=Sitedeki teknik altyapı eksikliklerini nasıl gideriri

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Post Reply
Sylvius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 383
Joined: Wed Dec 29, 2004 10:00 am

=Sitedeki teknik altyapı eksikliklerini nasıl gideriri

Post by Sylvius »

Evet arkadaslar hepimizin bildigi uzere sitede belirli bir altyapı ve teknik kısırlık mevcut. Bu tip ufak detaylar sitenin kullanılabilirligini dusuren etkenler. En son bulusma hadisesinde oldugu gibi cok kolay bir sekilde halledilebilecek isler bile devlet dairesi mantıgı ile baska zamanlara erteleniyor. Bunun kavgasını daha once de yaptık hep beraber. Ancak ic kulak yapısı biraz degisik olan 'bazı' insanların bir kulagından girip diger kulagından cıkıyor soylediklerimiz sanırım.

Bu bir sitem degil bir istekdir sadece. Unutmayın ki sevmesek bu kadar ugrasmayız.

Bu baslık altında aklımıza gelen site iyilestirmelerini sıralayarak degerli kod düzücü admin arkadaslara yardımcı olabilecegimizi dusundum ne de olsa onlar da tek basına herseyi dusunemezler. Bu yuzden onların yerine biz dusunelim onlar da bizim elimiz ayagımız derleyicimiz olsun.

ilk ornek benden;

--Site ici ya da dısı herhangi bir etkinlik haberi site uyelerine mail olarak gonderilsin.
--Haberler ve diger duyurular daha goz alıcı ve hos hale getirilsin.
--moderator ve adminlere maas baglansın boylece seve seve yapsınlar islerini :evil:


Haydi pamuk zihinler...
olmadı bu benzetme :roll:


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Teknik konuda aklıma gelmişken bir başlığa yorum atarken alttaki seçenekte "bu başlığı takip et" dedikten sonra otomatikman artık o başlığa yorum yaparken o kutu işaretli kalıyordu şimdi tekrar resetliyo kendini ve istediğim başlığı takip etmem için tekrar başlığın üzerindeki başlığı takip ete tıklamam gerekli. Bunun için bir düzeltme hoş olabilir...

Saygılarımla...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Sınavdan çıktığım ve başıma nereden geldiğini anlayamadığım ( belki soğuk) bir ağrının çöktüğü bu anda sadece sorular aklıma geliyor. Onları da sorayım.

Admin ve modlara kim maaş verecek.. Ã?yeler mi bunu yapacak? Eğer öyle olursa üyelik paralı mı olacak? Yoksa bu işi sadece bazı hayırsever üyeler mi yapacaklar?

Haberler nasıl göz alıcı hale gelecek? Sadece daha fazla renk resimler falan mı? Yoksa yazılış tarzı ile de mi?

Son öneri teknik bir konu ama aklıma gelen bir soru acaba her üye bunu ister mi? Sitede bir bölüm olsa da ilgilenen üyeler buraya girip takip edebilse mi? Hatta etkinliklerimiz bölümü de bu işi görmüyor mu?

Acaba Slyvius sitenin en durgun bölümlerinden biri olan akademinin yeniden aktifleştirilmesi konusunda sorumluluk alır mı?
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
findor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2247
Joined: Mon Jun 28, 2004 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by findor »

admin ve modlara maaş olayını bence geyik olarak söledi arkadaşımız.
Sitede kimse hiç bir şekilde biçimde gelir elde etmiyor.
Buna karşılık cebinden harcayanlar var.
Diğerleri acı çektirirse
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Zaten bana göre de kimse maaş almamalı çünkü çok fazla adam kayırma, başkasının pozisyonuna göz dikme vs. gibi olaylar olur forumun arkadaşlık havası bozulur. Böyle gayet iyi ...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Sylvius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 383
Joined: Wed Dec 29, 2004 10:00 am

Post by Sylvius »

findor wrote:admin ve modlara maaş olayını bence geyik olarak söledi arkadaşımız.
Sitede kimse hiç bir şekilde biçimde gelir elde etmiyor.
Buna karşılık cebinden harcayanlar var.

Findor olayı kapmıs helal olsun.. :clap: :clap: :clap:


Firble wrote:Admin ve modlara kim maaş verecek.. Ã?yeler mi bunu yapacak? Eğer öyle olursa üyelik paralı mı olacak? Yoksa bu işi sadece bazı hayırsever üyeler mi yapacaklar?

Haberler nasıl göz alıcı hale gelecek? Sadece daha fazla renk resimler falan mı? Yoksa yazılış tarzı ile de mi?

Son öneri teknik bir konu ama aklıma gelen bir soru acaba her üye bunu ister mi? Sitede bir bölüm olsa da ilgilenen üyeler buraya girip takip edebilse mi? Hatta etkinliklerimiz bölümü de bu işi görmüyor mu?

Acaba Slyvius sitenin en durgun bölümlerinden biri olan akademinin yeniden aktifleştirilmesi konusunda sorumluluk alır mı?

Firble ım ozanım,
Soru uretmek icin degil cozum uretmek icin actım bu baslıgı ben. Soruyu sormusum ben zaten, cozum uretebiliyorsak uretelim uretemiyorsak islevsiz soru tuketimi yapmayalım degil mi canım cigerim...

4 soru sormussun,

1- ilk sorun findor unda belirttigi ve yanında ciddiyetsiz bir smiley kullandıgımdan da anlasılacagı gibi saka idi.

2- Onu sitenin designerları , cizerleri, editorleri dusunsun, biz degil. Bizden oneri isterlerse veririz sadece aksi halde sorumluluk isimlerinin altında titr barındıranlarındır.

3- Her uye bunu istemiyorsa cok basit bir sekilde ayarlarda bir kutucuk koyarız olur biter,
Etkinliklrimiz baslıgının bu isi basaramadıgı ortada sanırım, ilk mesajımda nedenini acık ve net bir dille gostermisim sanırım.

4- Kuslar ucar mı? (cevap kusuna gore degisir :schemes: )
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Ne diyordu filozof bazen soru sormak çözüm için cevap vermekten daha gereklidir.

Neyse işte gülücüğünü fark etmemişim Sllivios. Ã?neriler teknik olduğu için tam bilmiyorum. Ama etkinliklerimizle epey de bir toplantı düzenliyoz di mi? Bunları daha profesyonel yapabilir miyiz? Nasıl yaparız bu işe vakit ayrılabilir mi? Mevcud yapı içinde bunu sanmıyorum. Bu işi profesyonel olarak üstlenen bir yönetim bunu yapabilir belki ya da daha geniş bir yönetim yapısı ile belki bu başarılabilir. Üçüncü bir ihtimalle bölük pörçük olan frp kurumlarını belki bir arada bir şeyler yapmaya itersek bu olabilir.

Ã?bür konu teknik olduğunda doğal olarak tartışacak alt yapım yok. Ben makine mühendisiyim. Mekanik tasarım işi olursa yardım ederim sonuna kadar.

Kuşların çoğu uçar bir iki uçmayan cins kuş var tabii. Onların da çoğu uçup gitme şansların olmadığında kümes hayvancılığının gözde kuşları arasında.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Dragonfire
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 2005
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
Location: Abyss

Post by Dragonfire »

İşin içine professionellik karıştımı başka şeylerde karışır ve olaylar hoş bir yönde gitmez. Bu noktadan sonra geriye teknik noktalar kalıyor ki bunlar kafa karıştırıcı olsalarda zor değilller. Bu noktada top yeminer de efem.
Ha yazılar daha çekici yazılabilir daha rengarenk olabilir daha göze hitaben bişiler olabilir o ayrı.
Birde çok zaman evel demiştim acaba kaç kullanıcı siteye girerken ilk olarak anasayfaya bakıyor? Bunun cevabı düşündürücü.
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
Sylvius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 383
Joined: Wed Dec 29, 2004 10:00 am

Post by Sylvius »

Evet evet haklısın Dragonfire ozellikle anasayfanın cekiciligi artırılmalı. Site daha costumizable olmalı. sadece goldsteel degil birkac skin daha bulunmalı. aklıma bunlar geliyor ilk etapta.
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

goldsteel derken?

mevcut mu o tema hala?
War, war never changes...
Dragonfire
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 2005
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
Location: Abyss

Post by Dragonfire »

Yok yeni temaya geçildiğinden beri kullanılmıyor goldsteel gerçi ben çok severdim ama neyse :D
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Dragonfire wrote:Yok yeni temaya geçildiğinden beri kullanılmıyor goldsteel gerçi ben çok severdim ama neyse :D
ben de öle biliom da ismi geçince şaşırdım.

ben de severdim keratayı... :)
War, war never changes...
Sylvius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 383
Joined: Wed Dec 29, 2004 10:00 am

Post by Sylvius »

EEE beyler bayanlar bu kadar mı? Site iyilestirmesi icin kucuk de olsa bir fikri olan yok mu? Bu kadar mı seviyorsunuz bu siteyi? Bu kadar az ile mi yetineceksiniz? FRP ci insan yaratıcı insandır. Frp ci insan farklı ve genis dusunebilendir, hic yakıstıramadım size bunu. Hadi daha fazla yapıcı olalım...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Kardeş teknik altyapı demişsin başlıkta. Teknik altyapı konusunda muhtemelen çoğumuzun bilgisi yok. Benim bildiğim teknik konular çok büyük oranda mekanik ve ısı ile sınırlı. Teknik olmayan konularla ilgili bir sürü fikrim vardı. Zaten Ankara beyin fırtınasında da bir sürü fikir vardı. Ama asıl sorun fikirler değil onları uygulayacak olanlar diye düşünüyorum. Her kuş uçmuyor sonuçta bir arkadaşımızın da yazdığı gibi.

Siteyi şu şekilde düzeltirim bana yetki verilirse diyen kişinin istediğini yapması için elimden geleni yaparım.

Bunun dışında teknik sorunlar bilmiyorum belki bilgisayar mühendisi olmadığım ya da sık girdiğim tek forum olması nedeni ile gözüme çarpmıyor. İnsan kendi evindeki sorunları görmezmiş derler. Belki de dışarıdan değerlendiren birisi daha fazla yardımcı olur.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Post Reply