Arena - D&D 4 Edition (yorumlar, konuşmalar)

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
Dilbao
Başbüyücü
Posts: 818
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Dilbao »

1vs1 karşılaşmalarda Barbarian ezici bir üstünlüğe sahip.
XvsX bir karşılaşmada ise X Barbarian aynı etkiyi hatta fazlasını verecektir.

Yani özetle 4th Ed PvP=Barbarianı çok olan kazansın.
"Lovefull Evil"
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

1v1'de barbarın güçlü olduğu kesin, ama açık alanda, bir çok abilitysiyle beraber archer ranger'ın da şansı olduğunu düşünüyorum.

XvsX'te ise barbar gene güçlü ama. orada da önemli miktarda crowd control ile engellenebilir ya da burst ile indirilebilir. tabii o sırada diğer iki eleman da armut toplamayacak elbet, düşünülmesi lazım kısaca.

senle beraber yaptığımız 3vs3 maçta ben şunu fark ettim. action point biraz abartı kaçıyor arenada. daha inisiyatif gelmeden benim rogue yattı yani :D

bence action point kullanmayalım arenalarda
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Androner wrote:bence action point kullanmayalım arenalarda
Bu fikir güzel. Arena dövüşlerini oyunlarla bir tutmamak lazım. Bence D&D konsepti daima gruplar için dizayn edilmiş; teke tek karşılaşmalar için modiye edilmeleri lazım.
Ya da action point olsun ama saldırı olmayan move ya da minor action için kullanılabilsin.

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

3e3'lük uygulamadaki iki maç kazanan uygulamasını getirirsek belki daha adaletli olur.
Aynı gün yapıldığı varsayılarak hem daily kullanmak hem de action point kullanmak kısıtlanabilir.
Barbarda bu şekilde bayağı bir sıkıntı yaşar. 1 daily (rage) powerı olduğu ve onu sadece 1 savaşında kullanabileceği için.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

evet özellikle 3 strikerlı gruplarda inisiyatifi önce alanın, ne kadar savunma yeteneği olursa olsun 6 daily attack ile ölmeyecek bir karakter bilmiyorum ben. 150 dmg falan yedi benim gariban rogue, 1 dmg'ı paladin'e yönlendirdim, bard'ın ability'si trigger edip healing surge falan kullandı ama nafile.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

devrimk wrote:3e3'lük uygulamadaki iki maç kazanan uygulamasını getirirsek belki daha adaletli olur.
Aynı gün yapıldığı varsayılarak hem daily kullanmak hem de action point kullanmak kısıtlanabilir.
Barbarda bu şekilde bayağı bir sıkıntı yaşar. 1 daily (rage) powerı olduğu ve onu sadece 1 savaşında kullanabileceği için.
öyle yazmıştım zaten açıklamalara.

ama sorun şurda, ilk oyunda inisiyatifi alan striker
move, standart (daily power) action point standart (daily power)
ikinci striker aynı hedefe
move, standart (daily power) action point standart (daily power)
oluyor ve bir eleman iniyor. araya benim bard girdi healing surge verdi, paladin'in armor of bahamut trigger etti, sonra ölürken gene bard'ın ability trigger etti falan ama kurtarmadı.

bard, rogue, paladinden oluşan grubumda rogue inince dmg verme şansım da kalmamıştı zaten.

ikinci kombatta biraz daha uzun sürdü, ama gene barbar ve ranger (bahsettiğim iki striker)
bir daily daha harcayınca rogue gene yattı.

belki 2 striker 1 healer ya da 3 striker ile daha kuvvetli olabilirdim. burdaki esas sıkıntı action point'i kendi turnumuzda kullanabildiğimiz için iyi burst yapabilmemiz, ama karşı taraf aynı şekilde başkasının turn'unde action point harcayıp iyi heal yapamadığı için biri iniyor. 3vs2'ye geçince zaten maç bitmiş gibi oluyor.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Bir de şu kuralı deneseniz; arena gruplarında her rolden en fazla sadece 1 tane olsun; yani striker 1 tane, defender 1 tane, vs gibi.

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

evet şöyle olabilir
1 defender, 1 leader, 1 striker ve ya 1 controller

action pointler kalabilir.
Image
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Arenanın daha büyütülmesi de bir yöntem. Rakipler tek move action'la yaklaşamayacak kadar uzakta başlarsa ilk turda AP kullanıp iki saldırı yapma ihtimali de ortadan kalkar. Tabii o zaman uzaktan saldıranların avantajı olur biraz.
Dilbao
Başbüyücü
Posts: 818
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Dilbao »

Çok yakın olursa melee classlar avantajlı olur, çok uzak olursa ranged classlar avantajlı olur. Ki bu mesafe de melee classların charge mesafesi bence, genelde de 12sq olacaktır bu. Ama yine de grupları birbirinden uzaklaştırmak yada mekanı büyütmektense bence araya engeller koyup ilk anda birbirlerini görmesini engellemek daha mantıklı bir çözüm.
Hatta gruplar iki farklı odada başlamalı, bu odalarda grupta defender ve leader varsa fazla zorlanmadan öldürecekleri ama olmazsa diğer classlar için zorluk çıkarma amacında bir encounter olmalı. Zira tümü striker bir grup ezip geçiyor karşılıklı oyunda. Bu encounter tamamlandıktan sonra iki odanın birleştiği arenaya geçer karakterler ve birbirlerine saldırabilirler mesela.
"Lovefull Evil"
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

araya encounter koymak çok zor. dediğin türde bir encounter bulsak bile (ki bulmak çok zor zaten) bence oyun çok uzamış olur.

role sınırlaması en mantıklı seçenek gibi duruyor.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

gerçi role bile sınırlasak leader ve defender sınıfların bile yeri geldiğinde sağlam dmg verebilecek abilityleri var.

role kısıtlamasına ek olarak action point kaldırmak mantıklı bir çözüm gibi geliyor.
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Liero teşeküürler karakter için bir kaç gündür bakamıyorum da sagolasın...
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Ilyra baslasın bende yazarım... :D
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

Illyra'nın yerine oynayabilir miyim Liero?
Illyra'dan onay aldım.
Image
Post Reply