gücü, vs büyük etkiler gösteriyormuÃ…?, ekstra ekstra beceriler kazandırıyormuÃ…? karaktere. (Ã…?imdilik acelesi yok bu konunun)

    Powers: (güçler)
    Bu da yeni bir konu. Her karakter level atladıkça çeÅ?itlenen güçlere sahip oluyor. Bu güçler çeÅ?itli:
    - At-will Attack Powers: Bu güçler seçtiÄ?iniz sınıftan geliyor. 1.level’de 2 adet seçiyorsunuz. Ä°stediÄ?iniz sıklıkta kullanabildiÄ?iniz güçlerdir bunlar.
    - Encounter Attack Powers: Bu da sınıftan gelen bir güç. 1.level’de bir güç seçiyorsunuz. 3. ve 7. levellerde birer tane daha güç öÄ?reniyorsunuz. 11.level olup Prone Path’a geçtiÄ?inizde uygun bir güç daha kazanıyorsunuz. Ardından 13, 17, 23, 27.levellerde de birer tane daha Encounter Attack Power öÄ?reniyorsunuz.
    - Daily Attack Powers: 1, 5, 9, 20, 15, 19, 25, 29.levellerde birer tane.
    - Utily Powers: 2, 6, 10, 16, 22.levellerde birer tane. Ayrıca Paragon Path’dan dolayı 12.level’de. Epic Destiny’den dolayı 26.levelde yeni birer Utily power alacaksınız.
    Hangi güçleri seçebileceÄ?iniz ve ne iÅ?e yaradıkları karakterinizin sınıf (class) bilgilerinde verilecek.

    Retraining: (Yeniden EÄ?itim)
    Bazen yaptıÄ?ınız seçimlerden piÃ…?man olursunuz; örneÄ?in “keÃ…?ke ‘alchemy’ feati yerine ‘combat casting’ feati alsaymıÅ?ım!” dersiniz. Ä°Å?te “Retraining” sizin böyle bir -geriye dönük- deÄ?iÃ…?ikliÄ?i yapmanıza olanak tanıyor. Yeniden eÄ?itim yapıyorsunuz ve piÃ…?man olduÄ?unuz ya da deÄ?iÃ…?tirmek istediÄ?iniz Feat, power, skill, vs’yi istediÄ?iniz yeni bir feat, power ya da skill ile deÄ?iÃ…? tokuÃ…? ediyorsunuz. Ancak tabii ki gerekli Ã…?artları saÄ?lamanız lazım ve her level atlayıÅ?ta sadece bir deÄ?iÃ…?iklik yapma hakkınız var!


    The Three Tiers: (üç rütbe)
    Heroic Tier: level 1-10
    Paragon Tier: level 10-20
    Epic Tier: level 21-30


    .


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:03 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Thu Sep 04, 2008 6:06 am Reply with quoteBack to top

    .
    Karakterlerin geliÅ?im tablosunun bir kısmı aÅ?aÄ?ıda.

    Image

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Sep 07, 2008 7:44 am Reply with quoteBack to top

    ******

    Races - Irklar:


    Image

    Dragonborn:
    Gururlu, onurlu savaÃ…?çılar. Eski ejderha Tanrı’nın kanından gelenler.

    Boy: 187-207 cm
    Kilo: 99-145

    Ability Scores: +2 STR, +2 CHA
    Size: Medium
    Speed (hız): 6 squaeres (kare)
    Vision (görüÅ?): Normal
    KonuÅ?tuÄ?u diller: Common, Draconic
    Skill Bonuses: +2 History, +2 Intimidate
    Dragonborn Fury (ejder öfkesi): EÄ?er kanamanız olursa attack rolls’a +1 ırksal bonus alırsınız.
    Draconik Heritage (ejder-doÄ?muÅ? mirası): Ä°yileÅ?me dalganızın miktarı eÅ?ittir= ¼ max.HP + Con.modifier
    Dragon Breath (Ejder Nefesi): Ejder nefesinizi çarpıÅ?ma (dövüÅ?me) gücü olarak kullanabilirsiniz.

    Dragon Breath (Ejder Nefesi): AÄ?zını açıp kükreyerek saldıÄ?ınız ejder nefesi, düÅ?manınıza öldürücü bir güçle çarpar.
    Saldırı asit, soÄ?uk, ateÅ?, Å?imÅ?ek ve zehir Å?eklinde olabilir. (karakteri hazırlarken seçmelisin)
    Bölgedeki herkesi etkiler.
    Attack: Reflex’e karÃ…?ı yapılır. Str+2, Con+2 veya Dex+2 olabilir. (karakteri hazırlarken seçmelisin)
    Hit: 1d6+Con.modifier Dmg.

    Neden Dragonborn oynamak istersin:
    Ejder tipli olmak için.
    Kadim zamanlarda düÅ?müÅ? bir imparatorluÄ?un mirasçısı olmak için.
    Asit, soÄ?uk, ateÅ?, Å?imÅ?ek ve zehir Å?eklinde nfese sahip olmak için.
    Warlord, fighter ve paladin sınıflarına özellikle uygun oldukları için.

    Bir Dragonborn için onuru hayatından bile daha önemlidir! DüÅ?manına bile adaletli ve saygılıdır. Yemin bozmak ya da sözünü tutmamak en büyük onursuzluktur ve bir kere böyle bir olay olursa kiÅ?inin dürüstlüÄ?ü bitmiÅ?tir gözlerinde ve baÅ?ka hiçbir sözüne güvenmezler. Kaybetmekten nefret ederler ve pes etmeden önce mazzam bir çaba harcarlar.

    Ã?eÅ?itli Dragonborn isimleri kitapta var. (sayfa 35)




    ***



    Image

    Dwarf:
    TaÅ? ve demir ustaları, korkusuzlar ve sıkıntılara karÅ?ı azimliler.

    Boy: 128-144 cm
    Kilo: 72-100

    Ability Scores: +2 CON, +2 WIS.
    Size: Medium
    Hız: 5 squares (kare)
    GörüÅ?: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüÅ? yeteneÄ?i var)

    Bildikleri Diller: Common, Dwarven
    Skill Bonuses: +2 Dungeoneering, +2 Endurance.
    Cast-Iron Stomach (Demir Mideli): Zehirlere karÅ?ı +5 ırksal bonus.
    Dwarven Resilience (Cüce EsnekliÄ?i): 2. Saldırıyı Standart Aksiyon deÄ?il de Minor (ikincil, küçük) Aksiyon olarak yapabilirler.
    Dwarven Weapon Profiency (Cüce Silahı Becerisi): Fırlatma çekici (throwing hammer) ve savaÅ? çekici (warhammer) kullanma becerisine sahip olurlar.
    Encumbered Speed (Yüklü Sürat): Normalde baÅ?ka ırkların hızını düÅ?ürecek zırhlar ve aÄ?ır yükler üzerlerindeyken bile normal hızlarında ilerlemeye devam edebilir.
    Stand Your Ground (Yere SaÄ?lam Basan): Ä°tme, çekme, kaydırma gibi dıÅ? etkenler yüzünden yerleri deÄ?iÃ…?tirilmeye kalkılırsa; normalde zorlandıÄ?ı yöne doÄ?ru 1 kare daha az giderler. Ã?rneÄ?in normalde 1 kare kaydıracak kadar bir kuvvet uygulandıÄ?ında cüceler istemezlerle hiç yerlerinden kıpırdamazlar. Ayrıca kendilerini yere yapıÅ?tıracak bir darbe aldıklarında; anında yere yapıÅ?maktan kurtarmak için “saving throw” yaparlar.

    Neden bir Dwarf oynamak istersin:
    Sert, hırçın, huysuz ve kaya gibi güçlü olmak için.
    Atalarını Ã…?ereflendirmek ya da Tanrı’na doÄ?ru yolda hizmet etmek için.
    Paladin, Cleric ve Fighter sınıflarına özellikle uygun olduÄ?u için.

    Cüceler ortalama 135 cm boyundadırlar ama oldukça enlidirler. Silah, kalkan ve zırhları da dahil olmak üzere eÅ?yalarını geometrik Å?ekillerle, doÄ?al taÅ?larla ve Atalarının resimleriyle süslemeyi severler. 150-200 yıl yaÅ?arlar. DaÄ?lara oyulmuÅ? atalarının evlerini gururla korurlar. TaÅ?a Å?ekil vermeyi severler. Güçlü ve dayanıklıdırlar. Atalarından kalanlara ve geleneklerine baÄ?lıdırlar. DüÅ?manlarını asla unutmazlar. Orklardan nefret ederler. Devlere de (giant & titan) düÅ?mandırlar çünkü zamanında devler tarafından köle olarak kullanılmıÅ?lardır. Dwarflarla müttefik olmak gurur verici bir Å?anstır, çünkü tarihleri dostları ve klanı için canını veren kahramanlarla doludur. Dwarfların karakteristik özellikleri: Paragöz, cesur, sıkı çalıÅ?an, asil, düzenli, haÅ?in, inatçı, kinci.

    Dwarf isimleri kitapta var; sayfa 37



    ****




    Image

    Eladrin:
    Sihirli ormanlarda yaÅ?ayan, zarif savaÅ?çılar ve büyücüler.

    Boy: 167-186 cm
    Kilo: 59-81

    Ability Scores: +2 DEX, +2 INT.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    GörüÅ?: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüÅ? yeteneÄ?i var)

    BildiÄ?i Diller: Common, Elves.
    Skill Bonuses: +2 Arcana, +2 History.
    Eladrin Education (Eladrin EÄ?itimi): 5.Bölümdeki Listeden seçebileceÄ?iniz fazladan 1 yetenek öÄ?renebiliyorsunuz.
    Eladrin Weapon Proficiency: Longsword kullanma yeteneÄ?i var.
    Eladrin Will: Will Defans= +1 ırksal bonus. Ayrıca Charm effects (cezbedilmeye) karÃ…?ı saving throw’a +5 ırksal bonus.
    Fey Origin: Fey yaratıklarıyla anlaÅ?abilme avantajı.
    Trance: Uyumazlar, onun yerine günde 4 saat meditasyona benzer bir transa geçerler ve bu süreç diÄ?er ırkların 6 saat dinlenmesine eÅ? deÄ?ermiÅ? gibi bütün güçlerini geri kazandırır. Ã?stelik trans esnasında etraflarını görürler (farkındalardır) yani bir düÅ?man geldiÄ?inde görebilirler.
    Fey Step: Fey adımlarıyla hareket edebilirler. Aniden 5 kare öteye teleport olabilirler. (encounter power)

    Eladrinler sihirli Fey yaratıkları gibi sihirlidir. Gaipteki doÄ?ada yaÅ?arlar, Å?ehirleri alacakaranlık alemindedir ama dıÅ? dünyaya da oldukça yakındır. Yarı hayâl yarı gerçek, vs.

    Neden Eladrin oynamak istersiniz?
    Mistik bir dünyadan ve gizemli olmak için.
    Zarif ve bilgili, kültürlü olmak için.
    SavaÅ? alanında saÄ?a sola teleport olup gaipteki gölgelere gizlenebilmek için.
    Wizard, Rogue ve Warlord sınıflarını oynamaya özellikle uygun bir ırk olduÄ?u için.

    Kulakları sivridir. 300 yıldan fazla yaÅ?arlar. Ã?lkeleri daÄ?ların arasındaki gizli vadilerde, ıssız adalarda, kadim ormanların derinliklerinde, vs bulunur. Ã?bür ırklarla aralarına mesafe koyarlar. Elflerin kuzenleridirler.
    Karakteristik özellikleri: Estetik, ihtiyatlı, tarafsız, özgür, sihirli, gaip dünyasından, sabırlı, kavrayıÅ?lı, zeki.


    *****



    Image

    Elf:
    VahÅ?i doÄ?a ve ormanlarda özgürce gezinen dikkatli, hızlı okçular.

    Boy: 162-182 cm
    Kilo: 59-77

    Ability Scores: +2 DEX, +2 WIS.
    Size: Medium
    Hız: 7 kare.
    GörüÅ?: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüÅ? yeteneÄ?i var)

    BildiÄ?i Diller: Common, Elven.
    Skill Bonuses: +2 Nature, +2 Perception.
    Elven Weapon Proficiency: Longbow ve Shortbow kullanma yeteneÄ?i vardır.
    Fey Origin: Fey yaratıklarıyla aynı orjinden gelmesi.
    Group Awareness (Grup farkındalıÄ?ı): 5 kare yakınlıktaki elf-olmayan dostlarına Percepcion Chek’lerde +1 bonus kazandırır.
    Wild Step (Yaban adımları): Zorlu arazi bölümlerinden engellenmeden geçiÅ? yapabilir.
    Elven Accuarcy (Elf ayarı): Free action olarak 2. bir attack roll yapabilir.

    Yabani ve özgür. Elfler aÄ?açların üzerinde gizlenerek ve ölümcül oklarını atarak ormandaki ülkelerini korurlar.

    Neden bir Elf oynamak istersiniz?
    Hızlı, sessiz ve yabani olmak için.
    SerüvendaÅ?larınıza ormanın derinliklerine ilerlerken yol göstermek ve düÅ?manlarınıza ok yaÄ?dırmak için.
    Ranger, Rogue ve Cleric sınıflarını oynamak için özellikle uygun olduÄ?u için.

    200 yıldan fazla yaÅ?arlar. Sivri, uzun kulaklıdırlar. Asla aÄ?aç kesmezler, yürürken bile bitkileri, çalıları ezmemeye özen gösterirler. DoÄ?aya çok büyük saygı ve sevgileri vardır.Asil ve neÅ?elidirler. Å?arkı söylemeyi, dans etmeyi severler.
    Elf karakteristikleri: Ã?evik, içten, sezgileri güçlü, neÅ?eli, kavrayıÅ?lı, zeki, hızlı, çalkantılı, yabani.


    *******



    Image

    Half-Elf:
    Ä°nsan ve Elf ırkının en iyi özellikleriyle doÄ?muÅ? lider ve kahramanlar.

    Boy: 165-188 cm
    Kilo: 59-86

    Ability Scores: +2 CON, +2 CHA.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    GörüÅ?: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüÅ? yeteneÄ?i var)

    BildiÄ?i diller: Common, Elven ve bir tane de seçime baÄ?lı dil.
    Skill Bonuses: +2 Diplomacy, +2 Insight
    Dilettante (amatör): 1.levelde kendisine baÅ?ka sınıflara ait bir at-will power seçer ve bunu encounter power olarak kullanır.
    Dual Heritage: Elf veya Human gereksinimi gösteren featleri kendisine alabilir.
    Group Diplomacy: 10 kare yakınındaki dostlarının Diplomacy check’lerine +1 bonus verir.

    Yarı-Elfler insanların ve elflerin en iyi özelliklerini kendi üzerlerinde toplamıÅ?lardır.

    Neden bir Half-Elf oynamak isteriz?
    Sempatik ve coÅ?kulu bir lider olmak için.
    İki farklı kültürde de evinde olan karizmatik bir kahraman olmak için.
    Warlord, paladin ve warlock sınıflarına özellikle uygun olduÄ?u için.

    Kulakları sivridir ama uzun deÄ?ildir.
    Half-Elf karakteristikleri: Uyumlu, adapte olabilen, çekici, rahat, sokulgan, açık görüÅ?lü.



    *****



    Image

    Halfling:
    �abuk ve becerikli gezginciler. Boyu küçük, cesareti büyük.

    Boy: 116-127 cm.
    Kilo: 34-38

    Ability Scores: +2 DEX, +2 CHA.
    Size: Small (Dikkat! DiÄ?er ırklara göre bir beden küçük)
    Hız: 6 kare
    GörüÅ?: Normal

    BildiÄ?i Diller: Common, seçime baÄ?lı bir dil daha.
    Skill Bonuses: +2 Acrobatics, +2 Thievery
    Bold (cesur): Korkuya (fear) karÅ?ı saving throws: +5
    Nimble Reaction (atik tepki): Fırsat saldırılarına karÅ?ı (attack of opportunity) AC: +2 bonus.
    Second Chance (2.bir Å?ans): EÄ?er düÅ?man size bir atak yapıp vurursa, 2.Å?ansınızı kullanarak tekrar zar sallamasını isteyebilirsiniz. Ä°kinci atılan zar geçerli olur.

    Halflingler küçük boyutlu bir ırktır. Becerikli ve hızlıdırlar ayrıca saÄ?lam sinirleri vardır. Bataklık bölgelerdeki bedevi halklarındandırlar ve ülkelerinde ne olup bittiÄ?i pek bilinmez.

    Neden bir Halfling oynamak istersiniz?
    Herkesin kolayca hafife alabileceÄ?i cesur bir kahraman olmak için.
    Sevimli, sıcak ve dost canlısı olmak için.
    Rogue, ranger ve warlock sınıflarına özellikle uygun olduÄ?u için.

    Small (küçük) karakter oynamanın bazı özel durumları vardır. Ã?rneÄ?in iki elle tutulan büyük silahları kullanamazsınız, vs.

    Halflingler sıcak ve eÄ?lenceli tiplerdir. Genelde savaÅ?ta gizlilik ve kandırmaca yöntemlerini kaba kuvvet ve sihirden fazla kullanırlar.
    Halfling Karakteristikleri: Cesur, meraklı, kararlı, dost canlısı, iyi huylu, Å?anslı, atik, fırsatçı, pratik, becerikli, sıcak.


    ******



    Image

    Human:
    Hırslı, öncü, kahramanlarların ırkı, aynı zamanda hainlerin ırkı.

    Boy: 167-188
    Kilo: 61-100

    Ability Score: istediÄ?iniz birine +2
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    GörüÅ?: Normal.

    BildiÄ?i Diller: Common ve istediÄ?i bir tane daha.
    Bonus At-Will Power: kendi sınıfından 1 tane daha ekstradan at-will gücü bilir.
    Bonus Feat: 1.levelde fazladan bir feat daha alır. (gereksinimler karÅ?ılanmalı tabii)
    Bonus Skill: Kendi sınıfına ait fazladan bir skill öÄ?renir.
    Human Defense Bonuses: Fortitude, Reflex ve Will defanslara +1 bonus.

    Neden Human oynamak istersiniz?
    Her zorlukla yüzleÅ?ebilecek azimli ve becerikli bir kahraman olmak için.
    En esnek ve çok yönlü ırka mensup olabilmek için.
    Her sınıfa uygun olduÄ?u için.

    Human karakteristikleri: Uyumlu, hırslı, cesur, ayartılabilir, yaratıcı, öncü, zorlu, fırsatçı, becerikli, hoÅ?görülü.


    *****




    Image

    Tiefling:
    Gölgede yaÅ?ayanların ve karanlıktan korkmayanların parçalanmıÅ? imparatorluÄ?unun mirasçıları.

    Boy: 167-188
    Kilo: 63-104

    Ability Scores: +2 INT, +2 CHA.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    GörüÅ?: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüÅ? yeteneÄ?i var)

    BildiÄ?i Diller: Common, seçime baÄ?lı bir tane daha.
    Skill Bonuses: +2 Bluff, +2 Stealth
    Bloodhunt (kan avı): Kanamalı rakiplere karÅ?ı Attack Rolls: +1
    Fire Resistance: AteÅ?e dayanıklılık (resist fire)= 5 + 1/2 level
    Infernal Wrath (cehennem gazabı): Ã?fkeli mizacını rakibine yaptıÄ?ı saldırıyı motive etmek için kullanır. (minor action) Bir önceki turda kendisine vuran rakibine gazabını kanalize ederek bir sonraki attack roll için +1 power bonus alır. EÄ?er düÅ?manına vurursa Charisma modifieri de extra damage olarak hasara eklenir.

    Onlar karanlık güçlerle ilgilenmiÅ? asil insanların soyundan gelmektedir. Ã?ok uzun süre önce imparatorlukları dünyanın yarısı tarafından zaptedilmiÅ?tir.

    Neden Tiefling oynamak istersiniz?
    Karanlık tarafı olan bir kahraman olmak için.
    Aldatmada, göz korkutmada ya da diÄ?erlerinin aklını istediÄ?i yönde çelebilmekte iyi olmak için.
    Warlock, warlord ve rogue sınıfları için özellikle uygun olduÄ?u için.

    Tieflinglerin boynuzları, bir metreyi aÅ?an kuyrukları (tutma yeteneÄ?i olmayan) ve sivri diÅ?leri vardır. Ten renkleri insan gibi ama yer yer kızıla çalan tonlardadır. Ã?lkeleri eskiden yıkılmıÅ? ve yurtsuz kalmıÅ?lardır. Kimseye kolay kolay güvenip hemencecik arkadaÅ? olmazlar.

    Tiefling Karakteristikleri: Kurnaz, huzur kaçırıcı, heybetli, gizemli, gururlu, isyankâr, kendine güvenen, meymenetsiz, sinsi, laubali.



    *****


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:06 am; edited 4 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 2:38 am Reply with quoteBack to top

    *****


    Evet, 8 ırkı (race) tek tek anlattık Å?imdi sıra sınıflarda (class) Daha önce de belirttiÄ?imiz gibi Cleric, Fighter, Paladin, Ranger, Rogue, Warlock, Warlord ve Wizard olmak üzere 8 adet de sınıf var. Irklar anlatılırken dikkat ettinizse her ırkın ability score ve skill bonus Å?eklinde kendilerine has avantajları vardı. Sınıfların da buna benzer bir takım avantajları ve özel güçleri var. Karakterinizi oluÅ?tururken bir ırk ve sınıf seçiyorsunuz; bu seçimleri yaparken ileride gelecek güçleri, yetenekleri, vs göz önüne alırsanız kendiniz için doÄ?ru seçimi yapmıÅ? olacaksınız. Güçler: At-Will/Encounter/Daily/Utility Å?eklinde 4 çeÅ?it demiÅ?tik. Bilinen, kullanılabilen güçlerin sayısı level arttıkça artıyor. Bu sayılar önceden bir kısmını verdiÄ?im tablonun saÄ? baÅ?ında verilmiÅ? zaten. Karakter geliÅ?im tablosu: Sayfa 29 Ã?rneÄ?in 2.levelde bilinen güçlerin sayısı 2/1/1/1 Å?eklindeyken 9.levele ulaÅ?tıÄ?ınızda 2/3/3/2 oluyor.
    Güçlerin bazıları sınıfa özgü, muhakkak bildiÄ?iniz güçler olacak örneÄ?in Clericlerin “Turn Undead” özelliÄ?i gibi ancak diÄ?er güçler seçime baÄ?lı olacak ki bunların da seviyeleri level-29’a kadar çıkıyor. Ben ırkları açıklarken sadece level-3’e kadar örnekleri vereceÄ?im, zaten oyuncu oyuna baÃ…?ladıktan sonra ileride gelecek güçleri kitaptan inceleyecektir. Yeri geldiÄ?inde onları da tartıÅ?ırız. Yalnız Ã…?unu belirteyim: Her sınıfın kendine özgü faydalı ve güzel güçleri var.

    Sınıflara geçmeden önce bazı konulara deÄ?inelim:
    Oyunda grup kurarken grupta bulunan karakterlerin oynayacaÄ?ı rolleri de adlandırmıÅ?lar: Defenders, strikers, leaders, controllers. Ã?rneÄ?in fighter oynayan birinin defender rolüne bürünmesi daha doÄ?al çünkü savaÅ?çı olduÄ?undan düÅ?mana karÅ?ı grubun geri kalanını koruması daha mantıklı. Ancak bu kural deÄ?il sadece tavsiye. Kafaya takacak kadar önemli deÄ?il bence.

    Paragon Path ve Epic Destiny’den de bahsedelim. BildiÄ?iniz gibi 11.levelde Paragon Path seçimi ve 21.levelde Epic Destiny seçimi vardı.

    Paragon Path:
    Her sınıf 11.level’e ulaÃ…?tıÄ?ında kendine spesifik bir yol seçiyor. Bu yollar genelde 4 adet oluyor. (Warlocklarda 3 adet) Size bir örnek verirsem ne demek istediÄ?im daha iyi anlaÃ…?ılacak: Ã?rneÄ?in Rogue (düzenbaz) oynuyoruz. 11.levele kadar gelmeyi baÃ…?ardıÄ?ınızda bir kusursuzluk örneÄ?i oluyorsunuz, bu noktadan itibaren özel bir uzmanlık alanı seçmelisiniz.
    Bu uzmanlıklar:
    1- Cat Burglar: Cambazlık ustasıdır, taklalar, hoplamalar, zıplamalar, tırmanmalar, vs cambazlıkta herkesten daha iyi, daha ustadır.
    2- Daggermaster: Hançer ustasıdır. Hançerler onun elinde adeta sanat yapar, keser, çizer, vs, ölümcül bir silahtır.
    3- Master Infiltrator: İçeriye sızma ustasıdır. Gizlice giremeyeceÄ?i yer yok gibidir.
    4- Shadow Assasin: Cinayet, suikast uzmanı.
    Oyuncu bu dört yoldan birini takip ederek konuda uzmanlaÃ…?ır. Normal sınıf yeteneklerine ek olarak seçtiÄ?i Paragon Path’dan dolayı özel güçler yetenekler kazanacaktır. Ã?rneÄ?in level-11 Daggermaster’in “Critical Opportunity” diye bir özelliÄ?i var; hançer ile saldırdıÄ?ı rakibine eÄ?er kritik vuruÃ…? yaparsa hemen ardından bir saldırı daha yapabiliyor! Bu sadece Daggermaster’e has bir özellik, baÃ…?ka bir Rogue yapamaz bunu.

    Epic Destiny:
    Bu genel anlamda bütün sınıfları kapsayan bir seçimdir. Artık destansı bir kiÅ?ilik oldunuz ve bu seçiminiz nasıl hatırlanmak istediÄ?inizi ifade eder. Level-21 olduÄ?unuzda kendinize dört yönelimden birini seçersiniz, tabii bu seçimler de size özel, ayrıcalıklı güçler kazandıracaktır.
    1- Arcmage: Arcane sihir ustası.
    2- Deadly tricckster: Bir gezgin, hırsız, fırsatçı, hayatta kalan.
    3- Demigod: Tanrı yolundaki kiÅ?i.
    4- Eternal Seeker: Kaderin seni bulur.
    Epic Destiny’i ilerde daha ayrıntılı ele alırız.


    Biraz da Güç tipleri ve kullanılıÅ?larından bahsedelim:
    Atack powers (saldırı güçleri) sadece savaÅ?ta kullanılırken, Utility powers (faydalı güçler) hem savaÅ?ta hem de savaÅ? dıÅ?ında kullanılan güçlerdir.
    Hatırlatma: Bütün sınıflar üç çeÅ?it güç kaynaÄ?ı kullanır:
    Arcane: Evreni dolduran sihirli enerjiyi çekererek. (spells - büyüler)
    Divine: Tanrıdan gelen enerji. (prayers - dualar)
    Martial: SavaÅ?çının kendi gücü ve iradesi. (exploits - yiÄ?itlikler)

    At-Will Powers:
    At-Will güçlerinizi sınırsız Å?ekilde, istediÄ?iniz zaman kullanabilirsiniz.

    Encounter Powers:
    Encounter (dövüÅ?me) güçleri her kapıÅ?mada yalnızca bir kere kullanılabilir. Gücün tazelenmesi için kısa bir dinlenme molasına ihtiyaç vardır. Short Rest: 5 dakika, vs. Ardından tekrar kullanabilirsiniz encounter gücünüzü.

    Daily Powers:
    Daily powers; “günlük güçler” demek zaten; yani günde bir defa kullanabilirsiniz! Bunlar en iyi güçlerinizdir ve sizin fiziksel ve zihinsel kaynaklarınızı kayda deÄ?er miktarda tüketirler. Günlük bir gücünüzü kullandıÄ?ınızda, tekrar aynı gücü kullanabilmek için iyi bir Ã…?ekilde dinlenmelisiniz. Extended Rest: En az 6 saat, vs.


    Her sınıf açıklamasında güçlerin açıklaması yapılır. Ã?nce güçlerin isimleri yazılır. Kitapta bu isimlerin yazıldıÄ?ı Å?erit bölümün rengi de ayrıca gücün çeÅ?idini hatırlatır; At-will güçlerin isim baÅ?lıÄ?ı yeÅ?il üzerine yazılmıÅ?tır, Encounter güçlerin baÅ?lıkları kırmızı üzerine, Daily güçlerin baÅ?lıkları siyah üzerine yazılmıÅ?tır.
    Gücün isminin altında küçük bir cümleyle ne iÅ?e yaradıÄ?ı yazar, ayrıntılı izahatı ise daha aÅ?aÄ?ılardadır.
    Keywords (anahtar kelimeler)
    Gücün nitelikleri sadece kelimelerle gösterilir; örneÄ?in:
    “At-Will + Martial, Weapon” ya da “Encounter + Divine” ya da “Daily + Acid, Arcane, Implement” gibi...
    Bu kelimelere bakınca o gücün ne tip güç olduÄ?unu, hangi kaynaktan beslendiÄ?ini ve sonuçlarını tahmin edebiliyoruz kolaylıkla.
    Ã?rneÄ?in içinde “acid” kelimesi geçiyorsa asit etkisi olacaÄ?ını, “poison” kelimesi geçiyorsa zehir etkisi oluÃ…?acaÄ?ını anlıyoruz.
    KarıÅ?ık etkilerde de Ã…?öyle bir formül var: Diyelim ki 25 Fire & Thunder (ateÃ…? ve Ã…?ok) dmg (hasar) veren bir güç olsun; bunları eÃ…?it aÄ?ırlıklı kabul edeceÄ?iz ve fazladan bir sayıyı da yazıda ilk sırada olan “fire”a vereceÄ?iz, yani dmg fire=13, thunder=12 olacak.

    Anahtar Sözcükler:
    At-will, Encounter, Daily’nin neler olduÄ?unu biliyorsunuz zaten.

    Power source (güç kaynakları): Arcane, Divine, Martial. Basit ataklar, ırksal güçler ve Epic Destiny güçleri kaynaÄ?a ihtiyaç duymazlar.

    Damage Type (Hasar tipleri):
    Acid: AÅ?ındırıcı sıvı
    Cold: Buz kristalleri, buzul havası, donmuÅ? sıvılar.
    Fire: AteÅ? patlamaları, ıÅ?ınları ya da basit bir kıvılcım.
    Force: Ä°nanılmaz derecede sert ama Å?ekilsiz, görünmez bir enerji.
    Lighting: Elektrik enerjisi.
    Necrotic: Eti katılaÅ?tıran ve ruhu yaralayan mor-siyah enerji.
    Poison: Zehir, kiÅ?inin canını (HP: Hit point) azaltır, vs.
    Psychic: KiÃ…?inin zihnini etkiler.
    Radiant: Yakıcı beyaz ıÅ?ık ya da pırıltılı renkler.
    Thunder: Å?ok dalgası ve saÄ?ır edici sesler.

    Effect Type: (etkileme tipleri)
    Charm: Zihinsel olarak etkilemek, kiÅ?iyi yönlendirebilmek.
    Conjuration: EÅ?ya ve sihirli yaratıklar yaratma gücü.
    Fear: Korkutma, dehÅ?ete düÅ?ürme etkisi.
    Healing: Canını (HP) iyileÅ?tirme gücü.
    Illusion: Duyuları ya da zihni kandırma gücü.
    Poison: Canlıyı zehir etkisiyle yavaÅ?latma, köstekleme, vs.
    Polymorph: Bir yaratıÄ?ın ya da canlının görünüÅ?ünü, fiziksel formunu deÄ?iÅ?tirmek.
    Reliable: EÄ?er bir reliable (emniyetli) gücünüzü kullanırken bir Å?ekilde ıskalasanız bile o gücü harcamıÅ? sayılmazsınız.
    Sleep: Uyutma ya da baygın düÅ?ürme gücü.
    Stance: stance (durum, vaziyet) kullanılan gücü sürdürür; bu, kapıÅ?ma sürdükçe, 5 dakika ya da bir baÅ?ka stance güç kullanana kadar devam edebilir.
    Teleportation: Canlıyı bir yerden baÅ?ka bir yere anında gönderme (teleport etme) gücü.
    Zone: Bir bölgenin üzerinde hemen geçmeyen bir etki yaratma gücü.

    Accessories: (aksesuarlar)
    Bir güçle birlikte kullanabileceÄ?iniz eÅ?yaları belirtir. Ä°ki çeÅ?ittir: Weapon (silah) ve Implement (alet, araç, donanım) Bu eÅ?yaları da gücünüzle birlikte kullandıÄ?ınızda, eÅ?yalardan gelen sihirli güçler, dmg ve çeÅ?itli bonuslar gücünüzün tesirine eklenir.
    Implement: Wizardların kullandıÄ?ı staff (asa), orb (küre), wand (küçük asa); warlockların kullandıÄ?ı wand, rod (çubuk) ve Divine prayersların (gücünü Tanrı’dan alanlar) kullandıkları holy symbols (kutsal semboller) implementlere örnektir. Ancak bir gücün açıklamasında “implement” anahtar kelimesi geçiyor diye o gücü kullanırken implement bulundurma zorunluluÄ?u yoktur!
    Weapon: Açıklamada “weapon” kelimesi geçiyorsa söz konusu gücü kullanmak için muhakkak silah bulundurmak gereklidir! EÄ?er Ã…?artlar uygunsa yumruk ya da tekme, vs silah olarak kullanabilirsiniz.

    Action Type: (aksiyon tipi)
    Ã?zel güçlerin açıklamalarında onları hangi tip aksiyon olduÄ?u belirtilir: Standart action, move action, minor action ya da free action
    Trigger: (tetikleyici) Bazı güçler ise trigger kullanır ya da kullanabilir. Tetikleyiciyi önceden belirtmek zorundasınız. Ã?rneÄ?in: Yakındaki bir arkadaÅ?ım yaralanırsa... gibi. Ancak belirttiÄ?iniz durum oluÅ?tuÄ?unda gücünüz harekete geçer.

    Attack Type and Range (saldırı tipi ve menzili):
    Dört tip atak vardır: Melee, ranged, close ve area.

    Melee: Silahla ya da yumruk vs göÄ?üs göÄ?üse çarpıÅ?ma saldırısı. Burada önemli bir nokta örneÄ?in bir bıçakla saldırıyı yapıyorsanız aranızda mesafe olmaz ama uzun bir mızrakla saldırıyorsanız aranızda 1 kare mesafe, yani “rakibiniz 2 kare ötede” olabilir. Bu durumda kullanacaÄ?ınız söz konusu gücün “dokunmak” (touch) gerektirip gerektirmediÄ?i önem kazanır. Bir de hatırlatma: “Medium size”dan iri olan yaratıklar 1 kareden öteye uzanabilirler.

    Ranged: Bu tip bir güç hedefe uzaktan etki eder. Ã?ç baÅ?lıkta toplayabiliriz:
    Ranged, weapon: Söz konusu özel güç için silah kullanmak zorunluluÄ?u varsa silahın normal menzilinden (normal range) uzakta ama uzak menzilinden yakındaysa (long range) attac roll: -2 ceza alır. Ã?rneÄ?in “shortbow”un (küçük yay) kısa menzili 15, uzun menzili 30’dur. Demek ki shortbow ile kullanacaÄ?ımız bir özel gücümüzü 20 kare öteye gönderiyorsak saldırı zarımıza attac roll=-2 ceza gelir.
    Ranged [number]: Böyle verilen bir anahtar kelime söz konusu gücümüzü orada (number) yazan sayı kadar öteye kullanabileceÄ?imizi gösterir. Ã?rneÄ?in Ranged 15 yazıyorsa en fazla 15 kare öteye uygulayabilirsiniz o gücü.
    Ranged sight: Gücünüzü uzaktan kullanabilirsiniz ancak hedefinizi görebilmelisiniz ve aranızda temiz bir görüÅ? hattı olmalı.

    Close: Close (yakın) güçler bulunduÄ?unuz karenin etrafındaki (komÅ?u) kareleri kaplayan bölgesel bir etki yaratırlar ve çoÄ?unlukla birden fazla hedefi vururlar.
    Close Burst [number]: Close burst gücü “number” bölümünde yazan kadar hedefe (ve her yöne) uygulama imkânı verir.
    Close Blast [number]: Close Blast size “number” bölümünde yazan kadar, hemen dibinizde bulunan canlı cansız hedefleri belirleyip özel gücünüzü onlara uygulamanızı saÄ?lar.
    Area wall [number] within [number] squares: Bir duvar gücü oluÅ?turmak için.

    Personal: (Ã…?ahsi)
    Böyle bir Å?ey yazıyorsa bunun anlamı o gücün sadece sizi etkileyeceÄ?idir.

    Prerequisite or Requirement (önceden gereksinim ya da gereksinim):
    Prerequisite: Ã?nceden seçmiÃ…? olman gerekenler; örneÄ?in söz konusu güç için “gizlenme” kullanacaksan önceden eÄ?itimini alman gerekirdi.
    Requirement: Ã?zel gücünü kullanırken gereken geçici gereksinimler. Ã?rneÄ?in söz konusu özel gücün için hançer kullanman gerekebilir.

    Target:
    �zel gücünü kime veya kimlere kullanacaksın; hedef!

    Attack (saldırı):
    Attack: Strength vs. AC
    Attack: Charisma vs. Will... gibi ayrıntılar ilerki konularda

    Hit (vuruÃ…?, hasar):
    Hit: 1[W] + Str. Modifier dmg.
    Hit: 3d6 + Int. Modifier force dmg. And the target is dazed until the end of next turn...
    Gibi, ayrıntılar ilerki konularda.

    Ongoing Damage (devam eden hasar): Hedef ongoing dmg almıÅ?sa her tur sıra kendisine geldiÄ?inde duruma uygun olarak belirli bir hasar alır. Her turda aynı hasarı almaya devam eder. Aynı tip, aynı sebepten ongoing dmg üst üste gelirse hasarın miktarı artmaz çünkü bunlar statik (sabit) hasarlardır.

    Duration (süreç): Kullanılan özel gücün kaç tur etkili olacaÄ?ını belirtir.

    Miss (ıskalama):
    Miss: Half dmg (ıskalarsan yarı hasar)
    Miss: Half dmg and no ongoing fire dmg (ıskalarsan yarı hasar olur ve devam eden ateÅ? hasarı oluÅ?maz)
    Gibi... Yarı hasarı hesaplarken de unutmamamız gereken, küsüratlı sayıları daima aÃ…?aÄ?ıya yuvarlıyoruz. 15’in yarısı 7,5’tan 7 olur anlayacaÄ?ınız. D&D4’te bütün kusüratlı sayılar aÃ…?aÄ?ı yuvarlanır; 5,99 bile olsa 6’ya deÄ?il 5’e yuvarlanır sayısal deÄ?er. Ã?rneÄ?in hasar=1 ve yarısı 0,5 ise 0 kabul edeceÄ?iz.

    Secondary Target and Secondary Attack (ikincil hedef ve ikincil saldırı):
    Secondary Target: One creature within 3 square of you (sana 3 kare mesafede bir yaratık)
    Secondary Target: Each enemy adjancent to primary target (asıl hedefinin etrafındaki bütün düÅ?manlar)
    Gibi... Bazı özel güçler asıl hedeflerinden ayrıca ikincil bir hedefe de etki edebilirler; o zaman yukarıdakilere benzer açıklamalar gözükür.

    Effect: (etki)
    KullandıÄ?ınız gücün etkilerini açıklar

    Conjurations: (ruh çaÄ?ırma, büyücülük)
    Bu anahtar kelime sihirli bir Ã…?ekilde yaratılan bir eÃ…?ya ya da yaratıÄ?a iÃ…?aret eder. Bir conjuration’a saldırılamaz, fiziksel olarak etki edilemez. Conjuration’u yaratanın dostları conjuration’un kapladıÄ?ı alandan geçebilir ama düÅ?man geçemez. Hava durumu, atmosfer koÃ…?ulları conjuration’u etkilemez. Ã?rneÄ?in sözünü ettiÄ?imiz Ã…?ekilde bir conjuration olan buzdan bir el, çok sıcak bir yerde bile olsa hiç etkilenmeden iÃ…?levine devam eder.

    Zones (bölgeler):
    Bu kelime özel gücün sihirli bir bölge oluÃ…?turduÄ?una iÃ…?aret eder. Bu bir arazi çeÃ…?idi de olabilir (örneÄ?in çimenlik, aÄ?açlık, vs) ya da içinde bulunan herkesi yakan alevlerle kaplı bir mıntıka da olabilir. Açıklamasında aksi söylenmedikçe zone’a saldırılamaz, fiziksel etkide bulunulamaz.

    Sustain (desteklemek):
    Sustain minor: When you sustain the power, you make a secondary attack (özel gücü desteklediÄ?inde ikinci bir saldırı yapabilirsin)
    Gibi... minor, move, standart aksiyonlarla daha önceden kullandıÄ?ın bir gücün etkilerini devam ettirebilirsin. KoÅ?ulları yukarıdaki gibi anahtar kelime eÅ?liÄ?inde açıklanır.


    Evet, Sınıflara ait güçlerin nasıl okunacaÄ?ını, vs yazdık ve kısa kısa deÄ?indik. Ã…?imdi tek tek sınıfları açıklamaya geldi sıra. Sınıfların da en çok yer iÃ…?gal eden bilgileri level atladıkça elde edilen güçler. Bu güçlerin yanında levellerini görüyorsunuz zaten; yani örneÄ?in Ã…?öyle yazıyor: “Level 5 Cleric Utility Prayers” ya da “Level 7 Encounter Prayers” gibi... Bunun anlamı bu güçleri ancak o levele çıkınca seçip kullanabilirsin. Ben her sınıfı açıkladıktan sonra level 1,2,3 ve 29 (son) güçlerine örnekler vereceÄ?im ayrıca paragon path güçlerine de deyineceÄ?im.

    Å?u ana kadarki izlenimlerim D&D 4.Ed. öÄ?renmesi ve kullanması kolay bir sistem gibi duruyor ve zevkli olacak sanki. Bunları okuyanlar varsa (vardır umarım) yorum filan yapıp takıldıkları yer hakkında sorabilirler. Ã?alıÅ?alım bunlara Ekim ayında 4.Ed. forum Rpsi yaparız.


    *****


    Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:07 am; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 3:04 am Reply with quoteBack to top

    Biz önceden bir adım attık 4.0 ed.'a. Oynaması zevkli. Hatta karakterimi warlord dragonborn yapmıÅ?tım. Powerlar beni kendisine hayran bırakan özelliklerin baÅ?ında gelir. Buradan da okuyarak ingilizce phbyi desteklemiÅ? olurum. Eline saÄ?lık, bu çalıÅ?ma bir sürü kiÅ?inin iÅ?ine yarar ve umarım sevdirir. Ã?ünkü ben 4.0'ı daha çok sevdim...

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 4:58 am Reply with quoteBack to top

    Dwaxer sana nasıl teÅ?ekkür edebilirim ki? Ã?zellikle Dragonborn'u açıklaman harika olmuÅ? Very Happy Tabiî tahmin edebileceÄ?iniz gibi en sevdiÄ?im ırk olacaklar 4. editionda Very Happy

    Onun dıÅ?ında yaptıkları yenilikler hoÅ?uma gitti.Ã?rneÄ?in hiçbir ırkın bir stata eksi almaması güzel (anlamsız da deÄ?il bence) ve insanın istediÄ?i birisine +2 alması çok hoÅ? olmuÅ?.Yani ırka göre sınıf seçme kalkmıÅ?.Artık ırkı seçtiÄ?in sınıfa göre düzenleyebiliyorsun sanki.

    Aslında sınıfları çok merak ediyorum.Warlord sınıfını özellikle.

    Ã?alıÅ?malarının devamını diler ve teÅ?ekkürlerimizi sunarız Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 5:04 am Reply with quoteBack to top

    Dragonborn warlordu sana anlatabilirim. Power olarak ne alabilirsin en iyi gibisinden. Ä°Å?te o tür Å?eyleri Very Happy Bana sorabilirsin tabii dwaxer'e sor önce Smile

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 5:35 am Reply with quoteBack to top

    .
    Tabii ben sıradan gideceÄ?im için Warlord en sonlarda olacak. :schemes: Ama hepsini okuyacaÄ?ım nasıl olsa. Burada da Türkçe özetleri paylaÅ?ıyorum ki amacım; merak eden herkesin oyuna girebilecek kadar bilgi sahibi olabilmesi. Clicks sen ve bilgisi olan herkes de paylaÅ?abilir görüÅ?lerini 4.Ed. hakkında.

    Biraz önce Å?öyle bir baÅ?tan aÅ?aÄ?ı göz gezdirdim, gerçekten de hoÅ?uma gitti. Oynamayı çok kolaylaÅ?tırmıÅ?lar ve oyuncuların yenilmesi riskini azaltmıÅ?lar. Bir sürü avantajlar vermiÅ?ler oyuncuya ama bunları hap gibi deÄ?il de akıllı stratejilerle kullanabilecekleri Å?ekilde vermiÅ?ler. Combat kısımlarında düzenlemeler var ama eski aksiyonlar pek de deÄ?iÅ?memiÅ?, 3,5 bilenlerin iÅ?i çok kolay.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 5:38 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .

    Biraz önce Å?öyle bir baÅ?tan aÅ?aÄ?ı göz gezdirdim, gerçekten de hoÅ?uma gitti. Oynamayı çok kolaylaÅ?tırmıÅ?lar ve oyuncuların yenilmesi riskini azaltmıÅ?lar. Bir sürü avantajlar vermiÅ?ler oyuncuya ama bunları hap gibi deÄ?il de akıllı stratejilerle kullanabilecekleri Å?ekilde vermiÅ?ler. Combat kısımlarında düzenlemeler var ama eski aksiyonlar pek de deÄ?iÅ?memiÅ?, 3,5 bilenlerin iÅ?i çok kolay.

    .


    Bence bir Å?eyi unutuyorsun.Hani oyuncuların yenilme riskini azaltmıÅ?lar demiÅ?sin de, bence ben her durumda ölebilirim, bana edition farketmez, Universal bir Å?ey bu Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 5:41 am Reply with quoteBack to top

    Å?imdi biraz aydınlattım Edmondu dragonborn hakkında ama bu sefer millet fireball lighting bolt felan yemeyecek buff yersiniz en güzelinden Smile Dwaxer bir oyun yaparsan ve ben müsait olursam yerim hazırlarsın emin ol dragonborn olurum Very Happy (Tabii izin verirsen). Zevkine doyamadım. Tam benim tarzımda bir karakter yaratılıyor. Commander gibi bir Å?eysin yahu Very Happy

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Tue Sep 09, 2008 5:54 am Reply with quoteBack to top

    CLiCKs wrote:
    Å?imdi biraz aydınlattım Edmondu dragonborn hakkında ama bu sefer millet fireball lighting bolt felan yemeyecek buff yersiniz en güzelinden Smile Dwaxer bir oyun yaparsan ve ben müsait olursam yerim hazırlarsın emin ol dragonborn olurum Very Happy (Tabii izin verirsen). Zevkine doyamadım. Tam benim tarzımda bir karakter yaratılıyor. Commander gibi bir Å?eysin yahu Very Happy


    He he, bir oyunda iki tane olur di mi Dragonborn Very Happy

    Ben Dragornborn paladin, sen Warlord, veya tam tersi Very Happy

    Koparız :schemes: :schemes: :schemes:

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.18 Saniye