Paragon Fight 4e ........ Hakkında yorumlar.

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

dwaxer wrote:
devrimk wrote:Eğer bu 3 feati alırsanız (Novice, Acolyte, Adept power) yeni bir opsiyon açılıyor. Bu zorunlu mu yoksa tercihli mi orasını anlayamadım. Alta ingilizce metni de veriyorum.

If you have the Novice Power, Acolyte Power, and Adept Power feats for a class, you can choose to continue to gain powers from that class rather than take a paragon path. If you choose this option, you gain several benefits.
Devrim eğer mecburiyet olmasaydı oradaki "and" yerine "or" yazardı gibime geliyor.

.
Yok üç feati almak mecburi zaten orada bir fikir ayrılığımız yok. Onları aldıktan sonra açılan "Paragon Multi classing" mecburi mi?
"You can choose to continue to gain powers from that class rather than take a paragon path."
Paragon class yerine o sınıftan kuvvet almaya devam edebilirsiniz diyor. Anladığım kadarıyla tercih etme hakkı var burada.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Devrimk, yok o mecbur değildir ama sen ikincil classının paragon yolunu tercih ettiğine gör "Adept Power" featini de alman gerekirdi diyorum. Yani featleri alınca power swap yapmayabilirsin de, bu senin keyfine kalmış ama diğer classın paragon yolunu seçebilmek için bu 3 feate de sahip olman gerekiyor anladığım kadarıyla.

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

PHB 208'de açıklaması var.

A character who has taken a class-specific multiclass feat counts as a member of that class for the purpose of meeting prerequisites for taking other feats and qualifying for paragon paths. For example, a character who takes Initiate of the Faith counts as a cleric for the purpose of selecting feats that have cleric as a prerequisite.
These feats can qualify you for other feats; for example, a warlock who takes Sneak of Shadows can use the rogue’s Sneak Attack class feature, which means that he meets the prerequisite for the Backstabber feat.

Multi-class feati alınca diğer sınıfın üyesi kabul ediliyorsun. Diğer sınıftan kuvvet alma olayını sınırlamışlar bu da gayet mantıklı yoksa anormal kuvvetleri birleştiren insanlar çıkar ve oyunu dengesizleştirirdi.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Bu 4ed'de karakterlere bazı roller biçmişler, bizim oluşan grupta 4 adet defender var.
2 paladin, 1 fighter, 1 swordmage. Bu acaba bir dengesizlik oluşturacak mı?
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Hımm tamam o zaman. Maksat doğrusunu bilelim yoksa dediğim gibi ben kabul ederim kendi oyunumda. :mrgreen:

******

Starfell hazırladığın karakterde ufak tefek oynamalar yaptım; o formatı kaybetmeyesin. Ayrıca eşyalarını da seç bir an önce; istersen tavsiye daima verilir. Senin güzel bir baltaya ihtiyacın var belli ki tılsımlı mılsımlı.

******

Starfell'in de katılımıyla 6 oyuncu olduk. İlk oyuna bu ekiple başlarız. Daha önce de belirttiğim gibi başka katılmak isteyen arkadaşlar karakterlerini hazırlayabilir yine de böylece sıraya girerler ve ölen karakterlerin yerine bir sonraki senaryoya dahil olabilirler.

Ölen kahramanlar, bir tapınakta özel bir ritüelle hazırlanmış bir odaya teleport oluyorlar. (şimdi bulamadım ama böyle bir ritüel var gerçekten de) üstlerindeki eşyalarla filan bu yere geri dönüyorlar ve rahipler tarafından tekrar iyileştiriliyorlar. Daha sonra dinlenip maceralara dönebilsinler diye. Ancak her türlü rise dead, cure disase gibi ritüellerin paraları tabii hesaplarından kesilir, paraları olmasa bile senet yapılır.

.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

devrimk wrote:Bu 4ed'de karakterlere bazı roller biçmişler, bizim oluşan grupta 4 adet defender var.
2 paladin, 1 fighter, 1 swordmage. Bu acaba bir dengesizlik oluşturacak mı?
3,5 ed olsaydı siz öldünüz diyebilirdim ama bu editionda herkes sağlam. Yine de evet dengesizlik oluşacak; tuzaklara filan çok can kaybı vereceksiniz. ama ben artık değerleri excel tabloma geçmeye başladım umarım değişiklik yapmazsınız. Köklü değil de ince ayarları da 1-2 gün boyunca yapalım, artık tamamlayalım karakter olayını. Bir wizard, rogue, ranger filan olmamasının cezasını yaşayarak görelim. :schemes:

.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Edmond'un Perception:+15 miş, önden yürüyüp tuzakları araştıran o olamalı herhâlde.

2 Paladin, 1 monk, 1 swordmage, 1 fighter, 1 cleric :mrgreen: Hakkatten bu grup köye kasabaya filan girdiğinde milletin gözü korkar.

Bir yürüyüş düzeni verebilirseniz sevinirim: normal yolda nasıl yürürsünüz ve 10ft genişliğinde bir koridorda nasıl yürürsünüz? Devrimk sen buna karar ver Int en yüksek sen varsın grupta :-P :mrgreen:

.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Tabiî bu kez en önde ben varım :D Canım çok olduğu için değil :D Eğer bir insiyatif zarını beğenmezsem yeniden atabiliyorum :D İnsiyatifim biraz yüksek, suprised olduğunda Combat Advantage vermem, daha sayayım mı :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Bir cüce olarak huysuzlanır ya da küfür edersem sıkılmazsınız umarım :D
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

dwaxer wrote:.
2 Paladin, 1 monk, 1 swordmage, 1 fighter, 1 cleric :mrgreen:
.
iman dolu bir grup
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Mark wrote:Bir cüce olarak huysuzlanır ya da küfür edersem sıkılmazsınız umarım :D
Bir keşiş olarak çakarsam suratına darılmazsın umarım :D

(Bir cüceye yumruk atmak ! Zeka dolu bir hareket :D )
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

liero wrote:
dwaxer wrote:.
2 Paladin, 1 monk, 1 swordmage, 1 fighter, 1 cleric :mrgreen:
.
iman dolu bir grup
:mrgreen:

Edmond senin Initiative zarına ikinci zar atma nasıl bir şeydi hatırlatır mısın? Hangi özelliğin o?

.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

İnanmıyorum ya! Danger Sense featini almayı unutmuşum :D Oydu, eski karakterde vardı, yeniden yaparken karakteri koymamışım.Bir featimin yerine alayım, gereklilik sorunu yok zaten o featte.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Ya da yok ya, daha sonraki ilk featimi alırım.Güzel bir feat :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Dwaxer 4 defenderin mim (Mark) olayı yüzünden iyi olabileceğini düşündüm. Taa ki şunu okuyana kadar:
A creature can be subject to only one mark at a time. A new mark supersedes a mark that was already in place.

Arkadaşlar bir ana Defender seçelim, diğerleri mimlemesin aynı hedefi. İşimiz zor görünüyor.

Kasaba ve şehirlerde önden iki paladin gitsin bana göre sonuçta göz alıcı karakterler. Savaş alanlarında ben önden gidip mimleme işini yapabilirim. Double Aegis olduğu için iki hedef mimleyebiliyorum.

Paladinler str bonuslarını Attack Bonuslara eklememişler. Acaba bazen cha kullanıldığı için mi?
CLiCKs
Attack bonusları:
+9 [+3(Weapon Profi)+2(Magic Weapon Bonus)+5(level)+1(Holy Symbol)-2(power attack)]
+5 str bonusunu eklememişsin.

Liero
Attack bonusları:
+11 [+3(Weapon Profi)+2(Magic Weapon Bonus)+5(level)+1(Holy Symbol)]
+1 str bonusunu eklememişsin.

Dwaxer D&D karakter programında ilginç birşey daha gördüm. Longsword +1 dmg daha ekleniyor Versatile olduğu için. Tur içinde +3 AC'yi kaybetmemek için tek elle tutup saldırı anında çift el kullanmak suretiyle bunun yapıldığı kanaatine vardım. Kılıcı çift el tutup bırakmak free action olduğu için. Emin değilim tam aydınlatıcı bir yazı göremedim.
Post Reply