Rünlerle İlgili Yazı

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Post Reply
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Rünlerle İlgili Yazı

Post by yeorda »

Aillinoraya yine muhteşemsin demek istiyorum. Hfta başından beri istmeme rağmen ancak şimdi okuyabildim. Çok güzel bir yazı. Rün alfabesine baktığımda ilk dikkatimi çeken bugünkünden çok daha güçlü bir alfabe. Her harfin yazıdaki anlamının yanın da gizemli güçlerinin ve anlamının olması adeta alfabeyi canlı bir varlık gibi yapmış bence. Rünlerden hasatı değişimi belirten içiçe geçmiş iki bumeranga benzeyen jerra ile yeniden doğmayı sembolize eden iki yana açılan bir insan kolunu anlatan çizgileri ile Perth çok hoşuma gitti hatta. mümkünse yazımın altına imzanın altına veya yanına koymak istiyorum.
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

Post by ketchup »

yeorda bu başlığı açtıktan sonra bende bu yazıyı merak ettim,ve bende okudum,gerçekten ilginç bir şey,daha önceden varolan ve yaygın olan bir alfabenin sadece kitabe ve yazıt tarzı durumlurla günümüze kadar gelmesi oldukça ilginç bir durum,aslında diğer alfabelerdede bu tarz olaylara rastlıyoruz,ama ben ilk defa bunu farkedebildim,daha doğrusu rün alfabesinden haberim oldu.ve alfabenin karakteri beni oldukça etkiledi,her karakter bir harf olmaktan ziyade hepsine başka başka manalar yüklenmesi oldukça ilginç bir durum,ve bunun büyülü bi yönü olması ayrı bir ilginç durum...
öncelikle ailinoraya bu olguyu bana tanıttığı için teşekkür ediyorum ve yeordaya bu konuyu ortaya çıkardığı için teşekkür ediyorum ve tüm site üyelerimizide hikaya makale kısmındaki ailinoranın gönderdiği rünlerle ilgili başlığı okumalarını şiddetle tavsiye ediyorum....
tekrar teşekkürler ailinora ve yeorda..........-
Beklenen son gerçekleşti,ve ketchup bitti...
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

RAINO (R): Seyahat
Kehanet: Seyahat, yolculuk, hac, değişiklik, kader, görev, hayat dersleri.
Büyü: Yolcuları korumak için, değişiklikleri kolaylaştırmak için kullanılır.
İlişkili olduğu tanrılar ve mitler: Nornlar, Sigurd'un Yolculuğu
Rün çıkmadı galiba. Benim en sevdiğim rün bu seyahat yolculuk gerçekten benim adım ve kaderimle çok uyuşuyor ismimle uyuşması gibi. (özellikle izci olduğum da düşünülürse)
Rünlerle kehanet sanırım harflerin alt alta konması ve karıştırılıp bir harf çekilerek oluyor. Peki büyü nasıl oluyor? Bu konuda aydınlatılmak isterim. Kimbilir belki büyüyü yaparım da.
Ailinora
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 26
Joined: Wed Aug 20, 2003 7:37 am

Post by Ailinora »

Tanrım şımarıyorum! :oops:

Çok teşekkür ederim!!

Büyü meselesine gelince. Aslında islamiyetteki büyülere bile bakarsan Raini, görürsün ki genel olarak kullanılacak eşyaların üzerine bir şeyler yazılır. Rünler de aynı şekilde kullanılıyor büyü için. Aslında oyunlarda, romanlarda da dikkatini çekmiştir büyülerde kullanılan rünler, örneğin koruma rünleri falan işlenir biliyorsun. Mesela Teiwaz zafer getirmesi için silahların üzerine kazırnırmış.
Led by a maid - Queen of the night
Voice of angels, such a divine sight
An Amazon to fight and cure
This reality with her feline lure
legacy_user_2

Post by legacy_user_2 »

hey hey bir dakika bu kadar da abartmayalım!
Ne de olsa Ailinora dan bahsediyoruz burda =)

Ã?ooookkk güzel olmuş Ailinora =)
Uzun zamandır görüşeimyoruz.. En son sitende değişiklikler olmuştu, seni yeniden aramızda görmek güzel.. Yazılarının devamını beklerim! =) Bu arada Icq ya giremiyorum uzun zamandır, bir ara girelim, konuşalım =)
Senin bana tanıştıracağın insanlar vardı değil mi? =) (yazacak kişiler)
Last edited by Guest on Wed Jan 07, 2004 9:31 am, edited 1 time in total.
User avatar
Nodaril
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 30
Joined: Fri May 16, 2003 10:00 am

rünlerin güzellikleri

Post by Nodaril »

Rünlerle ilgili yazın çok güzel Ailinora. Okuyunca rünler hakkında insanın görüşleri çok değişiyor ve onlara farklı bir gözle bakıyor.
Benim de canımı çektirdin doğrusu! ^_^
Kendime bir cüppe dikmekteydim, şimdi yazını okuyunca cüppemin üstüne bu rünlerden koymaya karar verdim.
Cüppenin etek kısmına bu rünleri bir halka oluşturacak şekilde işleyeceğim. Ancak tam bir halka oluşturmak için seçtiğim rünleri (kenaz, perth, sowulo, berkanna, mannaz, ingwaz, dagaz rünlerini düşünüyordum.) birden fazla defa işlemem gerekecek.
Benim sorum bunları birden fazla işlemenin nasıl bir etkisi olur ve bunları hangi sırayla işlediğimin nasıl bir önemi vardır? Halka şeklinde yapacağım düşünülürse bunun sırası tam olmayacak aslında ama soldan sağa yazdığım düşünülürse en soldakine hangisinin yazılması gerekir? Mesela en önem verilen değeri simgeleyen rün mü?
Yeni yazılarını da görebilmek dileğiyle.
Işık ışıyanla gelir.
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Rünlerle kaplı bir pelerin yapıyorsun demek. Ã?yle bir pelerin için iyi bir miktar öderdim. Böyle bir pelerinin bana güç getirebileceğine de gerçekten inanıyorum. şu rünlerden bir ikisini kalemime de kazıyacağım finaller için.
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Ben de eklemek istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Kaleme rünleri kazımak da mütiş fikir. Kesinlikle uygulayacağım. Bu arada kehanet de rünlerden birini rastgele seçerek oluyordu değil mi?
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Sanırım o şekilde oluyor tarota benziyor olsa gerek.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
Ailinora
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 26
Joined: Wed Aug 20, 2003 7:37 am

Post by Ailinora »

Özgünüm rünlerin büyüler hakkında nasıl kullanıldığına dair kesin bir bilgi yok. Aslında İskandinav mitolojisi hakkında da çok fazla bilgi yoktur genel olarak. Romalılar Avrupayı işgal ettiklerinde Kuzey halkları da baskıları altında çok fazla dayanamamış. Özellikle de din adamları druidlerden fazlasıyla rahatsız oluyorlarmış, çünkü bu insanlar çok uzun süre kendi kültürlerini korumak için çabalamışlar. Ã?rneğin her bir aetin bir anlamı olduğu düşünülür ama ne olduğu bilinmez. Her şey bu konuda araştırma yapan insanların kendi mantıklarına dayanıyor. Kesin bişey olmadığından, herkes bence böyledir diyor. Eğer bir şey bulursam elbetteki paylaşacağım ama henüz ben de çok fazla şey bilmiyorum.
Led by a maid - Queen of the night
Voice of angels, such a divine sight
An Amazon to fight and cure
This reality with her feline lure
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Konu daha da ilgimi çekti demek bir şeyler biliniyor ama çoğu karanlık belki de bunu bizim keşfetmemiz gerekiyordur.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Ben rünlerden yola çıkarak kendime bir imza yaptım ve Corax yazdım. Çok güzel olmadı ama idare ediyoruz artık :mrgreen:
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Post Reply