4th edition soru

FRP-RPG ile ilgili her türlü bilgi paylaşımını buradan yapabilirsiniz (Wod, dnd, GURPS, Cthulhu, Fallout ...). Engin bilgilerini paylaşmak ve yeni bilgiler edinmek isteyen herkesi buraya davet ediyoruz.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

4th edition soru

Post by Androner »

Cleric ve Rogue allylar, avenger'a karşı savaşıyorlar

Cleric aşağıdaki Power'la avenger'a saldırdı ve effect'i rogue'a verdi
Daunting Light Cleric Attack 3
Encounter ✦ Divine, Implement, Radiant
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 2d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Effect: One ally you can see gains combat advantage against
the target until the end of your next turn.

Rogue'a gelmeden sıra avenger'a geldi. o da şu power'ı kullandı
Divine Vigilance Unveiled Visage Utility 12
Encounter ✦ Divine
Move Action Personal
Effect: You shift your speed. You don’t grant combat advantage
to any enemy until the end of your next turn.

soru şu, rogue avenger'a karşı combat advantage alıyor mu almıyor mu?
gösterebilirseniz kaynak da görebilir miyim?

hadi bakalım çıkın işin içinden :D
Image
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

Bilemedim ki? Karmaşık bir durum.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

cavabı arenada lazım olabilir ama :evil:
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Bence Avenger çok güzel bir taktikle kendini sneak attack'tan kurtarmıştır!

.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

dwaxer wrote:.
Bence Avenger çok güzel bir taktikle kendini sneak attack'tan kurtarmıştır!.
Bu arada kurduğum mantığı da izah edeyim:
En son yapılan etki geçerlidir diye düşündüm; Yani önce Avenger hareketini yapsaydı, ardından cleric uygulasaydı powerini, bu sefer Avenger'a karşı combat advantage olur diyecektim.

4.Ed kurallarında: "genel kurallar geçerlidir ama istisnai kurallar genel kuralları yener" deyip işin içinden çıkmış. (yani en iyisini DM bilir! :-P) Ama ne olacak; PHB2, PHB3, 4, 5, 6 çıktıkça bu istisnai kurallar, kanun hükmünde kararname gibi birer birer sunulacak oyuncu ve DMlere. Tıpkı D&D3,5 ve öncesindeki gibi... Ã?rneğin (tam incelemedimse de) PHB2'de yeni Stealth kuralları, backround avantajları eklemişler. Zaten yeni ırklar, classlar, featler, magic itemler, paragon çeşitleri ve ritüeller daha şimdiden sayılamayacak kadar çoğaldı. Böyle böyle kitaplar çıktıkça ufak tefek kuralları da arada yedirecekler. Ama kaynak ve bilgi enflasyonu yaşanacak; üstelik her çıkardıkları kitaba her şeyin daha iyisini, daha güçlüsünü koymak zorundalar.


Stealth kuralından bahsedeyim: combat esnasında düşmanı şaşırtıp Bluff check (standart action) yapıyorsun, yerse, Stealth check ile gözden kaybolabiliyorsun :mrgreen:

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

magic the gathering oyununu çıkaran firmanın da WOTC olduğunu düşünürsek,
MTG'de de "last in first out" kuralı olduğu için belki aynı kuralı 4th'a da uygulayabiliriz.

gerçi ben "olumsuz olan kazanır" düşüncesiyle avenger kazanır diyorum.
yani avenger önce de yapsaydı avenger'ın dediği olurdu.
Image
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Bu biraz daha basit mantikla şu şekilde de ele alınabilir bence.

Save tutana kadar asit hasarı veren bir büyü ile büyülenmiş kişi kendisine asit hasarını almasını engelleyecek bir büyü yapar ise ne olur?

1. Büyüyü yapana kadar hasarı alır
2. Büyüsünü yaptıktan sonra hasarı almamaya başlar.

Eğer asit özelliğini anında değil round sonunda gösteriyor ise o zaman hiç hasar almadan kurtulur. Ancak, büyü, anında asit hasarı veriyor ise el mahküm alacaktır.

Yukarıdaki örnekte de, combat advantage'ın aktif hale geçebilmesi için rouge'un hareket etmesi gerekmektedir bence. Onun hareketinden önce hiç kimseye combat advantage vermemesini sağlayacak olan özelliğini çalıştırdıı için etkiden kurtulmuştur. Keza aynı şekilde Rogue önce hareket ediyor olsa ve saldırsa, combat advantage ile saldıracaktı ve Avanger sonrasında kendi üstündeki combat advantage'yi kaldıracaktı özelliği ile.

Kısacası, savunma daima kazanır felsefesi geçerlidir.

...bence!
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Eğer o avantajı ne olursa olsun diye bir açıklaması olsaydı avantajı alırdı ama bu haliyle avenger ın dediği geçerli
And i still wonder if you ever wonder the same!...
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
4.Ed. böyle "Loop" tabir edilen durumlara çok gebe kalmaya müsait. Ã?rneğin elimde düşmanın resistansını yok saydıran bir magic item var (var hakkatten de böyle bir eşya) düşmanda ise bir magic armor var ki belli enerjilere resistans sağlıyor. Hadi bakalım; resist mi değil mi? :mrgreen: Sorsan belki de şöyle bir cevap gelebilir: İtemlerin leveline bakın hangisininki büyükse kazanır. Ya aynıysa? :-P

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

çok güzel bir noktaya değindin. bu durumda hangisinin önce gideceğini de bilemediğimiz için "olumsuz kazansın" daha mantıklı göründü gözüme.

yani bir item resistance ekle diyor, öbürü ekleme diyor. olumsuz kazanır.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

şöyle bir kabule gidebiliriz o zaman bence

önce item, ability leveline bakılır, yüksek olan kazanır.
aynı seviyedeyse olumsuz olan kazanır.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Androder, neden olumsuz olan kazanıyor?

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

nedeni yok, sadece öneri. aksine kanıtı kitaplardan gösterirsen onu kabul ederim tabii.

gerekçem, kombatların taktiksel seviyesini arttıracağımı düşünmemdir.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Hayır yani neden olumsuz olan, olumlu olan kazansın. :mrgreen:

.
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Bence, son hamle yapanın dediği olmalı.
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
Post Reply