Yüksek Level Tartışması

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

pyros wrote:sanırım corax kurallardan bir şeye vurgu yapmak için alıntıda bulunmuş
ki bunun bir mahsuru yok

söylediği sözü belgeyle pekiştirmenin kötü bir yanı yok sanırım, hem bak muhattabını ikna da etmiş

ama şu da var tabii, kahramanlar kuralın dışına çıkabilenlerdir
epic kahramanlar galiba sadece romanlarda olur:) oyunda DM denen bi sınır war çünkü :P :P
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
The_KiRaTh
Başbüyücü
Posts: 878
Joined: Fri Sep 26, 2003 10:00 am

Post by The_KiRaTh »

Her oyuncu karakterinin sınırları elveriyorsa epik seviyelere ulaşabilir. Hiç bi dm de kalkıp dur nereye daha fazla lvl alamazsın demez bence... Ben sadece zevki kaçtığını düşündüğüm için o lvlarda oyunları pek tasvip etmiyorum o kadar...

Ayrıca Raist benim yazdıklarım da 2e için geçerli kurallarıydı... Bence 11. lvl olması gayet saçma... O zaman etraf lich dolardı... Büyülü eşyasını üretmek için zaten 2e de yarım düzine büyüye ihtiyaç var en az, ki bunların bazıları da 6. lvl ... Yani 11. lvl bi adam zaten bunu yapamıo...

orenın dediğine de katılıyorum... Daha 9. seviye büyü gücüne erişememiş büyücülerin bunu yapabilmesi pek mantıklı deil...
Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir...
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

tabi ki level atlayamazsın denilmez ama ben oyuncular 18. levela gelene kadar mutlaka hikayeyi bitirip oyunu tamamlamış oluyorum o yüzden ötesini görmek hiç bi arkadaşa nasip olmadı... We evet fazlasıyla zevki kaçar... Ama bişey daha war ki hikayelerde epic olan karakterler hep yazar öyle istediği için epic oluyo, örnek elminster:bi oyunda oyuncu olsaydı o karakter asla mystra nın seçilmişi epic büyücü falan olamazdı... Yine bi oyunda drizzt gibi bi karakter menzoberanzan da ölürdü... Yani bi yandan tüm o drow kurallarına kafa tutup bi yandan hayatta kalmak kolay iş değil sonuçta!! (her ne kadar drizzt epic olamasa da oldukça güçlü...)
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Benim kesinlikle kimseye sataşmaya niyetim yok arkadaşlar hepsinizi çok seviyorum yani yoksa bu kadar konuşur muydum :D
Ayrıca bana da biraz garip gelmiyor değil level 11 bir adamın maksimum 5. level büyü yapabilirken lich olması...

Orencim bugün frp doküman arşivlerime bakıyordum da o yüzden ilginç gördüğüm bazı şeyleri yazma ihtiyacı hissettim, sizle daha ciddi bir şekilde kanıtlar sunarak tartışmak için :)

Konuya dönersek, level 9 büyü'de de wish var abi. Yani biraz abartı geliyo bana. Bu adamlardan bir kaç tane olsa dünyanın sonu gelir yahu.

Biri der şu kasaba yokolsun, biri der cehenneme kapanmayan bir boyut kapısı aç ne bileyim yani???
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

WarlorD wrote:
pyros wrote:sanırım corax kurallardan bir şeye vurgu yapmak için alıntıda bulunmuş
ki bunun bir mahsuru yok

söylediği sözü belgeyle pekiştirmenin kötü bir yanı yok sanırım, hem bak muhattabını ikna da etmiş

ama şu da var tabii, kahramanlar kuralın dışına çıkabilenlerdir
epic kahramanlar galiba sadece romanlarda olur:) oyunda DM denen bi sınır war çünkü :P :P
kahramanlar ve oyuncular hakkındaki görüşümü bu threade belirttim
The_KiRaTh
Başbüyücü
Posts: 878
Joined: Fri Sep 26, 2003 10:00 am

Post by The_KiRaTh »

Raistlin wrote: Konuya dönersek, level 9 büyü'de de wish var abi. Yani biraz abartı geliyo bana. Bu adamlardan bir kaç tane olsa dünyanın sonu gelir yahu.

Biri der şu kasaba yokolsun, biri der cehenneme kapanmayan bir boyut kapısı aç ne bileyim yani???
Alakası yok. Wishin gücünün de sınırları wardır. Ve herkesin her istediği gerçekleşmez... Ayrıca bence wish kullanan için en tehlikeli büyülerden biridir...

şöyle bir kural vardır. Eğer wish büyüsü kullanana veya başka birine büyük bir avantaj sağlamıyorsa güseldir. Büyücüyü yatalak etmez... Eğer bir avantaj sağlıyorsa yatalak eder, dilek gerçekleşir... Ama eğer büyüyü kullanan aç gözlülük eder abartı isteklerde bulunursa....

Burda artık kaşınmış demektir. Dileğin her kelimesi dikkatle okunur ve adamın başına kötü bişi gelmesi Dm tarafından garanti edilir... En basitinden şu kasaba yokolsun diyen birini o kasabanın olmadığı bi geleceğe yollarım. "ceheneme kapanmayan bi boyut kapısı açılsın" diyen birini de sadece yaşlandırır ve yatalak ederim. Sonuç olarak da cehennemin içine hiçbiyere çıkmayan bir kapı açarım... Yane, wish büyüsünü o kadar büyütmeyin... Tamam potansiyel olarak büyülerin en güçlüsüdür. Ama o kadar da abartılmaması gerekir, çünkü gücüne göre bir bedeli vardır...
Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir...
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Ya ne bilim 3rd editionda 5 tane wish arka arkaya cast edince (tabii edebilirsen) herhangi bir statına +5 ekleyebiliyorsun. Üstelik 8 saat uyuyup yeniden wish ezberleyince bir sonraki gün başka bir statına 5 daha eklersin vs. vs.
Yani bu abartı değil de ne???

5 wish cast etmek her yiğidin harcı değildir derseniz adam bir hafta scrollunu yazıp öyle okusun gene değişen nedir ki?

bunlar yetmiyormuş gibi bildiğim kadarıyla wisdomu yeterli olan herkes dileğini doğru kelimelere dökerek gerçekleşmesini sağlayabiliyormuş.

Wish'in karanlık tarafını çok iyi biliyorum ama yine de kafası çalışan bir karakterin yapamayacağı ne varki bu spell sayesinde?
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Oren_Dautry
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2577
Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am

Post by Oren_Dautry »

o zaman yaşlılıktan ölür yahu....
wish 3rd de experience götürüyo
2nd da yaş çalıo...
Bugün için yaşa , yarın için hayatta kal..
gandalfoftheday
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 212
Joined: Sat May 17, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by gandalfoftheday »

Merhaba,
20 lvl bir karakterin 2e için yaklaşık yaşı human için 90 yaşa denk geliyor minimum. Ki bunun için arkadaşın yemeyip içmeyip sabah kahvaltısından önce spor olsun diye 2 red dragon kestiğini varsayarsak 8O 8O 8O ...
Sonuçta 3e'de amaç mantıklı ve rp'ye dayalı bir doğaç tiyatrodan ziyade d20 sistemi ve yüzlerce prestige classla vb bir bilgisayar oyunu havasında kesip biçmektir. Kural kitabındaki bilgilerin tatamı combat üzerine kurulmuş ve mm'deki yaratıklar gerçekten yaratık. Diğer bir deyişle, sadece pc'lere sorun çıkarmak, öldürmekten başka bir amaçları (lifequest :?: ) olmayan eciş bücüş varlıklar.

20 lvl sorununa gelirsek, bir dünyada 10 tane level 20 bile fazla derim. Ancak settinge ve dünyaya göre değişir bu. Madem lichlerden bahsettik, örneği buradan vereyim: 20 level herhangi bir class Azalin'i ya da Strahd'ı rahatlıkla devirir. Ölümü alt etmeyi başarmış (sonuçta öyle) bir varlık, yaşayan ölülerin en güçlüsü var karşınızda. Spell trigger dolu, time stop ve true seeing yağdırıyor. Normal saldırılardan etkilenkmiyor ve öldürülemiyor. Bu arkadaşı 11 lvl her mage'e indirgersek lich enflasyonu yaşarız sadece :lol: ...

Sonuçta level yalnızca sizin ne kadar deneyimli olduğunuzu gösterir. Bu nedenle sayılara ve kurallara bağlı kalmamanızı öneririm. (Not: Hiç bir dm bir roman kahramanının npc olarak öldürülmesine izin vermez :x ) Ã?rneğin, DM'ler, bir oyuncunun eğer daha önce karşılaştıysa kendinden 5 (atıyorum) level düşük yaratıklardan xp almamasını şart koşabilir. Ã?ünkü artık o deneyimi edinmiştir. Aynı şeyle tekrar dövüşse de birşey öğrenemez diyebilir. (Bu yeni aklıma geldi. Ya tutarsa...) şimdi dm oyuna karışmasın diyeceksiniz :twisted: ...

Sonuçta eğer 3e oynuyorsanız xp almanızın ve leevel atlamanızın ön koşulu adam kesmek oluyor. Burada xp avard'ı belirleyen dm'ler çeşitli modifikasyonlarla rp'yi ödüllendirirse daha yaratıcı oyunlar ortaya çıkabilir belki...
Ben Giderim,Adım Kalır<br>Dostlar Beni Hatırlasın...
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Bence 10 tane level 20 adam bile fazla. Tarihte Gılgamesh destanı ya da Nuh Peygamber ya da en basitinden Timurlenk(ki müthiş bir savaşçıdır), Cengiz Han hepsi farklı zaman dilimlerinde yaşamışlar ve efsanelere konu olmuşlardır.

Sen bu efsanelerin hepsini aynı anda aynı mekana koyarsan millet a ne güzel wish cast etti, işte şurada bir Baatezu yürüyor, Ejderhaya binmiş adamlar geçiyor tarzında saçmasapan durumlara yol açar.

O yüzden bence... FR saçmalık :mrgreen:
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

olsun ama baya bi güzel dünya. ama anlamadığım herifler neden hiç kapışmıyo. iki efsanenein kapıştığı bitek drizzt ile artemis entreri. anladınız umarım yazımda baya bi saçmaladım ama malesef düzeltemiyom böle yazmaya şartlanmışım.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Aynı anda bir zamanda bir ya da iki 20. level karakter bulunacağına katılmıyorum. Bir defa timur ile aynı zamanda yıldırım beyazıt adında başka bir hükümdar vardı ki o da en az timur kadar usta idi kanımca. Tabii bu ikisi sadece hükümdar komutanları veya sadece dövüşen adamları saymıyoruz.
Başka bir çağ. 11. yüzyıl Hassan Sabbah Melikşah ve Nizamülmülk. Bu üçünün 20. level olduğunu kesin olarak söyleyebilirim. (hatta hassan sabbah biraz üstü de) Bunun yanında Hassan Sabbahın fedayilerinin her biri en az 12. level assasin ki 20. level da vardır bence. Bunlar adını çok duymadığımız kişiler olmayabilir ama bir karakterin 20. level olması onun adını duyacağımız anlamına gelmez. Ã?rnek vereyim diyelim ki Malice bir şekilde Drizzt in kaçmasını engelledi. Fearun Zaknefeini duymayacaktı. Bu adam hayatı boyunca Menzoberranzanda "sadece erkek" olarak yaşadı. Ama adam 20. leveldı. Buna benzer başka örnekler de verilebilir. 11. yüzyıl örneğine Ã?mer Hayyamı da eklerim adam rahat 20. level ozan (büyü de yapıyor) Ve bu dört örneğin sadece iranda ve 50 yıllık dilimde olduğunu da belirteyim. Aynı dönemde dünyada ansiklopedileri açsa göreceğimiz onlarca.. Kimsenin duymadığı ve tarihin derinliklerine gömülen yüzlerce frp dili ile 20. level karakter olduğuna eminim. (bir örnek geldi aklıma yaklıaşık bir yüzyıl sonra Robin Hood)
Gelelim büyü meselesine. Bugün yüzlerce bilimadamının dünyayı yok edecek gücü olduğuna sanırım hem fikiriz. Evet fr da ki büyü de öyle çok güçlü ancak bu o büyülerin bu şekilde kullanılacağı anlamına gelmiyor kaldı ki büyücülerin ötesinde fr ı koruyan güçler de var ki bugünki bilimden farklı olarak büyü bile en gerekli anda denetimi büyünün yapılmasını önleyebilir.
Wish büyüsüne gelince bu başka bir mesele bunu kuleye taşıyacağım.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

bir şey soracam
zaknafein'in level 20 olduğunu nereden okudun?
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Sanıyorum bu forumun bir yerinde görmüştüm.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Ã?ncelikle fantastik öğeleri erçek hayata taşımanın tam bir saçmalık olduğunu kabul ediyorum ve gereksiz yorumlar istemiyorum. Yeorda'nın yazısını da bu fikir üzerinden giderek yorumlayacağım.

Yeroda yazdığın herşey mantıksız hepsinde "bana göre", "bence", "kanımca" diyorsun ve hayatında hiç 20. level bir fighter gördüğünü zannetmiyorum. Bu kıyası nasıl yapabilirsin? Sen bunu bence dediğin zaman biz bunu nasıl bir kanıt olarak sayalım?
yeorda wrote:Bir defa timur ile aynı zamanda yıldırım beyazıt adında başka bir hükümdar vardı ki o da en az timur kadar usta idi kanımca.
Bu adamların ikisi de birer taktisyendiler. Ama Timur örneğini vermemin sebebi tek ayağı topal çok güçlü efsanelere konu olmuş bir savaşçı olmasıydı. Bu moğol savaşçısı o kadar öfkeli ve vahşiymişki düello yaptığı adamları hızlıca müthiş bir kesinlikle katledermiş. Hatta bir rakibine çok öfkelenmiş ve yendikten sonra adamı öldürmeden önce kafasını çıplak elleri ile koparmaya çalışmış. Başaramamış ama adam müthiş acılar çekerek felç olmuş bu sırada. Tabii Timur kafayı kopramayınca kızıp kılıçla uçurmuş o ayrı hikaye. Ki ben Timur'un level 20 fighter olduğunu söylemedim. Hatta bu dünyada kaç tane levle 20 fighter denecek adam var olmuştur bunu da bilemiyorum ama fazla olamaz senit emin ederim.
1,5 saniyede bir hiç durmadan karşındaki rakibin zayıf bir noktasını bulup ona vurabiliyorsan (ve bunu saatlerce yapabiliyorsan, bir boksör gibi bir roundda 30-40 saniye değil) ve bunu üzerinde bir zırhla, bir silahla karşında yüzlerce rakibine yapabiliyorsan belki...
yeorda wrote:Başka bir çağ. 11. yüzyıl Hassan Sabbah Melikşah ve Nizamülmülk. Bu üçünün 20. level olduğunu kesin olarak söyleyebilirim.
Bunu nasıl kesin olarak söyleyebilirsin arkadaşım? Tarih kitabında mı yazıyordu altında FR gibi 12. level fighter/8. level hükümdar mı diyordu. Yapma lütfen
yeorda wrote:(hatta hassan sabbah biraz üstü de) Bunun yanında Hassan Sabbahın fedayilerinin her biri en az 12. level assasin ki 20. level da vardır bence.
Prestige class levellarını filan da saysaydık bari. 12. Level assasin olduğunu bize bu kadar net söylemeni ve 20. levella arada bir bağ daha kurup bizi şüphelerimizden kurtardığın için tekrar teşekkürler
yeorda wrote:Bunlar adını çok duymadığımız kişiler olmayabilir ama bir karakterin 20. level olması onun adını duyacağımız anlamına gelmez.
FR'ı zaten geçelim diyorum ben. FR'da sokakta yürüyen dilenci bile level 20 bir halt olabilir ama biz ismini bilmiyor olabiliriz. Bu gerçek hayattaki bir şeyi kanıtlar mı? O sokakta 500.000 eline tutuşturduğun adam aslında level 10 fighter/10 assasin mi?
yeorda wrote:11. yüzyıl örneğine Ã?mer Hayyamı da eklerim adam rahat 20. level ozan (büyü de yapıyor)
Rahat 20. level ozan ibaresini ciddiye bile almıyorum. Adam büyü yapıyorsa belki büyüülükle uğraşıyordur ne dersin? Yani bu bir kanıt mı onun level 20 bard olmasına. Ayrıca bardlar bildiğim kadarıyla levle 1'de bile büyü yapıyor. Ben yine bu argümanda da mantıklı bir çıkarım göremiyorum. Özellikle "rahat" gibi bir ifade içerdiği için ve yine "20" sayısı bu kadar rahatça "harcandığı" için.
yeorda wrote:Kimsenin duymadığı ve tarihin derinliklerine gömülen yüzlerce frp dili ile 20. level karakter olduğuna eminim.
Arkadaşım öncelikle level 20 bir karkaterin nasıl bir şey olacağını kafanda canladırmanı rica ediyorum. Level 20 bir savaşçının neler yapabileceğini kafanda "hayal" edebilmen için sana şovalyelerin level 1 savaşçılar sayılabileceğini hatırlatırım. O savaşlara katılan zırhları ve atları üstünde müthiş güçlü yenilmez duran adamlar level 1 savaşçı ve seni beni kesinlikle kılıç dövüşünde yenerler:

str'leri bizden yüksek -1, -2 dezavantajımız var desek, silahla savaşmayı bilmiyoruz nonprof. -4 penalty, silah adamın "+1" attack rolu var, adam bir de o silahla uzman olsa weapon focus +1 daha ne kadar müthiş bir düşün onun -1 daha gerideyiz ne etti? 6-7 fark etti üstelik adam daha level 1 ve bizden 7 level yüksek bir savaşçı gibi savaşıyor. Level 1 fighter bile bu kadark kuvvetliyken bence senin level 20 "herhangi" bir şeyi bilebilmen mümkün değil ve sana tavsiyem biraz daha tutarlı destekli konuşman.
yeorda wrote:Bir örnek geldi aklıma yaklıaşık bir yüzyıl sonra Robin Hood
Robin Hood bir masal kahramanı. Büyücü Merlin, Aslanyürekli Richard vs. gibi karakterlerin olduğu halkı krala daha fazla inandırmak ve destek almak için yazılmış bir masal. Aynı mantıkla bu aralar baya level 20 ve üzeri enflasyonu yaşamamız lazım...Corax gerçek mi? Yeorda gerçek mi?

Bence level 20 denebilecek çok az insan "var olmuştur" bu ve üstte belirttiğim nedenlerden dolayı.

Ayrıca konunun bu kadar sapmasına hiç gerek yok daha fazla gerçek dünya tartışmaya gerek olduğunu zannetmiyorum nitekim benim asıl amacım bir FRP dünyasında level 20 karakterlerin bile az olması geregktiğini hatta 20'nin üzerinin saçmalık olduğunu mantıklı bir şekilde anlatmaya çalışmaktı.
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Post Reply