Assassin
şehrini savunmak için yaptığın savaşta adam öldürürsen bu öldürme sayılmaz diyorsunda o zaman fetih yapmak da bunun için düşman ordusunu öldürmek de kötü yönelimli birisinin yapacağı bir iş demektir bu da neredeyse gelmiş geçmiş büyün devletlerin yöneticilerini kötü (evil) yapar. Bu mantığın tutarlı olduğunu düşünmüyorum.
DAha somut bir örnek gerekirse bir devletin gizli servisi için çalışan bir ajan süikastçilik yapabilir. Ama bunu kötü olduğundan değil "vatansever" olduğundan yapabilir. Ya da aynı şekilde devlet tarafından yetiştirilmiş sözgelimi terörist liderleri bulup avlayan bir suikastçi olsa bunu para için yapan adamdan çok daha farklıdır bence bu onu "kötü" yapmaz.
Başına sonuna bu düşüncelerin bence ekleyebiliriz tabi.. Bu konuda genelgeçer bir doğru yok. Ama "olmaz" demek bence yanlış.
Neyse başka yönlerini tartışmak isteyen arkadaşlar varsa konuyu daha fazla dağıtmayalım hakkatten =)
DAha somut bir örnek gerekirse bir devletin gizli servisi için çalışan bir ajan süikastçilik yapabilir. Ama bunu kötü olduğundan değil "vatansever" olduğundan yapabilir. Ya da aynı şekilde devlet tarafından yetiştirilmiş sözgelimi terörist liderleri bulup avlayan bir suikastçi olsa bunu para için yapan adamdan çok daha farklıdır bence bu onu "kötü" yapmaz.
Başına sonuna bu düşüncelerin bence ekleyebiliriz tabi.. Bu konuda genelgeçer bir doğru yok. Ama "olmaz" demek bence yanlış.
Neyse başka yönlerini tartışmak isteyen arkadaşlar varsa konuyu daha fazla dağıtmayalım hakkatten =)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Murderer(Katil) herkes olabilir. Kiralık ta herkes olabilir. Ama Kiralık katil bence de kötüdür. nerden geldiği değil de ne çağrıştırdığı önemli bence. Kiralık katil, para karşılığı adam öldüren birisidir. Assasin de bu anlamda verilmiş bir ismdir. Büyücü kariılığı olarak koyulan wizard ise o zaman sorcerer, wu-jen, artificier, warlock ne olur. Adamlar bu isemi koymuşlar sadece. Sacreneous doğru demiş...
If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you.(*)
Nietzsche
(*) Bir uçurumun içine baktığınızda uçurumda sizin içinize bakar. (Gerçi bu çeivriyi pek sevmedim. Ben abys'i boşuk, karanlık olarak düşünüyordum
)
Bu başkasını sadece kiralık katil olmak için öldürme görevi zaten gösteriyorki bu adam sadece bir lakap için dahi adam öldürebilmektedir. Daha kötüsünü düşünemiyorum bile.
NOT: Saco, saol beni öldürmediğin için. Yoksa orada başka birinden mi bahsediyordun?
Yani adamı vatan aşkıyla öldüren adam için başka prestij sınıfları da var. Doğru adama gelene kadar başkalarına zarar vermesini engelleyecek meziyetler.Sacreneous wrote:DM'ler istediği şekilde oynattığı oyuna göre değiştirebilir kuralları. Assassin tarzı ve iyi yönelimli başka prestige classlarda var, yok değil. Fakat bizim D&D'nin katili bu. Wizards'ın dediği olur.
If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you.(*)
Nietzsche
(*) Bir uçurumun içine baktığınızda uçurumda sizin içinize bakar. (Gerçi bu çeivriyi pek sevmedim. Ben abys'i boşuk, karanlık olarak düşünüyordum
Bu başkasını sadece kiralık katil olmak için öldürme görevi zaten gösteriyorki bu adam sadece bir lakap için dahi adam öldürebilmektedir. Daha kötüsünü düşünemiyorum bile.
NOT: Saco, saol beni öldürmediğin için. Yoksa orada başka birinden mi bahsediyordun?
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Ben fetihlerin iyi bir şey olduğuna inanmıyorum ki zaten. Neden topraklarımı genişleteyim, başka insanları öldürüp onların topraklarını ele geçireyimki? Neden? dostça komşu gibi yaşamak varken neden topraklarına göz dikeyim? Bence gayet de kötü yönelimli yapar bu konular...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Haşişiler'in esas adı Arapçada 'koruyucu, bekçi' (bir görüşe göre gizemlerin koruyucuları) anlamına gelen asessen'den gelir. Ancak, düşmanları tarafından kelime benzerlikten faydalanarak Haşişiler, yani "haşiş çekenler" (esrarkeşler) ismi onlara giydirilmiştir.Efla wrote:Eğer hafızam beni yanıltmıyorsa Bu assassin kavramı ilk olarak haşaşiler için kullanılmış. Bunalr da bildiğimiz üzere Hasan Sabbah'ın fedaileriymiş. Yani Para, öldürme zevki için değil tamamen karşılıksız bir bağlılık dürtüsüyle ve cennet vaadiyle bu işi yapmışlar. Yani kendi açılarından bakıldığında "kötülük" kavramından çok uzak. Kendilerine sorarsan çok ulvi bir amaç için yapmışlardır.
Aynı şekilde batıda suikastçı anlamına gelen “assasin” kelimesi de bu tarikattan türemiştir.
Konuyla ilgilenenler için alıntının kaynak:
http://www.gnoxis.com/forum/dinler-ve-i ... olsun.html
bu kökeni ben de duymuştum. Ama benim kişisel favorim, Alamut Kalesi'ni araştıran, ismini hatırlayamadığım bir İngiliz araştırmacı-yazarın eserinde de değindiği üzere, Hassan Sabbah'ın esrarkeş fedailerine atfen takılan "Hashashiy'yin" kökenidir. Zira, bu fedailer asla ve asla bekçilik/koruyuculuk yapmamışlar, aksine, Safevîler tarafından tüm kaleleri ellerinden alınıp soykırıma uyrayana değin gerilla taktikleri ve suikastler ile korku salmışlardır.devrimk wrote:Haşişiler'in esas adı Arapçada 'koruyucu, bekçi' (bir görüşe göre gizemlerin koruyucuları) anlamına gelen asessen'den gelir. Ancak, düşmanları tarafından kelime benzerlikten faydalanarak Haşişiler, yani "haşiş çekenler" (esrarkeşler) ismi onlara giydirilmiştir.Efla wrote:Eğer hafızam beni yanıltmıyorsa Bu assassin kavramı ilk olarak haşaşiler için kullanılmış. Bunalr da bildiğimiz üzere Hasan Sabbah'ın fedaileriymiş. Yani Para, öldürme zevki için değil tamamen karşılıksız bir bağlılık dürtüsüyle ve cennet vaadiyle bu işi yapmışlar. Yani kendi açılarından bakıldığında "kötülük" kavramından çok uzak. Kendilerine sorarsan çok ulvi bir amaç için yapmışlardır.
Aynı şekilde batıda suikastçı anlamına gelen “assasin” kelimesi de bu tarikattan türemiştir.
Konuyla ilgilenenler için alıntının kaynak:
http://www.gnoxis.com/forum/dinler-ve-i ... olsun.html
War, war never changes...
Kişisel kanaatime göre bu mümkündür.SacoKhan wrote:Bu arada ben hala cevabımı alamadım. İyi biri öldürmeyi kendine meslek ya da hayat biçimi edinebilir mi?
Bir kraliyetin gizli servisinde çalışan bir infiltrator, yeri geldiğinde daha büyük zararları engellemek için, yerel gerilla liderine suikast düzenleyebilir ve gayet de iyi bir yönelime sahip olabilir. Gerçek hayattan örnek vermek istemezdim; ama buna verilebilecek en güzel örnek, MIT için çalışan bir ajanın, büyük bir eyleme hazırlanan teröristbaşlarından birini "temizlemesi" olacaktır.
Yukarıda söylediklerim ayrı, bu threadin başlığı ayrı. Assassin özelinden gidersek, dnd oyun kurallarına göre assassin PrC'ye mensup bir karakter illaki evil yönelimli olmak mecburiyetinde. Ama burda diikkat edilmesi gereken, bu PrC'nin ön gereksinimleri arasında yer alan nokta:
Eh, böyle bir ön gereksinime sahip olan bir PrC'nin kötü yönelimli olmaması beklenemez haliyle.SRD, assassin için wrote:The character must kill someone for no other reason than to join the assassins.
War, war never changes...
Yok ben Assasin Classının genelinden bahsediyorum yoksa denildiği gibi evil olmayan biri Assasin olmayacak diye birşey yok gayet tabi olabilir.Demek istediğim Dm handbookta geçen tanımı şeklinde tabi kendi ayarlarımızı rahatça yapabiliriz...Efla wrote:şehrini savunmak için yaptığın savaşta adam öldürürsen bu öldürme sayılmaz diyorsunda o zaman fetih yapmak da bunun için düşman ordusunu öldürmek de kötü yönelimli birisinin yapacağı bir iş demektir bu da neredeyse gelmiş geçmiş büyün devletlerin yöneticilerini kötü (evil) yapar. Bu mantığın tutarlı olduğunu düşünmüyorum.
DAha somut bir örnek gerekirse bir devletin gizli servisi için çalışan bir ajan süikastçilik yapabilir. Ama bunu kötü olduğundan değil "vatansever" olduğundan yapabilir. Ya da aynı şekilde devlet tarafından yetiştirilmiş sözgelimi terörist liderleri bulup avlayan bir suikastçi olsa bunu para için yapan adamdan çok daha farklıdır bence bu onu "kötü" yapmaz.
Başına sonuna bu düşüncelerin bence ekleyebiliriz tabi.. Bu konuda genelgeçer bir doğru yok. Ama "olmaz" demek bence yanlış.
Neyse başka yönlerini tartışmak isteyen arkadaşlar varsa konuyu daha fazla dağıtmayalım hakkatten =)
D&D nin kastettiği assassin tabii evil yönelimli genellikle teşkilat halinde çlışan tipler. Burockun dediği kural:
gayet açık gösteriyor. Burada sadece kendini ispatlamak için öldürüyor. Bir nevi vijdansızlığını ve becerisini kanıtlıyor yani. D&Ddeki assasin profili gayet evil. Ama olmayabilirdi bence uzun süre aslıdna onu tartıştık. TAbii başka prestij sınıflar da vardır muhakkak. Hoş 4th editionda prestij sınıf diye birşey kalmadı sanırım.Paragon Pathler var rouge sınıfı içni shadow assasin diye bir path koymuşlar onun da yönelime dayalı bir gereksinimi yok. Büyün rougelar 11. seviyede seçebiliyor.The character must kill someone for no other reason than to join the assassins.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Amaçsız öldürmek kötücüldür, tamam; ama dünyada tek bir insanın hayatından daha önemli pek çok şey vardır ve bazen insanlar, daha büyük bir iyilik uğruna kurban edilebilir. şehrin üzerinde uçmakta olan; fakat düşmekte olan bir uçağı düşün mesela. Bu uçağı şehrin dışına yönlendirip orada yere çakan pilot uçaktakilerin hayatını mı almıştır yoksa belki de binlerin hayatını mı kurtarmıştır?SacoKhan wrote:O temizlemeye giden ajan ne kadar iyi kalplidir? Ben iyi kalpli olduğunu düşünmüyorum.
Ama tabi bunlar çok uç örnekler.
War, war never changes...
-
NocturnaL_Soul
- Kullanıcı

- Posts: 287
- Joined: Fri Aug 04, 2006 10:00 am
- Location: İstanbul
Konu biraz eskimiş ama, kimse bi yerlere bişey yazmayıncada site eskidğinden bi yazayım ben..
Bizim şu günün örnekleri için düşünüp konuşarak vardığımız sonuçlarla ( hatta sadece bugun için dersek yanlış olucak, kendi GERÃ?EK dünyamız için konuşursak) D&D'ni yaratmış olduğu alignment sistemini yargılamak yada bunları karşılaştırmak baştan saçma zaten.
Gerçek dünyada insanları 9 alignment'a ayırabilcğeini sanan birisi olduğunu zaten sanmıyorum ama, oyunun (D&Dnin) kendi kuralları içinde böyle derin kişilik özellikleri, davranış biçimleri düşünmek yerine yapılması gereken bişey var: PHB ve DM's Guide isimli kitapları açarak Alignment kısmını güzelce okumak. Adamlar "Evil vs. Good" yada "Law vs. Chaos" olayını gerçek dünyadaki gibi insanların hareketlerini yöneten pusulalar olarak görmekten çok oyun mekanikleriniin rahataça uygulanmasını sağlayan bi yol olduğunu söylüyorlar. Assassindeki evil olma gereksinimini sadece bu açıdan yargılamak gerektğini düşünüyorum.
Ama tabi D&D'nin bütün kurallardan önce bi yerlerde yazdığı şeyde bütün kuralların oyunu oynayacak kişiler tarafından isteklerine veya gereksinimlerine göre değişitrilebeilceği olduğunuda, ve bu evil alignment olayını beğenmeyenlerin bunu güzelce değiştirebilceğini hatırlatırım.
Yanlış anlamayın tartışılan şeyi anlıyorum ve eminim daha önceden iyi kötü, yada ahlaki pusulayla ilgili tartışamlar çok olmuştur. Ama konu madem assassin, o zaman orda kalsın. Ve madem burası oyun kuralları ile ilgili aydınlatıcı bir yer, o zaman oyun kurallarını baz alarak bişeyler yazalım kişisel fikirlerimize göre değilde..
Bide not: Assassin's Creed :evillaugh:
Bizim şu günün örnekleri için düşünüp konuşarak vardığımız sonuçlarla ( hatta sadece bugun için dersek yanlış olucak, kendi GERÃ?EK dünyamız için konuşursak) D&D'ni yaratmış olduğu alignment sistemini yargılamak yada bunları karşılaştırmak baştan saçma zaten.
Gerçek dünyada insanları 9 alignment'a ayırabilcğeini sanan birisi olduğunu zaten sanmıyorum ama, oyunun (D&Dnin) kendi kuralları içinde böyle derin kişilik özellikleri, davranış biçimleri düşünmek yerine yapılması gereken bişey var: PHB ve DM's Guide isimli kitapları açarak Alignment kısmını güzelce okumak. Adamlar "Evil vs. Good" yada "Law vs. Chaos" olayını gerçek dünyadaki gibi insanların hareketlerini yöneten pusulalar olarak görmekten çok oyun mekanikleriniin rahataça uygulanmasını sağlayan bi yol olduğunu söylüyorlar. Assassindeki evil olma gereksinimini sadece bu açıdan yargılamak gerektğini düşünüyorum.
Ama tabi D&D'nin bütün kurallardan önce bi yerlerde yazdığı şeyde bütün kuralların oyunu oynayacak kişiler tarafından isteklerine veya gereksinimlerine göre değişitrilebeilceği olduğunuda, ve bu evil alignment olayını beğenmeyenlerin bunu güzelce değiştirebilceğini hatırlatırım.
Yanlış anlamayın tartışılan şeyi anlıyorum ve eminim daha önceden iyi kötü, yada ahlaki pusulayla ilgili tartışamlar çok olmuştur. Ama konu madem assassin, o zaman orda kalsın. Ve madem burası oyun kuralları ile ilgili aydınlatıcı bir yer, o zaman oyun kurallarını baz alarak bişeyler yazalım kişisel fikirlerimize göre değilde..
Bide not: Assassin's Creed :evillaugh:
