arena 2. versiyon 3vs3 4th edition

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

arena 2. versiyon 3vs3 4th edition

Post by Androner »

arkadaşlar şu andaki arena savaşları çok eğlenceli bir şekilde devam ediyor.
benim ek olarak bir önerim var.

her oyuncu kendisine 3 karakterlik bir takım yaratsın karşılaşmaları 3'e 3 olarak yapalım.
ayrıca Illyra'nın da hazırlamakta olduğu bir arena üzerinde dövüşelim.
şimdi teknik detaylara girelim. Detayların altında da neden böyle düşündüğümü açıklayacağım.

Arena:
20x30 karelik (her kare 5 feet, standart d20 kareleri yani)
üzerinde iki tane rubble alanı (yürümeyi zorlaştıran) var. rubble alanı 10x2'lik yer kaplıyor. cam duvarların kenara doğru olan tarafında
ayrıca 3 turnde bir yükselip inen duvarlar mevcut. bu duvarlar herhangi bir kare kaplamıyor, camdan duvarlar. bu duvarlar yükseldiğinde arenanın yaklaşık 3'te birlik kısmını diğer bölümden ayırıyorlar. duvarların iki kısmında ranged attack yapanlar için herhangi bir penaltı vermeyen fakat savunmada total cover sağlayan pencereler mevcut.
ayrıca duvarlar yükseldiği zaman oluşan 3'te birlik kısımda iki tane gene yükselip inen platformlar mevcut bunlar 4x2'lik platformlar. platformlar da 3'turnde bir inip kalkıyor.
yani sol taraftaki platform kalkında sağ taraftaki duvarda kalkmış oluyor. 3 turn bunlar kalkık diğerleri inik oluyor, sonraki 3 turn bunlar inik diğerleri kalkık oluyor. akşama doğru resmini koyarız. ama genel mantık olarak world of warcrafttaki orgrimmar arena (ring of valor) gibi düşünün. http://www.wowwiki.com/Ring_of_Valor burdan bakabilirsiniz.

böyle bir arena düşünmemin sebebi, cover yapmak, saklanmak, kaçmak, yükseklik avantajlarını kullanmak gibi taktik öğelerinin uygulanmasını sağlamaktır.

takımlar 3v3 lvl 10 max.
bunun sebebi ise 3v3 durumunda controller, leader, defender gibi rolelerin efektif olarak kullanılmasını sağlaması. mesela benim bir önceki oyunda shamandan rogue'a geçmemin (gene de yenildik ama neyse :evil: ) sebebi shaman'ın leader olmasıydı. baktım ki kendisine faydası yok gibi sadece allylara faydası var. 3v3'te gayet faydalı olabilir ama. lvl 10 max dememin sebebi ise lvl yükseldikçe karakterlerin powerlarını takip etmenin ciddi ölçüde zorlaşması.

2 kere kazanan galip olur eleme usulü
bu durumda 3 maç yapma durumu var. iki takım maçlarını 1 gün içerisinde yapacak. dolayısıyla ilgili daily powerları bu 3 maçtan herhangi birinde kullanabileceğiz. bu da ek bir taktik düşünce yaratıyor. yoksa tek maçlı eleme usulü olsaydı daily powerların encounter powerdan kullanım sayısı olarak farkı kalmazdı.

benim düşüncelerim bu şekilde 3v3 takımların her elemanı için ayrı kişi mi olsun yoksa aynı kişimi konuşulabilir bence ama tek oyuncu daha iyi, şimdi mesela 5 kişi katılmak ister, 2 kişi açıkta kalır. ya da 6 kişi başlanır sonra biri gelmez falan bence her takımı bir oyuncunun yönetmesi daha iyi. gerçi bu durumda da her kişiye 3 karakter yaratma işi düşüyor ama bir seferde yapılıp bitirilecek bir iş bu.

ayrıca takdir edersiniz ki ben de oynamak istiyorum. dolayısıyla takımları belirlediğimiz zaman bir fikstür yaparız ilgili takımlar ve oyun yöneticilerini fikstüre yazarız böylece herkes oynayabilir diye düşünüyorum.

düşüncelerinizi bekliyorum yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim :)
Image
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

Gayet güzel bir düşünce. 3 kişilik takım hazırlarken çok çeşitli varyasyonlar çıkar, bu da zevki artırır. Hemen bir takım düşünmeye başlıyayım.

Kaç paralık item alabiliyoruz bu arada. Bir de istediğimiz kitap sınırlaması var mı?
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

onları da konuşmak ve karar vermek lazım beraberce.

3,5 dm guide'da her level karakter için başlangıç paraları yazardı,
bende player's handbooklar var oralarda göremedim. öyle bir tablo varsa onu kullanalım bence.
Image
Illyra
Forum Yöneticisi
Posts: 2113
Joined: Tue Jan 25, 2005 10:00 am
Location: Duskwood

Post by Illyra »

ben haritayı hazırlıyorum ama, kesinlikle kendi takımımla katılacağım :angel:
Image
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

Half elf paladin, dwarf druid, dragonborn sorcerer'dan oluşan takımımla sahalarda fırtına gibi eseceğim 8) Antremanlar basına kapalıdır.
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

Androner wrote:onları da konuşmak ve karar vermek lazım beraberce.

3,5 dm guide'da her level karakter için başlangıç paraları yazardı,
bende player's handbooklar var oralarda göremedim. öyle bir tablo varsa onu kullanalım bence.
Dungeon Master's Guide 143. sayfada yüksek levelli karakter hazırlamayı anlatıyor.
7. Choose Equipment and Magic Items. Mundane equipment is much less important for higher level characters than it is when you’re starting out. Choose whatever standard adventuring gear you want from the tables in the Player’s Handbook. For magic items, choose one item of your level + 1, one item of your level, and one item of your level – 1. In addition, you have gold pieces equal to the value of one magic item of your level – 1. You can spend this money on rituals, potions, or other magic items, or save it for later.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

ok o zaman en son yazdığımıza göre hazırlayalım. lvl 10 olsun karakterler
yani 1 lvl 10 item, 1 lvl 11, 1 lvl 9 item
ve 4200 gp oluyor.

abilityleri de başlangıçta 16,14,13,12,11,10 olarak belirleyelim.

ben
Half - Orc Rogue
Longtooth Shifter - Warden
Dwarf - Shaman

olarak yaratıyorum partiyi.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Ben de katılmak isterim!

1 leader, 1 defender, 1 de striker mi hazırlıyoruz?

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

öyle bir kural yok. isteyen istediği gibi hazırlayabilir. her kombonun ayrı güçlü/zayıf yanları var.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

bir de constution'un son hali üzerinden hp hesaplayalım, öbür türlü con'u arttırmak dez avantajlı olabilir diye düşünüyorum.
Image
Illyra
Forum Yöneticisi
Posts: 2113
Joined: Tue Jan 25, 2005 10:00 am
Location: Duskwood

Post by Illyra »

ben bir tank bir healer bi dps düşünüyorum :roll:
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

bir de bence consumable almayalım.
oil, flask, potion gibi.
Image
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Aboo, süper oldu bu, aklıma hoş ve garip bir fikir geldi, hemen karakter yaratma sayfası açılsın :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

baktım da potlara alınabilir aslında :evil: healing surge harcadığı için sıkıntı yok.
alalım alalım. günde bir yenilenirler.
Image
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Kaçırmam mümkün değil :-o Androner yeni fikirler yeni atraksiyonları getirir. Düşünme stilinizi çok sevdim :D Bu arada bence bu arenada rogue şart :evil:
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Post Reply