Gerçek Dünyada geçen RP oyunları hakkında ne düşünüldüğünü merak ettim. Gerçek Dünya derken içinde yaşadığımız dünyanın bugünü geçmişi ve geleceğini de kapsayan RPleri düşündüm.
Benim kişisel fikrim bu tür bir oyunun en zevkli RP türü olduğu. Zaten mevcud dünyaların hepsinin içinde bulunduğumuz dünyadan çıkılarak yaratıldığını düşünürsek orjinal dünyayı RPlerde kullanmak ve gerekirse fantastik ögeleri bu dünyanın içine yerleştirmek bana daha zevkli geliyor.
Gerçek Dünya Tabanlı RP
Gerçek Dünya Tabanlı RP
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Aslında WOD neredeyse gerçek dünyada geçer mesela...
Mekanlar falan aynı olmakla birlikte eğlenceli olması için mistik öğeler katılıyor. ZAten frp bir az da gerçekte yapabildiklerinden fazlasını yaparak eğlenmek için var. Ama anladığım kadarıyla bahsettiğin. Tamamen günümüz dünyasında geçen birşeyler. Tabi eğlenceli olur neden olmasın hatta darkgnomela bana bir tane oynatmıştın değil mi?
Yine de ben gerçek dünyada bile olsa en azından bir parça mistik öğe katmanın işleri zevkli hale getireceğini düşünüyorum.
Mekanlar falan aynı olmakla birlikte eğlenceli olması için mistik öğeler katılıyor. ZAten frp bir az da gerçekte yapabildiklerinden fazlasını yaparak eğlenmek için var. Ama anladığım kadarıyla bahsettiğin. Tamamen günümüz dünyasında geçen birşeyler. Tabi eğlenceli olur neden olmasın hatta darkgnomela bana bir tane oynatmıştın değil mi?
Yine de ben gerçek dünyada bile olsa en azından bir parça mistik öğe katmanın işleri zevkli hale getireceğini düşünüyorum.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Yine de "gerçek dünya" demesek daha iyi olur sanki. Yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermemek açısından malum...
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
haklısın eldarin. Eğlenceyle gerçekleri karıştırabilen kişiler ne yazık ki var.
O yüzden "neredeyse" deme ihtiyacı hissettim.
Bildiğim kadarıyla bu tür oyunları oynatan dmler de var. Özellikle tarihi oyunlara ilgi duyulabiliyor. Ya da korsanlık olayı da oldukça ilgi çekici senaryolar oluşturabiliyor.
O yüzden "neredeyse" deme ihtiyacı hissettim.
Bildiğim kadarıyla bu tür oyunları oynatan dmler de var. Özellikle tarihi oyunlara ilgi duyulabiliyor. Ya da korsanlık olayı da oldukça ilgi çekici senaryolar oluşturabiliyor.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Gerçek dünyadan parçalar alınarak hazırlanmış senaryolar diyosanız, Ocakbaşı hikayelerinde Konstantinopolis Geceleri adlı yazım vardı. Tarihi gerçeklere dayanan WoD uyarlamalı bir yazıydı o da. Devam ettirirmiyim bilmiyorum ama onu inceleyebilirsiniz.
Ve evet, World of Darkness dünyamızdan esinlenerek hazırlanmıştır. Dünyamızın birebir kopyasıdır, fakat dünyamız değildir.
Ve evet, World of Darkness dünyamızdan esinlenerek hazırlanmıştır. Dünyamızın birebir kopyasıdır, fakat dünyamız değildir.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
- darkflarer
- Kullanıcı

- Posts: 551
- Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
- Location: heryerde olabilirim kafama bağlı
Ã?yle olabilir de olmayabilir de... Rol yapmanın tam olarak ne olduğunu düşünmek lazım... Bana daha çok o sırada mevcud durumda değilmiş gibi davranmaktır.
Mesela üzülüyor da olsan mutlu gibi, Bursadayken İstanbulda gibi davrandığında rol yapmış sayılırsın. Bu arada eğer İstanbulda olsaydın nasıl davranacaksan öyle davranarak bir bakıma kendini de oynamış olabilirsin.
Ancak işin içine bir de oyun eklendiği için sanırım bu rol işinin bir oyun içinde olması gerekli elbette bir masa üstü FRP oyununda da kendini oynayabilirsin.
Ya da bu Dünyadaki başka birisini. İki durumda da güzel bir RP olabileceğini düşünüyorum. Tabii biraz senaryoya da bağlı.
Mesela üzülüyor da olsan mutlu gibi, Bursadayken İstanbulda gibi davrandığında rol yapmış sayılırsın. Bu arada eğer İstanbulda olsaydın nasıl davranacaksan öyle davranarak bir bakıma kendini de oynamış olabilirsin.
Ancak işin içine bir de oyun eklendiği için sanırım bu rol işinin bir oyun içinde olması gerekli elbette bir masa üstü FRP oyununda da kendini oynayabilirsin.
Ya da bu Dünyadaki başka birisini. İki durumda da güzel bir RP olabileceğini düşünüyorum. Tabii biraz senaryoya da bağlı.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Yalan dünya diyelim o zaman :evillaugh:Eldarin wrote:Yine de "gerçek dünya" demesek daha iyi olur sanki. Yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermemek açısından malum...
Neyse zaten d20 modern diye bir setting var ilgilenenler dökümanlarını arasındar. Ayrıca Cthultu C.S. de günümüz civarında geçer genelde.
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
O oWOD değil, bi'kere nWOD, Eldarin ve Efla beyler
Tek kitap ve tek zarla bu tarz oyunların oynanması mümkün. Hatta oynayan arkadaşlara da sorabilirsiniz.
(bkz. Yener) (bkz.Yeminer) (bkz.Yilmax) (bkz.Frontsideair) (bkz.Dilbao) vs...
Tek kitap ve tek zarla bu tarz oyunların oynanması mümkün. Hatta oynayan arkadaşlara da sorabilirsiniz.
(bkz. Yener) (bkz.Yeminer) (bkz.Yilmax) (bkz.Frontsideair) (bkz.Dilbao) vs...
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
