Burada tavsiyelerinizi paylaÅ?ırsanız maddelere ekler güzel bir baÅ?vuru kaynaÄ?ı oluÅ?turabiliriz.
Oynatıcılar için tavsiyeler:
1- Ne kadar istekli olurlarsa olsunlar çok oyuncu toplamayın. En fazla alacaÄ?ınız oyuncu sayısı dört (4) olsun.
2- Forum oyunlarında oyuncular sohbet kısmını gayet güzel becerirler fakat hareket kısmında tutukluk yaÅ?arlar. Onları yönlendirecek bir yardımcı (Npc) faydalı olacaktır.
3- OynattıÄ?ınız oyun sistemleri basit olsun, eÄ?er karmaÅ?ıksa savaÅ? esnasında oyuncularınızın AC, HP, Saldırı avantajı ve diÄ?er artılarını eksilerini attıkları mesajlara eklemelerini isteyin.
Ã?rnek wrote:
Yolverine
AC: 21, +50 Temp HP
Att: +13/+13 Dmg: 3d6+5
1- Bilhassa oynatıcının yazılarını dikkatli okuyun, size bir çok ipucu vermeye çalıÅ?ıyordur.
2- Ä°lk bir kaç mesajınızda kendinizi tasvir edin, isminizi konuÅ?maların sonuna "dedi Yolverin." Å?eklinde belirtin.
3- Biraz serbestlikten kimseye zarar gelmez, oyun mekaniÄ?iyle ilgili olmadıÄ?ı sürece yapacaÄ?ınız hareketler oynatıcı için de yeni fırsatlar doÄ?uracaktır.
4- SavaÅ?lar sırasında tur içinde yapabileceÄ?iniz hareketleri attıÄ?ınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalıÅ?ın.
4- SavaÅ?lar sırasında tur içinde yapabileceÄ?iniz hareketleri attıÄ?ınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalıÅ?ın.
Bu hataya baska bir sitedeki oyunumda düÅ?tüm bir daha düÅ?mem insallah. Tur döndürmesi zor oluyor gerçekten
Aegron Linwelin: Bu durumda acaba benim combo güme gitmiÅ? mi oluyor?
Ä°ki grup karÅ?ılaÅ?ır ve savaÅ?a çarpıÅ?ma baÅ?lamıÅ?tır bir süre sonra baktım çarpıÅ?ma çok süryor ve bende sıkılmaya baÅ?ladım. Bir okçu benim bir yandaÅ?ıma saldırır.
Knightly Intercession: Immidiate iterrupt
Okçuyu yanıma ıÅ?ınlanır ve saldırımı yaparım.
2d12+22
Okçunun yandaÅ?ıma vurması gereken hasarı bana gelmiÅ?tir ve bloodied eder beni. Dövmemdeki büyü aktif hale gelir ve bir basit saldırı yaparım.
Backlash Tattoo (AV2 84) 4200 Immidiate reaction
1d12+22
Ardından okçunun turu biter ve sıra bana gelir. Ardent stirke (Minor) ve Longtooth shifting(minor) ardından Radiant smite(Standart) ile yaratıÄ?ı biraz daha yumuÅ?atırım.
2d12+44
Birde üstüne Action point ile Divine Pursuit yaparım ki önümde kalabalık yapmasın leÅ?i
2d12+29 + 5 square push
Toplam: 7d12+117
Sonra 5 kare kadarlık harektimin istediÄ?im kadarını kullarak diÄ?er bir saldırmaya müsait düÅ?mana yaklaÅ?ır ve baÅ?ka bir yandaÅ?ıma daha saldırmasını beklerim ki Charge of the holy conqueror(Immidiate interrupt) kullanayım.
2d12+29
Sıra bana gelince Ardent stirke (Minor) ve Divine strength(minor) ardından Force of arms(standart)
2d12+45
�ldüremezsem action point ve ardından Holy strike
1d12+34
Toplam: 5d12+108
�lmez ise ölümü beklerim çünkü buradaki her saldırımda 3 HP kaybettim
Toplam: 21 HP
Bu comboları kullanmayı çok istiyordum oysa.
4 kiÅ?i olayına da katılıyorum. Oyunlar diÄ?er tülü çok yavaÅ? ilerlemekte. DM'ler zor durumlara düÅ?mekte. 4E için drum sadece immidiate deÄ?il birde tüm güçlerin etkilerini takip etme olsa gerek. Bence hangi oyun olursa olsun tüm oyuncular içinde bulundukları durumu, saldırlarının vurma ihimalini verecek formülü ve deÄ?erleri ve hatta savunma deÄ?erlerini yazmalıolar. Oyuncuyken pek fark edilmese dahi DM olduÄ?unda tek tek bilgileri karakter kaÄ?ıdından çıkartmak çok zor oluyor.
DM'lere tavsiyem de, oyunculardan kendi istedikleri gibi bir karakter kaÄ?ıdı hazırlamalarını istemesi. Karakter kaÄ?ıdı ve sohbetlerin ayrıca konuÅ?ulabileceÄ?i, oyuncuların da edit yetkisinin olduÄ?u bir forum ana baÅ?lıÄ?ında bir baÅ?lık açılması ve oyuncuların karakterlerindeki tüm deÄ?iÅ?iklikleri ve oyun için filkirlerini buraya iÅ?lemelerini istemesi de kendi üstündeki yükü kaldırabilir ve oyunculara da biraz olsun rahatlık verecektir. Aksi taktirde tüm yük DM üstüne kalmakta.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Ancak immidiate olayını ready action misali önceden belirtirsen bence bir sorun olmamalı.
- CLICK's ile aramıza aldıÄ?ımız adam bana deÄ?il de Lin'e saldırırsa, "charge of the coquerer"ı kullanacaÄ?ım. (Atına da açıklaması)
- Dwaxer'in adını hatırlayamadıÄ?ım karakterine Å?u yaratık çok yaklaÅ?tı. Dwaxer'e saldırması durumunda "Knightly intercession" kullanacaÄ?ım (Altına da açıklaması)
Zaten bazı immidiate reactionlar kesin meydana geliyor. Mesela ben im dövmemden gelen bloodied olduÄ?unda immidiate reaction olarak yanındaki birisine simple attack yapılması. Bu da saldırdıÄ?ı kiÅ?i, o kiÅ?i öldüyse kendisine vuran kiÅ?i diye olcaktır.
Bu oyuncularında edit yetkisinin olduÄ?u bir yere de karakter kaÄ?ıtlarının kopyalanması ve oyuncuların deÄ?iÅ?iklikleri buradan yapabilmesi ve "Bilmemne oyunu hakkında" bölümlerinin de, herkesin edit yetkisinin olduÄ?u bir yere açılması bence gerekli. Ancak bunun ortak olarak belirlenmiÅ? olması gerek. Herkes istediÄ?i yere açamaz. Mesela;
- Agora
- Serbest kürsü
- Açılacak yeni bir ana baÅ?lık (Efla)
BaÅ?ka bir tavsiye de, benim gibi kalemi güçsüz, klavyesi fena, okuması yavaÅ? kiÅ?iler oyun açmasın. Oyuncularıma bir alan içinde dıÅ?arıdaki ölülerin onları göremeyeceÄ?ini bulundukları alanın aslında baÅ?ka bir boyutta gibi olduÄ?unu o alana asla giremeyeceklerini bir canlandırma ile anlatmaya çalıÅ?tım. Ama o kadar baÅ?arısız oldum ki gelen cevap, karakterin savunma pozisyonuna geçmesi ve ilk yaklaÅ?ana saldıracaÄ?ı Å?eklinde oldu.
NPC'ler sizin için önemli. Devrimk'in dediÄ?i gibi gruba anlatamadıklarımnızı gösterme konusunda oldukça baÅ?arılılar ve Å?ansızlıklara karÅ?ı bir önlem olarak kullanılabiliyorlar. Ancak için iÅ?ine fazla katınca da sanki onlar yönlendiriyormuÅ? gibi oluyor.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Karakter kaÄ?ıtlarında oyuncuların deÄ?iÅ?iklik yapması için mi yeni bi r bölüm açılması gerekiyor diyorsun Darkgnome. DoÄ?ru anlayabilmiÅ? miyim =)
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Ä°llaki yeni bölüm deÄ?il, ama her oyun baÅ?lıÄ?ı için birde yorum ve sohbet baÅ?lıÄ?ı, bilgilendirme baÅ?lıÄ?ı ve karakter kaÄ?ıdı baÅ?lıÄ?ı açılıyor.
Sohbet baÅ?lıÄ?ında oyuncular bir yazı gönderikten sonra eklemek, deÄ?iÅ?iklik yapmak, bir yerini düzeltmek istediÄ?inde böyle bir Å?ansı olmuyor. Bu sebeple de mesaj kalabalıÄ?ı meydana geliyor.
Karakter kaÄ?ıdı için için de aynı durum geçerli. Edit yetkisi sadece DM'lerde olduÄ?undan karakter kaÄ?ıtlarındaki tüm deÄ?iÅ?iklikleri kendilerinin tek tek yapmaları gerekiyor. Sadece seviye atlama ile deÄ?il, karakterin üstündeki eÅ?yalar ile de karakter kaÄ?ıdı ilgilidir. Oyuncularda bu Å?ans olsa ellerine geçen eÅ?yaları ve kaybettiklerini, kendilerinde oluÅ?an bazı deÄ?iÅ?iklikleri burada iÅ?leyebilirler. RP alanında ise edit yapamadıkları kısım kalır ve DM buradan hile yaptıÄ?ından kuÅ?kulandıÄ?ı kiÅ?ileri belirler. Sitenin bir karakter kaÄ?ıdı kısmı olmadıÄ?ından bu bir sorun bana göre.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum