Ben de onu diorum, bi oku yukarıyı iyice. Tabiki çıkıp saçma sapan hareketler yapamazsın. Ã?ünkü sadece karakterinin kontrolü sende, dış dünyanın ki DM de. Ama benim sölediğim DM sadece dış dünyayı kontrol etmelidir. Senin karakterini deil. Yani ben bişeyi yapmak istemiorsam sırf senaryo öle die onu yapmak zorunda olmamalıyım.KabakTadi wrote:Sen kendi yaşamında istediğin herşeyi yapabilirmisin? Bir binadan atlayabilir misin? Ã?ıkıp donla sokakta gezebilir misin? Eline bir silah istediğini vurabilir misin? Vursan bile, aynısı sana olduğunda ben ana karakterim diyebilir misin?
Ayrıca oyunun senaryosunu ZB 'nin düşündüğü kadar oyuncularda düşünmeli. Mesela kapı mı çıktı? Oyuncu hemen senaryoyu bölmeyecek şekilde düşünmeli, eğer çok zorda kalmadığında senaryoda olduğunu hissetmişse girmeli. Bu oyunda ne ZB oyunculara, ne de oyuncular ZB 'ye düşmandır, bunu unutmamak gerekir.
Böle yapan bi DM in oyunun da ben zaten oynamam, bırakırım o kendi kendine oynasın bütün karakterlerle...
