4th Edition Level 13 Macera - Tanıtım ve yorum başlÃ

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

liero,
şimdi dazed olduğun için sadece bir hareket yapabilirsin. yani ya move, ya standart ya da minor. o yüzden rica etsem hareketini tekrar yazabilir misin?
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

arkadaşlar. şimdi bazı hareketlerimizi sonradan değiştirmek zorunda kalıyoruz. çünkü durumlar değişebiliyor. örneğin liero ilk başta daze olmamış gibi yazdı hareketini doğal olarak. sonra daze olunca benim de talebim üzerine hareketini değiştirdi.

sorum şu, hayata geçmemiş hareketleri sileyim mi ne dersiniz?
Image
liero
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 622
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:00 am

Post by liero »

androner, benim attack'ımı hesaplarken +2 feat demişsin. Sanırım +1 olacak. Attack'ıma etki eden sadece Implement expertise feat'i var.
Bir de Spell Source olarak Dragon Magic seçmiştim. Onun Dragonic Power özelliğinden dolayı damage'e str +2 kadar yani +6 eklemek gerekiyor.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

iki konuda da haklısın. ben impelement expertise'ı lvl 11'de +2 alıyor zannediyordum.
düzeltiyorum.
Image
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Oyuna bakıyorum da oldukça karışık gibi geldi. Bir turu döndürmek için hesapların yapılması ne kadar zaman alıyor?

Ã?arpışma sırasında kullanılan özellikler ile gelen avantaj ve dez avantajların takibi de oldukça zor gibi geldi bana. Sebebi bu sistem hakkında bilgi sahibi olmamam mı? Yoksa bunu kolaylaştırmanın başka bir yolu mu var?
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

oyun biraz karışık gelebilir ama elimden geldiğince sadeleştirmeye çalışıyorum.
her turun başına ilk durumu, sonuna da son durumu koyuyorum.

4th edition'da şöyle bir durum var. Herkes'i 3,5 editiondaki sorcerer gibi düşün. yani herkesin çeşitli spellleri (4th editionda power) var. o yüzden çok çeşit çıkıyor ortaya.

karışık görünmesine bir de bence en büyük sebep, ortamda 7 oyuncu 6 düşman olmak üzere 13 karakter var.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Darkgnome wrote:Oyuna bakıyorum da oldukça karışık gibi geldi. Bir turu döndürmek için hesapların yapılması ne kadar zaman alıyor?

Ã?arpışma sırasında kullanılan özellikler ile gelen avantaj ve dez avantajların takibi de oldukça zor gibi geldi bana. Sebebi bu sistem hakkında bilgi sahibi olmamam mı? Yoksa bunu kolaylaştırmanın başka bir yolu mu var?
Darkgnome, bunlar 13.level, bir de 20.levelden sonra gör sen bu arkadaşları. :-P :mrgreen: Sahada 13 karakter var ve her karakterin ortalama 13 poweri var, her power birilerine ya slowed, ya dazed, blinded, poisoned, zart, zurt ediyor ve ongoing dmg, attack penalty ya da attack bonus veriyor; ortalık toz duman oluyor anlayacağın. Bunu kolaylaştırmanın yolu ise masaüstünde oynarken, ilgili kartlar hazırlayıp, herkes içinde bulunduğu kondisyonla ilgili kartı önüne koyar, vs ve en önemlisi ise herkes DM'e kullandığı powerin etkilerini hatırlatıp durur, böylece yardımcı olur herhâlde. Forumda ise bunu ben denedim kafam su kaynattı pes ettim, -bravo Androner'e- yüksek seviyedeki karakterleri oynatmak hakkatten zor. İlk seviyelerden başlayıp yavaş yavaş yükselen karakterleri idare etmek daha kolay. Ben bu zorlukları görünce 3,5'u daha bir tutar oldum; özellikle "Pathfinder" versiyonu bence süper. Ama 4.Ed'a da alıştık artık.

.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

sağol dwaxer güzel anlatmışsın.
bu arada senin turunu oynamadım çünkü dev kılıç şu an unconcious belki hedefi ya da power'ını değiştirirsin diye düşündüm.
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Androner wrote:bu arada senin turunu oynamadım çünkü dev kılıç şu an unconcious belki hedefi ya da power'ını değiştirirsin diye düşündüm.
O zaman aynı hareketi Devrimk'nın yanındaki "Kılıç-Kalkan" düşmana yapıyorum.

.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Clicks, Mark & Spencer, çocuk değilsiniz ki, sizi uyaralım, "evladım tren raylarının üzerinde oynama!" diye! :-P :mrgreen:

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Androner bir iki değişiklik olması lazım sanırım.
1- Kılıç Kalkan önümden geçip gitmeye çalıştığı için wis bonuslu saldırımı yaparım.
Combat Superiority PHB sf. 76
Saldırım başarılı olursa durması gerekir, sonrasında normal moveunu kullanabilir.

2- Cleric mimli ve beni hedef almayan büyü yaptığı için Combat challenge yeteneğim sayesinde ona basic attack yapacağım (Immediate interrupt). Ayrıca ranged saldırı yaptığı için ona bir de wis bonuslu Opp. Attack yapacağım.
Combat Challenge PHB sf. 76
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

dazed olduğun için dediğin interruptları yapamıyorsun. fakat paragorn path ability ile 10 dmg alıp daze'i kaldıracağım dersen olabilir tabii. gerçi belki onların yaptıkları da değişir o zaman.
Image
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Androner wrote:dazed olduğun için dediğin interruptları yapamıyorsun. fakat paragorn path ability ile 10 dmg alıp daze'i kaldıracağım dersen olabilir tabii. gerçi belki onların yaptıkları da değişir o zaman.
Onu düşünmemişim, öte yandan Free action başkasının turunda da yapılabildiği için
Unfailing Resources MP sf. 26 özelliğimle daze'i kaldırıyorum o zaman.
Tabii zor olacaksa sonraki tur da yapabilirim.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

tamam kaldıralım o zaman, sen vagon çarptıktan sonra daze'i kaldırmış olursun.
peki immobilized'ı da kaldıracak mısın?
Image
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Androner wrote:tamam kaldıralım o zaman, sen vagon çarptıktan sonra daze'i kaldırmış olursun.
peki immobilized'ı da kaldıracak mısın?
şu an için gerekli değil sanırım.
Post Reply