Cleric
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
Cleric
Sizce Cleric iyi mi ne gibi faydaları var ve genellikle arkda duran bir ırk mı destek amaçlı mı yani sadece?
Thanks Mario but The princess is in another castle!!

Cleric çok iyi bir classtır. Yaralanan arkadaşlarını iyileştirebilmenin zevkini yaşadığı gibi; kutsal büyüler yapabilir ve üstelik zırh giyerek savaşabilir. Tek şart fantastik diyarlarda çok sayıda olan tanrılardan birinin adını takip etmektir. Takip ettiği ilahın kutsal sembolünü havaya kaldırıp kutsal enerji yayarak undeadleri yakabilir vs... Aslında yukarda saydığım ve saymadığım başka sebeplerden ötürü, bakıyorum da cleric en güçlü class herhâlde.
.
.
En güçlüsü mü bilmem ama fazla seçeneğe sahip olduğu doğru 3rd 3.5 için konuşuyorum. Yüksek seviye bi clerice yeterince zaman verilse savaştan önce üzerine büyüleri saydırır sonrakendi seviyesindeki bir adamı yumrukla döve döve öldürebilir.
Bi grubun normalde ok zorlanacağı başaramayacağı şeyleri biriki büyü takviyesiyle kolaylaştırabilir.
İyileştime dediğin zaten en önemli özelliklerden biribir bakıyorsun ölüyorsun bir bakıyorsun dipdirisin sonra. Adam bile diriltiyor yani=)
Ama benim en sevdiğim cleric rpleri büyülerine son çare başvurandır. Yani genellikle bilge oldukları için öngörüyle durumu analiz edebilirlerse ne ala. Yoksa büyücü gibi oynandığında pek de hazzetmiyorum ona şunu attım buna bunu attım. Sıkıştığı zamanlarda tanrısının gücünü çağırabilmek bunun için de ona dua etmek gibi birşey olarak değerlendrilmeli.
Mesela biz site rplerinde eskiden clericlerin birşey yapmak istediği zaman tanrısına uygun bir dua yazmasını beklerdik. Eğer duanın sözleri gerçekten güzel olursa büyünün etkisini bile kuvvetlendirebiliyordu.
Bi grubun normalde ok zorlanacağı başaramayacağı şeyleri biriki büyü takviyesiyle kolaylaştırabilir.
İyileştime dediğin zaten en önemli özelliklerden biribir bakıyorsun ölüyorsun bir bakıyorsun dipdirisin sonra. Adam bile diriltiyor yani=)
Ama benim en sevdiğim cleric rpleri büyülerine son çare başvurandır. Yani genellikle bilge oldukları için öngörüyle durumu analiz edebilirlerse ne ala. Yoksa büyücü gibi oynandığında pek de hazzetmiyorum ona şunu attım buna bunu attım. Sıkıştığı zamanlarda tanrısının gücünü çağırabilmek bunun için de ona dua etmek gibi birşey olarak değerlendrilmeli.
Mesela biz site rplerinde eskiden clericlerin birşey yapmak istediği zaman tanrısına uygun bir dua yazmasını beklerdik. Eğer duanın sözleri gerçekten güzel olursa büyünün etkisini bile kuvvetlendirebiliyordu.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Bu nasıl bir sebeptirStarfell wrote:Bir arkadaşım cleric oynamak allaha şirk koşmak gibi demişti ve Cleric oynamıyordu.Galiba (şirk=Bir şeyi Allah'la bir tutmak)
Ben bilmem ne kadar doğrudur değildir ama bizde çekindik galiba o zaman. Henüz daha cleric oynamışlığım yok.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
hacı benim için hiç bi sebeb yok. Sadece söyleyim dedim. Ben mistik classları sevmem zaten çok fazla detay vardır. Ben barbar olurum savaşçı olurum ben oyunun zevkini burdan alıyorum. Ama adamın kendine göre bi sebebi varmış demekki. Bu uzun bi tartışma konusu ve bu konuda konuşmaya istekli değilim.
-
lightflarer
- Kullanıcı

- Posts: 639
- Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am
cleric güçlü bir sınıf, her takıma da lazım ama ben oynamak için fighter/mage'i tercih ederim, mistik büyüler yapıtğı için erken seviyelerde de agresif büyüleri oluyor ayrıca fighter'in silah kullanma yeteneklerinin hepsi neredeyse geçiyor, sadece zırh kullanamıyorsun ama çok güçlü robelar var zaten, bulması zor ama
(robe of vecna mesela, her dnd senaryosunda vardır
)
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
