* Oyunlarda ölüm korkusu (Gerilim) kalktı.
* Hareketlilik yeterli değil
Zaten 4E beta sürümünde de bunu görüyoruz. Günde bir kullanılabilen hareketler. Her çarpışmada bir kere kullanılabilen harekeler. Her daim kullanılabilen hareketler tarzı hareketler ile savaşçılarında bazı taktikler ve doğru anda kullanılınca işin gidiş hattını değiştirebilecek özel yetenekler koymuşlar. (Bu, animelerdeki "Aslında bunu şimdi kullanmak istemiyordum ama sanırım zamanı geldi... Ultimator ile tanış!" tarzı konuşmaların oyunlarda da olmasına sebep olacak
" * " ile belirttiğim iki şık dışında başka şeylerde olabilir ve siz bunu da fark etmiş olabilirsiziniz. Ama bana 4E ikisine de derman olmayacak gibi geliyor. Tabandan bir kural sistemi yaratmaya da benim artık gücüm kalmadı. (Sizin varsa yaratın)
O zaman 3E'nin bunca çalışmasını çöpe atmak yerine oradaki bazı kuralları değiştirerek biz bu havayı nasıl verebiliriz.
HP sistemini değiştirmek?
Büyü sitemini değiştirmek?
Saldırı ve savunma yada beceri sistemini değiştirmek?
...
Sizen cevaplarınızı buraya yazmanızı istemiyorum. Bunlar aslında daha önceden yazılmış tartışılmış konular. Ancak sizin bu konu hakkında yaılmış yazılar için buraya link kopyalamanızı ve kısaca başlıkta nelerin konulşulduğunu yamanızı rica ediyorum. Eğer sizi tatmin edecek kadar iyi bir başlık açılmamışsa sizin sadece o konuda bir başlık açmanız ve o konu hakkında ciddi bir şekilde fikir paylaşmanızı ve sonra buraya link yapıştırmınızı ve kısaca açıklamanızı diliyorum.
Eski ve tecrübeli kullanıcıların işi daha zor. Onlardan onca oynadıkları sistem içinde gerçekten onlara derman olmuş olanlarını başka bir başlıkta tanıtıp buraya link atmalarını dileyeceğim. Diğer kişiler bu işleri nasıl çözmüş? O köşede kenarda kaldığını düşündüğünüz güzelim sistemleri belkide hiç karşılaşma şansı olmayacak bizlerle paylaşabilirmisiniz?
Son olarak bir daha kendimi tekrar etmek istiyorum. Sadece D&D sisteminide değişikliklerle onca kitabı kullanmamızı sağlayacak fikirlerden bahsediyorum. Sebebi kaynakları en kolay bulunabilecekler onlar olduğu için. Diğer sistemler ve kurulumlar için başka bir başlık açmayı düşünüyorum.
Son tekrar: Buraya yorum yada övgü değil de sadece linkler ve yanlarında başlığın kısa açıklaması olsun lütfen.
