Joined: Aug 02, 2006
Posts: 809
Location: istanbul
Posted:
Fri Oct 15, 2010 8:01 pm
Darkgnome'nin dediÄ?ine katılıp oyunu detaylandırmanın ve tabii geliÅ?tirmenin oyunun kalıcılıÄ?ı ile doÄ?ru orantılı bir etki yaptıÄ?ını düÅ?ünüyorum.Kendimden örnek vermek gerekirse genelde bir çok web browser oyunu oynamıÅ?ımdır ama tek vazgeçemediÄ?im EN ayrıntılı olandı, burda da bahsi geçmiÅ?ti belki duymuÅ?sunuzdur.Belki çok da uzun süre olarak algılanmayabilir ama bu oyunu 3.5 seneden fazla bir süredir oynuyorum.Senaryo ile birlikte ayrıntılının oyundaki kalıcıkta büyük bir payı var.Tabii özel bir forum platformuna sahip oluÅ?ları sitede vakit geçirmek isteyenler için birebir.Sonrası için ideal fikirler bunlar.
Zaten ultima online oynamıÅ? olanlar da ne kadar ayrıntılara önem verilmiÅ? olduÄ?unu bilir gerçi o web browser oyunu deÄ?il ama hala da benim favori oyun sıralamam da çok iyi yerdedir.Kaç yılında çıktıÄ?ından bahsetmeme gerek yok sanıyorum
Bu proje hakkında da karakterlerin kaba vücut yapıları çizilip eÅ?yalar üzerlerine yerleÅ?tirilebilir.Ã?ok ayrıntılı olmasa da yüzüklerin, pantolonun yerleÅ?tirildiÄ?i bir bölme yapılma fikri hoÅ? bence.Bu benim genel bir yorumum, hikayesiydi, görevleriydi derken uÄ?raÅ?ılabilecek bir düÅ?ünce ilerleyen zamanlarda.
_________________ Ultima bırakılmaz, ara verilir
Last edited by Darktimes on Fri Oct 15, 2010 11:47 pm; edited 1 time in total
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Fri Oct 15, 2010 11:09 pm
Vay, çok hızlı bir geliÅ?im gösteriyor oyun. Her baktıÄ?ımda yeni Å?eyler görüyorum. Yalnız benim eleÅ?tirim de Å?u yönde; gittikçe FalloutlaÅ?ıyor. Esin kaynakları olabilir tabii, olmalı da. Ama bu Fallout evreninde geçen bir öykü gibi görünmeye baÅ?ladı. Amacınız buysa tamam; ama baÅ?ka bir oyun çıkarmak istiyorsanız biraz dikkat.
Bu arada özellikle Devrimk için Tank Girl ve Mad Max'ten baÅ?ka bir esin kaynaÄ?ı daha söylemek isterim: Borderlands. Atmosferi ve karakter tasarımları ilginç bir oyun. Ayrıca Artemis Entreri de karakterler için skill hazırlarken buradan faydalanabilir. Wikisinde her Å?ey resimlerle yazılmıÅ?. Bir de acayip zengin bir silah kataloÄ?u var. Bakın wikisi:
http://borderlands.wikia.com/wiki/Borderlands_Wiki
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
AldıÄ?ım cesaretle daha da ileri giderek bazı anlamadıÄ?ım noktaları aydınlatma kapsamında öneriler getireceÄ?im.
- Sanırım...
* O zaman....
** Bu sayede
- Her oyuncu kendi karakterini deÄ?il grubunu yaratıyor. Bu grubu 3-4 kiÅ?iden oluÅ?turabiliyor ve görevin içeriÄ?ine göre, göreve gidecek olan grubunun elemanlarını deÄ?iÅ?tirebiliyor. Göreve gidenler tecrübe puanı kazanıp seviye atlarken, gitmeyenler de Vault içinde bazı araÅ?tırmaların, inÅ?aatların ve erzak toplamanın hızlanmasını saÄ?lıyor. Ancak bu bahsettiÄ?im teknoloji, inÅ?aat ve erzakların içeriÄ?i daha belirlenmiÅ? deÄ?il.
*1. Oyunun ismini Vault 122 yerine Vault olarak deÄ?iÅ?tirsen.
*2. Nükleer savaÅ? yerine yok olan bir dünyadan kaçan insanlar yapsan. GeliÅ?leri ile dünyanın dengesi bozulmuÅ? olsa. Ã?öller, denizler, buzullar... Hepsi bir arada, yanyana olan dengesiz ve herÅ?eyin beklenebileceÄ?i bir dünya.
*3. Oyun öncelikle Vault 122'den baÅ?lasa ve oyundaki herkes sadece bir karakter ile baÅ?lasa ve kazandıÄ?ı paralar ile teknoloji, teçhizat, zırzavat alabilse.
*4. Oyunda yeni karakterler sadece belli görevler ile açılabilse. Bu görevler alınmadıÄ?ı sürece o karakterler alınamasa.
*5. Tüm karakterleri bir araya topladıktan sonra belli teknolojileri de elde edince, Vault içinden ayrılıp kendine ait bir karakol kurabilme yetkin olsa ve bu karakol üstünden giderek daha ileride görevleri almak isteyenlerin sana belli bir yüzde verme zorunluluÄ?u olsa. Ayrıca kurulan karakolda Vault'ta ortaya çıkarılmıÅ? tüm teknolojilerin araÅ?tırılarak yaratılabilmsei ve gelen grupların Vault'a geri dönmeden buradan alıÅ?veriÅ? edebilme ve zaman kazanma seçenekleri olsa.
*7. Karakolların savunmalarından açanlar sorumlu olsa ve zaman zaman bu karakolların baÅ?ına gelen felaketlerden karakol her kurtulduÄ?unda içindekiler tecrübe kazansa, savunma baÅ?arılı olmadıÄ?ında ise karakol çökse ve yeni bir karakol kurana kadar oyuncu karakoluna yaptıÄ?ı tüm geliÅ?melerden mahrum kalsa.
*6. Vault çevresi çok dolduÄ?u zaman Vault 123 açılsa.
** Ã?öle dönmüÅ? bir dünyadan daha zengin, hayal gücü ile her yöne sapabilecek, bir dünyada, sadece görev bitirme deÄ?il kendine ait bir Å?eyler kurmaya çalıÅ?an oyuncular arasında tatlı bir rekabet ortamı saÄ?lanabilir, savunma görevlerinde yardım alabilmek için Guildler kurulabilir. Ayrıca her yenilik sadece Vault'taki kadar olacaÄ?ın kontrol hala onda olacak.
** Oyuna daha fazla ilgi ve dikkat toplanabilecek.
** Gözümün önüne gelen HoM&M vari bir harita üstünde, Fallout tackticks vari ancak ikisinden de çok daha basit, bir yandan da daha farklı özelliklere sahip bir oyun.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Sat Oct 16, 2010 6:12 am
Ä°lginç bir öneri. Ã?ncelikle fikri kısmen de olsa beÄ?enmeme raÄ?men konu hakkında kendi düÅ?üncelerimi de belirteyim.
* Bilgilendirme: SandıÄ?ın kısım doÄ?ru. Kaynaklar, yapılar belirlenmiÅ? ama tamamen deÄ?il ve yazıya dökülmedi henüz. Bir ara ayrıntılarıyla anlatırım yine bu baÅ?lıkta.
1. Ticari kaygımız yok belki ilk aÅ?amada ama oyunun geniÅ? bir kitle tarafından oynanıyor olması büyük bir tatmindir benim için. Bu sebeple önce sosyal oyun (günümüzde facebook oyunu demek daha doÄ?ru olabilir piyasanın %95'ine facebookun sahip olduÄ?unu düÅ?ünürsek) oynayan kitlenin alıÅ?kanlıkları ve neler sevdiÄ?ine/oynadıÄ?ına göz atmamız gerekir. Ayrıca ilerde oyun ticarileÅ?irse bundan en iyi Å?ekilde de kar etmek gerekir. (Aksini düÅ?ünmek için fazla idealist olmak gerekiyor.) Tabi bir yandan da asıl amacımızı unutmamak lazım. Yani sadece ticari kaygıyla da yola çıkarsan sonunda kendini farmville 2 yaparken bulabilirsin. Bu istenmeyen bir durum.
Bu tarz oyunlar detaylandıkça güzelleÅ?ir gibi bir kanı var. Bir kısım için evet, doÄ?ru olabilir gerçekten de. Ama genel olarak casual oyun oynayan insanlar oyun dinamikleri açısından detayı sevmez. (görsellerde detay sevilir yine.) Yani siz tutup da farmville de - tamam tarla ekiyorsun ama her tarlanın da bir seviyesi var, ayrıca domates ektin ama hormon miktarını seçmen lazım, Å?imdi bu domatesleri kaçtan satmaya çalıÅ?caksın vs. vs. gibi oyunu zilyon Å?ekilde detaylandırırsanız o oyun oynanmayacaktır. KulaÄ?a daha zevkli gelen oyun elementlerinin büyük bir çoÄ?unluÄ?u tasarım aÅ?amasında çöpe atılır.
Game Design diye bir meslek var dünyada. Türkiyede henüz yaygınlaÅ?madı. Ä°nternetten ders aldım vaktiyle birkaç tane. Ã?Ä?retilen temel Å?ey Å?uydu. Game Designer yeni dinamikler icat eden deÄ?il, kaldırması gerektiÄ?i dinamikleri bilen kiÅ?idir. Artistçe bir söz ama bir kaç oyun tasarım eksiklikleri veya fazlalıkları (design flow) yüzünden elinizde patlayınca ya da çevrenizdeki dostlarınızın elinde patlayınca doÄ?ruluÄ?unu görüyor insan.
Inventory üzerinden örnek vermek isterim. Tek bir karakterin inventory'siyle uÄ?raÅ?mayı hepimiz severiz. Itemları özene bezene seçer, aralarındaki farklara bakıp doÄ?ru olanı giydiririz. Elinizde kontrol edebileceÄ?iniz 10 karakter olunca bu anlamlı olacak mı sizce? Ya da bunca çeÅ?it item a mantıklı özellikler ekleyebilecek miyiz? Ä°nsanlar bu 10 karakterin de inventorysi ile uÄ?raÅ?mak isteyecek mi? Bunca elementi dengeli bir Å?ekilde sunmak mümkün mü? Bence bu soruların cevaplarını vermek çok zor. Bu denli bir detayın casual marketine uymadıÄ?ını, bu riski almaya da deÄ?meyeceÄ?ini düÅ?ünüyorum. Ã?ünkü o kadar dinamiÄ?i ve görseli eklemek de kolay deÄ?il bir oyuna. Daha önceden de bahsettiÄ?im gibi oyuncuya ait tek bir inventory olabilir.
Oyunun ismi konusunda: DediÄ?im gibi deÄ?iÅ?tirebiliriz. Sadece Vault bile olabilir, ama deÄ?iÅ?ecekse daha orjinal birÅ?eyler olması tercihimdir.
Nükleer savaÅ? sonrasını insanlar sever. (ben dahil olmak üzere ) dediÄ?in gibi bir dünyayı ise yaratmak zor gerçekten.
Yeni karakterlerin açılması konusunda tamamen katılıyorum. Zaten öyle yapmayı planlıyorduk. Oyuncu seviyesine göre açılacak ya da dediÄ?in gibi bazı görevlerin tamamlanmasıyla açılacak karakterler olacak. Hatta gerçek parayla satılacak bazı karakterler de olabilir ticari kısım düÅ?ünüldüÄ?ünde.
Quote:
*3. Oyun öncelikle Vault 122'den baþlasa ve oyundaki herkes sadece bir karakter ile baþlasa ve kazandýðý paralar ile teknoloji, teçhizat, zýrzavat alabilse.
Tek bir karakteri görevlere göndermek de pek stratejik bir taraf göremedim. Benim kafamdaki oyun stratejik düÅ?ünme üzerine kurulu olduÄ?u için asıl amacın kaynak yönetimi olması tercihimdir. Yani elimde 3-4 birim var, hangisini/hangilerini hangi göreve göndermen gerektiÄ?ini düÅ?ünmen ve seçmen gerekiyor.
Karakol mekanizması çok karıÅ?ık geldi, belki biraz daha açarsan daha iyi anlayabilirim.
Yalnız oyunun teknik açıdan da yapılabilir olması gerekiyor. AnladıÄ?ım kadarıyla iÅ?in içine biraz fazla multiplayer etkileÅ?im sokmak istemiÅ?sin. Böyle birÅ?ey yapmaya gücüm olmayabilir
Quote:
** Ã?öle dönmüþ bir dünyadan daha zengin,
Fallout evrenini yerme mi söz konusu?
Oyuncuların neyi daha çok seveceklerini bilmek mümkün mü?
Mesela ben çöle dönmüÅ? bir dünyayı çok severim...
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum