Vampire: The Masquerade

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Post Reply
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Benim kesin cevabını aradığım soru ise şu;

Sabbat gibi anarşist bir güç varken, nasıl oluyorda Camarilla masquerade'i korumaya çalışıyor.

Sorumu biraz açayım isterseniz;
Camarilla masquerade'i koruyor. İnsanların vampirlerin varlığından haberdar olmaması için bu gizlilik ilkesini öngörüyor. Ama Sabbat ya da Independent bu görüşü Camarilla kadar benimsemiyorlar?
Diyelim ki anarşist bir Sabbat üyesi o gün av bulamayınca delirdi ve kendisini şehir meydanına atarak sağa sola delirmişçesine saldırmaya başladı. Bu esnada bir av buldu ve kan ihtiyacını giderdi. Ama bu olurken onu görenlerde oldu. Belki de bir kısmı bu olayı el-kameralarıyla ya da kameralı cep telefonları ile görüntülediler, fotoğraflarını çektiler.
Ya da belki bir canlı yayın esnasında gelişti benzer bir olay. Binlerce insan olaya tanıklık etti.
Yani açıklamak istediğim, doğaüstü canlıların varlığı insanlar tarafından bizzat görüldü ve saptandı, bu gayet olası birşey.

Ve bu iş Camarilla'nın kontrolü dışında da gerçekleşebilir pekala. O zaman Masquerade'i korumanın ne anlamı kaldı? Camarilla bozmadı masquerade'i belki ama Sabbat ya da Independent bozdu(hatta Camarilla üyeleri içinde olası bir durum bu aslında).

Bunun cevabını birkaç kişiden duydum, beni bi nebze tatmin ettiler. Ama sizden ricam bu soruya kıvırma cevap değilde olası yahut kesin cevap vermeniz, çünkü işin kıvırma kısmını ben kendimde yaparım :) .
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Eldarin wrote:Camarilla masquerade'i koruyor. İnsanların vampirlerin varlığından haberdar olmaması için bu gizlilik ilkesini öngörüyor. Ama Sabbat ya da Independent bu görüşü Camarilla kadar benimsemiyorlar?
Diyelim ki anarşist bir Sabbat üyesi o gün av bulamayınca delirdi ve kendisini şehir meydanına atarak sağa sola delirmişçesine saldırmaya başladı. Bu esnada bir av buldu ve kan ihtiyacını giderdi. Ama bu olurken onu görenlerde oldu. Belki de bir kısmı bu olayı el-kameralarıyla ya da kameralı cep telefonları ile görüntülediler, fotoğraflarını çektiler.
Ya da belki bir canlı yayın esnasında gelişti benzer bir olay. Binlerce insan olaya tanıklık etti.
Yani açıklamak istediğim, doğaüstü canlıların varlığı insanlar tarafından bizzat görüldü ve saptandı, bu gayet olası birşey.

Ve bu iş Camarilla'nın kontrolü dışında da gerçekleşebilir pekala. O zaman Masquerade'i korumanın ne anlamı kaldı? Camarilla bozmadı masquerade'i belki ama Sabbat ya da Independent bozdu(hatta Camarilla üyeleri içinde olası bir durum bu aslında).
Benim cevabım : Hunterlar ya da Society of Leopold olurdu.
Bütün dünyanın "abi süpernatüreller varmış" şeklinde dolaşması birden o süpernatürellerin nesli tükenen canlılar kapsamında avlanıp incelenmeye başlanması anlamına gelirdi. Hangimizi aramızda kan emen varlıkların dolaşmasına seyirci kalırdık ki? Oynasın Maskeli Balolarını çocuklar bırakın ya derdik ki?
Hani masquerade i Sabbat ya da Anarchların daha çok çiğnediği doğru. Hatta ünlü Brujah iconoclastlarından Smiling Jack in her geçtiği şehirde, Camarilla prenslerine "şaka" olsun diye bi'sürü Caitiff yaratmak gibi bir huyu var ama bunu daha çok bu kuralın uygulanmasını zorlaştırıp güç olgusunda dalgalanma yaratmak için kullanıyorlar. Hiç bi'aklı başında vampirin, gündüz dolaşabilen ve elinde sıcak ateş taşıyabilen bir güruh insana "sizi emiyorum ben geceleri nabeeer" diyeceğini sanmıyorum , ister Sabbat ister Anarch ister Cammy olsun. :D
Ha tabi isminiz Luciferse ve bundan büyük çıkarınız varsa bunu yaparsınız o ayrı :evil:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

benim kıvırmam da şu:

sabbat, her ne kadar insannar karşısında üstünnüünü savunsa ve maskeli balokuralına riayet etmese de, kendini açık etmek niyetinde diildir. yani bence adamların olayı pozdur.

aslında maskeli balo, gerçekten de vampirlerin (aslında tüm süperneyçırılların) varlıını sürdürmesi için elzem bi kuraldır ve telafisi oldukça zordur. sabbat her ne kadar buna muhalefet etse de hem insannar üzerinde -karannık çaalardaki gibi- mutlak hakimiyet kurmak hem de kendilerini besleyecek kadar "bılad doll" varlığını muhafaza etmek tam bir "iki ucu boklu değnek" durumudur. dolayısıyla sabbatın maskarad karşıtlıı, muhalefet etmiş olmak için muhaletten başka bişiy diildir. yoksa eldarinin de dedii gibi, özelliknen sabbatın kontrolünde bulunan ameriga şehirlerinin (suç orannarının yüksek olduu şeerlerdir genelde bunnar, şikago gibi) sabbat vampirikleri tarafından haşamat edilmiş olması gerekirdi.

anarklara ise hiç deinmiyorum; çünkü "...dey sıkevınc for vat sılips turuu dı fingırz ov di eldırz ov dı kamarilla...""
War, war never changes...
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Tabiikide canım ben bir üstteki mesajımda da bunu yazdım zaten, Sabbat'ta da Masquerade var elbette. Bu bir gelenek haline gelmemiş belki ama Sabbat'lar Camarilla kadar hassastır bu konuda. Bir Sabbat şehrin Başpiskoposunun emri dışında(Camarilla base lerine yüklenmek vs) Masquerade'i bozan Sabbat ları bizzat kendileri avlarlar. Hatta denir ki;

-Her kim Sabbat üyesidir ve emirler dışında Maskelenmeyi bozmuştur, o yerin dibine bile girse Lasombranın gölgeden kamçıları onu yerin dibinden söker, çıkarır ve cezası neyse verir.

Bu gayet açıklayıcı bir söz benim için. Yani bilinenin aksine Masquerade Sabbat'ta da mevcut. Ama biraz daha esnek. Deminde dediğim gibi bir Camarilla base ine saldırı düzenlendiğinde Masquerade büyük ölçüde önemsenmeyecektir.

Maskelenmeninde amacı belli, yüzbinlerce insana bir vampir denk geliyor ve bu bariz bir popülasyon farkı demek. Ayrıca hem Sababt üyeleri hemde Camarilla üyeleri zamanında Engizisyondan paylarını almışlardır.

Benim asıl sormak istedğim ise, bozulduğunda ve binlerce insanın vampir varlığından haberdar olduğunda ne olacağıdır. Engizisyon benzeri bir durum tabiikide. Vampirler yokedilmeye başlanacaktır insan güçleri ile.
Peki o zaman gizlenmenin ne anlamı kaldı? Camarilla yüzlerce sene nasıl bu kadar ince bir ip ile tonlarca yükü kaldırabildi ve kaldırmakta?

Ve her iki grubunda elinin yetşemediği bir noktada Masquerade bozulursa Vampire the Masquerade sistemi olduğu gibi çöker.

Bu fikre kıvırma cevap vermemeliyiz, çünkü V:tM olduğu gibi patlıyor bununla. Neden, çünkü Masquerade tüm sistemin merkezine oturtulmuş bir disiplin.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Bakınız Lucifer milyonlarca insanın önünde apocalyptic formuyla parıldadı da ne oldu? Hiç birşey ! İnsanlar akın akın imana geldiler. Yıkım sadece iki demonun kapışmak için ortam hazırlaması yüzünden oldu.

Aynı şekilde vampirlerin ortaya çıkması ihtimali ve bu ihtimal dahilinde kıyımın başlatılması ihtimali bana göre çok düşük. Neden çünkü elder manipülasyonu diye bi'olgu mevcut. Yıllardır hep yüksek mevkideki insanları kontrol ediyorlar, insanların birbirleriyle meşgul olup onları kendi kendilerine bırakmalarını uygun buluyorlar.

Bunun yanında kollektif bilinç ve inkar (disbelief) gibi iki kavram da mevcutki, mage'in büyüsünün hatta demon evocationlarının bile işlemesini engelliyor. Bu tarz bi' korkunçluğun ya da kanla beslenen yaratıkların olduğunu insan ister istemez inkar etmek istiyor. Biri büyü yaptığında hade canım demeden geçemiyor. Bu sebeple hunter dediğin adamların çoğuna sabıkalı gözüyle bakılıyor. Hatta çoğu sonunda akıl hastanesine tedavi olmaları için kapatılıyorlar. Neden çünkü komşusunun köpeğini kan içen bi yaratık olduğu için kesti diye.

İnsanlar bu tarz olaylara inanmak istemiyorlar, bu sebeple yıllardır süre gelen bu oyunun ortaya çıkması herhangi bi'şeyi değiştirmeyecektir. Hükümetler bunu inkar edeceklerdir. Aksini iddia edenler susturulacaklardır. Yok bi'şey hadi yolunuza devam edin denilecektir.

Masquerade çökmez vatan bölünmez yani :evil: :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Aslına bakacak olursak benimde aklımdan geçen başka birşey yok. "Spin Doctor" çözüm tekniği diyoruz bizde buna. Daha değişik bir fikirde çıkarmı bilmem.

Neyse kıvırmaya devam o halde :) .
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Ama bu tam olarak kıvırmak sayılmaz ki :D
Nasıl ki bir bitkinin yetişeceği doğal bir ortam lazımsa, WoD'un da yetişeceği doğal ortam supernaturallerin gizli kaldığı ortamlardır, lütfen onları doğal ortamlarında inceleyin, sevin, besleyin diyebiliriz göğsümüzü gere gere. Bırakın maskeli balolarına devam etsinler diyebiliriz :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Kıvırma değil evet ST parmağı :D . Ve sistemin bozulmaması için ufak bir dokunuş sadece :).

Ve de sanırım bu yüzden Hunter'lara acıyorum :) . Duyuyosun, görüyosun, biliyosun, algılıyosun... Ama başkalarına inandıramıyosun. Hep o hain ST ve Maskeli Balo yüzünden :).
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

ne demiş angılosakson abiler : "ignorıns iz bılis". cahil adamın kafası rahat olur. bak mulder'e. "ay vant tu biliiv" dedi "gavırnmınt dinaayz novlıc" dedi, herkes deli muamelesi yapıyo adama. :D
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Evet ben de Hunterlara acıyorum.
Ama ellerindekini düzgün kullanamadıkları için acıyorum.
Bütün süpernatürelleri yok etmek için biçilmiş kaftan ol ama zamanla psikopata bağla, asla ilk başta sahip olduğun masumluğu koruyama, ve delir. Tabi muhtemelen bu hepsi için geçerli değil ama genelde son bu.
Gerçi "Morningstar" abinin Hunterların resmi sponsoru olduğu söylentisi var ama ne kadar doğru bilemeyeceğim, muhtemelen daha büyük bi' planın parçası bu elemanlar ama arada çok yazık oluyor valla, harcanıyorlar. :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Constantine wrote:Evet ben de Hunterlara acıyorum.
Ama ellerindekini düzgün kullanamadıkları için acıyorum.
Bütün süpernatürelleri yok etmek için biçilmiş kaftan ol ama zamanla psikopata bağla, asla ilk başta sahip olduğun masumluğu koruyama, ve delir. Tabi muhtemelen bu hepsi için geçerli değil ama genelde son bu.
Gerçi "Morningstar" abinin Hunterların resmi sponsoru olduğu söylentisi var ama ne kadar doğru bilemeyeceğim, muhtemelen daha büyük bi' planın parçası bu elemanlar ama arada çok yazık oluyor valla, harcanıyorlar. :D
zaten WoDda harcanmayan, yazık olmayan yaratık sayısı bi elin parmaklarını geçmiyo ki, çok da üzülmemek lazım :)
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Earthbound abi earthbound, tavsiye ederim. Acımadan harcar, uzun vaadede bozdurup harcamak çok kötü sonuçlara yol açabilir. Bunlar geri dönüşümlü çünkü :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

burock wrote:"...dey sıkevınc for vat sılips turuu dı fingırz ov di eldırz ov dı kamarilla..."
"ignorıns iz bılis"
"ay vant tu biliiv"
Bu yazdıklarının Türkçesi veya İngilizcesi var mıdır acaba? :D

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

FrontsideAir wrote:
burock wrote:"...dey sıkevınc for vat sılips turuu dı fingırz ov di eldırz ov dı kamarilla..."
"ignorıns iz bılis"
"ay vant tu biliiv"
Bu yazdıklarının Türkçesi veya İngilizcesi var mıdır acaba? :D
aslında bence gayet açık da, madem istek gelmiş, yazayım:

"...They scavenge for what slips through the elders of the camarilla..."
yaklaşık meali: (Anarchlar) kamarilla elderlerinin parmaklarının arasından kayannara üşüşürler.

"ignorance is bliss"
meali : cehalet mutluluktur

"ay vant tu biliiv"
meali : İnanmak istiyorum.

hakkaten annaşılmıyo muydı yoksa ben sazannık yaptım da mı yazdım bunnarı bilmiom ama neyse, yazdım bi kere.
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Yok ya sen sazanlık yapmadın, gayet anlaşılırdı ama Fatih arkadaşımız cingözlük yapmış. Yapmış da gereksiz olmuş :evil:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
Post Reply