FRP & Magic

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Skylancer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 232
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

FRP & Magic

Post by Skylancer »

böyle bir dergi vardı bir zamanlar, eski gameshow tayfası ağırlıklı idi, türkiyenin ilk olmasada en başarılı frp ve magic dergisiydi....ne severdim yaa, dragonlance üstadı serbülent, geyik dehası burçak, her sayıda bir adventure verirlerdi, kitap haberleri, sourcebook setting incelemeleri, barış'ın köşesinde kitler, büyüler ve npc'ler olurdu, son sayfalarda muder internetteki frp sitelerini anlatır, mud olayı hakkında bilgi verirdi, ve tabi bir gameshow klasiği son sayfa mavraları....merak ederim var mı acep bu sitede frp&magic tayfasından biri...hiçbirini tanımasamda hepsini en iyi dostummuş gibi severim....
User avatar
Drizzt_Dourden
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 259
Joined: Tue Feb 10, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Drizzt_Dourden »

gameshow ve frp&magic abonesiydim 8) :wink:

fakat bütün dergilerimi kuzenime verdim :(
Caradoc The DeathKnight
akinnika
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 238
Joined: Fri Jan 02, 2004 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by akinnika »

ben de hem Gameshow hem FRP&Magic abonesiydim...
hatta her istanbul'a gidişimde Ihlamurdere Cad'deki bürolarına uğrardım (Gameshow tayfasından çoğu ile tanışmıştım... ama FRP & Magic yazarlarıyla tanışma fırsatım olmadı...) :cry:

Gameshow'a birkaç mektup da atmıştım, Polat'a yağdırdığım maillerden sonra onları dergide de yayınlamıştı... :lol:
majenta
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 633
Joined: Sat Mar 06, 2004 10:00 am

Post by majenta »

gameshow'u severek okurdum.Ama frp&magic'i hiç okuyamadım.
Hatta bi keresinde elimde gameshow giderken bi arkadaş bana "bunu ne alıyorsun.git cd li birşey al" demişti.Bi süre pis pis bakmıştım.İçimden dövmek falan geçmişti.

bir de içinizden muder'in *hancı* kitabını okuyan var mı?Çok güzel bi kitaptı.Hatırladım da birden...
Sıkıntılarla dolu hayat, yer kalmıyor yaşamaya.
Skylancer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 232
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Skylancer »

arkadaşlar kimse alınmasın ama bence frp&magic almamış, okumamış biri türkiye'de frp için bişeyler yaptığını söyleyemez. Ben abone değildim ama her sayıdan 4er tane alıyordum...Gameshow, yeni değil eski cdsiz gameshow bir efsanedir zaten, hala tüm sayılarını saklıyorum özellikle siyah kapaklı son sayılarında ağlamaklı olmuştum. Orada muhammed vardı ki türkiye'de frp'nin en eskilerindendir, ancient wyrm'dır kendisi...frp&magic ise onun öğrencilerinin dergisiydi. Teknik bilgilere doyarken geyiğinde dibine vuruluyordu, aynı dönem çıkan yeni gameshow'dan çok farklıydı çünkü yeni gameshow level dergisi gibi, kalitesi ve samimiyeti düşük bir çizgide iken frp&magic'de o eski gameshow'un acemi ruhu ve heyecanı hissediliyordu. Orta sayfada minotor hilmi ile ezik esnaf cash'in maceraları vardı rauf'un yazdığı ki ben hayatımda çok az şeye o hikayeler kadar gülmüşümdür...
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

engin ablayı hatırlayanınız var mı?
majenta
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 633
Joined: Sat Mar 06, 2004 10:00 am

Post by majenta »

arkadaşlar kimse alınmasın ama bence frp&magic almamış, okumamış biri türkiye'de frp için bişeyler yaptığını söyleyemez
frp&magic varken frp'nin tam tanımını bile bilmiyordum.Frp'ye başlayalı pek uzun olmadı zaten.
Ama artık frp deyince akar suları büyümle durduruyorum. :)
Sıkıntılarla dolu hayat, yer kalmıyor yaşamaya.
erethan
Başbüyücü
Posts: 1000
Joined: Sun Feb 15, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by erethan »

ahh,ahh eski güzel günler o zamanlar dergileri zevk aldığım için okurdum bakalım yeni oyunlar neymiş diye değil.
User avatar
Drizzt_Dourden
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 259
Joined: Tue Feb 10, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Drizzt_Dourden »

Engin abla hatırlanmazmı ya :D

Zebani'ye bayaa bi mektup yazmıstım ama hicbirini yayınlamadılar
Caradoc The DeathKnight
Kirshamor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 136
Joined: Mon Mar 01, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Kirshamor »

bir kaç düzeltme...
frp magic yazarları arasında muhammed dabirinin öğrencisi hiç yoktu. hatta çoğu muhammedi sevmezdi. zat4en frp magic'in sonunu getiren de bu elitist tavırları oldu. allah aşkına son sayılarından birindeki candleglow live'ı ile ilgili yazılardan ne anladınız? ben live yapmış biri olarak hiçbirşey anlamadım. arada özellikle serbülent gibi gerçekten işini iyi yapanlar vardı (frp bilmediklerini iddia etmiyorum sadece frp yazmak konusunda iyi değillerdi), ama genelde çok başarısız bir oluşumdu. sadece kendilerine yazdılar desem yeridir.

ayrıca skylancer bence yanılıyorsun. ben frp&magic almamış birisi olarak türkiye'de frp'ye layıkıyla hizmet ettiğime inanıyorum.
yola devam...
...barış için
Skylancer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 232
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Skylancer »

dergnin son sayılarının masterpiece olduğunu söyleyemeyiz lakin bunun sebebi en başta söylediğim gibi derginin amatör bir hareket olması idi. Yani, gameshow'u hatırlayın, rakipleri level yada pcgamer filan resmi organlar vasıtası ile oyunların demolarını alır, hardware test ederken bu çocuklar kendileri oturup şirketlere e-mail atar, bilgisayarcıya(kamer) gelen hardwareleri test ederdi. Netekim amatörlüklerini kaybettikleri için kapattılar gameshow'u...sonra ne oldu? profesyonelleştiler, dergiyi yeniden çıkardılar, ama level gibi 64 sayfalık bir ağaç katliamından başka birşey değildi..frp&magic'te amatörlüğü sayesinde okuyucularına zevk verdi ve yine amatörlükleri sonları oldu. Ha burda yazarlar sütten çıkmış ak kaşıktı demiyorum, çok sorumsuz davrananlar oldu, özellikle son 4 sayı gerçekten vasatın altındaydı, ama kirshamor, seninde dediğin gibi onlar profesyonellere akademik seviye bilgi vermek ve binlerce satmak için değil, kendileri ve kendileri gibi düşünen, yaşayan, yakın yaşlardakiler için yazdılar çıkardılar o dergiyi.
Kirshamor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 136
Joined: Mon Mar 01, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Kirshamor »

bence burada biraz çelişki var. şöyle ki; gameshow profesyonel olduğu için battı. frp&magic profesyonel olamadığı için battı demişsin.

Kaldı ki frp&magic profesyonel olup binlerce satsaydı, bizim okuyabileceğimiz muhteşem bir dergiden daha çok hizmet etmiş olurdu frp'ye. o yüzden de ben 500 kişnin katılacağı ortalamanın üzrinde bir organizasyonu 35-40 kişilik süper bir organizasyona yeğlerim.

bu iğrenç işler çıkartmaya razı olduğum anlamına gelmesin. sadece frp'nin ne olduğunu bile duymadan ölmesi muhtemel o kadar çok potansiyel oyuncu var ki, bunların bir kısmına ulaşabilsek her şey biraz daha güzel olurdu.

Bence frp için yapılması gereken ilk şey onu yaygınlaştırmaya yönelik olmalı. daha sonrası zaten gelir.
yola devam...
...barış için
Skylancer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 232
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Skylancer »

haklısın, bir çelişki durumu olmuş, daha açık söylemek gerekirse:
gamedhow profesyonelleşicez diye amatörlüğünü kaybetti, frp&magic ise amatör ruhumuzu koruyalım derken iş ahlakından feregat etti...ikisinin yolları farklıydı ama son durak aynı oldu maalesef...

bu noktada sana pek katılamıyorum, daha önce başka topiclerde de bu konuda tartıştık ve ezici çoğunluk karşısında tek kaldım ama yine söyliycem, ben şahsen frp'nin engin kitlelere ulaşan bir olay olmasından yana değilim..Yani herkes frp oynayabilir, kabul..ama herkes frp'yi hissederek oynayamaz. Bu düşünceye kendi egomun içinde yahut bir taşra kasabasında varmadım. O kadar çok "frpci" gördümki, frp'nin counter strike'dan biraz daha konu derinliğine sahip bir oyun olduğunu düşünen...sayıları o kadar çoğaldıki frp "moda" olup, türkçe kitaplar günaşırı raflara dizilmeye başladığından beri...belki eski kafalı bir elder gibi davranıyorum ama, az adam bilsin öz adam bilsin istiyorum frpyi.

Frp'yi yaygınlaştırmak kesinlikle önemli bişey, ama ben bunun özen gösterilmesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum. Yani tamam hepimiz orta1'de etrafta "allahım bu ferepe ne güzell birşey, herkeş bilse keşkem!" diye sayıkladık, elimize ne geçti? elflere spak diyen, tek yüzüğü çüküne takan, summon giant yarrak, command word domal diye büyü icat(!) edenler...frp'yi bilmeyenlere öğretelim, evet ama bilmeyi hakettiklerine inandıklarımıza öğretelim. Tören alanında elimize mikrofon alıp konuşmayalım :)
fingolfin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1636
Joined: Thu Jan 08, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by fingolfin »

Skylancer kanımca o şebekler zaten 1-2 ay maymunluk yaptıktan sonra sıkılıp başka ilgi alanlarına yönelirler. Fakat biz; onların yaptıkları maymunlukları görmemek için frp'yi yaygınlaştırmaktan vazgeçersek, yeni oyuncuların önünü kapayarak bencillik etmiş, daha da kötüsü kendi önümüzü de kapamış olmaz mıyız?
Skylancer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 232
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Skylancer »

neyse abi, konu yine farklı noktalara kayıyo, bu konuda yüz yüze konuşmamız lazım benim derdimi tam anlatmam için. Anladımki şu forumlarda geçen tartışmalarımın ardınan ben yazarak derdimi anlatamıyorum... :)
Post Reply