FRP'de zar sisteminden hiçbir şey anlamıyorum!!!!

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Post Reply
Dreamscape
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun May 07, 2006 10:00 am
Location: Kuzeyden Nordland'den...

FRP'de zar sisteminden hiçbir şey anlamıyorum!!!!

Post by Dreamscape »

Ben oynadığım FRP oyunlarında hiç zar kullanmadım.Ã?rneğin; d20 ,d6 ,d4 gibi zar sistemleri nedir.Bu zarlar atıldıktan sonra nasıl hareket edilir.Her zaman zar mı atmak gerekirdi(ben hiç atmadım)...Bunların cevaplarını yazarsanız sevinirim şu aklım karışık başka sorularda çıkabilir...
<div>Kuzey'de yazın sonu gelmez...</div><br>
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

şimdi bu d100, d30, d20, d12, d10, d8, d6, d4, d3 filan bunlar zarların isimleri, sistem adları değil. 3rd editiondan sonra d20 Sistemi diye bir şey çıktı temel olarak ama o da zarın adından geliyor. Tahmin edebileceğin üzere bu sayılar bir zar üzerindeki yüzey sayısına göre veriliyor. Yani tavla zarı olan zar d6 filan.
şimdi bir oyunda zarın ne için atılacağı genelde GM'e bakarken pek uzlaşma söz konusu değildir ne zaman atılacağı konusunda. Bazı GM'ler neredeyse nefes almak için bile zar attırabilecek psikopatiye sahipken bazıları da ölüm kalım meselelerinde bile zar atmayacak/attırmayacak kadar rahattırlar.
Ama genel olarak, günlük işleri yaparken(para kazandığın iş mesela, ya da evi süpürmek, ya da kapı açmak gibi) zar atılmaz. Ayrıca bir şeyi yaparken sınırsız zamana sahipsen de zar atılması mantıklı değildir. Ama bunun dışında, mesela birine elindeki kılıçla saldırırken(d20 sisteminde bunun için d20 atılır) zar atarsın ve gelen sonuca senin ilgili silahla bağlantılı saldırı ikramiyen eklenir, eğer bu sayı saldırdığın hasmının Zırh Değeri'ni geçerse karşıdakine hasar vermiş olursun. Ondan sonra elindeki silahın hasar zarı atılır(uzun kılıç olduğunu var sayalım) d8 atarsın ve gelen sonuc + kuvvet ikramiyen + çeşitli featlarından gelen ikramiyelerin kadar hasar verirsin. Karşındaki kişinin zırhı bunun bir kısmını abzorbe edebilir(damage reduction her zaman kullanılmaz, dikkat).
Ya da bir kilit açmaya kalktığın zaman çilingir setini çıkarıp çıkır çıkır açmaya başlarsın. GM kilit türünün özelliklerine göre bir DC(difficulty class) belirler ve sen zarını atarsın buna da kilit açma yeteneğin eklenir, bu sayı, DC'yi geçiyorsa o kilit açılmıştır. DC'yi bir kaç puanla geçiyorsa daha hızlı açmışsındır filan, bunlar GM'e bakan şeyler.
Daha öte bir şey varsa merak ettiğin sor. Bilince anlatması zor oluyo ya tam olarak neyini merak ediyorsun onu bilmediğim için...
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

İyi bir açıklama olmuş.
zar isimlerindeki d harfi ingilizce dice kelimesinden geliyor sanırım. kitaplarda anlatırken sayı yerine zar ifadeleri kullanılır genelde.

Bilmemne kılıcı 12 hasar verir yerine
Bilmemne kılıcı 2d10 zarar verir denir.

bunu matematikteki değişkenler gibi düşünebilirsiniz. anlamı iki tane onluk zarın değeridir.

Zarlar olasılığa bağlı şeylerin gerçekleştirilmesi için var. Ama arkadaşın belirttiği gibi ne kadar zar atılacağı oynatan kişininin paşa keyfine kalmıştır :)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

"d" harif "dice"(zar)" ya da "die"(zar atmak) anlamlarında kullanılır.
Zarlar tamamen olasılık belirleme araçları olarak kullanılır. Bunun yerine kart kullanılan oyunlar da vardır(mış daa doğrusu ben rastlamadım, ama yabancılar bahsetiyor). El altında bir yerde zar ve diğer olasılık jenaratörleri üzerine bir makale vardı ama neredeydi şimdi onu hatırlamıyorum.
Sen birine saldırdığında çok yetenkli de olsan kaçırma ihtimalin vardır. Yeteneksizin allahı da olsan yine ucundan vurma ihtimalin vardır vb. Bu yüzden olasılık jenaratörleri kullanılır.
Aynı şekilde silahının ya da yaptığın büyünün çok veya az hasar vermesi de olasıdır.
Böyle böyle.
Daha öte sorularını sormaya devam edebilirsin. Memnuniyetle yanıtlarım.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

Hayret bir şey ya, nasıl aklıma gelmedi şu linki atıvereyim şuraya.
Mod abiler kusura bakmayın, hatta buyrunuz birleştiriniz mesajları.

Link:
http://www.d20srd.org/srd/theBasics.htm#dice
Zarın d20'deki mantığını gayet açıklıyor.
İyi okumalar.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Artex_Croma
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 574
Joined: Fri Jul 01, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Re: FRP'de zar sisteminden hiçbir şey anlamıyorum!!!

Post by Artex_Croma »

Galathiniol wrote:Ben oynadığım FRP oyunlarında hiç zar kullanmadım.Ã?rneğin; d20 ,d6 ,d4 gibi zar sistemleri nedir.Bu zarlar atıldıktan sonra nasıl hareket edilir.Her zaman zar mı atmak gerekirdi(ben hiç atmadım)...Bunların cevaplarını yazarsanız sevinirim şu aklım karışık başka sorularda çıkabilir...
Hareketlere farklı ihtimaller katmak ve oyuncunun da ; "Oynatan böyle yazdı ondan böyle oldu" diye itiraz etmemesi için gerekli zarlar. Tabi ki olmassa olmaz değil zarlar ama oyunu çok daha eğlenceli hale getirdiği bi gerçek.

Frp oyunlarının "en popüler" örneklerinden biri olan Dungeons and Dragons kendi bazı fiziksel kuralları yazdığı "kural kitapları" mevcut . Yukarıda occultslayer arkadaşımızın örneklendirdiği gibi oyunculara yardmcı olmak amacıyla üretilmiş kurallar.
"Kötü olan, amaca ulaşmak için yapılması gereken kötülük değil, kötülüğü becerememektir ve kınanması gereken de budur."
Niccolo Machievell
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

Günlük hayatımızda bir şeyler yapmayı deneriz. Bu durumda iki sonuç vardır: yaparız ya da yapamayız. Yapıp yapamayacağımızı -tarafsız olarak- belirlemek için zar atarız. eğer zarın değeri yapacağımız zorluğu geçerse işi beceririz. Bu sonuçlardan birinin gelme ihtimali daha yüksek olur bazen. Bu durumda da ekleme yaparak atarız zarı. Ã?rnekle açıklarsak:

Ã?nümdeki topa vurup kaleye sokmayı deniyorum. Bu durumda 20'lik zar atıyoruz. Karşımdaki kalenin uzaklığına, boyutuna falan bakarak ve diğer zorluklarla karşılaştırarak bu kaleye gol atma zorluğu 13 diyorum. Ama ben iyi bir futbolcu olduğum için zarıma 7ekliyorum. Attık zarı, 8 geldi. 8 + 7 > 13 olduğundan golü attım. :)

Hmm, eğer topu kaleye atmak yerine bir adama atsaydım adama zarar verecektim. Peki, ne kadar zarar verecektim? Bu durumda da diğer zarları atıyoruz.

Topu adama attım. Topun hasar zarı d4'tü. Benim gücüm ise +2 Yani adama d4 + 2 hasar vereceğim. Zatı attım, 3 geldi. 3 + 2 = 5 hasar vermiş oldum adama.

Genellikle sonucun büyük önem taşıdığı ve çok değişken olduğu durumlarda atılır zar. Mesela düz yolda yürürken düşme ihtimali de vardır ama böyle düşük ihtimaller için zar atılmaz.

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
Post Reply