7 Aralık günü piyasaya çıkacak olsa da hem ana ekranı olsun hem de ek pakete ihtiyaç olmadan herkes için deÄ?iÅ?ecek olan dünya ve diÄ?er deÄ?iÅ?iklikler çoktan yama olarak yüklendi. Ana ekranda bizi kalenin üstüne çömelmiÅ? ejderhaların en korkuncu Deathwing karÅ?ılıyor. Artık 1-60 seviye arası takıldıÄ?ımız Azeroth dünyası tamamen deÄ?iÅ?ti, görevleri, haritaları, zindanları kompile deÄ?iÅ?ti.
Ben Weezerk isminde gnome priest bir karakter açtım. Ä°lk deÄ?iÅ?iklik gnome'lar artık cücelerle aynı baÅ?langıç noktasında baÅ?lamıyorlar, troller de aynı Å?ekilde. HoÅ? diÄ?er ırkların baÅ?langıç noktaları aynı olsa bile herkes için 1-60 arası görevler deÄ?iÅ?miÅ? durumda.
Oyunda kaybolmuyorsunuz, sürekli ilerlediÄ?inizi hissediyorsunuz hiç boÅ?a geçen bir zamanınız yok. Haritada görevlerin yerlerini göstermesi zaten yakın zamanda eklenmiÅ?ti, ama artık daha da ileri giderek öldürmeniz gereken bossların resimlerini de görev bilgilerinde görebiliyorsunuz. Dungeon'lara girdiÄ?iniz zaman harita dungeon'ın haritasına dönüÅ?üyor ve tüm boss'ların yerleri haritada gösteriliyor. Dahası dungeon finder sayesinde grup kurma ve dungeon'ın yerine gitme derdimiz de önceden zaten halledilmiÅ?ti, ama artık dungeon içinde yapmamız gereken görevleri de direk dungeon'ın giriÅ?inde alıyoruz. Böylece "share quests please" yakarıÅ?ları da olmuyor artık.
Meslek seçimlerinde de oyun bizi yönlendiriyor. GideceÄ?imiz ikinci kasabada bir meslek öÄ?retmeni var bize hangi meslek kombinasyonları ilerisi için daha iyi olur bize anlatıyor, ardından istediklerimizi ondan direk öÄ?renebiliyoruz. Gerisini geliÅ?tirmek için de diÄ?er kasabalara ve ana Å?ehirdeki öÄ?retmenler sayesinde oluyor.
Dün gece baÅ?ladım gnome ile oynamaya, Gnomeragan Å?ehrinde ilk baÅ?langıç görevlerini yapıp Dun Murogh'a çıktım. Görevlerin çeÅ?itliÄ?i hele beni Å?aÅ?ırttı. Å?undan Å?u kadar topla ve Å?u kadar kes görevleri genelde zaten avcılıkla ya da düÅ?man birlikleriyle savaÅ?mamız gerektiÄ?i Å?eklinde olduÄ?undan sırıtmıyorlar. Yani ben neden bunları kesiyorum diye düÅ?ünmüyorsunuz. Ama daha oyunun baÅ?larında epik savaÅ?lara katılıyorsunuz görev icabı. Mesela Gnomeragan savaÅ?ında Gnome kralı'nın yanında yer alıp kötü gnomlar ile savaÅ?ıyorsunuz. Ardından cücelerin yanında kara cücelere karÅ?ı savaÅ?larında bombardıman uçaÄ?ınıza atlayıp yardımcı oluyorsunuz. Sizi hep bir kasabadan ötesine sürekli ben artık bu yerden sıkıldım dedirtmeden acaba kurgu Å?imdi nasıl ilerleyecek diye düÅ?ündürterek oyun kendisini oynatıyor ve görevleri okursanız gerçekten de daha bir sürükleyici bir hikayenin içinde olduÄ?unuzu fark ediyorunuz.
Å?u anda 28. seviyedeyim ve dün geceden beri sırasıyla ilk 7 zindanı bitirdim. Dungeon Finder ile pat giriyorum, grup ile beraber görevlerimiz de belli zaten, bossları kesiyoruz, görevleri yapıyoruz sonra yeni bir zindana yelken açıyoruz. Ã?yle ki kuÅ?çuları, gemileri hatta bineÄ?inize bile ihtiyaç duymaz hale geliyorsunuz. Ben daha 28. seviyede yeni binek aldım, o da artık alayım diye oldu. Ã?ünkü bir kasabada iÅ?iniz bitince diÄ?er kasaba çok uzaksa sizi oraya göndermenin zevkli bir yolunu buluyor oyun merak etmeyin. Birinde roket gibi fırlatılıp paraÅ?ütle aÅ?aÄ?ıya inerken diÄ?erinde tırıs giden bir ata bindirip sizi gitmeniz gereken kasabanın önüne fiÅ?ek gibi götürüyorlar.
Herkes zaten Å?u anda oyuna en baÅ?tan baÅ?ladı ve bir görev yerine giderken 30 kiÅ?i beraber gidiyorsunuz. Bu nedenle parti kurmak ve dungeon yapmak daha kolay ve zevkli oluyor. Chat ekranında da sürekli bir yardımlaÅ?ma ve samimi bir ortam var. Herkes heyecanla yeni keÅ?fettiÄ?i bir Å?eyi paylaÅ?ıyor, çünkü oyun tamamen yeni olduÄ?undan sürekli keÅ?fedilen yeni bir Å?ey çıkıveriyor. Oyun herkesin bildiÄ?i tanıdık dünya olduÄ?undan da bu yeni keÅ?fetme duygusunu korkusuzca yaÅ?amaktan çekinmiyorlar. Yani yeni bir online oyuna baÅ?larken ki acaba piÅ?man olur muyum endiÅ?esi olmuyor.
Ã?oÄ?u kiÅ?inin eleÅ?tirdiÄ?i Å?ey artık oldu. Yeni sınıf ve ırk kombinasyonları geldi. Night elf mage, cüce Å?aman, undead hunter, tauren paladin gibi bir sürü ne gerek vardı denilen tipler dolaÅ?ır oldular. Tamam, çoÄ?u kiÅ?i en baÅ?tan o ırkı oynamak istemez diye farkı sınıflarla yeni kombinasyonlar eklediniz ki o kadar hazırladıÄ?ınız yeni görevleri oynamaları için daha çok sebep olsun. Anlıyorum, ama öyle bir durumda ki Å?u anda en fazla bir ırk ile bir sınıftan olamıyorsunuz diÄ?er tüm sınıfları olabiliyorsunuz. Bu kadar fazla kombinasyon eklenmemeli idi. Hele hepsine birden gerek yoktu. Human hunter mantıklı hadi o tamam, ama undead hunter ne iÅ? ya? Efla'nın da sinirlendiÄ?i konu olan Night elf Mage'e girmek istemiyorum bile. Zaten çoÄ?u kiÅ?i rpnin içine etmemek için Night elf mage olmamayı tercih ediyor bu nedenle wow evreninde en az görelen tipler kendileri.
7 Aralık'ta ise 80-85 seviye arası olan kısım açılacak ve tamamen yeni ek paket gelmiÅ? olacak. Bu ek paket ile beraber goblin ile worgen ırkları da eklenecekler. Onların da kendilerine has baÅ?langıç noktaları olacak. Sonra 1-60 seviye arası Azeroth dünyasında da uçan bineklerimizi 60. seviyeye ulaÅ?tıÄ?ımızda binicilik sertifası alıp binebileceÄ?iz, arkeoloji adında ikincil yeni bir meslek öÄ?renip eski çaÄ?lardan kalma pet, mount ve nadir silah, zırhlar bulabileceÄ?iz. Azeroth'un Kalimdor ve Eastern Kingdoms kıtalarının her birine iki yeni bölge açılıyor 80. seviyeden sonra baÅ?layacak görevlerin yer alacaÄ?ı, ardından Deepholms adında Deathwing'in de gelmiÅ? olduÄ?u elemantel boyutu da ekleniyor. Bu bahsettiklerim iÅ?te ek paketi olanların faydalanacaÄ?ı Å?eyler.
Deathwing gümbür gümbür geldi, oyun o kadar keyifli ve muhteÅ?em oldu ki oynarken nasıl zaman geçiyor anlamıyorsunuz. Ã?ünkü bunun nedeni hiç boÅ? vaktiniz olmuyor, sürekli görevler, dungeon'lar, meslek geliÅ?tirme, battleground'lar, yeni büyüleri öÄ?renme derken su gibi akıp gidiyor.
World of Warcraft'tan sırf night elf mage yüzünden vazgeçenler rp serverlarına girin orada oynayın en azından burada saçma kombinasyonlara karÅ?ı çıkan bir sürü kiÅ?i var ve samimi, yardımsever, rp havasında bir ortam bulacaksınız.
Tabi guild'lere girdiniz mi oyun daha da tadından yenmiyor çünkü eskisinden daha da baÄ?lanıyorsunuz guild'inize, artık guildler seviye atlıyor ve guildler arasında bir rekabet oluÅ?uyor...
Joined: Aug 02, 2006
Posts: 809
Location: istanbul
Posted:
Tue Nov 30, 2010 9:00 am
Vallahi hocam, yazını, senin oyunu oynadıÄ?ın gibi okudum Ã?ok hoÅ? bir ön inceleme olmuÅ?.Devamını beklediÄ?imi söylememe gerek yok herhalde.
_________________ Ultima bırakılmaz, ara verilir
Rp serverına girme tavsiyesi doÄ?rudan bana gelmiÅ? gibi hissettim
Aslında oyunu oynarsam muhtemelen eski guildimle devam ederim. Å?imdilik ek vakit bulamam gibi gelioyor ama merakıma yenik düÅ?üp alırsam belki baÅ?tan bir karakter de açarım. Hatta Belki frpworld ahalisinden wow oynayanlar aynı serverda birer karakter de açabilirler hani çok sık girilmese bile muhabbet olurlvli tutanlarla dungeona gidilir falan belki ne bileyim.
Neticede yeni azerothu görmek ilgimi çekiyor. Yeni karakterleri görmek ilgimi çekmiyor.
Oyun sisteminde de daima bir iyileÃ…?tirme var onu da merak ediyorum ama
Bir de maddi külfet var tabi. Å?imdilik zaman sıkıntısından dolayı almayacaÄ?ım sanırım.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Ã?ok meÅ?hur olan iki dungeon tamamen yeni versiyonuyla karÅ?ımızda. Bir tanesi Deadmines, daha çok goblinlerle karÅ?ılacaÄ?ımız bir dungeon haline getirilmiÅ? ve Hunter'ların pet yapmak için akın akın geldiÄ?i ellerinde kazmalarla dolaÅ?an maymunlar da bu burada yer alıyor. Boss savaÅ?ları çok eÄ?lenceli ve farklı, bodoslama dalmak yerine strateji yapman gerekiyor. Mesela bir goblin golemin üzerinde size saldırıyor. Ã?nce golemini devirmeniz ardından goblini yenmeniz gerekiyor. Goblin maymun gibi gruptan elemanların üzerlerine fırlıyor ve bir süre karakteriniz goblinin etkisinde hareket ediyor. Golemi devirirseniz bu sefer her tarafa mayınlar serperek saldırmaya devam ediyor. Mayınlara yaklaÅ?tıÄ?ınızda mayınlar patlıyor.
DiÄ?er bir boss'ta da devasa bir Azrail robotuyla karÅ?ı karÅ?ıyayız. Portal oynayanlara bir sürü gönderme içeren bu boss'ı kesmek oldukça zahmetli idi. Son boss ise yine eski Deadmines'da olduÄ?u gibi gemide gerçekleÅ?iyor. Bu sefer worgen (yani kurt adam) bir kaptan ile savaÅ?ıyoruz. Etraf sis oluyor dövüÅ? esnasında ve bilinmedik yaratıklar size saldırıyor. Kaptan bildiÄ?in kurt adam gibi oradan oraya depar atıyor. Ama tabi dungeon'ın finalinde sürpriz bir boss daha var.
Eski Deadmines'ı bilenler için çoÄ?u zaman unutulan yan bir boss olan yeni kaptanımız
Spoiler:
Cookie ortaya çıkıyor gölgelerin arasından. Ä°hanetin arkasındaki kiÅ?i Å?ok Å?ok Å?ok. Bu murluck kazana atlıyor ve bize oradan yiyecek fırlatıyor. Yere düÅ?en yiyecekleri yiyebiliyorsunuz. Size boss dövüÅ?ü için enerji, buff verdiÄ?i gibi tam tersi zehirliyor ya da hasta da edebiliyor. Cookie'yi de yenince Deadmines madenini güvene almıÅ? ve bir dungeon'ı daha bitirmiÅ? oluyoruz.
DiÄ?er yenilenmiÅ? dungeon Shadowfang Keep. Worgen'lere forsaken'lar ile olan epik savaÅ?ında yardım ediyoruz. Kaleyi basıyoruz koca bir worgen ordusuyla. Worgen'lerin lideri Ivar bize savaÅ?ı bitirmemiz ve kaleyi ele geçirmemiz için öldürmemiz gereken boss'ların listesini veriyor. Kalenin mutfaÄ?ından bodrumuna kadar her yeri dolaÅ?ıyoruz. Bu sefer ki boss'lar Deadmines kadar sürprizli deÄ?iller, bir kaç tanesinin gerçi Å?aÅ?ırtıcı etkileri oluyor.
Mesela ilk boss'ta mor bir enerji gönderiyor ve canınız ile mananızı sıfırlıyor ama olay Å?u ki aslında sıfırlanmıyor, sizi aldatıyor ve siz bir süre canınız ile mananızı bilmeden oynuyorsunuz. Pat diye ölebiliyor ya da büyü yapamaz hale gelebiliyorsunuz. Healer ile Tank karakterlere çok iÅ? düÅ?üyor burada. Healer kimin canı azalmıÅ?tır tahmin etmeli, Tank da sürekli boss'ın ilgisini kendisine çekmeli. Ben healer idim ve iki kere bu boss ile kapıÅ?tım. Hiçbirinde de grubu zor durumda bırakmadım. Bu dungeon'da yenilendiÄ?i için Deadmines gibi 80. seviyedeki karakterlere has heroic versiyonu da eklendi.
Ragefire Chasm, Wailing Caverns, Blackfathom Deeps, Stormwind Stockade diÄ?er oynadıÄ?ım dungeonlar idi. Bunlar da büyük deÄ?iÅ?iklik yok, ama iyi yönü iÅ?te dungeon içinde olan tüm görevleri hemen baÅ?ında alıyorsunuz. Harita da boss'ları gösteriyor.
Ã?zellikle Blackfathom Deeps gibi boss'lar ayrı ayrı yerlerde daÄ?ılmıÅ? olan dungeon'larda böylece görev yerlerini karıÅ?tırmamıÅ? oluyorsunuz. Herkes de artık tüm görevler mevcut olduÄ?undan da direk son boss'a gitmek yerine öncelikle dungeon'aki tüm görevleri bitirmek, son boss'a giderken illa kesmemizin gerekmediÄ?i yan boss'ları da kesip tadını çıkartarak ilerliyor. Ne de olsa harita belli, boss'ların yerleri belli, görevler belli. KarıÅ?tırmak yok, herkes rolünü biliyor.
Hatta öyle ki görevleri takmayıp direk son boss'a gitmek isteyen bir tank paladin çıktı bir kere karÅ?ıma. Tüm grup üyeleri önce sıvazladı sonra sepetledi. Bir süre tankımız olmadı gerçi, ama iki hunter vardı grupta ve onların petleri bize tanklık yapmıÅ?tı. Neyse ki yanlarında muhteÅ?em bir healer var da kimseye bir Å?ey olmuyor, çok pis iyileÅ?tiririm ya benden kaçmaz...
Unutmadan ekleyeyim bugün Wow'un 6. yıl dönümü, feats of strengths'iniz de "logged in 6th anniversary" yazmasını istiyorsanız bu özel achivement'ı almak için sadece bugününüz var
anketi hazırlayan kim bilmiyorum ama bence nite elf mage lerde sorun yok. sonuçta elf. lakin... tauren paladin mi? troll druid mi? worgen druid mi? bunlar doÄ?ası gereÄ?i olamaz yaw! toro-din hahahahha
Zamanında Illidan büyü kullandı diye dıÅ?layan ve Illidan'ın kötü adam olma yolunda adım atmasına neden olan da night elflerdi. Night elfler eski zamanlardan beri büyü kullanmayı yasaklamıÅ? bir ırktır. Bu nedenle aman ejderhaların ölümcülü geldi büyüye baÅ?lamalıyız hemen tüm warcraft tarihçesini iyi bilen wow fanatikleri için wowdan soÄ?uma sebebidir...
Ben bide draenei lere bi sınıf eklememelerine kızdım. Yaw taurene paladin ekliosun. Draenei e hiç biÅ?e koymuosun. Warlock olabilirdi. Nasılsa draenei ler iblis. Kanlarında bile gölgeye karÅ?ı bir baÄ? var. Demonology warlocklar tam olarak draenei lere uyuyor derim ben. Diyeceksinizki onlar iyi tarafta, saf iblisler. Evet öyle. Lakin hepsi iyi olacak diye bir kural görmüyorum ben. Elflerde iyidir ona bakarsanız. Ä°nsanlarda genelde iyidir. Hem sonra kötü ırklardan da iyiler çıkıyor. Draenei-warlock/demonologist. Belki ben eredarların yolundan gitmek istiyorum. Ã?yle deÄ?il mi ama arkadaÅ?lar?
_________________ Puslu gecede yalnız bir kurt... -
Alıntı:"They're just masks you morons."
anketi hazırlayan kim bilmiyorum ama bence nite elf mage lerde sorun yok. sonuçta elf. lakin... tauren paladin mi? troll druid mi? worgen druid mi? bunlar doÄ?ası gereÄ?i olamaz yaw! toro-din hahahahha
Night Elf magelerde epey büyük bir sorun var. Okuyalı çok oluyor ama hatırladıÄ?ım kadarıyla bir Å?eyler yazmaya çalıÅ?ayım.
Zamanında Well of Eternity diye bir göl vardı. Bu gölün suları diyardaki bütün enerjinin, yaÅ?amın kaynaÄ?ıydı. Büyük güçler içeriyordu. Ä°lk Night Elfler bu gölün yakınlarına yerleÅ?tiler. VE demigod Cenarius ile karÅ?ılaÅ?tılar. Cenarius onlara doÄ?anın gizemlerini ve druidizm sanatını öÄ?retti. Ve night elflere kuyunun sularından uzak durulması gerektiÄ?i öÄ?ütlendi.
Ve kraliçe Azshara (Evet Naga olan o zamanlar naga deÄ?ildi) sarayını kuyunun yanına kurdu. kuyunun suları dünyayı daha mükkemmel bir yer yapmak için kullanabileeklerini düÅ?ününerek Xavius'a araÅ?tırmasını söyledi. Halkın biricik kraliçesi Azshara ve onun çevresinde kuyunun güçleriyle ilgilenen Highbornlar (kendilerine böyle diyorlardı) kendilerini halkın geri kalanından soyutlayarak kuyuyla ilgili uÄ?raÅ?larına devam ettiler ve güölerini öÄ?rendiler. Fakat bu durum Sargearis'in dikkatini çekmiÅ?ti
(Böyle Å?eyler anlattıkça dallanıyor ama kısaca bahsetmek gerekirse kendisi eski bir titan titanlar da dünyalar yaratan ulu varlıklar fakat titanlara ihanet ederek dünyaları yok ederek güçlerini emen Burning Legion'u kuruyor.)
Sargearis Azshara'yı kandırarak göle bir kapı açmasını saÄ?layarak dünyaya komutanlarını yolluyor ve iÅ?gale baÅ?lıyor. Bunlardan ikisi oyunlardan bileceÄ?iniz Archimonde ve Mannaroth. BaÅ?ka birisi daha vardı tam hatırlayamıyorum. Malfurion Stormrage ve kardeÅ?i Illidan Tyrande ile birlikte Cenarius'u bulmaya gidiyor. (Bu arada Illidan da highbornlarla birlikte kuyunun güçlerini araÅ?tıranlardan ama oluÅ?turulan sınıf farkı konusunda çok kızgın) Neyse Night Elfler Cenarius'un yardımıyla bu tehlieyi def ediyorlar fakat savaÅ?. Well of Eternitynin büyük kozmik enerjilerle patlayıp yok olmasına yol açıyor.(Aslında yıkılması gerektiÄ?ine karar veriyorlar. Bunun için ölümsüz yaÅ?amlarından vazgeçiyorlar.)
Bu patlamadan sonra da daha önceden tek kıta halinde olan azeroth iki kıtaya ayrılıyor. Ortasında da bugün gördüÄ?ümüz hiç durmayan bir girdap oluÅ?uyor. Highbornlar ise büyüye olan tutkularından dolayı Sargearisin yanında yer alıyorlar ve savaÅ?ı kaybedince kraliçe kuyunun sularını kullanarak kendisi ve highbornları koruyacak bir kalkan yaratarak denizin derinliklerine gidiyor. Illidan ise yok olmadan kuyunun suyundan almayı baÅ?arabiliyor ve savaÅ?tan sonra kuyunun eski yerine tekrar bir göl kuruyor ve bunu Night Elflere armaÄ?an ediyor. Fakat bu davranıÅ?ı Night elfler tarafından iyi karÅ?ılanmıyor ve ebediyen karanlıktaki zindanına mahkum ediliyor. (Ã?ünkü kuyunun enerjileri son derece kaotik ve bozulmaya yol açıyor) Yeni gölü yok etmeyi night elfler göze alamıyor öünkü o derece büyük bir yıkım kaldırılamazdı.
SavaÅ?tan ve felaketten kurtulan Highbornlar oluyor. Hala büyüye aç olan bu nightelfler Zaten büyü olmadan çok fazla dayanamayacakları düÅ?ünüldüÄ?ünden diyardan sürülüyor. Fakat yanlarında kuyunun suyundan almayı baÅ?arıyorlar ve sunwell dediÄ?imiz yeri kuruyorlar. Night elf geleneklerinden de uzaklaÅ?arak önceki high elfler Å?imdiki blood elfler olarak biliniyorlar.
Neyse kabaca böyle Night Elfler büyünün yalnızca felaket getireceÄ?ini düÅ?ünürler. (Å?imdiye kadar çok da haksız çıkmadılar) Bu yüzden kendi halklarını sürgün etmiÅ?lerdir Illıdan kendi kardeÅ?i tarafından bir kez mahkum edilmiÅ? bir kez de sürülmüÅ?tür.
Sonra da Ahh çok zor durumdayız deyip büyünün yasallaÅ?tırılması bana hikayenin birazcık içine etmek gibi geliyor.
Yine çok uzun yazdım =)[/code]
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Dranaie'lere eklenmediÄ?ine göre demek ki illa da diÄ?er ırklara da eklenmesine gerek yoktu. Å?imdi yeni eklenen sınıf kombinasyonları sıralamak istiyorum ve en çok eleÅ?tiri alanları da yanlarına yazacaÄ?ım. (Efla'nın yazısından eleÅ?tirinin odak noktasının night elfler olduÄ?u anlaÅ?ılıyordur tabi.)
Cüceler: Bu ırkta büyüyle alakalı diyebileceÄ?imiz paladin ve priestler mevcuttu, herhalde night elflerden özendiler bizim neyimiz eksik bizde yüksek mevkili büyücüler çıkartalım diye düÅ?ündüler. Mage, Warlock ve Å?aman ile üç yeni sınıf eklendi. Mage ve Warlock tamamen saçmalık, cüce büyücü düÅ?ünemiyorum yahu. Å?aman bile saçma gelse de diÄ?erlerinin arasında daha bir olası duruyor ki yeni baÅ?tan cüce oynamak isteyenlerin çoÄ?unluÄ?u Å?aman oluyorlar zaten...
Gnomlar: Aslında priest açarken bilmiyordum hatta Å?imdi öÄ?rendim gnomlara sadece yeni olarak priest olma hakkı tanınmıÅ?. Olası, kabul edilebilir, ben memnunum. Bundan sorun yok. Å?aman ve Paladin olabilseler dei sorun olurdu mesela. Neyse ki sadece priest ile yetinmiÅ?ler bu ırkta.
Ä°nsanlar: Zaten en baÅ?ından beri olması gerekli diyordum, avcı olabiliyorlar artık. En mantıklısı ve doÄ?rusu. Uygundur, sorunsuzca insanlar da avlanabilirler. Zaten bir druid ile Å?aman olamıyor ki inançlarıyla alakası yok, hiç bir Å?ekilde baÄ?lanamayacaÄ?ından eklenmesi de düÅ?ünülemezdi bu sınıfların.
Night elfler: Mage eklendi!!!!! Yahu paladin ve Å?aman olsalardı bile hadi dranaie'lerden Å?aman olmayı, bir de bir kısım night elf paladinlerle takıla takıla ıÅ?ıÄ?ın yolunda gitmeyi uygun gördüler derdik. Büyücülük yasak kardeÅ?im, druid neyinize yetmiyor. Priest de olabiliyorsunuz. Daha ne iÅ?te!!!
Blood elfler: Zaten ırksal özellikleri de büyü tabanlı olduÄ?undan druid ve Å?aman dıÅ?ında her büyü tabanlı sınıftan olabiliyorlardı. Paladin olan tek horde sınıfıydı. Artık savaÅ?çı da olabiliyorlar. Olsunlar, yani pek blood elf warrior oynanmaz gibime geliyor. Tutmaz bu, yani büyü meraklısı bir ırk. Rogue ve Hunter olmalarının mantıklı bir açıklaması olur da neden kılıcını alıp bodoslama dalsın ki!
Orklar: Å?aman ve Warlock dıÅ?ında artık büyücü de olabilecekler büyü üzerine kurulu sınıflar arasından. Yani iÅ?te en azından night elfler kadar saçma deÄ?il.
Taurenler: IÅ?ıÄ?ın yolunu buldular, artık paladin ve priest olabilyorlar. Yani onların inancı toprak anadır. Ona inanır, ona taparlar. Bence onların kültüründe böylesine bir inanç deÄ?iÅ?ikliÄ?i afaroz sebebi bile olması lazım. Nasıl izin veriyorlar taurenler buna, çok saçma night elfler kadar...
Troller: Druid ve Warlock olabiliyorlar artık. Druid Å?art deÄ?ildi. Warlock hadi neyse. Ama ne bileyim toprakla ne kadar içli dıÅ?lı olsalar da nighr elferin druidizm inancıyla bir alakaları yok, ondan baÄ?lantı kurmakta zorlanıyorum...
Undeadlar: Paladin, Å?aman ve druid olamayacaklarına göre ne ekleyebiliriz demiÅ?ler, geriye hunter kalmıÅ? onu layık görmüÅ?ler. Ya adamlar ölü ne diye avcılık ile uÄ?raÅ?sınlar. Ã?ok saçma ve cidden uyduruk olmuÅ?. Dranaie gibi eklemeseydiniz undeadlere de yeni kombinasyon yahu! Å?art mıydı?
Joined: Nov 20, 2010
Posts: 55
Location: The Exodar
Posted:
Thu Dec 02, 2010 4:35 am
Catboy sana birçok konuda katılıyorum. Kendi görüÅ?lerimse, taurenlere priest ve paladinlerin eklenmesini çok saçma buluyorum. Zaten din adamları olarak druid ve Å?amanları var. Prieste ne gerek var? Paladin hakkında konuÅ?mak bile istemiyorum.
Blood Elfler dediÄ?in gibi büyüye aç bir ırk. Rogue ve hunter bile biraz tuhaf kaçarken warrior bana saçma geldi. Onlarda kızar öfkelenir (rage) fakat öfkelerini genellikle mana ile gösterirler.
Cücelerde Å?amanlıÄ?a olabilir diyorum. Uzak kuzenlerinin yollarından gitmiÅ? olabilir bazıları. Iron dwarves mu neydi onlardı. Yeraltı cüceleri diyim ben. Onlardan bir kısmının Å?aman olduÄ?unu okumuÅ?tum. Onun dıÅ?ında mage ve warlock tamamen saçmalık.
Ä°nsanlarda avcılık gayet normaldir. Ä°nsanlar herÅ?eye uygun olmasada avcılıÄ?a uygunlar.
Night Elflerde mage sınıfına pek karÅ?ı deÄ?ilim ben. Yalnız dediÄ?in gibi druid olmak varken arcane yolunu izlemez bir gece elfi.
Orklarda mage ise bana saçma geldi. Onlar büyücü olabilir, iblis bilimini araÅ?tırmak altında tabi bu da demonology oluyor. Yani warlock. Mage bana bu yüzden saçma geldi.
Troller de warlock sınıfı olabilir derim ben. Orkların yollarını öÄ?renebilirler. Affliction warlock olmalı bence troll warlock. Voodoo da gölge dalının altındadır zaten. Druidse tamamen saçmalık bana göre. DoÄ?ayı sevmeyen bir ırk druid olacak? Bilirsiniz orklarla taurenler kardeÅ? gibi birbirlerine destek çıkarlar. Dolayısıyla da trollerle taurenlerde dost olmuÅ? oluyor. Dostumun dostu benimde dostumdur. Lakin ork/trollerin taurenlerle anlaÅ?amadıÄ?ı bir konu varsa da bu doÄ?adır. DoÄ?a geniÅ? bir kavram oldu. Druidler doÄ?anın daha çok bitkiler, toprak ve hayvan kısımlarında aÅ?inadır. Taurenler topraÄ?a büyük bir sevgi besliyorlar. Bu yüzdende druid oluyorlar. Trollerse nefret ediyor. Sonuçsa troller druid olamaz. Sevmiyorlar çünkü.
Draenei e eklenirse warlock eklenmeli derim ben. Druid de olabilir. Onlar saf bir ırk ve nerdeyse herÅ?eyi seviyorlar. Kin beslemiyorlar. DoÄ?anın -druidliÄ?in- yolunu öÄ?renebilirler bence. Zaten gece elfleriyle de yakınlar. Warlocksa Å?u sebepten dolayı olabilir, iblis bilimini -demonology- öÄ?renebilirler. Kendileri de iblis. Ä°lla 1000 de 1000 iyi çıkacak diye birÅ?ey yok. Bir tane de olsa warlock çıkabilir. Hem draeneiler Å?amanlıÄ?ı orklardan öÄ?rendiler. Warlock olmayı da öÄ?renmiÅ? olabilirler.
Undead hunter a gelince. Ben undead hastası olduÄ?um için undeadlere birÅ?ey diyemiyorum. Undeadler paladin, druid, Å?amanlık dıÅ?ında her Å?eyi olabilirler. Unutmayın Sylvanas'ta bir tür avcı. Dark ranger diye geçiyor gerçi. Dark rangerlar diÅ?i highbornlardır biliyorsunuz. Bir tane içlerinde insan olarak ölüpte undead olarak kalkan dark ranger bulunuyor. Adı da 'Nathanos Blightcaller' Kara Kraliçenin Å?ampiyonu olarak biliniyor. Tek insan erkek dark ranger. Favorim
_________________ Puslu gecede yalnız bir kurt... -
Alıntı:"They're just masks you morons."
Bugün de Gnomeragan dungeon'ını zor da olsa oynayabildim. Ã?ünkü ilk seferinde tankımız ayı formuna dönüÅ?en bir druid idi ve tanklıÄ?ı beceremiyor, sürekli düÅ?manlar bana ve güçlü saldırı büyüleri olan mage'e dadanıp durduÄ?undan ölüp duruyorduk. Bir de liderliÄ?i de beceremiyor, bizi yanlıÅ? yönlendiriyordu.
Bunun haricinde gıcık roguelar türedi, bilerek görünmez olup ilerliyorlar. Ardından düÅ?manları peÅ?lerine sürükleyip yanımıza getiriyorlardı. Sonra da dungeon'dan ayrılıyorlardı, olan bize oluyordu. Yani amaçları tamamen dungeon keyfini bozmak insanların.
Neyse üçüncü seferde düzgün bir parti bulabildim. Ama çoÄ?u kiÅ?i hala harita deÄ?iÅ?mediÄ?inden pek tutulmayan bu dungeon'ı kısa yoldan bitirmek peÅ?inde. Direk aÅ?aÄ?ıya atlayıp arada düÅ?manlarla savaÅ?ılmıyor, ve arada kalmıÅ? iki görev vereni de kaçırmıÅ? oluyordunuz böyle oldu mu. Sadece boss'ları öldürmemizi isteyen görevler genelde yapılıyor bu dungeon'da. DiÄ?er dungeon'larda olduÄ?u gibi tadını çıkartarak deÄ?il de nedense herkes bitse de gitsek modunda takılıyor. Neden bu kadar sevilmeyen bir dungeon anlamıyorum. Wailing Caverns ile Blackfathom Deeps daha labirentvari bence, ama bu dungeonlar Gnomeragan'dan daha çok seviliyor.
Å?imdi Hillsbrad Foothills'deyim. Görevler öyle ustaca baÄ?lantılı ki bir kasabadan diÄ?erine görevler bittikçe gönderiliyorsunuz ve yeni bir görev zinciri baÅ?lıyor. Görev baÅ?arı ödülleri de daha detaylandırıldı. Loch modan ve Wetlands bölgesinin tüm görevlerini bitirdim ve baÅ?arı ödüllerini kaptım. Å?u anda bulunduÄ?um bölgede ise 16 görevi bitirdiÄ?im de baÅ?arı ödülünü alacaÄ?ım.
Bu bölgede aynı zamanda ilk battleground maceramız olan Arathi Basin'in de merkez noktası. Battlegroundlara alıÅ?tırmak için burada bir sürü battlegroun tabanlı görevler söz konusu. Yakında ilk yenilenmiÅ? Arathi Basin mücadelemle ilgili deneyimlerimi de aktaracaÄ?ım. Ardından Hinterlands bölgesine gideceÄ?im ve Scarlet Monastary dungeon yeni hedefim olacak.
Efla çok güzel yazmıÅ?sın keÅ?ke devamı da olsa dedim. =) Bir arkadaÅ? Å?unun tarihini güzelce yazsada olayları anlayabilsek, tam olarak ben bazı karakterleri biliyorum ama bzen birbirlerinde karıÅ?ıyorlar... Yarım yamalak olunca böyle oluyor ?
Yani Sargeras Burning Legion'un lideri Nerzull kim ? Lich King bunla baÄ?lantılı mı ? Illidan Sargerasla mı anlaÅ?ıyor sonra, Ayrıca bu iblis olayı aynı kiÅ?iler mi nedir ? Lich King' kötü Buırning Legion kötü bunlar aynı tarafta deÄ?il gibiler amaçları ne ? Lich king nedir nasıl oluÅ?muÅ?tur. Mediv ile Sergerasın baÄ?lantısı varmıÅ? nedir ? Orkları Sergerası mı getirdi ? Nagaları Ä°llidan nasıl çaÄ?ırabiliyor gibi bir çok sorum var cevaplanabilirse ki baya uzun sorular sanırım.
Bu evren güzel kurgulu ama bu tip sorular olunca kafada anlayamıyor insan pek iÅ?te. Bu soruları bilen arkadaÅ?lar cevaplarlarsa sevinirin gerçekten...
_________________ BeÅ? dakika süren savaÅ?lar binlerce yıl süren efsaneler yaratır. O yüzden savaÅ?ta korkuyla deÄ?il tatmin hissi duyarak ölmelisin. O zaman arkandan aÄ?layacak insan kalmıÅ? olur.
Joined: Nov 20, 2010
Posts: 55
Location: The Exodar
Posted:
Fri Dec 03, 2010 1:31 am
Sargeras en büyük iblis diye biliyorum ben. Ner'zhul da bir Å?amandı yanılmıyorsam. Sargeras sayesinde ruhu lich king oluyor. Arthas'ın içinde yaÅ?ıyor Ner'zhul. Lich king bu yüzden baÄ?ıntılı. Tabi Arthas ilk death knight olduÄ?unda Burning Legiondan bir iblisle iÅ? birliÄ?i yapıyordu. Sonra yollarını Kel'thuzad la birlikte lejyondan ayırıyor.
Burning Legion iblislerden oluÅ?an bir lejyon. Arthas ise kendi tarafı olan Scourge ü kuruyor. Ã?ç tip undead tarafı var. Burning Legion: Ä°blislerin tarafı. Dreadlord ve Eredar lardan oluÅ?uyor. Amaçları Azeroth u yok etmek. Enerjilerini çalmak. Bu yüzden Well of Eternity e saldırıyorlar zaten.
Scourge: Arthas'ın önderliÄ?inde Kel'thuzad la beraber yönetiliyor.
Forsaken: Lady Sylvanas önderliÄ?inde Horde tarafındalar. Horde a katılma amaçları orklar gibi kardeÅ?lik filan deÄ?il. Horde u kendi amaçları için kullanmak. Sylvanas'ın en büyük amacı Arthas'ın yok edilmesiydi. Bazı yerlerde Sylvanas'ın Horde' a uymadıÄ?ı da oluyor. Tabi iliÅ?kileri koparmamak Å?artıyla...
Aslında Horde üçe ayrılmıÅ? sayılabilir. Gerçek Horde: Orklar, Taurenler ve Troller. Undead kısmı olan Forsaken. Son olarak da Blood elfler.
Alliance: İnsanlar, cüceler ve gnomelar. Night elfler. Draenei ler. Draeneiler night elflere daha yakın.
Ã?ç büyük kötü var aslında. Burning Legion - Scourge - Forsaken. Forsaken aralarında daha güçsüz kaldıÄ?ı için Horde la anlaÅ?mak zorunda kalıyor. Blood elflerde Burning Legion'a hizmet ediyor diye biliyorum. O yüzden draeneilerle araları bozuk ya.
Illidan ise hepsinden farklı olarak hiç bir tarafın yanında deÄ?il. Kendi tarafını kurmuÅ?. Burning Legionla iÅ? yapmıÅ?mıdır bilmiyorum yalnız en son haliyle baÄ?ımsızdı diye aklımda kalmıÅ?.
_________________ Puslu gecede yalnız bir kurt... -
Alıntı:"They're just masks you morons."
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum