4th Edition D&D Player Handbook 3

FRP-RPG ile ilgili her türlü bilgi paylaşımını buradan yapabilirsiniz (Wod, dnd, GURPS, Cthulhu, Fallout ...). Engin bilgilerini paylaşmak ve yeni bilgiler edinmek isteyen herkesi buraya davet ediyoruz.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

4th Edition D&D Player Handbook 3

Post by Aegron Linwelin »

Evet çıktı sonunda kısaca bahsedeyim içindekilerden;

Yeni ırklar;

Githzerai
Minatour(vardı ama ayrıntılı artık)
Shardmind
Wilden

Class lar (süperler bunlar ya :D )

Ardent
Battlemind
Monk
Psion
Runepriest
Seeker

şimdilik bu kadar ayrıntılı sonra çatlayın meraktan ;)
Last edited by Aegron Linwelin on Mon Mar 15, 2010 12:30 am, edited 1 time in total.
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Teşekkürler, kardeşim. :)
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Monk gelmiş en sonunda.

Hmm peki tanıtım falan yok mu okuyup yorum yapsa birileri =)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Efla wrote:Monk gelmiş en sonunda.

Hmm peki tanıtım falan yok mu okuyup yorum yapsa birileri =)
toplu olarak koyayım diyorum yazıyorum şu anda :)
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Monk geldi Edmond oradan atlar diyordum ama göremedik pek :-P
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Atlardım ama Monk karakteri 4th Edition'a uymaz diye düşünüyorum.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Evet bi yerden başlamak lazım kitap yorumlarına değil mi? :)

Ã?ncelikle ırklardan başlayalım;

Player Handbook 3 de yeni olarak göreceğimiz iki tane ırk var(Shardmind, Wilden) bunun dışında daha önce Monster Manual de bulunan Minatour ve Githzerai var. Bunlar öncekine göre daha kapsamlı hale getirilmiştir.

Sınıflara gelirsek yeni olarak tam 6 tane yeni sınıfımız var.
-Ardent
-Battlemind
-Monk
-Psion
-Runepriest
-Seeker

Irklardan başlayalım. Daha önce Mosnter manual"in arkasında gördüğümüz hatta çoğumuzun da sadece bakıp geçmekle yetindiği bir ırk olan Githzeraiyi D&D bu sefer Player Handbook una almış.

Irk Özellikleri;

Ability Scores: +2 wisdom ve +2 dexterity yada intelligence
Boyut: Orta
Hız: 6 kare
Görüş: Normal
Diller: Common ve Deep Speech
Skill bonusları: +2 Acrobatics ve +2 Athletics (Marifetli bir ırk olacaklarını anlamak o kadarda zor değil bundan sonra)

Irktan gelen +2 insiyatif bonusları var.
Daze, dominate yada stun efektlerine karşı kurtarma atışlarına +2 ırksal bonus alır.
Second Wind kullandıktan sonra Free Action olarak 3 kare hareket edebilir.

Birde bu ırkımızın Iron Mind powerı var.
Rangerlardan alışık olduğumuz İmmediate Interupt bir power bu karşıdaki kişinin turunda yaptığımız refleksif powerlar kısaca.
Peki neymiş bu Iron Mind powerı?
Turda bir kere birine vurduğumuzda o bize vurmadan önce +2 tüm defanslarımıza bonus alıyoruz bir turluğuna.(Bu powerı sevmeyen yoktur herhalde. PP yaratılmış bir karakter için oldukça güzel bir power. Sağlam bir saldırının ardından size yapılan bir saldırıyı engelleyip beklide hiç saldırı almadan kurtulma şansı")

Son olarakta favori sınıflarını yazıp diğer ırka geçiyorum.
-Avenger, monk, seeker ve ranger(İmmediate power varsa ben buradayım diyor adeta ranger sınıfı)

Minatorlara mı geldik şimdi?

Hayvan gibi zaten hayvan ama olsun. Evet hayvan gibi bir ırk minatorlar. Özellikle fighter yada barbarian oynuyacaklar için favori ırklarımdan biri.

Ability Scores:+2 Strength ve +2 Constitution yada +2 Wisdom
Boyut: Orta
Hız: 6 kare
Görüş: normal
Diller: Common ve sizin seçeceğiniz herhangi bir dil
Skill bonusları: +2 Nature ve +2 perception

Bu ırkı seçtiğimiz zaman ayrıca bir tane healing surge veriyor bize.
Ve şimdi güzel bir özellik: Eğer canınız sıfır veya altına düşerse immediate power olarak (karşıdakinin turnunde) mele basic atack yapabiliyoruz.
Koşarken alacağımız AoO lara karşıda +2 AC ırksal bonusumuz var.
Birde Goring Charge diye bir powerımız var;
Bu powerlada kafanızdaki o boynuzların sadece süs olmadığını anlıyorsunuz.
Koşturarak takip ettiğiniz bir hedefe Str, Con yada Dex+4 vs AC şeklinde bir saldırı yapıyoruz.(+4 bonusumuz 11 levelde +6, 21 levelde ,se +8 oluyo)

Daha öncede dediğim gibi Barbarian ve Fighter favori sınıflarımız. Bide warden var tabi ki.

Devamı da en kısa zamanda hayırlısıyla ;)
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Shardmind

Bana biraz yapma bi ırk gibi geldi (yapma derken kastettiğim sadece psionicler için power yararı olsun diye) Pek gerekli bulmadığım ama sevenininde çıkacağı türden bir ırk.(zevkler ve renkler tartışılmaz usulü) Gelelim ırkımızın özelliklerine;

Ability Scores: +2 Int ve +2wis yada Cha( direk duradan bile anlaşılabilir psiconicler için biçilmiş kaftan oldukları, ayrıca wizard sınıfı içinde uygun)
Boyut: normal
Hız: 6 kare
Görüş: Normal
Bildiği diller: Common, deep speech ve sizin seçiminize kalmış bir dil daha
Skill Bonusları: +2 Endurance, +2 Arcana ve yine sizin seçeçiğiniz bir skile daha +2 veriyor.

Gelelim bazı ırksal özelliklerimize;
5 kare yakınımızdaki bir malukatın dilini anlayabiliyoruz. Telapatik olarak.
Psychic damagelere karşı 5 resistimiz var(bu resist 11 level de 10, 21 levelde ise 15 oluyor)
Birde Shard Swarm diye bir powerımız var;
Combat avantage olduğu durumda levelinizi yarısı kadar teleport olabiliyorsunuz.(move action)

Favori sınıf artık söylememe gerek yok sanırım. Güçlü bir Psiconic karakter istiyorsanız bu ırktan başkasını tavsiye edemem size 
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Edmond wrote:Atlardım ama Monk karakteri 4th Edition'a uymaz diye düşünüyorum.
Böyle düşünüyorsan yeni Skill Power olayına bir bak! fikrinin değişeceğinden eminim :)

İlerki zamanlarda anlatacağım burada yada onu bekle.
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Re: 4th Edition D&D Player Handbook 3

Post by lightflarer »

Aegron Linwelin wrote:Evet çıktı sonunda kısaca bahsedeyim içindekilerden;

Yeni ırklar;

Githzerai
Minatour(vardı ama ayrıntılı artık)
Shardmind
Wilden

Class lar (süperler bunlar ya :D )

Ardent
Battlemind
Monk
Psion
Runepriest
Seeker

şimdilik bu kadar ayrıntılı sonra çatlayın meraktan ;)
wow gibi oldu iyice zıvanadan çıkardılar, multi-classlarla biz psion-fighter oluşturabilecekken bile gittiler psychic fighter gibi salak birşey çıkardılar, cıvık birşey oldu iyice ben 3rd'e geri dönüyorum yeter ya :D
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Re: 4th Edition D&D Player Handbook 3

Post by Aegron Linwelin »

lightflarer wrote:wow gibi oldu iyice zıvanadan çıkardılar, multi-classlarla biz psion-fighter oluşturabilecekken bile gittiler psychic fighter gibi salak birşey çıkardılar, cıvık birşey oldu iyice ben 3rd'e geri dönüyorum yeter ya :D
3rd de bi halt yok ya!

Gayette hoş oldu bence skill power olayı ile çoğu kişinin robot olarak adlandırdığı sistemden de kurtuldular :)
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Re: 4th Edition D&D Player Handbook 3

Post by lightflarer »

Aegron Linwelin wrote:
lightflarer wrote:wow gibi oldu iyice zıvanadan çıkardılar, multi-classlarla biz psion-fighter oluşturabilecekken bile gittiler psychic fighter gibi salak birşey çıkardılar, cıvık birşey oldu iyice ben 3rd'e geri dönüyorum yeter ya :D
3rd de bi halt yok ya!

Gayette hoş oldu bence skill power olayı ile çoğu kişinin robot olarak adlandırdığı sistemden de kurtuldular :)
ya skill power çok kötü birşey değil ama skill power diyerekten binlerce büyüyü yok ettiler. multi-class ile oluşturulabilecek bir sürü yaratıcı kombinasıyonu pişirip prestige class diye elimize verdiler, sırf sınıflara uygun olsun diye olmayan ırklar çıkardılar, bunlar yüzünden forgotten realms'a konu yazan adamlar bile "ne lan bu" diye bakıyorlar :D sırf sistem değişti diye spellplague diye birşey çıktı mesela ondan bu nefretim.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Re: 4th Edition D&D Player Handbook 3

Post by Aegron Linwelin »

lightflarer wrote:ya skill power çok kötü birşey değil ama skill power diyerekten binlerce büyüyü yok ettiler. multi-class ile oluşturulabilecek bir sürü yaratıcı kombinasıyonu pişirip prestige class diye elimize verdiler, sırf sınıflara uygun olsun diye olmayan ırklar çıkardılar, bunlar yüzünden forgotten realms'a konu yazan adamlar bile "ne lan bu" diye bakıyorlar :D sırf sistem değişti diye spellplague diye birşey çıktı mesela ondan bu nefretim.
Skill Power Player Handbook 3 de yeni geldi :)
Binlerce büyüyü yok etmediler aksine skill powerla o büyü açığını kapattılar. Sırf sınıflara uygun olsun diye çıkan ırklar konusunda bazı yerlerde hak veriyorum
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Aegron, sen elindeki kitap listesini bir yazsana buraya :wink:
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

baktım ben de kitaba, 4th edition olaraktan güzel gayet.
yanlız bu psionic sınıflara (monk hariç) gelen augment olayı özellikle ileri seviyelerde dengesiz olur gibi hissettim.
Image
Post Reply