Fantezi edebiyatın EFSANE isimleri

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Post Reply
Asuthay
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 294
Joined: Thu Jan 15, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Fantezi edebiyatın EFSANE isimleri

Post by Asuthay »

Beyler zengin topic'in de açacağımı söylemiştim bi de tepki gelince açayım da burda söylesin millet fikirlerini dedim.
Ben başlayayım;
Drizzt Na'chezbaernon
Zaknafein ve pyros un söylediği shakti mi ne o ismi de beğendim ve bu isimler drow isimleri...
Peregrin Took ismi de bana çok ne bleyim egzantirik (ne demekse?) geliyor.
DL serilerinden isim bilmiyorum zaten ordan güzel isimleri de sizden bekliyoruz.
Hiç bir kötü varlık özgür olduğunu iddia edemez.
Ã?ünkü ''özgürlük ağacı'' zorba ve zalimlerin kanıyla sulanır.
Norticus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2009
Joined: Sat Oct 04, 2003 10:00 am

Post by Norticus »

Siobahn ve Oliver deBurrows
In our life, there is if
In our belief, there is lie
In our business, there is sin
In our bodies, there is die...
Ivellius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 360
Joined: Sun Nov 16, 2003 10:00 am
Location: denizli

Post by Ivellius »

feanor ve thorin oakenshield
tolkien isim konusunda da bir harika.
User avatar
Drizzt_Dourden
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 259
Joined: Tue Feb 10, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Drizzt_Dourden »

Ivellius wrote:tolkien isim konusunda da bir harika.
katılıyorum...mesela ben FR deki isimleri gereksiz karısık buluyorum
mesela Guenhwyvar i dogru okuyana kadar:)
Bence Artemis Entreri cok karizma isim ama kendisi efsaneleşemimiş malesef
User avatar
zulkarneyn
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 41
Joined: Fri May 30, 2003 10:00 am

Fantezi edebiyatında isimlerde ucuzculuk

Post by zulkarneyn »

Asuthay wrote:shakti mi ne o ismi de beğendim ve bu isimler drow isimleri...
Elaine Cunningham'ın romanlarında geçen Shakti ismi (Shakti Hunszrin - Drow Kızı) ve Vishnu (Vishna da olabilir Matteo'nun Eğitmeni - Danışmanlar ve Krallar) aslında Hint Söylencelerinde geçen isimler ve Hint düşünce sisteminin parçalarıdır.

şakti, Hindu inancında evreni şekillendiren dişil güçtür.

Vişnu ise Hindu inancındaki yaşam çemberinin koruyucusu, en büyük tanrılardan biridir. Yaşamı, ölümü ve yendien doğuşu temsil eder.

Bu noktada şakti ve Vişnu'yu Cunningham'ın romanlarındaki karakterlerin özellikleri ile kıyaslayabilirsiniz.

Ancak kanaatim Cunningham'ın bu isimleri çok yüzeysel kullandığı, bu söylenceleri bilen ve hatta bu inançlara sahip kişilerin bu karakterleri nasıl algılayacakları şüpheli.

En üzücü olanı da insanların bunları "drov ismi", yani Cunningham'ın kendi yarattığı isimler zannetmesi.

Açıkçası ben bunları söylencelerin yaratıcı biçimde kullanımı olarak göremiyorum, zira bu kavramları tüm öykünün örgüsü ile gerçekten bütünleştirmekten acizler.

Benzeri biçimde isim yaratma özrü Salvatore'de de mevcut.

Buzyeli Vadisi Üçlemesi'nde Beowulf söylencesinden çalıntıladığı Wulfgar gibi isimlerin yanı sıra tek heceli ve ağızda garip vızıltılar çıkaran Drizzt, Gromph gibi isimler ve en kötüsü Malice isminde bir saygıdeğer ana mevcut.

Drov bir kişilik yaratıyorsunuz ve ismi drov dilinde değil, İngilizce, Menzoberranzan'da nerede İngilizce konuşuluyor? Bunun mantığı nedir.

Bir de Malice'in İngilizce kötülük anlamına gelmesi gibi kör gözüne parmağım bir durum var.

Bu noktalarda bu iki yazarın da aslında kişilik yaratmadığını, var olan kalıpları kullandığını görüyoruz.

Yani, isimlere efsane demeden önce efsanelerden çalıntı olup olmadığına baksanız yerinde olur.
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

evet mesela "eastmyr" diye bir yer var Menzoberranzan'da

aynı zamanda Melee-Magthere bildiğimiz gibi yarısı ingilizce yarısı da uydurma bir kelime bu

en çok dikkat ettiğim şey ise yazarların ingilizce kelime oyunu yapmaları . . .

'ya kardeşim bu adamlar drow dilinde konuşmuyor mu? Drow lisanında da bu kelimeler kafiyeli mi yoksa?' gibi sorular beliriyor insanın aklında

bir de bu kelime oyunlarını yaparken kitaplarını başka dillere tercüme edecek olan kimseleri hiç düşünmüyorlar . . .
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

katılıyorum...mesela ben FR deki isimleri gereksiz karısık buluyorum
mesela Guenhwyvar i dogru okuyana kadar:)
Bence Artemis Entreri cok karizma isim ama kendisi efsaneleşemimiş malesef
Guenhwyvar: Kral Arthur hikayelerinden araklama bir isimdir, göllge anlamındadır
Artemis zaten yunan av tanrıçasının ismi

Salvatore'nin bulduğu en karışık isim
INGELOAKASTIMIZILIAN (Buzyeli Vadisi'ndeki beyaz ejderhanın adı)
Norticus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2009
Joined: Sat Oct 04, 2003 10:00 am

Post by Norticus »

bence bu da klavyeye rage yaparak oluşmuş bir isim
mbaıjhaebbneubnileon gibi :P
In our life, there is if
In our belief, there is lie
In our business, there is sin
In our bodies, there is die...
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

adam sıkılmış isim düşünmekten
ya şööle bi salıvereyim parmakları bakalım ne çıkacak demiş
Norticus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2009
Joined: Sat Oct 04, 2003 10:00 am

Post by Norticus »

pyros bir harf söle - i
quel bir harf söle - n
yeminer bir harf söle - g
mmm norti be sen bir harf söle - e
tamam corax bir harf söle - l olsun be abi
flint bir harf söle - o
scythe ı unutmayalım bir harf söle - a
squva sen bir harf söle - şey k olsun
ivellius bir harf söle - a
the kirath bir harf söle - s
oren i unutmayalım sen bir harf söle - t
gandalfoftheweek bir harf sölesin - i
sağol malovan - malovanın m'si
çok güsel porco - i
dilbao bir harf söle - z olsun
rhielatheredrobe sen bir harf söle - i
ortegonu da unutmayalım - l
burock bir harf söle - i
darkgnome sen bir harf söle - a
ve ketchup - n

tamam tamam yeter bi susun yeter salladıkalrınız iyi ki bi ejderha ismi uyduracaz edik gittiniz garip garip harfler söölediniz
bakalım ne çıkmış dediğiniz harflerden

INGELOAKASTIMIZILIAN

beğendiniz mi?
In our life, there is if
In our belief, there is lie
In our business, there is sin
In our bodies, there is die...
Tufan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 99
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Eski Babaları unutmayalım!?

Post by Tufan »

Eski babaları unutmayalım bre Diyar sakinleri: Conan,Kull,Kızıl Sonya,Tarkan(Daha devamı çok uzun bir listeye çevirebiliriz...Hem de kısmı yarı düş,yarı tarihi karakerlerden esinlenerek yaratılmıştır buların!) BORU DEğİL HANİ !!!
Ã?ıktım açık alınla,yirmibeş yılda yirmibeşbin savaştan;
Ne bileğim,ne de ruhum,ama yüreğim burkulur insanlığın çarpıklığı ve ruhsuzluğundan.
Kendisiyle beraber insanlığÄÂ
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Hatta bence Battal Gazi'de çok karizma bir isim hele birde ingilizceymiş gibi okununca çok tanıdık bir şeyi çağrıştırıyor. :wink:

Gnimsh de çok güzel bir isim ama karizma yoksunu, zaten bunun için koyulmuş. :evil:
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

karizmatik gnom ismi mi istiyorsun
al sana en kral svirfneblin Belwar

Battal gazinin ingilizcesi Battle mıdır anlamdım?

yoksa Abraham Sweetvoice (İbrahim Tatlıses) gibi bir şey var da ben mi göremiyorum?
User avatar
Drizzt_Dourden
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 259
Joined: Tue Feb 10, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Drizzt_Dourden »

bide allahtan do'urden i bulmuş.kısaltmasaydı düsünsenize Drizzt Dearmon N'a'shezbaernon diye kitabı okudugunuzu:)...
Post Reply